Platin

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
fokus
Berichten: 2225
Lid geworden op: vr 28 sep 2007, 9:39
Locatie: Stekene (nabij Hulst) - Vlaanderen

Platin



Bericht door fokus »

Gisteren uitzending gezien op Duitse zender over heeeeeeeel grooooooote motorhomes in de USA. Verschillende types werden daar als "PLATIN" voorgesteld. Tot nu toe dacht ik dat dat enkel een type van Frankia was. Lijkt erop dat dit als een algemene benaming gebruikt wordt, ook Fendt en Knaus hebben/hadden Platins in het programma!
ceterum censeo belgicam esse delendam
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80381
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Platin



Bericht door Dafluc »

Bij bijvoorbeeld Knaus is de Platinum Selection een extra aangekleed actiemodel met een mooie buitenkant. Het betreft bestaande modellen zoals de Van TI en BoxStar. Het is dus geen model op zich.
Afbeelding
fokus
Berichten: 2225
Lid geworden op: vr 28 sep 2007, 9:39
Locatie: Stekene (nabij Hulst) - Vlaanderen

Re: Platin



Bericht door fokus »

Dat het naar platina, een hoogwaardig metaal verwijst, is me duidelijk. Verwonderd ben ik dat dit gemeengoed is, ttz. dat de merken niet onderling strijd voeren over die benaming. In de autobranche zijn er tal van voorbeelden waar ze in vergelijkbare omstandigheden met getrokken zwaard tegenover mekaar staan!
ceterum censeo belgicam esse delendam
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9157
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Platin



Bericht door gjvonk »

Dat zal te maken hebben met het feit dat een verwijzing naar edelmetalen of edelstenen een sterkere associatie oproept met uitrustingsniveaus. Het wordt anders op het moment dat het om een modelnaam gaat.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Platin



Bericht door KTManiac »

Ach, weer een nieuwe marketing term.
Wellicht begon de term 'premium' wat aan kracht te verliezen nu het voor zo'n beetje alles met een chroomrandje gebruikt wordt en moest er weer wat nieuws bedacht worden wat duur klinkt. :-B
Plaats reactie