Hebzucht of gezond verstand?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Hebzucht of gezond verstand?



Bericht door Marco Polo »

Pak je kans heer Vonk
(Als het blijkbaar zo makkelijk gaat)
Slapend rijk worden, wie wil dit nu niet
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Hebzucht of gezond verstand?



Bericht door 't Busje »

Als wij onze camper via Goboony zouden verhuren (wat we niet doen, omdat hij geen 11 maanden per jaar stil staat), zou ik serieus overwegen om in Goboony te participeren. Dan verdien je misschien de 15% bemiddelingskosten nog terug. Natuurlijk is het een risicovolle belegging, maar als het goed gaat heb je een (veel) beter rendement dan op je spaarrekening bij de bank. Je moet je van te voren afvragen of je het bedrag dat je investeert, kunt missen. Als dat niet zo is, moet je het echt niet doen.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9165
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Hebzucht of gezond verstand?



Bericht door gjvonk »

Marco Polo schreef:Pak je kans heer Vonk Afbeelding
(Als het blijkbaar zo makkelijk gaat)
Slapend rijk worden, wie wil dit nu niet Afbeelding
Rijk wel natuurlijk, maar ik heb nou niet zo'n goed gevoel over of dit dan de aangewezen weg is.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Hebzucht of gezond verstand?



Bericht door Kroppie »

gewoon negeren dit soort bende , in het gunstigste geval gaan de huurprijzen 15% omhoog .
d,r is er maar 1 die er beter van word en dat bent u niet, zoveel gezond verstand hebben we allemaal toch wel hoop ik

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9165
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Hebzucht of gezond verstand?



Bericht door gjvonk »

Kroppie schreef:gewoon negeren dit soort bende , in het gunstigste geval gaan de huurprijzen 15% omhoog .
d,r is er maar 1 die er beter van word en dat bent u niet, zoveel gezond verstand hebben we allemaal toch wel hoop ik

jos
Maak je geen zorgen over mij: geen haar op mijn hoofd die aan dit soort investeringen deel zal nemen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Hebzucht of gezond verstand?



Bericht door 't Busje »

Net zoiets: https://fastned.nl/nl/blog/post/fastned ... et-6-rente (inmiddels voltekend)
Ook een "soort bende"?
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Hebzucht of gezond verstand?



Bericht door Kroppie »

voor mij wel ik heb er nog nooit ergens een auto zien staan tanken bij die punten , dus er zal wel een goede omzet gemaakt worden.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
camilo
Berichten: 1000
Lid geworden op: zo 10 aug 2008, 8:25

Re: Hebzucht of gezond verstand?



Bericht door camilo »

@ t Busje: die link naar de site van Fastned is er een van het kaliber "Wij van WC-eend adviseren WC-eend". Google eens "Fastned" en "Follow the Money" ofwel "de bodemloze put van de familie Lubbers". Dat rentepercentage van 6 % wordt geboden omdat er een zeer groot risico bestaat dat je je geld nooit meer terug ziet. Geen enkele verstandige belegger wil kennelijk dit soort projecten financieren. De advertentie van Goboony doet mij denken aan de hype rond "World Online" in 2000. Herinner je de radiospots, zo van "wees er snel bij"? Een vriendin van mij (nota bene zelf onderneemster) investeerde toen 6000 gulden....weg. Nina Brink daarentegen had natuurlijk bijtijds haar schaapjes op het droge. De Amerikanen hebben een gezegde, dat vrij vertaald luidt: elke minuut wordt er een sukkel geboren...en twee anderen om die sukkel van zijn geld af te helpen!
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Hebzucht of gezond verstand?



Bericht door Kroppie »

het beste wat je met je geld kunt doen is zorgen dat je het allemaal zelf opgemaakt hebt , als je de pijp uit gaat.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
pepon
Berichten: 2428
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 15:35
Locatie: Hollandscheveld, Drenthe.
Contacteer:

Re: Hebzucht of gezond verstand?



Bericht door pepon »

Alleen hele 'domme' mensen of hele 'slimme' tekenen voor dit soort zaken.
Ik behoor tot geen van beide.


Groet, Ron.
Global Moderator Renaultforum
https://www.renaultforum.nl/forum/

Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8458
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Hebzucht of gezond verstand?



Bericht door EasyBee »

Kroppie schreef:
za 17 feb 2018, 12:19
het beste wat je met je geld kunt doen is zorgen dat je het allemaal zelf opgemaakt hebt , als je de pijp uit gaat.

jos
:eh: Maar de timing is best lastig.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9165
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Hebzucht of gezond verstand?



Bericht door gjvonk »

camilo schreef:@ t Busje: die link naar de site van Fastned is er een van het kaliber "Wij van WC-eend adviseren WC-eend". Google eens "Fastned" en "Follow the Money" ofwel "de bodemloze put van de familie Lubbers". Dat rentepercentage van 6 % wordt geboden omdat er een zeer groot risico bestaat dat je je geld nooit meer terug ziet. Geen enkele verstandige belegger wil kennelijk dit soort projecten financieren. De advertentie van Goboony doet mij denken aan de hype rond "World Online" in 2000. Herinner je de radiospots, zo van "wees er snel bij"? Een vriendin van mij (nota bene zelf onderneemster) investeerde toen 6000 gulden....weg. Nina Brink daarentegen had natuurlijk bijtijds haar schaapjes op het droge. De Amerikanen hebben een gezegde, dat vrij vertaald luidt: elke minuut wordt er een sukkel geboren...en twee anderen om die sukkel van zijn geld af te helpen!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldinggoed gezegd!

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Hebzucht of gezond verstand?



Bericht door 't Busje »

Ik val toch maar even in herhaling:
't Busje schreef:
vr 16 feb 2018, 12:10
Natuurlijk is het een risicovolle belegging, maar als het goed gaat heb je een (veel) beter rendement dan op je spaarrekening bij de bank. Je moet je van te voren afvragen of je het bedrag dat je investeert, kunt missen. Als dat niet zo is, moet je het echt niet doen.
Ik ben het alleen niet eens met ongenuanceerde beweringen als "soort bende" en "eu , maakt meer kapot dan u lief is"
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
Kiterzone
Berichten: 325
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 17:27
Locatie: Oirschot

Re: Hebzucht of gezond verstand?



Bericht door Kiterzone »

Ik ben benieuwd hoeveel van de mensen die hier reageren daadwerkelijk ervaring hebben met Goboony en weten wat voor bedrijf het is. Het zelfde geldt voor Camptoo etc.
Als je kijkt naar de omzet en resultaten die zij behalen, maar ook zeker hoe tevreden alle verhuurders zijn, heb ik het idee dat de stemming in dit topic niet geheel representatief is voor wat zij daadwerkelijk doen.

Vergelijk het met airbnb of booking.com. Bedrijven van deelplatformen willen groeien en hebben financiering nodig om doelen te behalen en crowdfunding is daar een middel voor. Of je daar in wilt investeren is een keuze maar lees je eerst in en begrijp het businessmodel voordat je oordeelt.
Plaats reactie