Helemaal mee eens! De Duitse autobouwers zetten daar hoofdzakelijk op in; niettegenstaande het politiek correcte geroep van rood en groen dat ze de boot aan het missen zijn en een achterstand op bijv Japan hebben .....de toekomst zal deze autobouwers gelijk geven!petervanzelst schreef:ik vind die discussie heel aardig, maar de toekomst zal niet in electrische auto's komen te liggen maar in voertuigen die gaan rijden op waterstofgas.
Je kunt waterstofgas maken mbv. electra en dan bewaren. electra heeft problemen met accuopslagcapaciteit.
Dat wil niet zeggen dat waterstofgasaandrijving probleemloos is, maar de toekomst ligt, na veel problemen oplossen, daar wel in.
Of wij 9 ALS PENSIONADO'S dat meemaken/// wie weet1!!
Nieuwe Mercedes Vito
-
- Berichten: 2225
- Lid geworden op: vr 28 sep 2007, 9:39
- Locatie: Stekene (nabij Hulst) - Vlaanderen
Re: Nieuwe Mercedes Vito
ceterum censeo belgicam esse delendam
Re: Nieuwe Mercedes Vito
En daarom gaat BMW zelf accus ontwikkelen,(deze week besloten) en ze vervolgens niet te gebruiken,lijkt me niet
Hans
Re: Nieuwe Mercedes Vito
Het rendement van op waterstof rijden bedraagt slechts zo'n 10%. Het is dus in alle opzichten onbetaalbaar en pure verkwisting.petervanzelst schreef:ik vind die discussie heel aardig, maar de toekomst zal niet in electrische auto's komen te liggen maar in voertuigen die gaan rijden op waterstofgas.
Je kunt waterstofgas maken mbv. electra en dan bewaren. electra heeft problemen met accuopslagcapaciteit.
Dat wil niet zeggen dat waterstofgasaandrijving probleemloos is, maar de toekomst ligt, na veel problemen oplossen, daar wel in.
Daarnaast bestaat er nog geen infrastructuur voor wat een inmense kostenpost betekent.
Het antwoord van de autofabrikanten is er al. De waterstofauto is reeds in varianten te koop.
Zo'n ding bouwen is niet het probleem, totaal niet. Ermee rijden nu juist wel.
@3 vind niet dat reparatiekosten hoog zijn maar de kosten van de schade die is ontstaan.
- Autocaravana
- Berichten: 1247
- Lid geworden op: di 10 okt 2006, 23:28
- Locatie: Gelderland
- Contacteer:
Re: Nieuwe Mercedes Vito
Altijd fijn zulke futurologen op het forum. Maar helaas zie ik bijzonder weinig schot in de waterstofauto's en wel veel in elektrische auto's. Niet alleen met de modelontwikkeling maar ook met de laad-infrastructuur gaat het momenteel hard."de toekomst zal niet in electrische auto's komen te liggen maar in voertuigen die gaan rijden op waterstofgas"
Onze fiets- en camperreizen: https://bicitours.blogspot.com
Re: Nieuwe Mercedes Vito
Hier wel eens over nagedacht?
Elektrisch rijden maakt rijden op diesel in de (nabije) toekomst onbetaalbaar.
Waterstof of elektrische auto's? in ieder geval gaat de ontwikkeling snel. Voor Camperaars en andere privé dieselrijders misschien wel té snel. Binnen nu en 10 jaar, misschien wel eerder, is de veruit grootste groep dieselrijders, de leaseautorijders. Over op semi of volledig elektrisch rijden. Op mijn werk staat de 1e Tesla al op de parkeerplaats. en hangen er diverse hybride voertuigen aan de laadpaal. Gevolg is dat er steeds minder diesel verkocht gaat worden, waardoor de prijs voor een litertje levenselixer voor onze Campertjes heel veel omhoog gaat. De overgrote meerderheid van de huidige Camperaars hebben niet de mogelijkheid om over te stappen op een dure nieuwe batterijen Camper en zullen noodgedwongen veel minder of niet op pad kunnen.
(Hierdoor en door dat gezeik met de steeds strengere milieueisen en uitdijende milieuzones, twijfel ik al 1½ jaar lang of ik een andere camper koop.)
Elektrisch rijden maakt rijden op diesel in de (nabije) toekomst onbetaalbaar.
Waterstof of elektrische auto's? in ieder geval gaat de ontwikkeling snel. Voor Camperaars en andere privé dieselrijders misschien wel té snel. Binnen nu en 10 jaar, misschien wel eerder, is de veruit grootste groep dieselrijders, de leaseautorijders. Over op semi of volledig elektrisch rijden. Op mijn werk staat de 1e Tesla al op de parkeerplaats. en hangen er diverse hybride voertuigen aan de laadpaal. Gevolg is dat er steeds minder diesel verkocht gaat worden, waardoor de prijs voor een litertje levenselixer voor onze Campertjes heel veel omhoog gaat. De overgrote meerderheid van de huidige Camperaars hebben niet de mogelijkheid om over te stappen op een dure nieuwe batterijen Camper en zullen noodgedwongen veel minder of niet op pad kunnen.
(Hierdoor en door dat gezeik met de steeds strengere milieueisen en uitdijende milieuzones, twijfel ik al 1½ jaar lang of ik een andere camper koop.)
"Het is waanzin om honderden miljarden uit te geven aan niet effectief klimaatbeleid."
Just because my path is different doesn't mean I'm lost
Just because my path is different doesn't mean I'm lost
Re: Nieuwe Mercedes Vito
ik ben op tijd geboren, nog 10 jaar dan ben ik op ,is mijn camper op , en zijn mijn centen op , dan heb ik niets meer nodig en is het mooi geweest, en mogen de nieuwe technieken het overnemen, prima.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Nieuwe Mercedes Vito
Voor de prijs van een splinternieuwe camper kun je jarenlang op een andere wijze vakantie vieren.
Ik zou eigenlijk mijn camper nu in moeten ruilen, dan brengt het ding nog iets Op!
Maar de prijs van een nieuwe in overweging nemende gaat het niet gebeuren.
Het is alleen maar leuk en betaalbaar als je er een aantal maanden per jaar gebruik van kunt maken.
Dus wordt het camper weg, bootje blijft. Een elektrisch aangedreven boot is geen enkel probleem, je hoeft niet op het gewicht te Letten tenslotte.
Ik zou eigenlijk mijn camper nu in moeten ruilen, dan brengt het ding nog iets Op!
Maar de prijs van een nieuwe in overweging nemende gaat het niet gebeuren.
Het is alleen maar leuk en betaalbaar als je er een aantal maanden per jaar gebruik van kunt maken.
Dus wordt het camper weg, bootje blijft. Een elektrisch aangedreven boot is geen enkel probleem, je hoeft niet op het gewicht te Letten tenslotte.
Re: Nieuwe Mercedes Vito
denk het wel , te zwaar en je gaat nat, nog erger dan bij een camper.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Nieuwe Mercedes Vito
Zijn er al USB sticks met motorgeluiden?
Statistieken wijzen uit, mocht 1/3 van het wereldwijde autopark overschakelen op elektrisch, ze in 2050 zonder grondstoffen zitten om accu's te maken. Verder toch even bedenken, dat deze elektrische voertuigen aan een netwerk hangen, dat dient voorzien te worden van elektriciteit opgewekt uit andere bronnen. Na 1500 keer herladen, je batterij naar de vaantjes is, recycling, nieuwe accu enz..
Dat ook elektrisch aangedreven voertuigen fijn stof produceren. Dat Tesla een verlies maakt van ruim 8500$ dagelijks, hoelang nog? Duitsland de Tesla subsidie infuus loskoppelt. Er geen enkele Tesla 3 verkocht wordt in Hong Kong, na het afschaffen van de subsidie.. Dat de +/-6500 in NL rijdende Tesla's jaarlijks 143 miljoen € aan subsidie opslorpen.
Statistieken wijzen uit, mocht 1/3 van het wereldwijde autopark overschakelen op elektrisch, ze in 2050 zonder grondstoffen zitten om accu's te maken. Verder toch even bedenken, dat deze elektrische voertuigen aan een netwerk hangen, dat dient voorzien te worden van elektriciteit opgewekt uit andere bronnen. Na 1500 keer herladen, je batterij naar de vaantjes is, recycling, nieuwe accu enz..
Dat ook elektrisch aangedreven voertuigen fijn stof produceren. Dat Tesla een verlies maakt van ruim 8500$ dagelijks, hoelang nog? Duitsland de Tesla subsidie infuus loskoppelt. Er geen enkele Tesla 3 verkocht wordt in Hong Kong, na het afschaffen van de subsidie.. Dat de +/-6500 in NL rijdende Tesla's jaarlijks 143 miljoen € aan subsidie opslorpen.
- Marco Polo
- Berichten: 27449
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Re: Nieuwe Mercedes Vito
Maar Mercedes komt met een elektrische Vito.
Die doen wel gewoon lekker mee met de elektrische kermis
Die doen wel gewoon lekker mee met de elektrische kermis
-
- Berichten: 640
- Lid geworden op: vr 02 mar 2012, 19:38
Re: Nieuwe Mercedes Vito
Wat een verspilling van grondstoffen om zo,n ding te bouwenjansloos schreef:Hoera hij is er: de elektrische Vito.
150 Km op een lading. Laadtijd 6 uur.
Ik kijk er nu al naar uit.
Volgens Autoweek
Re: Nieuwe Mercedes Vito
Volgens mij heb je weinig idee,het is gewoon een Vito,maar dan elektrisch,hoe zo dan verspilling..??
Hans
-
- Berichten: 640
- Lid geworden op: vr 02 mar 2012, 19:38
Re: Nieuwe Mercedes Vito
Wat moet je met een auto die slechts 150 km kan rijden en vervolgens 6 uur !! aan de paal moet.
Re: Nieuwe Mercedes Vito
Als je alleen lokaal aan het werk ben en daar niet te kort aan komt. Prima toch?
Voor jou is het niks, voor een ander een uitkomst.
Voor jou is het niks, voor een ander een uitkomst.
@3 vind niet dat reparatiekosten hoog zijn maar de kosten van de schade die is ontstaan.