schorsen binnen een jaar na ingang vorige schorsing

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
bartjebakker
Berichten: 132
Lid geworden op: wo 05 jul 2017, 14:10
Locatie: lunteren

schorsen binnen een jaar na ingang vorige schorsing



Bericht door bartjebakker »

Klopt het dat als ik nu pas (ben een beetje laat omdat ik nu pas ruimte heb voor stalling) mijn camper schors en deze daar in het voorjaar weer uit wil halen, ik volgend jaar ook gebonden ben aan deze zelfde late periode van ingang? Omdat als binnen een jaar van ingang opnieuw wordt geschorst, dat geloof ik 120 euro kost.
Als dat zo is, is het niet heel handig want dat betekent elk jaar dus pas heel laat in de schorsing mogelijk.
Of zie ik het niet goed? Misschien anders eerst overschrijven op iemand anders? Maar dat lijkt me weer een heel gedoe.
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24457
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: schorsen binnen een jaar na ingang vorige schorsing



Bericht door javanes »

Dat bedrag klopt als de auto jonger dan 15 jaar is.
Laatst gewijzigd door javanes op do 07 dec 2017, 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
WimZ
Berichten: 1814
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: schorsen binnen een jaar na ingang vorige schorsing



Bericht door WimZ »

Je schorst dan 2 maanden eerder, betaald 50 euro meer en de volgende jaren geen probleem. En die 50 euro haal je er wel weer uit met 2 maanden.
Overschrijven op je partner kan ook maar kost ook wat.
AadenAnke
Berichten: 13242
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: schorsen binnen een jaar na ingang vorige schorsing



Bericht door AadenAnke »

In april ga ik mijn Dacia weer schorsen. Ruim 2 maanden eerder dan dit jaar. Kosten op dit moment 126euro als ik 2 maanden wacht 76euro! 1 maand belasting is 106euro dus dat haal ik er wel uit. Kwestie van even rekenen.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
bartjebakker
Berichten: 132
Lid geworden op: wo 05 jul 2017, 14:10
Locatie: lunteren

Re: schorsen binnen een jaar na ingang vorige schorsing



Bericht door bartjebakker »

ah.. helemaal duidelijk. Dank voor de reacties !
Gebruikersavatar
pepon
Berichten: 2426
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 15:35
Locatie: Hollandscheveld, Drenthe.
Contacteer:

Re: schorsen binnen een jaar na ingang vorige schorsing



Bericht door pepon »

Zie ook hier voor nog meer over dit onderwerp:http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=8461864
En de oplossing. :D

Groet Ron.
Laatst gewijzigd door pepon op di 13 mar 2018, 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Global Moderator Renaultforum
https://www.renaultforum.nl/forum/

Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
Gebruikersavatar
TonenJolanda
Berichten: 145
Lid geworden op: wo 21 jun 2017, 9:00
Locatie: Rijswijk (ZH)

Re: schorsen binnen een jaar na ingang vorige schorsing



Bericht door TonenJolanda »

Nog even voor mijn begrip als beginnend camperaar: ik heb een camper die ouder is dan 15 jaar en <3500 kg. Na aankoop direct naar de stalling gebracht en geschorst (half november). Volgend voorjaar gaan we er een aantal weekenden mee op pad. Loont het dan om de camper te schorsen als er bijvoorbeeld 1 of 2 maanden tussen onze volgende trip zit?
Groet, Ton
WimZ
Berichten: 1814
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: schorsen binnen een jaar na ingang vorige schorsing



Bericht door WimZ »

Je kan het zelf uitrekenen, maar als hij ouder is als 15 jaar dan loont 1 maand normaal al.
Gebruikersavatar
TonenJolanda
Berichten: 145
Lid geworden op: wo 21 jun 2017, 9:00
Locatie: Rijswijk (ZH)

Re: schorsen binnen een jaar na ingang vorige schorsing



Bericht door TonenJolanda »

WimZ schreef:Je kan het zelf uitrekenen, maar als hij ouder is als 15 jaar dan loont 1 maand normaal al.
Bedankt!
Groet, Ton
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: schorsen binnen een jaar na ingang vorige schorsing



Bericht door Toon »

De eerste maand moet wel iedere keer een volle maand zijn
Na die volle maand maakt het niet meer uit of het nou 1 dag of 3 weken langer is
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
AadenAnke
Berichten: 13242
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: schorsen binnen een jaar na ingang vorige schorsing



Bericht door AadenAnke »

Schorsen van een voertuig ouder dan 15 jaar kost 26euro per keer. Kan meerdere kreng per jaar. Schorsing periode minimaal 1 maand. Wordt de schorsing binnen de eerste maand opgeheven dan vervalt deze schorsing helemaal! Wel blijven de schorsingskosten verschuldigd.
Even goed de site van de belasting lezen en rekenen. Onze camper kost in het 1/4 tarief 56euro per maand schorsen kost 26 euro. Ik werk onregelmatig en in het weekend (buschauffeur in het OV) dus kijken wij regelmatig in de agenda of er 30euro is te verdienen.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
TonenJolanda
Berichten: 145
Lid geworden op: wo 21 jun 2017, 9:00
Locatie: Rijswijk (ZH)

Re: schorsen binnen een jaar na ingang vorige schorsing



Bericht door TonenJolanda »

AadenAnke schreef:Schorsen van een voertuig ouder dan 15 jaar kost 26euro per keer. Kan meerdere kreng per jaar. Schorsing periode minimaal 1 maand. Wordt de schorsing binnen de eerste maand opgeheven dan vervalt deze schorsing helemaal! Wel blijven de schorsingskosten verschuldigd.
Even goed de site van de belasting lezen en rekenen. Onze camper kost in het 1/4 tarief 56euro per maand schorsen kost 26 euro. Ik werk onregelmatig en in het weekend (buschauffeur in het OV) dus kijken wij regelmatig in de agenda of er 30euro is te verdienen.

Gr. Aad
Bedankt Aad!
Groet, Ton
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24457
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: schorsen binnen een jaar na ingang vorige schorsing



Bericht door javanes »

AadenAnke schreef:Schorsen van een voertuig ouder dan 15 jaar kost 26euro per keer. Kan meerdere kreng per jaar. Schorsing periode minimaal 1 maand. Wordt de schorsing binnen de eerste maand opgeheven dan vervalt deze schorsing helemaal! Wel blijven de schorsingskosten verschuldigd.
Even goed de site van de belasting lezen en rekenen. Onze camper kost in het 1/4 tarief 56euro per maand schorsen kost 26 euro. Ik werk onregelmatig en in het weekend (buschauffeur in het OV) dus kijken wij regelmatig in de agenda of er 30euro is te verdienen.

Gr. Aad

Wordt die €26,- het tarief voor 2018?
Het is nu €24,-
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
AadenAnke
Berichten: 13242
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: schorsen binnen een jaar na ingang vorige schorsing



Bericht door AadenAnke »

Ik dacht toch echt 26 maar daar moet je me niet aan ophangen. Anke (vrouw lief) doet dat soort dingen meestal. Zij is veel handiger dan ik in het digitale gebeuren. Als ik het moet dan ben ik een 1/2 uur bezig, zij nog geen 5 minuten. Ieder zijn ding, ik mag allefysieke dingen doen en ja zeggen :-B

Gr. Aad
Plaats reactie