Luifel en rafter

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
rbisdom
Berichten: 2336
Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 18:13
Locatie: Rotterdam

Luifel en rafter



Bericht door rbisdom »

Ik heb screendoek gekocht. Ik maak een stuk om aan de luifel te hangen (peesrail zit er al). Dan hou ik een stuk over voor één zijkant (heb er ook maar één nodig natuurlijk). Dan ga ik op zoek naar een rafter (telescopische steel) om tussen luifelbak en camper wand te plaatsen. Daarmee zet ik de luifel strak én daar kan ik het zijdoek aan bevestigen. Maar nu denk ik: aan één zijde een stok om de luifel te spannen, is dat verstandig? Een rafter om de luifel te spannen zet je normaal in het midden. Aan de zijkant trek je de boel scheef lijkt me. Is het verstandiger om in dit geval aan beide zijden een stok te plaatsen?
Groetjes,

Rob

Pluk de dag, het leven is zo kort!
Knaus Traveller 685 1997 op Fiat Ducato 230

Afbeelding
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3065
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: luifel en rafter



Bericht door rijschoollucassen »

Ik heb twee telescopische tentstokken, en aan de binnenkant van de cassette een adapterplaatje gemaakt. Zelfde stokken zijn ook geschikt voor een waslijntje of zo.

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
de hoekies
Berichten: 6025
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 19:08
Locatie: Best (NBr)
Contacteer:

Re: luifel en rafter



Bericht door de hoekies »

Wij hadden op onze vorige camper en luifel en die konden we met 3 lappen dichtmaken tot een geheel .
Aan de zijkanten schoof ik de uitschuifbare stokken door het tentdoek ( rondgestikt) en schoof dan de sok op he einde en die klemde tussen de luifelcassette en de luifel zelf .
Dit aan 2 kanten en in het midden zo`n rafter die krom was zodat het water er niet op kon blijven staan.
Ik zou aan 2 kanten een stang zetten dit om de stabiliteit van je luifel te behouden
6 m meer ruimte.JPG
6 m meer ruimte.JPG (134.33 KiB) 661 keer bekeken
Met vriendelijke groeten / مع تحياتي /With best regards / Mit herzlichen Grüßen, / 敬具,
Peter
Nu met Mazda CX 5 2.0 Luxery uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
TomTom Europe TRUCK 1045 10005 ( thanks Bob)
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9168
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: luifel en rafter



Bericht door gjvonk »

Zou ik ook doen, zeker als je de zaak langer wilt laten staan of ook 's nachts. Passende rafters zijn gemakkelijk los te verkrijgen. Bij Fiamma is het systeem net anders dan bij Thule.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 632
Lid geworden op: vr 05 aug 2011, 8:21
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: Luifel en rafter



Bericht door Kees_S »

Ik gebruik drie rafters. Prima stabiel tot windkracht 6.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Afbeelding
Plaats reactie