Dilemma: 2.2 TDCi wel/niet doen
Re: Dilemma: 2.2 TDCi wel/niet doen
maar die hetze heeft ford zelf veroorzaakt
als ze in het begin van de meldingen van dezelfde problemen actie hadden ondernomen was het een top bedrijf geweest
nu worden de duitsers wel gehoord maar klachten uit andere landen wilden ze niets van horen
totdat er groepen tegelijk gingen protesteren
maar tot op de dag van vandaag is er nog geen acceptabele oplossing op tafel gekomen
nu wordt er gepraat over motoren van 10 jaar oud dat het belachelijk is dat ze daar nog coulance op willen
maar de eerste meldingen zijn al ik schat 8 jaar geleden gedaan
die kregen het antwoord
nog nooit iets van gehoord en 8 jaar aan het lijntje gehouden en de klagers gewoon ontmoedigen
ik ben Ruud tot op de dag van vandaag nog dankbaar dat hij mij goed heeft geadviseerd vanaf welk bouwjaar en welkt type motor ik niet moest aanschaffen
als ze in het begin van de meldingen van dezelfde problemen actie hadden ondernomen was het een top bedrijf geweest
nu worden de duitsers wel gehoord maar klachten uit andere landen wilden ze niets van horen
totdat er groepen tegelijk gingen protesteren
maar tot op de dag van vandaag is er nog geen acceptabele oplossing op tafel gekomen
nu wordt er gepraat over motoren van 10 jaar oud dat het belachelijk is dat ze daar nog coulance op willen
maar de eerste meldingen zijn al ik schat 8 jaar geleden gedaan
die kregen het antwoord
nog nooit iets van gehoord en 8 jaar aan het lijntje gehouden en de klagers gewoon ontmoedigen
ik ben Ruud tot op de dag van vandaag nog dankbaar dat hij mij goed heeft geadviseerd vanaf welk bouwjaar en welkt type motor ik niet moest aanschaffen
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Een ziek mens maar een
Re: Dilemma: 2.2 TDCi wel/niet doen
Laat er geen misverstand over bestaan: ook met bovenstaand bericht van Toon ben ik het zeer eens. Het had Ford gesierd al er direct na het bekend worden van de eerste problemen een soort terugroepactie was gekomen. Net zoals dat in voorkomende gevallen is gebeurd bij mankementen aan verschillende merken personenauto's. Dan had iedereen nu gezegd: OK, foutje maar het is netjes opgelost. Aan dat laatste heeft het dus zeer ontbroken bij Ford. Net zo min als er eerlijke duidelijkheid over de oorzaken van deze schadegevallen is verschaft. En die alsmaar voortdurende onduidelijkheid en onzekerheid straalt nu jammer genoeg ook af op de niet-probleemmotoren.
Re: Dilemma: 2.2 TDCi wel/niet doen
Dat laatste zal deels wel het geval zijn, maar dan beperkt tot particulieren. De kenners (handelaren/dealers) weten heus wel waar het exact over gaat. Desondanks is dit alles puur te danken aan het handelen van Ford. Ga een zwaar gedupeerde klant nou niet verwijten dat hij zijn ongenoegen laat blijken!
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021
Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Re: Dilemma: 2.2 TDCi wel/niet doen
Wijze les van mijn moeder: bij twijfel, niet doen!
Arie
Arie
iets wat ik niet heb, is haast
B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Re: Dilemma: 2.2 TDCi wel/niet doen
we moeten wel het verschil weten bij een inruil of de verkoper er een slaatje eruit wil slaan of dat het serieus is
er zijn handelaren genoeg die al op voorhand beginnen te klagen dat men het aangeboden type moeilijk weer door kan verkopen
en dit alleen maar om de prijs te drukken dus om hem zo goed koop mogelijk in te kunnen ruilen
er zijn handelaren genoeg die al op voorhand beginnen te klagen dat men het aangeboden type moeilijk weer door kan verkopen
en dit alleen maar om de prijs te drukken dus om hem zo goed koop mogelijk in te kunnen ruilen
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Een ziek mens maar een
- LMC591A28JTD
- Berichten: 936
- Lid geworden op: do 23 aug 2012, 7:21
Re: Dilemma: 2.2 TDCi wel/niet doen
Nu komt het weer voorbij.
Zelfs camperbezitters die niet getroffen zijn (zoals @Marius) die een 2.0 Ford hebben en ik, die een probleemloze Ford 2.2 uit 2011 heb, hebben 'plezier' van deze voortdurende stroom van negatieve berichten.
Want wie gaat er straks mijn camper kopen? Elke handelaar gaat die inruiltruc toepassen. ' Ja meneer, dat is een Ford. Ik weet wel van het goede bouwjaar, maar dat gaan de klanten niet geloven die hem moeten kopen. Dus ik kan er helaas niet voor geven, wat u in gedachten had.". Zo ongeveer zal het wel gaan.
Waarom?
Omdat hier alweer pagina's vol geschreven worden over een mogelijk risico dat een koper heeft met de 'probleemmotor', nota bene de Ford 2.2. tussen 2006 tot en met 2010 !!!.
En het ergste: Er is geen probleemmotor bijgekomen sindsdien. Alleen maar weer een boel opgeklopte verhalen.
Ik ga het meemaken als ik mijn camper in ga ruilen, die verhalen, wedden?
Heel hartelijk dank alvast daarvoor!
Zelfs camperbezitters die niet getroffen zijn (zoals @Marius) die een 2.0 Ford hebben en ik, die een probleemloze Ford 2.2 uit 2011 heb, hebben 'plezier' van deze voortdurende stroom van negatieve berichten.
Want wie gaat er straks mijn camper kopen? Elke handelaar gaat die inruiltruc toepassen. ' Ja meneer, dat is een Ford. Ik weet wel van het goede bouwjaar, maar dat gaan de klanten niet geloven die hem moeten kopen. Dus ik kan er helaas niet voor geven, wat u in gedachten had.". Zo ongeveer zal het wel gaan.
Waarom?
Omdat hier alweer pagina's vol geschreven worden over een mogelijk risico dat een koper heeft met de 'probleemmotor', nota bene de Ford 2.2. tussen 2006 tot en met 2010 !!!.
En het ergste: Er is geen probleemmotor bijgekomen sindsdien. Alleen maar weer een boel opgeklopte verhalen.
Ik ga het meemaken als ik mijn camper in ga ruilen, die verhalen, wedden?
Heel hartelijk dank alvast daarvoor!
Mercedes-Benz V-220 Marco Polo 163 pk 06-2019 Type 447 klik voor foto's
Re: Dilemma: 2.2 TDCi wel/niet doen
Dus de gedupeerde Ford-bezitters moeten hun mond houden omdat anders de (nog) niet gedupeerde Ford-bezitters de dupe worden?
Beetje krom. Alsof zij erom gevraagd hebben. Een beetje solidariteit zou beter zijn. Wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Het verschil tussen een 2.0, 2.4 en 2.2 is toch echt wel duidelijk. Net zoals een bouwjaar niet verwarrend hoeft te zijn.
Als een handelaar dit roept dan moet je hem daarop aankijken. En niet de mensen die voor duizenden euro's de boot ingaan.
Beetje krom. Alsof zij erom gevraagd hebben. Een beetje solidariteit zou beter zijn. Wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Het verschil tussen een 2.0, 2.4 en 2.2 is toch echt wel duidelijk. Net zoals een bouwjaar niet verwarrend hoeft te zijn.
Als een handelaar dit roept dan moet je hem daarop aankijken. En niet de mensen die voor duizenden euro's de boot ingaan.
-
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
- Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.
Re: Dilemma: 2.2 TDCi wel/niet doen
Even goeie vrienden, maar schrijf dit verhaal aan Ford NL of zelfs aan Ford US.
Hier heeft het weinig zin. Wij allen weten wel hoe de vlag er bij hangt.
Geen Ford voor mij dus.
( mocht ik eventueel de lotto winnen )
Hier heeft het weinig zin. Wij allen weten wel hoe de vlag er bij hangt.
Geen Ford voor mij dus.
( mocht ik eventueel de lotto winnen )
U wilt toch iets van elektra weten?
Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652
Schema maken? viewtopic.php?t=8479767
Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652
Schema maken? viewtopic.php?t=8479767
Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Re: Dilemma: 2.2 TDCi wel/niet doen
Ik citeer nog maar eens, want lezen blijft moeilijk:
Vooral je kop in het zand blijven steken, ogen dicht dan is het er ook niet!Op 3 december 2017 reden mijn vrouw en ik terug van een weekend dusseldorf, met een snelheid van 110 km/uur op een vlakke weg. 15 km voor de Nederlandse grens begon de wagen te trillen. Ik dacht eerst aan mijn banden of zo'n waarschuwingstrook op de weg.
Ik gaf heel even een beetje gas en zag meteen een zwarte wolk, terwijl de wagen inhield ipv. versnelde.
Meteen de motor in zijn vrij en naar de vluchtstrook, daarna motor uitgedaan.
Ik voelde hem op het moment dat de motor vrij liep deze hevig schudden, alsof die op 3 cylinders liep.
Nou meteen afgesleept en naar huis gebracht. 3 dagen later kreeg ik het belletje van mijn #ford garage #crum dat er op één cilinder heb compressie meer is. De motor dient als verloren te moeten beschouwd.
Dan zakt de grond onder het voeten weg......
Ondanks de onderhoudsbeurt 2 weken er voor, waarbij de werkplaatschef van Ford mij verzekerde dat ik me nergens zorgen over hoefte te maken en dat de motor in top conditie is....... Ondanks dat ik zoveel mogelijk premium diesel tank, de motor nooit overbelast door consequent in de range van 2000 tot 2500 toeren te rijden, altijd de camper aftank als ik hem een paar weken laat staan en jaarlijks de camper laat servicen door Ford, is het me verdikkeme toch zo maar overkomen.
Voor mij nu duidelijk hoe technisch fragiel deze motor is. Het is als rijden met een tijdbom.
Beste collega camperaars op basis van een Ford transit met de 2.2 TDCI motor, het is niet of het u overkomt, maar wanneer het u overkomt. Ford doe iets!!!
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021
Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Re: Dilemma: 2.2 TDCi wel/niet doen
dan kun je twee dingen doenLMC591A28JTD schreef:Nu komt het weer voorbij.
Zelfs camperbezitters die niet getroffen zijn (zoals @Marius) die een 2.0 Ford hebben en ik, die een probleemloze Ford 2.2 uit 2011 heb, hebben 'plezier' van deze voortdurende stroom van negatieve berichten.
Want wie gaat er straks mijn camper kopen? Elke handelaar gaat die inruiltruc toepassen. ' Ja meneer, dat is een Ford. Ik weet wel van het goede bouwjaar, maar dat gaan de klanten niet geloven die hem moeten kopen. Dus ik kan er helaas niet voor geven, wat u in gedachten had.". Zo ongeveer zal het wel gaan.
Waarom?
Omdat hier alweer pagina's vol geschreven worden over een mogelijk risico dat een koper heeft met de 'probleemmotor', nota bene de Ford 2.2. tussen 2006 tot en met 2010 !!!.
En het ergste: Er is geen probleemmotor bijgekomen sindsdien. Alleen maar weer een boel opgeklopte verhalen.
Ik ga het meemaken als ik mijn camper in ga ruilen, die verhalen, wedden?
Heel hartelijk dank alvast daarvoor!
of je draait je om na verteld te hebben waar je interesse naar uit gaat en loopt weg
of je gaat hem overtuigen dat je geen probleem motor hebt
zelf zou ik het eerste doen
er zijn ook nette verkopers die je graag op een nette manier zullen helpen
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Een ziek mens maar een
Re: Dilemma: 2.2 TDCi wel/niet doen
Shit, dat ik daar niet zelf aan gedacht hebjansloos schreef:Even goeie vrienden, maar schrijf dit verhaal aan Ford NL of zelfs aan Ford US.
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021
Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
-
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
- Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.
Re: Dilemma: 2.2 TDCi wel/niet doen
Doe je best, en druk m hier ook af. Of verzamel hier handtekeingen en laat ook mensen tekenen die het schandalig vinden wat Ford jullie aandoet. Zoals ik. En daardoor ook van een Ford afzien.
U wilt toch iets van elektra weten?
Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652
Schema maken? viewtopic.php?t=8479767
Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652
Schema maken? viewtopic.php?t=8479767
Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
-
- Moderator
- Berichten: 11420
- Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 8:56
- Locatie: Noord Brabant
- Contacteer:
Re: Dilemma: 2.2 TDCi wel/niet doen
Ruud, er is niets mis met 99% van de andere Ford motoren (de niet 2.2) wel iets met jou dovemans oren denk ik..Ruud-572 schreef:Marius schreef:Hier gaat het mis... met die voertuigen is wel degelijk iets mis, nl. de motor! Dat ie niet direct al bij iedereen defect gaat maakt het alleen maar lastigerMarius schreef:Wel denk ik dat het iets (mede) veroorzaakt wat niet Ford raakt maar bezitters van Ford voertuigen waar niets mis mee is.
Ik wilde dit bijna alweer gaan toelichten, maar dat doe ik toch maar niet. Is bij jou toch aan dovemansoren gericht
- LMC591A28JTD
- Berichten: 936
- Lid geworden op: do 23 aug 2012, 7:21
Re: Dilemma: 2.2 TDCi wel/niet doen
Al vele malen hebben we dit bediscussieerd. Iedereen mag schrijven wat hij wil, zeker op dit forum, we hebben allemaal hetzelfde leuke hobby.
Maar het aantal niet gedupeerden van deze probleemmotor is vele vele malen groter dan het aantal gedupeerden. En die krijgen door deze eindeloze herhaling van het probleem van enkelen een echt probleem, hun camper wordt echt onverkoopbaar.
En die andere Fordbezitters, zoals ik er een ben, van niet-probleemmotoren, krijgen dezelfde problemen alleen door de herhaling..
Niemand gaat er op in: Maar welke Ford is er nog meer geklapt in de laatste tijd?
Honderd schadegevallen tussen 2006 en 2010 ten opzichte van duizenden niet-schadegevallen in dezelfde periode.
Op het Duitse Forum is er ook een lijst met bezitters die veel plezier met hun probleemloze Ford hebben.
En plezier heb ik met een probleemloze motor.
Voor mij: Direct weer een Ford! Fijne soepele probleemloze zuinige motor!
Maar het aantal niet gedupeerden van deze probleemmotor is vele vele malen groter dan het aantal gedupeerden. En die krijgen door deze eindeloze herhaling van het probleem van enkelen een echt probleem, hun camper wordt echt onverkoopbaar.
En die andere Fordbezitters, zoals ik er een ben, van niet-probleemmotoren, krijgen dezelfde problemen alleen door de herhaling..
Niemand gaat er op in: Maar welke Ford is er nog meer geklapt in de laatste tijd?
Honderd schadegevallen tussen 2006 en 2010 ten opzichte van duizenden niet-schadegevallen in dezelfde periode.
Op het Duitse Forum is er ook een lijst met bezitters die veel plezier met hun probleemloze Ford hebben.
En plezier heb ik met een probleemloze motor.
Voor mij: Direct weer een Ford! Fijne soepele probleemloze zuinige motor!
Mercedes-Benz V-220 Marco Polo 163 pk 06-2019 Type 447 klik voor foto's