Tolbadge

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
petervanzelst
Berichten: 134
Lid geworden op: do 11 dec 2014, 10:59
Locatie: noord holland

Re: Tolbadge



Bericht door petervanzelst »

Als je niet regelmatig ( minim aal 1 x per maand) naar noorwegen gaat, dan wordt het afgeraden om een noorse tolbadge te kopen.
De meeste camperaars gaan slechts 1 x per jaar die kant op en dan is het gemakkelijker om de tolkosten separaat via het engelse bureau berekend te krijgen
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Tolbadge



Bericht door jurgenc »

hurktoilet schreef:
wo 21 feb 2018, 22:59
... Wel even opletten: ook bij deze abonnementen betaal je toch een tientje als je 'm een jaar niet gebruikt.
Welk abo heb jij? Ik ben bij area en betaal enkel de 1.75 € per kalendermaand. Dat van dat tientje per jaar als je langer dan 1 jaar niet gebruikt, heb ik niet.
H20
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Tolbadge



Bericht door gsm »

@petervanzelst, dat is dan zeker iets anders dan wat ik heb :wink: :thumbup:
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
petervanzelst
Berichten: 134
Lid geworden op: do 11 dec 2014, 10:59
Locatie: noord holland

Re: Tolbadge



Bericht door petervanzelst »

Die tolbadge geeft voordeel bij de bruggen denemarken-zweden.
Op de noorse tolwegen kan je net zo gemakkelijk via kentekenregistratie werken, kost hetzelfde.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8253
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Tolbadge



Bericht door hurktoilet »

jurgenc schreef:
do 22 feb 2018, 10:58
hurktoilet schreef:
wo 21 feb 2018, 22:59
... Wel even opletten: ook bij deze abonnementen betaal je toch een tientje als je 'm een jaar niet gebruikt.
Welk abo heb jij? Ik ben bij area en betaal enkel de 1.75 € per kalendermaand. Dat van dat tientje per jaar als je langer dan 1 jaar niet gebruikt, heb ik niet.
Ik heb Bip&Go, toen ik dat nam gold die regel van dat tientje niet. Maar ik werd er laatst op geattendeerd en heb het eens nagezocht: vrijwel alle providers rekenen dat nu wel...
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Tolbadge



Bericht door Cee Pee »

Ik zit bij Area en heb het ook even nagezocht en de laatste afschrijving is van december 2014.
Dus helemaal geen tientje per jaar als je geen gebruik maakt van dat ding.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
petervanzelst
Berichten: 134
Lid geworden op: do 11 dec 2014, 10:59
Locatie: noord holland

Re: Tolbadge



Bericht door petervanzelst »

ik betaal bij Area de gewone tolkosten en als ik op de tolweg in frankrijk ben, 3 euro ( incl btw) in de mand dat ik r ben. Dus rijden in april = 3 euro abonnement. Ben je er eind april-begin mei dan 2 x 3 = 6 euro abonnement. Geen tolweggebruik is dan geen abonnementskosten. Geen kosten per jaar!
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Tolbadge



Bericht door gsm »

petervanzelst schreef:
do 22 feb 2018, 11:51
Die tolbadge geeft voordeel bij de bruggen denemarken-zweden.
Op de noorse tolwegen kan je net zo gemakkelijk via kentekenregistratie werken, kost hetzelfde.
Klopt :thumbup: maar ik ik ben afgelopen zomer van de Lofoten naar beneden gereden en heb alle tolbetalingen via de Brobizz gedaan waarvan de meeste rond Trondheim waren. Ik sloeg daar even verkeerd af en zat gelijk op de duurste tolweg :bang:

Dit jaar wordt het weer Scandinavië dus komt er niets van om naar het zuiden te gaan maar ga me toch even verdiepen wat de juiste keuze gaat worden want buiten de tolbadge moet ik denk ik ook nog een vignet hebben voor Zwitserland en Oostenrijk en misschien ook nog milieuzegels en ik weet niet of dat een éénmalige aankoop is of ook elk jaar weer terug komen.
Klopt het dat het vignet voor Zwitserland een jaar geldig is en die van Oostenrijk 10dg of 2mnd of 1jr ?
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8655
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Tolbadge



Bericht door seth_space »

Ik heb Bibandgo dit jaar genomen. Eenmalig aanschaf tientje (plus verzendkosten) en daarna alleen de maanden dat je hem gebruikt. a 1,70 euro.
Controleer hier:
https://www.bipandgo.com/nl/abonnement- ... ticuliers/

je kunt nog 4 euro korting krijgen als je via een Bipandgo klant komt.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Peetje-57
Berichten: 213
Lid geworden op: do 30 apr 2009, 10:51
Locatie: Andelot Blancheville (Frankrijk)

Re: Tolbadge



Bericht door Peetje-57 »

Vorig jaar, bij het binnenrijden van Portugal, werd mijn kenteken gekoppeld aan mijn creditkaart voor het betalen van de tolwegen.
Ik heb nu een tolbadge aangeschaft voor Frankrijk, Spanje en Portugal; moet ik dit jaar bij het binnenrijden van Portugal weer deze koppeling maken?
3 jaar zonder camper....deze winter weer op weg!!
Geweldig!
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9157
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Tolbadge



Bericht door gjvonk »

Hoe bedoel je precies? Als bij de aanschaf je kenteken al aan je tolbadge gekoppeld is, dan hoeft dat niet meer.

Ik heb net voor de zomer bij de ANWB de Area tolbadge voor F, ES, PT en I gekocht en in de winkel werd de tolbadge aan mijn kenteken gekoppeld. Dit kan volgens mij ook via de website van Area, maar dat weet ik niet zeker. Ik zal straks even kijken. De tolbadge reageert keurig op de elektronische tolpoorten in Portugal. Ook op de scanportalen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk


Buscamper fan
Peetje-57
Berichten: 213
Lid geworden op: do 30 apr 2009, 10:51
Locatie: Andelot Blancheville (Frankrijk)

Re: Tolbadge



Bericht door Peetje-57 »

Ik heb de badge al gekoppeld aan het kenteken van de camper; de badge is voertuig-onafhankelijk en ik kan hem dus ook in de personenauto gebruiken.
Bij binnenkomst in Portugal (Villa Real de San Antonio) volgde ik het bord voor buitenlandse voertuigen en werd mijn kenteken gefotografeerd en gekoppeld aan mijn creditkaart; de gebruikte tol werd daarna automatisch afgeschreven.
Mijn vraag is: moet ik dat nu weer doen of kan ik gewoon doorrijden, omdat ik nu een badge heb?
3 jaar zonder camper....deze winter weer op weg!!
Geweldig!
isoplus
Berichten: 6376
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Tolbadge



Bericht door isoplus »

Die vraag kan je bij de ANWB neerleggen, ik weet dat Portugal verschillende tolwegbeheerders heeft. Je moet dus even kijken wie welke wegen beheert in Portugal dat is ook op het internet te vinden. Ik heb nog nooit tol betaald in Portugal maar dit jaar komt er betere controle is mij verteld dus gaan wij er ook maar aan geloven :D
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9157
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Tolbadge



Bericht door gjvonk »

Je kunt gewoon door rijden nu je de badge hebt. Ik heb dat voor de zomer nagevraagd bij het Portugese verkeersbureau. Daarom heb ik ook deze tolbadge aangeschaft.

Op de site van Area kun je in je eigen account het kenteken van de gekoppelde badge veranderen. De Area tolbadge functioneert in Portugal dan bij alle tolsystemen; zowel de 'ouderwetse' waar je dan de 'linea verde' kunt gebruiken als de moderne met de scanportalen. Ik heb vandaag nog eens de rekening van deze zomer bekeken en alle trajecten zijn netjes berekend. Ga dus NIET nog een keer je kenteken laten scannen met je creditcard, dan ga je denk ik de scantolpoorten dubbel betalen...

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk


Buscamper fan
Plaats reactie