Camper versus caravan

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
dimension
Berichten: 83
Lid geworden op: ma 02 mei 2016, 0:15

Re: Camper versus caravan



Bericht door dimension »

Ik twijfel eerlijk gezegd ook wel eens als ik zo.n mooie
Splinter nieuwe caravan zie voor
Dezelfde prijs als een hymer van 15 jaar oud.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51275
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Camper versus caravan



Bericht door Kroppie »

als ik zo,n mooie nieuwe sleurhut zie , dan denk ik wat heb ik toch een lol van mijn 28 jaar ouwe lelijke campertje, geheel zelfvoorzienend, en zonder schuld bij een bank.
maar ieder zijn keus.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Will
Berichten: 3552
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Camper versus caravan



Bericht door Will »

Als ik caravanners al een dag van te voren zie inpakken om de volgende dag te vertrekken, denk ik altijd weer dat wij een goede keuze gemaakt hebben.
Dat denken die caravanners ook als ze mij de camper zien inladen. Of lopen al die bagage van overbeladen campers er vanzelf in. :wink:

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51275
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Camper versus caravan



Bericht door Kroppie »

ik laat de muizen het er in slepen. :)

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Iveco4x4
Berichten: 735
Lid geworden op: wo 23 dec 2015, 19:43
Locatie: Haaglanden

Re: Camper versus caravan



Bericht door Iveco4x4 »

:lol3:
Vriendelijke groet, Berry

Iveco 40.10 WM/1, 4x4, 1990, 2500cc turbo, max. 4450kg
De reis is het leukst, niet het doel.
Rijbewijs AM,A1,A2,A,B,C1,C,D1,D,BE,C1E,CE,D1E,DE,T. (wat een onzin)
NL,A,AND,B,BG,BIH,BOL,BZ,CH,CND,CO,CR,CZ,D,DK,E,EC,ES,EST,ET,F,FIN,
FL,FO,GB,GCA,GR,H,HN,HR,I,IRL,IS,KZ,L,LAR,LT,LV,MA,MC,MEX,MGL,MNE,
N,NIC,P,PA,PE,PL,RA,RCH,RKS,RO,ROU,RUS,S,SK,SLO,SRB,TN,TR,UA,USA,V,VL
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19156
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Camper versus caravan



Bericht door Aloys »

thole schreef:We zijn 40 jaar geleden van een tent naar een camper overgestapt om vrij te kunnen staan (en we vonden toen een caravan truttig, burgerlijk).
Hier precies hetzelfde, 30 jaar geleden :D

Aan de andere kant: we kwamen eens een echtpaar tegen met een kleine caravan, die stonden een
weekje hier, een weekje daar. Leek me ook niet zo gek. Maar je mist dan wel een stukje vrijheid...
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9161
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Camper versus caravan



Bericht door gjvonk »

Een camper vanwege de flexibiliteit, mobiliteit, het broodje halen bij het bakkertje in het dorpje, de boodschappen onderweg doen op de route van a naar b, lunchen met de prachtigste uitzichten, na een middag wandelen of op het strand even lekker koffie of iets drinken op de parkeerplaats bij de wandelroute of het strand en dan overwegen wat te doen: eerst eten koken, kopje koffie na en dan nog verplaatsen naar een slaapplek of lekker daar blijven.... we willen het nog voor geen goud missen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Buscamper fan
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Camper versus caravan



Bericht door 't Busje »

gjvonk schreef:... het broodje halen bij het bakkertje in het dorpje, de boodschappen onderweg doen op de route van a naar b, lunchen met de prachtigste uitzichten, na een middag wandelen of op het strand even lekker koffie ...
Dat deden we 50 jaar geleden al op onze fietstochten met een tentje achterop en volgens mij kan dat met een caravan ook.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9161
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Camper versus caravan



Bericht door gjvonk »

Die parkeer je niet zo makkelijk op de stoep om 8 uur 's morgens

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Buscamper fan
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5666
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Camper versus caravan



Bericht door Camperic »

Een camper voelt ook van A naar B als vrijheid en een caravan als beperking, omdat ik dan met dezelfde auto lange afstanden en dus vele uren moet "kruipen" aangezien er iets achter hangt :wink:
Laatst gewijzigd door Camperic op wo 31 jan 2018, 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
laika kreos 3009
Berichten: 213
Lid geworden op: ma 09 apr 2012, 22:50
Locatie: Twente

Re: Camper versus caravan



Bericht door laika kreos 3009 »

Vanaf 1983 tot 2012 een caravan aan de haak gehad. Altijd en met veel plezier met het gezin op stap in de zomervakantie. Op enig moment ben je weer met z’n tweetjes op vakantie en neemt in de loop der jaren ook de vrije tijd toe. Je komt tot de ontdekking dat je steeds korter op een camping blijft staan en dat je telkens op zoek bent naar een nieuwe omgeving. Zo zijn we overgestapt naar een camper. We hebben er geen seconde spijt van gehad. Het sluit aan bij onze behoefte om rond te trekken. Zo maar ergens aan de kant te gaan staan of te overnachten. Met de camper gaan we ook veel vaker op stap (vanaf maart tot en met oktober pakken we weekendjes en uiteraard een tweetal langere vakanties). Medio volgend jaar komt het pensioen in zicht en kunnen we nog vaker gaan en staan waar we willen. Met een caravan aan de haak zou dat toch minder gebeuren (denk ik).
Onze huidige camper is een Hymer half integraal 704SL
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Camper versus caravan



Bericht door Bob Diesel »

Met die caravan kan je ook staan ,en met de trekauto gaan
Maar als je om 08.00 bij de bakker op de stoep staat ben je
Ook met de camper te vroeg vertrokken
Lijkt wel werk ,zo vroeg :bang:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Aagje
Berichten: 1657
Lid geworden op: do 22 jan 2009, 14:30
Locatie: Rotterdam

Re: Camper versus caravan



Bericht door Aagje »

Wij hebben nog maar 2 maanden geleden de overstap gemaakt van piepklein Kipcaravannetje naar een eveneens niet al te grote buscamper.
Zelfs met onze Kip met hefdak kampeerden wij in de winter, maar dan ben je zo gebonden aan de (weinige) campings die dan open zijn.
De vrijheid die je hebt met een camper is toch wel doorslaggevend geweest. Zo zonder wat te plannen of te reserveren er op uit, heerlijk. Kom je voor de nacht ergens op een plek terecht die niet zo bevalt....geen probleem. Trek je gewoon verder of desnoods de volgende ochtend. Met een caravan toch wat ingewikkelder (alhoewel wij dat ook wel deden).
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9161
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Camper versus caravan



Bericht door gjvonk »

We zijn soms van die ochtendmensen en soms ook weer niet...

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Buscamper fan
Plaats reactie