Terugroepactie Fiat Ducato's

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Ontario
Berichten: 229
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 10:32
Locatie: Veluwe

Terugroepactie Fiat Ducato's



Bericht door Ontario »

Wat is dat toch met die nieuwste Ducato's waar immers de meeste campers op gebouwd zijn? Volgens ProMobil moeten er 18.000 terug naar de garage om onder garantie van diverse niet ongevaarlijke kwalen te worden verlost. Onderdelen daarvoor zijn onvoldoende of geheel niet beschikbaar waardoor er zelfs wachttijden van drie maanden ontstaan. Ondertussen mag men dan niet met de camper rijden ;-(
Nou rijd ik zelf Mercedes maar vind het toch wel sneu voor die collega-camperaars.

Henk
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Terugroepactie Fiat Ducato's



Bericht door Dafluc »

Het is een oude terugroepactie, nummer 6152. Al lang bekend. Enige nieuws is dat het benodigde onderdeel soms even op is. En dan staat je camper een paar weken stil in de garage als je pech hebt. Niet leuk natuurlijk. Maar Fiat lost het tenminste wel op.
Afbeelding
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6056
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Terugroepactie Fiat Ducato's



Bericht door TestCase »

De laatste terugroepactie, brief '1 maart 2018', is 6172. Intercoolerslang kan los raken van smoorklephuis.

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Terugroepactie Fiat Ducato's



Bericht door Zwerfsteen »

Met onze Fiat camper zijn we nu in een half jaar tijd 2 x teruggeroepen en in beide gevallen konden we snel bij de Fiatdealer terecht en hebben gelukkig nooit op onderdelen hoeven wachten.
Misschien omdat het een heel grote garage is met meerdere vestigingen.
Overigens vind je terugroepacties bij veel merken, zo moet ik nu met mijn Mercedes personenwagen terug voor iets aan de stuurkolom.
Erg lastig allemaal maar ik ben er toch blij om dat e.e.a. aangepakt wordt.
Groet,
Leny en Pieter
Plaats reactie