Chausson

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27440
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Chausson



Bericht door Marco Polo »

Dus de authenticiteit blijft gewaarborgd.
Inclusief de Franse slag en het Italiaanse vorm boven functie ;-) :D
Gelukkig hebben we hier in NL nog wat Grunningse nuchterheid om de Franse plooitjes glad te strijken ;-)

Is wel handig dat je dat noemt want dan hoeven we verder ook niet meer naar Trigano als geheel te kijken om een oordeel te vormen over Chausson.
Gebruikersavatar
marco-dea
Berichten: 152
Lid geworden op: za 28 nov 2015, 18:53

Re: Chausson



Bericht door marco-dea »

Allen dank voor jullie antwoorden.
Met vriendelijke groet,

Marco

We Love What We Do, Trying To Live Our Dream
dreams
Berichten: 11
Lid geworden op: za 25 jan 2014, 11:49

Re: Chausson



Bericht door dreams »

Goedendag Marco,
wij zijn in het bezit van een Chausson welcome 85 2010 breedspoor citroen jumper 130 pk ( ketting motor ) reeds 5 jaar ons bevalt zeer goed.
Men heeft wel eens wat 2x de zij verlichting ( led ) kapot gehad. de camper heeft een service luik aan de achter zijde deze heb ik opnieuw afgekit had wat vocht op de vloer zal niet anders zijn met andere campers.
het gewicht op kenteken 2955 kg gewogen op de weegbrug 2885 kg, kwaliteit is hoe je er mee omgaat we hebben wel een matras vervangen voor een degelijke nachtrust is ook belangrijk.
het kastdeur boven de koelkast heeft inderdaad geen afwerking maar dat stort ons niet alles wat er in zit werk goed zonder problemen.

succes met je keuze Jos en Mary :thumbup:
Gebruikersavatar
marco-dea
Berichten: 152
Lid geworden op: za 28 nov 2015, 18:53

Re: Chausson



Bericht door marco-dea »

Het is gelukt!!
Bij Ron Hazenberg een chausson 7128.

Ik zal proberen zo snel mogelijk foto's te plaatsen.
Met vriendelijke groet,

Marco

We Love What We Do, Trying To Live Our Dream
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27440
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Chausson



Bericht door Marco Polo »

Gefeliciteerd met je aankoop!
En veel veilige km's toegewenst.
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6296
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Chausson



Bericht door Bas vd laar »

Gefeliciteerd!
Wat doe je met de Hymer?
Inruilen of zelf verkopen?
Gebruikersavatar
limos07
Berichten: 2157
Lid geworden op: za 09 aug 2008, 16:56
Locatie: nederland

Re: Chausson



Bericht door limos07 »

We rijden met een Benimar uit Benicarlo en als er iets gerepareerd moet worden geschiedt dat op de fabriek.
De zoon van de oude eigenaar ( voordat trigano de hele fabriek kocht) spreekt hollands.
En geeft een prima service :hug:
Gebruikersavatar
marco-dea
Berichten: 152
Lid geworden op: za 28 nov 2015, 18:53

Re: Chausson



Bericht door marco-dea »

We zijn ondertussen 2 jaar verder.
En hebben net een reis Scandinavië erop zitten. De camper heeft ondertussen 30.000 gelopen en we zijn overwegend super tevreden.
Ik bevestig wel dat sommige zaken met de Franse slag zijn en hebben denk ik best wel pech gehad met sommige zaken. Hieronder een kleine opsomming.
Voorruit scheef ingeplakt vanaf de fabriek dit gaf na een jaar lekkage.
Doucheputje afgebroken.lastig in Marokko
Diverse buiten deursluitingen gescheurd.
Meerdere verlichtingskappen die lek waren.
Plisee verduistering verfrommeld vanaf het begin.
Kastdeursluitingen die niet meer werken.
Buitendeur naar het leefgedeelte gaat niet meer open van buiten af.
Openslaand raam lekkage.

alles wordt gelukkig keurig gerepareerd en het doet niets af aan de super ervaring die we met de camper hebben en ik zou ook niet durven te zeggen dat we dit met een ander merk niet zouden hebben. Het is alleen zonde, zonde van de tijd en energie die erin zit om de camper vanuit noord Holland in Groningen te krijgen en voor de dealer vervelend dat deze reparaties noodzakelijk zijn. Ik ben wel heel blij dat we bij deze dealer zitten omdat de problemen direct opgelost worden.

Zouden we het weer doen als we de keuze zouden hebben, ja direct de indeling het totale plezier wat we van de camper hebben. We zouden het voor geen goud willen missen.
Met vriendelijke groet,

Marco

We Love What We Do, Trying To Live Our Dream
Gebruikersavatar
Face
Berichten: 1920
Lid geworden op: di 27 jul 2004, 18:24

Re: Chausson



Bericht door Face »

Wat Durosotti zegt ....om deze camper zo af te kraken is natuurlijk onzin. Een ieder koopt een camper naar zn eigen budget. Wij zijn ook begonnen met een Mc Louis ....hadden deze nieuw gekocht en is ons zeer goed bevallen.
De campers uit de Trigano groep zijn absoluut niet slecht. Hier en daar kun je een puntje tegen komen maar als dat netjes wordt verholpen zou ik er niet zo'n punt van maken. Dat DUROSOTTI zegt dat de beplating er in hobbels en bobbels op zit is gewoon onzin.
Wat ik alleen kan adviseren hou de bodem aan de achterzijde goed in de gaten..behandel hem desnoods met Dekalin en vervang ook na verloop van tijd de kitnaden.
Voor de rest is met de Chausson,Challanger en de andere Trigano merken niets mis mee.
.
Gebruikersavatar
marco-dea
Berichten: 152
Lid geworden op: za 28 nov 2015, 18:53

Re: Chausson



Bericht door marco-dea »

Toen we de camper in Scheemda neerzetten viel mij op dat rapido exact dezelfde deursluiting heeft als de chausson. De monteur bevestigde dat ook daar de problemen mee zijn. Het heeft ermee te maken dat als je de deur via ab op slot doet je eigenlijk niet moet controleren of hij ook werkelijk op slot zit.
De puntjes worden opgepakt en we hopen we er snel onderweg te zijn.

Het mooie weer komt eraan en we snakken na 4 weken Scandinavië toch ook weer op een paar mooie weekenden zon.
Met vriendelijke groet,

Marco

We Love What We Do, Trying To Live Our Dream
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13413
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Chausson



Bericht door hathi »

Geheel met Face eens,......het is maar goed dat alle tegenwoordige mankementen,( bij alle merken)..hier niet op het forum verschijnen,Marco kan tevreden zijn,dat hij bij een bedrijf gekocht heeft dat alles netjes op lost,want dat is niet altijd vanzelfsprekend
Hans
Gebruikersavatar
johan191
Berichten: 53
Lid geworden op: do 24 nov 2016, 12:58
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Chausson



Bericht door johan191 »

Zo, we zijn weer 3 jaar verder na de posting hiervoor. Het klagen over Chausson is wel een beetje gestopt lijkt mij. De diversiteit in de modellen en uitvoeringen is wel heel erg groot geworden is onze ervaring. Maar toch is de Nederlandse ondersteuning voor deze modellen vrij klein te noemen in vergelijking met andere merken.
Ook wij zijn uiteindelijk overgestapt naar een Chausson. We hadden een Burstner. En ik kan niet anders zeggen dan dat wij heel tevreden zijn.
Voor ons is het een 2de hands geworden, maar we zijn er heel tevreden mee. Hij heeft nu net 114.000 gelopen en inderdaad hij had wat kleine puntjes maar die heb ik zelf keurig hersteld. Gelukkig heb ik 2 rechterhanden die best nog wel wat willen en kunnen doen. Gewoon rustig aan doen en geen haastklussen inplannen.

Mocht je ook in het bezit zijn van een type zoals hieronder meld je dan aan:
Afbeelding
https://www.facebook.com/groups/chausso ... ofwelcome/

Heb je een ander type chausson dan heeft het geen zin om je aan te melden.
Burstner vervangen door een Chausson Odyssee van 2004
willemzon
Berichten: 1755
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Chausson



Bericht door willemzon »

Bij mijn vorige Hymer heb ik een keer een omvormer laten plaatsen. De monteur boorde gelijk een paar gaten in het binnenwerk. Ik vroeg aan hem hoe hij wist dat er geen draden achter lagen. Hij vertelde dat bij oa Hymer de bedrading vaak keurig horizontaal door de camper lagen en dat bij bijv Franse merken de bedrading vaak kriskras door de camper lagen en dat je dan veel meer uit moest kijken.

Voor wat het waard is, ik praat natuurlijk de monteur gewoon na😀

Gr willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Plaats reactie