Nieuwe Mercedes Sprinter

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Tec
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 01 okt 2006, 13:56
Locatie: Groningen

Nieuwe Mercedes Sprinter



Bericht door Tec »

Inspraak zonder inzicht leidt tot uitspraken zonder uitzicht
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Nieuwe Mercedes Sprinter



Bericht door Navigator »

Ik wacht hier van de kenners even de berichtgeving omtrent roestvorming van dit model af.
Forum verlaten.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8593
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Nieuwe Mercedes Sprinter



Bericht door seth_space »

Vooral een facelift zo te zien. Nieuw neusje net als lenny Kuhr ;)
Jammer dat er geen breedte maten beschikbaar zijn. Dat zou ze veel interessanter maken voor breedslapers.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80312
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Nieuwe Mercedes Sprinter



Bericht door Dafluc »

Die zijn hetzelfde gebleven. Wat wel interessant is voor de camperbranche: er komt ook een voorwielaangedreven versie.
Naast achter- en vierwielaandrijving. Dus geen kardan meer. Meer stahoogte, lagere bodem.
Er komt ook een trekkop voor campers zonder chassis en as. Daar ligt dan een 177 pk blok in.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Nieuwe Mercedes Sprinter



Bericht door Kroppie »

Navigator schreef:Ik wacht hier van de kenners even de berichtgeving omtrent roestvorming van dit model af.
moet je nog wat langer wachten ,(tot ie uit de showroom komt.) :D

witte verf dekt heel goed en dat weet mercedes ook , en maakt de laaddikte dan ook wat dunner.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Pilha
Berichten: 624
Lid geworden op: za 30 jan 2016, 18:31

Re: Nieuwe Mercedes Sprinter



Bericht door Pilha »

Navigator schreef:Ik wacht hier van de kenners even de berichtgeving omtrent roestvorming van dit model af.
Ja, lijkt me een goed idee indien je zelf geen kenner bent.
Wat de produktie 2017 van de W906 betreft zou ik niet weten wat Daimler nog meer zou kunnen doen aan roestpreventie.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13338
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Nieuwe Mercedes Sprinter



Bericht door hathi »

seth_space schreef:Vooral een facelift zo te zien. Nieuw neusje net als lenny Kuhr ;)
Jammer dat er geen breedte maten beschikbaar zijn. Dat zou ze veel interessanter maken voor breedslapers.
Over facelift gesproken ,bij fiat was het inderdaad een nieuw neusje,echter niet bij Mercedes ,er is zelfs al rekening gehouden,met de elektrische toekomst ,,e n natuurlijk voor de informatica V/d toekomst,van binnen is ook alles nieuw,het is alsof het een personenáuto is.
Hans
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Nieuwe Mercedes Sprinter



Bericht door KTManiac »

Lijkt idd wel wat meer aan gedaan dan een neusje.
Moet wel zeggen dat ik de nieuwe Crafter beter geslaagd vind.
Toedeledoki

Re: Nieuwe Mercedes Sprinter



Bericht door Toedeledoki »

Net in de "Promobil" gelezen dat ze idd met voorwielaandrijving komen en dat de achterkant nagenoeg ongewijzigd is. En dus nog steeds te smal om overdwars te slapen...
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13338
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Nieuwe Mercedes Sprinter



Bericht door hathi »

Paul overdwars slapen was enkel een argument,als er verder weinig plek (was)is,dus ook niet meer van deze tijd,lengte bedden zijn in, tegenwoordig ,zoals bij de grotere campers .
Hans
Toedeledoki

Re: Nieuwe Mercedes Sprinter



Bericht door Toedeledoki »

Is natuurlijk onzin... De Fiat Ducato is er t/m L5, maar hij is juist zo populair door zijn brede, bijna vierkante laadruimte. Doordat de Sprinter aan de achterkant niet gewijzigd is zal hij de Ducato nog steeds niet van plek 1 kunnen stoten denk ik. Toch knap voor een model dat al 12 jaar bijna ongewijzigd in productie is.

Lengte bedden zijn voor oude mensen :lol3:
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13338
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Nieuwe Mercedes Sprinter



Bericht door hathi »

Dat laatste klopt wel,maar laat dat nu juist de meerderheid zijn,die nieuwe campers kopen,en daar past men de nieuwe Campers ook op aan,vandaar de grote vraag naar lengte bedden :crazy:
Hans
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8593
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Nieuwe Mercedes Sprinter



Bericht door seth_space »

Het voordeel van langsslapen in een sprinter is dat je nog steeds heel dicht naast elkaar ligt ;)
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
rob2
Berichten: 2479
Lid geworden op: di 25 jul 2006, 8:44
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Nieuwe Mercedes Sprinter



Bericht door rob2 »

om maar een beetje in termen te blijven ... al is het nog een ver van m'n bedshow

De nieuwe sprinter met voorwielaandrijving als basis voor een integraal :thumbup:
het lijkt mij wel wat i.p.v. Ducato.
Fiat en ik hebben geen goed huwelijk :oops:
Groet,
Rob
Plaats reactie