Bizar verhaal: fietsenrek kwijt

Algemene campervragen en -opmerkingen.
DHM
Berichten: 1078
Lid geworden op: zo 25 jan 2009, 13:26
Locatie: Friesland

Re: Bizar verhaal: fietsenrek kwijt



Bericht door DHM »

Moeten we eigenlijk nog wel de weg op, het is nu toch levensgevaarlijk geworden met al die fietsrekjes - slecht gelijmde zonnepanelen - dakluiken - schotels - losse wielbouten en noem maar op.
Laten we nu even op aarde terug keren s.v.p.
Oh ik vergeet geloof ik de aanhangwagen koppeling die niet helemaal is zoals die hoort te zijn.
isoplus
Berichten: 6339
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Bizar verhaal: fietsenrek kwijt



Bericht door isoplus »

Zulke dingen gebeuren gewoon en het is goed om die ongein te melden, worden we weer even wakker.
Het is en blijft toch de verantwoording van de chauffeur hoe hij met zijn voertuig en de lading om gaat.
En in landen waar 25% van de beroepsbevolking werkeloos is wordt wel eens een fietsje gejat, het kan zomaar jouw fiets zijn :wink:
Texis
Berichten: 85
Lid geworden op: ma 27 mar 2017, 20:54
Locatie: gem.Westerkwartier

Re: Bizar verhaal: fietsenrek kwijt



Bericht door Texis »

Ik heb jaren geleden op de snelweg in Zwolle ook al eens een fietsenrek met 2fietsen erop autonoom zien invoegen....!!
Het fietsenrek gaf zelfs geen richting aan !!

Gelukkig kon ik in mn campertje nog een omtrekkende beweging maken........

Grtz ben
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3873
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Bizar verhaal: fietsenrek kwijt



Bericht door henk en lila »

isoplus schreef:Zulke dingen gebeuren gewoon en het is goed om die ongein te melden, worden we weer even wakker.
Het is en blijft toch de verantwoording van de chauffeur hoe hij met zijn voertuig en de lading om gaat.
En in landen waar 25% van de beroepsbevolking werkeloos is wordt wel eens een fietsje gejat, het kan zomaar jouw fiets zijn :wink:
En in Nederland dan!! https://www.goedopweg.nl/nieuws/fietsen ... o-per-jaar
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3228
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Bizar verhaal: fietsenrek kwijt



Bericht door Going »

Het bizarre van dit topic is dat het weer een eigen weg ingaat. Het gaat niet meer om hoe het mogelijk is dat TS leenders de fietsen met rek en al kwijt zijn , maar om snelheidsduivels met fietsen met kinderzitjes en mandjes. Op de trekhaak van een gewone auto. Ik dacht dat TS het over een camper had en ik ben benieuwd wat de progres is van het gebeuren hij over meldde.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Lommelaar
Berichten: 460
Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 15:55
Locatie: Lommel

Re: Bizar verhaal: fietsenrek kwijt



Bericht door Lommelaar »

verleden week in Lommel stond ik te wachten om een weg over te steken, op de grote weg was een vluchtheuvel ,komt er iemand met een aanhangwagen overgereden , en ja de aanhangwagen los , een gerammel van jawelste , gelukkig kwam hij met het neuswiel in de greppel van een borduur en ging hij rakelings naast mij, gelukkig ,of ik kon het niet meer verder vertellen
jan
Noura
Berichten: 46
Lid geworden op: wo 12 mei 2010, 19:04

Re: Bizar verhaal: fietsenrek kwijt



Bericht door Noura »

Beste mensen, allemaal bedankt voor jullie bijdragen. Een wat late reactie maar ik wilde jullie laten weten wat de reactie van de garage was. Het bevestigt wel aardig het idee dat het zeer waarschijnlijk gestolen is. Bij de garage vonden ze het zeer onwaarschijnlijk dat e.e.a. gevallen was. Verder was er namelijk geen schade.
Ondertussen zit er weer een nieuw fietsenrek op. Het zal verder een verzekeringskwestie worden.
Bedankt voor jullie reacties!
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3228
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Bizar verhaal: fietsenrek kwijt



Bericht door Going »

Sneu voor uw Leenders. Bedankt voor het terugkoppelen
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Bizar verhaal: fietsenrek kwijt



Bericht door AadenAnke »

Naar aanleiding van dit TP gisteren en vanmorgen is op de CP naar de diverse fietsenrekken gekeken. Sommige zijn er inderdaad wel heel simpel en snel af te halen! Ook nog maar eens naar die van mijzelf gekeken, er staan tenslotte 2 nieuwe electriche op. Wel de draag profielen staan op de bagage box en die erafhalen is een klus geloof me ik doe dat elke keer voor de APK dan zit er van RVS 318 30mm pijpen met een wanddikte van 2mmde bevestiging beugels. Daar door heen 2 ketting sloten die de fietsen aan de wagen koppelen. Zonder sleutels en met het juiste gereedschap (slijptol en betonschaar) zeker 5 minuten werk. Dat is dus toch echt snel te doen.

Gr. Aad
Plaats reactie