Dilemma: 2.2 TDCi wel/niet doen

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51047
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Dilemma: 2.2 TDCi wel/niet doen

Bericht door Kroppie »

snap niet dat iedereen nog spullen koopt van die boeven, als je leest hoeveel miljarden ze aan boetes moeten betalen(ja aan wie eigenlijk , aan die andere boeven?), dan kun je ook bedenken hoeveel winst ze op een auto maken, ik heb geen medelijden met al die boeven.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Dilemma: 2.2 TDCi wel/niet doen

Bericht door de Jonckheer »

Er is er in ieder geval alweer 1 minder: http://www.gva.be/cnt/dmf20171213_03240 ... door-brand
pietb
Berichten: 720
Lid geworden op: di 12 sep 2006, 23:14
Locatie: Lemmer

Re: Dilemma: 2.2 TDCi wel/niet doen

Bericht door pietb »

als het zo was dat er alleen ford geraakt word ,maar dat is niet zo ook goed willende ford bezitters met een ford die nog nooit een verkeerde tuf gegeven heeft [moter dus] worden door dit gekrakeel geraakt. en ik ken niemand met een auto van 8 a 10 jaar die garantie of coulance heeft gekregen officeel zijn die afgeschreven.
lmc 638 a op een ford dubbellucht uit de lemmer en ook een nog een focus station super auto
Marius
Moderator
Berichten: 11420
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 8:56
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:

Re: Dilemma: 2.2 TDCi wel/niet doen

Bericht door Marius »

Wij hebben een Hymer met daaronder een Ford Transit, eentje uit 2006, met de 2.0 TDCI motor.
Niks mis met die motor, niks mis met die Ford, en ook niets dan goeds over de Hymer opbouw.

Echter als ik hier soms de onderschriften, commentaren en uitspraken lees heb ik me zelf wel een hoopje ellende gekocht.
Waar ik mede dankzij al dit geroep en de hulp van Google nog wel eens lastig van af zal gaan komen.

Terwijl er niets mis is met de kwaliteit van Ford als product gezien,
er is niets mis met 99% van hun motoren,
onderstellen of wat dan ook al niet meer.
Nee maar mensen zijn gedupeerd, beginnen een hetze en weten niet van ophouden,
napraters sluiten zicht er bij aan, mensen die vaak zelf niet eens een Ford van het betreffende type hebben,
maar gewoon lekker samen op het balkon naar beneden gaan zitten roepen,
het wordt wordt een groot " kraak dat in en in slechte Ford af" festijn.

En morgen, morgen is Hymer aan de beurt, of welk merk dan ook,
want het zijn allemaal boeven en bandieten,
die de hand boven het hoofd worden gehouden door die zakkenvullers in Den Haag en Brussel.
Greetzzzz, Marius
Bezoek ook eens: CamperZone.nl
pietb
Berichten: 720
Lid geworden op: di 12 sep 2006, 23:14
Locatie: Lemmer

Re: Dilemma: 2.2 TDCi wel/niet doen

Bericht door pietb »

alsof ik het zelf opgeschreven had !!!!!!!
lmc 638a op een ford dubbellucht
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6199
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Dilemma: 2.2 TDCi wel/niet doen

Bericht door Bas vd laar »

@ Marius

:thumbup:
Gebruikersavatar
Ruud-572
Berichten: 1516
Lid geworden op: za 01 jun 2013, 10:02
Locatie: Koggenland

Re: Dilemma: 2.2 TDCi wel/niet doen

Bericht door Ruud-572 »

Toch snap je mijn insteek niet helemaal. Persoonlijk zal ik nooit meer zaken doen met Ford, direct of indirect. Dat heeft niets met het product Ford op zich te maken, maar alles met hoe ik me benadeel voel t.a.v. de problemen met de betreffende 2.2Tdci motor!

En dat laat ik graag weten, aan iedereen die het maar (wel of niet) horen wil... :wink:
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021

Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Gebruikersavatar
Ruud-572
Berichten: 1516
Lid geworden op: za 01 jun 2013, 10:02
Locatie: Koggenland

Re: Dilemma: 2.2 TDCi wel/niet doen

Bericht door Ruud-572 »

Marius schreef:napraters sluiten zicht er bij aan, mensen die vaak zelf niet eens een Ford van het betreffende type hebben,
maar gewoon lekker samen op het balkon naar beneden gaan zitten roepen,
het wordt wordt een groot " kraak dat in en in slechte Ford af" festijn.
Gek genoeg lijkt dat hier op het forum eerder andersom te gelden. Ik voelde me soms aardig onbegrepen... :crazy:
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021

Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51047
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Dilemma: 2.2 TDCi wel/niet doen

Bericht door Kroppie »

dat fabrikanten ergens mee wegkomen is ook omdat er altijd weer mensen zijn die dingen goedpraten, zo van , nou die van mij doet het goed hoor, nergens last van, dus doe niet zo overdreven

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Marius
Moderator
Berichten: 11420
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 8:56
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:

Re: Dilemma: 2.2 TDCi wel/niet doen

Bericht door Marius »

Ruud-572 schreef:
Marius schreef:napraters sluiten zicht er bij aan, mensen die vaak zelf niet eens een Ford van het betreffende type hebben,
maar gewoon lekker samen op het balkon naar beneden gaan zitten roepen,
het wordt wordt een groot " kraak dat in en in slechte Ford af" festijn.
Gek genoeg lijkt dat hier op het forum eerder andersom te gelden. Ik voelde me soms aardig onbegrepen... :crazy:
Wil je hier echt een reactie op Ruud..??
Lijkt me dat je zelf ook wel kunt bedenken waarom je soms niet begrepen wordt.
Ruud-572 schreef:Toch snap je mijn insteek niet helemaal. Persoonlijk zal ik nooit meer zaken doen met Ford, direct of indirect. Dat heeft niets met het product Ford op zich te maken, maar alles met hoe ik me benadeel voel t.a.v. de problemen met de betreffende 2.2Tdci motor!

En dat laat ik graag weten, aan iedereen die het maar (wel of niet) horen wil... :wink:
Nou ja dit dus, ik zal voor me zelf spreken, hier om begrijp ik jou niet.
Maar dat wil jij dan weer niet horen lijkt het wel.

Ik heb niet de illusie dat jij met deze hetze ook maar iets teweeg brengt dat Ford als fabrikant ook maar iets zal interesseren.
Wel denk ik dat het iets (mede) veroorzaakt wat niet Ford raakt maar bezitters van Ford voertuigen waar niets mis mee is.
Helaas heb ik niet de illusie dat jou dat iets interesseert, of dat je dit ook maar wil inzien.
Greetzzzz, Marius
Bezoek ook eens: CamperZone.nl
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Dilemma: 2.2 TDCi wel/niet doen

Bericht door ducati 900 »

In het geval van de Laverda's met kapotte zuigers kwam er na 2 jaar in 1974 een compleet nieuw blok onder bij Riemersma, de importeur.
Gratis.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
Ruud-572
Berichten: 1516
Lid geworden op: za 01 jun 2013, 10:02
Locatie: Koggenland

Re: Dilemma: 2.2 TDCi wel/niet doen

Bericht door Ruud-572 »

Marius schreef:Ik heb niet de illusie dat jij met deze hetze ook maar iets teweeg brengt dat Ford als fabrikant ook maar iets zal interesseren.
Dat moet ik wel met je eens zijn... :(
Marius schreef:Wel denk ik dat het iets (mede) veroorzaakt wat niet Ford raakt maar bezitters van Ford voertuigen waar niets mis mee is.
Hier gaat het mis... met die voertuigen is wel degelijk iets mis, nl. de motor! Dat ie niet direct al bij iedereen defect gaat maakt het alleen maar lastiger :eh:

Ik wilde dit bijna alweer gaan toelichten, maar dat doe ik toch maar niet. Is bij jou toch aan dovemansoren gericht x;-)
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021

Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
jotr
Berichten: 235
Lid geworden op: wo 26 okt 2011, 21:02
Locatie: H.I.Ambacht
Contacteer:

Re: Dilemma: 2.2 TDCi wel/niet doen

Bericht door jotr »

Ruud, wat mij betreft niks dan medeleven met al die Ford-bezitters, die problemen hebben (gehad) met hun motor. Het zal je maar overkomen!
Het vervelende voor andere Ford-bezitters is echter wel dat door alle publiciteit en aandacht voor deze kwestie ALLE Fords nu enigszins besmet lijken, óók degene die deze probleemmotor niet hebben. Wij hebben geprobeerd onze EuraMobil Profila 622 uit 2006 met nog de eerdere Euro-3 motor van Ford in te ruilen. Wat wordt er gezegd: 'Ja mensen, dat is een Ford-motor, die heeft problemen, die raken we niet kwijt'. Het is dan best zuur dat onze EuraMobil op Ford-onderstel (maar niet de probleemmotor) veel minder waard schijnt te zijn dan soortgelijke campers van dezelfde leeftijd en kilometerstand van gelijkwaardige Duitse merken als Hobby, Knaus of Adria. Terwijl aan ons eerdere type Ford-motor dus niets mankeert! Dus ja, dat andere Ford-bezitters last hebben van de hetze die gedupeerden tegen Ford voeren, dat onderschrijf ik.
Gebruikersavatar
Maranopreis
Berichten: 1687
Lid geworden op: vr 21 apr 2017, 23:39
Locatie: Rheden
Contacteer:

Re: Dilemma: 2.2 TDCi wel/niet doen

Bericht door Maranopreis »

Kan me beide standpunten goed voorstellen. De ene groep die de probleemmotor heeft en daar troubles mee heeft of kan krijgen en het niet thuis geven van een fabrikant die hier echt vanaf heeft geweten. De andere groep met andere Fordmotoren die mee worden gezogen in de slechte publiciteit rond Ford ontstaan.

Die slechte publiciteit is grotendeels door Ford ontstaan omdat ze niet thuis geven aan de dure schade die ontstaat voor de probleemmotor bezitters.

Er wordt in eerdere reacties gesproken over en vergeleken met automotoren. Ik vind dat zelf wat mank gaan, we praten over vaak zeer dure aanschaf van campers waarvan je mag verwachten dat ze zonder hele grote problemen tig jaar meekunnen.

Ik vind echt dat het concern Ford iedereen fors in de kou laat staan, want ook diegenen die geen probleemmotor maar wel een van Ford hebben worden daardoor getroffen.
Greetz André & Marjos

ONE LIFE, LIVE IT !

zie onze reisverslagen op https://www.maranopreis.nl
Gesloten