Derde zitplaats voorin

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Randy21
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 09 feb 2018, 20:22

Derde zitplaats voorin



Bericht door Randy21 »

Hoi,

Ik ben in het bezit van J5 uit 1989.
Ik zag op marktplaats een advertentie staan van een andere J5 welke een middelste voorstoel heeft.

Nou zijn wij ook erg geïnteresseerd naar zo'n derde zitplaats. Heeft iemand een idee waar zo'n derde stoel te vinden is en of eea gemakkelijk te monteren is tussen bestaande stoelen.

Bijgaand foto van de voorstoel uit MP advertentie.
Afbeelding


Gr. Randy
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Derde zitplaats voorin



Bericht door Cee Pee »

Bijrijder stoel eruit en een tweezitsbank er voor terug plaatsen.
Even op de sloop kijken er staan zat busjes met een bank.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
de hoekies
Berichten: 6025
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 19:08
Locatie: Best (NBr)
Contacteer:

Re: Derde zitplaats voorin



Bericht door de hoekies »

Ga eens kijken in Belgie Herentals bij Kareltje cola http://www.debridge.be/
Daar zal je wel slagen
Met vriendelijke groeten / مع تحياتي /With best regards / Mit herzlichen Grüßen, / 敬具,
Peter
Nu met Mazda CX 5 2.0 Luxery uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
TomTom Europe TRUCK 1045 10005 ( thanks Bob)
Randy21
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 09 feb 2018, 20:22

Re: Derde zitplaats voorin



Bericht door Randy21 »

Tnx voor de reakties. Ik ga eens kijken.

Ik dacht ook weer te moeilijk en had ff niet kunnen bedenken dat er gewoon een bank voor is en geen derde losse stoel :lol3: :shock:
Gebruikersavatar
frank_h
Berichten: 751
Lid geworden op: do 17 nov 2016, 21:42
Locatie: Landgraaf

Re: Derde zitplaats voorin



Bericht door frank_h »

Realiseer je wel dat je zo een stuk moeilijker van de cabine in je camper komt. Elke keer via buiten of over de stoel klimmen. Waarom wil je de 3e stoel?vanwege een zitplaats met gordel? Dan kun je ook een gordelblok inbouwen. Kijk ook eens naar stoelen van een Renault espace. Daarop zit standaard een gordel en houder aan de stoel vast. Bovendien kun je die stoel dubbel klappen tot een tafeltje en opklappen. Als je de originele stoelrails erbij koopt zelfs makkelijk uitnemen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Randy21
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 09 feb 2018, 20:22

Re: Derde zitplaats voorin



Bericht door Randy21 »

Hoi,

De reden van de bank is idd een extra (drie)puntsgordel voor mijn zoontje. Bij de middenzit, in het camper gedeelte, zijn enkel twee heupgordels aanwezig.

Ik heb mij al wel gerealiseerd dat de doorgang van cabine naar caravan lastiger word. Maar ach, het lijkt me ook wel gezellig met zijn drietjes voorin:-) (ik ga er vanuit dat het ook is toegestaan).

Maar bedankt voor de reaktie. En andere ideeën zijn zeker welkom. Want bedoel je met een gordelblok een gordel voor in het camper gedeelte?

Gr. Randy
Richie
Berichten: 816
Lid geworden op: di 21 jun 2011, 22:31
Locatie: Nijmegen

Re: Derde zitplaats voorin



Bericht door Richie »

Hoeveel zitplaatsen staan er op het kenteken? Als er maar 2 op staan zul je na plaatsing van die bank toch ook naar de RDW moeten.
(dit is misschien wel afhankelijk van het bouwjaar van de auto. Het is niet de jongste meer zie ik, maar aangezien je voorin gaat bijplaatsen wel een puntje om over na te denken.)
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80390
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Derde zitplaats voorin



Bericht door Dafluc »

Ik heb een streepje bij het aantal zitplaatsen. Dat zie je bij oudere campers vaker.
Bedenk overigens dat de middelste gordel van een bankje een heupgordel is.
Afbeelding
Randy21
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 09 feb 2018, 20:22

Re: Derde zitplaats voorin



Bericht door Randy21 »

Bedankt voor jullie leerzame antwoorden.

Het aantal toegestane zitplaatsen niet bij stil gestaan. En als het idd een heupgordel betreft ga ik er nog niet veel op vooruit.

Denk dat ik toch maar iets moet gaan bedenken om achterin een driepuntsgordel te maken.

Gr. Randy
Randy21
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 09 feb 2018, 20:22

Re: Derde zitplaats voorin



Bericht door Randy21 »

Ik heb nu een kinderzitje gevonden die is goedgekeurd om met een heupgordel te bevestigen.

Dat is de Römer Eclipse. Dus ik denk dat ik mij daar dit jaar mee ga redden. Hoe we het volgend jaar doen, als ie te groot is geworden voor een kinderstoel, zien we wel weer.

Gr. Randy
Plaats reactie