Gasflessen of LPG?
- Peter LMC
- Berichten: 10186
- Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
- Locatie: Parel van de kempen
- Contacteer:
Re: Gasflessen of LPG
Ik overweeg al een poosje om ook over te gaan naar LPG en heb eens in de data gezocht. Met stijgende verbazing sommige reacties gelezen.NeverAThome schreef:vergeet niet Hoe jij iemand benaderd kan ook tegen U gebruikt worden zeker als je weet dat U onbetrouwbaar bent, hiermee verwijs ik naar de brug in Leverkussen Volgens U zijn campers uitgesloten van de 3,5 ton maatregel.Dafluc schreef:En wat moeten we hieruit opmaken?
FLORIS
@Dafluc: Hij zegt in ieder geval nog U tegen jou; en nog wel met een Hoofdletter. Ik zou mij zeer in mijn kruis getast voelen. Maar dit terzijde het is alweer een tijdje geleden.
Verder alleen maar interessante informatie waar ik wel wat mee kan. Ik ben geïnteresseerd in zo’n kunststof fles met een buitenaansluiting waar ze nu reclame mee maken. En waar ik dan moet gaan tanken, dat zie ik dan wel weer.
Knibbel
Re: Gasflessen of LPG
Misschien zie ik het verkeerd, maar zo te zien hebben die Safefill kunststof flessen maar één kraan, waardoor je ze vult en waar de drukregelaar op komt. Dat zou betekenen dat je voor het tanken de drukregelaar eraf moet halen om de buitenvuller aan te sluiten. Dat zou wat omslachtig zijn.
En dan lekker tegen de pompbediende zeggen: "ik moet nog even mijn buitenvuller aansluiten".
En dan lekker tegen de pompbediende zeggen: "ik moet nog even mijn buitenvuller aansluiten".
Evert
Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Re: Gasflessen of LPG
Kan ook voor € 19,95appellover schreef: ↑za 06 okt 2018, 13:42Vergeet niet om direkt set vulnippels voor eu te bestellen 28,95€
https://www.gaswinkel.com/catalogus/lpg ... nector.htm
Re: Gasflessen of LPG
Dat ga ik dan nog uitzoeken, want daar heb ik natuurlijk geen zin in.'t Busje schreef:Misschien zie ik het verkeerd, maar zo te zien hebben die Safefill kunststof flessen maar één kraan, waardoor je ze vult en waar de drukregelaar op komt. Dat zou betekenen dat je voor het tanken de drukregelaar eraf moet halen om de buitenvuller aan te sluiten. Dat zou wat omslachtig zijn.
En dan lekker tegen de pompbediende zeggen: "ik moet nog even mijn buitenvuller aansluiten".
De verschillende vulnippels heb ik nog van mijn auto.
Knibbel
Re: Gasflessen of LPG
Dat is nu ook precies de reden dat deze fles voor camper gebruik totaal ongeschikt is.Misschien zie ik het verkeerd, maar zo te zien hebben die Safefill kunststof flessen maar één kraan, waardoor je ze vult en waar de drukregelaar op komt
Je hebt gegarandeerd overal problemen als je dat ding wil vullen.
- seth_space
- Berichten: 8694
- Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
- Locatie: Brabant
Re: Gasflessen of LPG
Daarmee kun je hem in nl niet vullen. De bajonet ontbreekt in deze set.Cee Pee schreef: ↑za 06 okt 2018, 16:10Kan ook voor € 19,95appellover schreef: ↑za 06 okt 2018, 13:42Vergeet niet om direkt set vulnippels voor eu te bestellen 28,95€
https://www.gaswinkel.com/catalogus/lpg ... nector.htm
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Re: Gasflessen of LPG
Ik gaf eerder al een link naar een lpg fles met buitenvuller en daar zat de bajonet nippel al bij dus die was dan niet meer nodig hè.
- seth_space
- Berichten: 8694
- Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
- Locatie: Brabant
Re: Gasflessen of LPG
Als dat de aangekochte set is niet. In alle andere gevallen kun je niet vullen.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Re: Gasflessen of LPG
Ik lift even mee want ik zit te overwegen om een dergelijke fles aan te schaffen.FredV schreef: ↑za 06 okt 2018, 16:15Dat ga ik dan nog uitzoeken, want daar heb ik natuurlijk geen zin in.'t Busje schreef:Misschien zie ik het verkeerd, maar zo te zien hebben die Safefill kunststof flessen maar één kraan, waardoor je ze vult en waar de drukregelaar op komt. Dat zou betekenen dat je voor het tanken de drukregelaar eraf moet halen om de buitenvuller aan te sluiten. Dat zou wat omslachtig zijn.
En dan lekker tegen de pompbediende zeggen: "ik moet nog even mijn buitenvuller aansluiten".
De verschillende vulnippels heb ik nog van mijn auto.
Gr willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Re: Gasflessen of LPG
Oke thanks. Ik zie het nu ook als ik het eea uit vergroot. Wat raar.
Gr willem
Gr willem
Laatst gewijzigd door willemzon op za 06 okt 2018, 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Re: Gasflessen of LPG
Tsja, meeliften is kennelijk wat anders dan meelezen.
Evert
Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
-
- Berichten: 2514
- Lid geworden op: vr 13 jul 2007, 0:03
- Locatie: Hoogeveen
Re: Gasflessen of LPG
Ik heb in het voorjaar gewoon een stalen 27 liter LPG gastank met buitenaansluiting gekocht bij de plaatselijke LPG inbouwer. http://www.brouwerlpg.nl/index.php/damp ... latie.html
Maak je geen illusies, als je geen drie maanden per jaar in je camper woont dan kan het qua geld niet uit.
Wij gebruiken de koelkast de hele reis op gas, en ook de boiler voor heet water voor de afwas en jezelf wassen, en soms douchen, dus een redelijk gebruik van gas.
Mijn beweegredenen waren dan ook:
Geen gedeeltelijk gevulde gasflessen inleveren bij de gasleverancier als je langer weg gaat.
Ergeren dat je in Nederland €18,- betaalt voor een vulling van 10 liter.
Ik er achter kwam dat Je voor de Duitse 10 liter gasflessen €28,- inclusief vulling betaalt en voor de vulling €7,50 tot €10,-, en zonder verdere statiegeld verrekening, dus dat je in Nederland een poot uitgetrokken wordt.
In het buitenland steeds moest zoeken naar een depot waar ik mijn gas tanks bij kon vullen, behalve als ik in Duitsland was en mijn Duitse gastank bij me had, die kon ik bij elke bouwmarkt omruilen.
Het inbouwen was een fluitje van een cent, gasfiltertje op de leiding waar de gasslang op zat gedraaid, en het filter met een paar boutjes in de gaskast vastgeschroefd.
Met een koperleidinkje en een paar gaskoppelingen de gasslang weer aan het gasfilter gezet, en gasslang met drukregelaar aan de tank gedraaid.
De slang van de buitenaansluiting met een kabelwartel buiten de gastank gebracht en de buitenaansluiting in de “rok”/“skirt” van de camper geboord en de slang daarop aangesloten.
Al met al nog geen twee uur werk.
De 27 liter tank heeft een 80% vulling, er gaat dus ongeveer 21 liter gas in, bij de pomp betaal ik nu ongeveer €15,- voor 21 liter, maar het grote voordeel is dat ik bij het diesel tanken even mijn gastank vol kan tanken zodat ik me nooit meer zorgen hoef te maken of ik genoeg gas aan boord heb.
Ik heb er wel een 10 liter gastankje naast staan, maar heb deze in vier weken Engeland en diverse trips in Nederland en Duitsland nooit meer aan hoeven spreken.
Maak je geen illusies, als je geen drie maanden per jaar in je camper woont dan kan het qua geld niet uit.
Wij gebruiken de koelkast de hele reis op gas, en ook de boiler voor heet water voor de afwas en jezelf wassen, en soms douchen, dus een redelijk gebruik van gas.
Mijn beweegredenen waren dan ook:
Geen gedeeltelijk gevulde gasflessen inleveren bij de gasleverancier als je langer weg gaat.
Ergeren dat je in Nederland €18,- betaalt voor een vulling van 10 liter.
Ik er achter kwam dat Je voor de Duitse 10 liter gasflessen €28,- inclusief vulling betaalt en voor de vulling €7,50 tot €10,-, en zonder verdere statiegeld verrekening, dus dat je in Nederland een poot uitgetrokken wordt.
In het buitenland steeds moest zoeken naar een depot waar ik mijn gas tanks bij kon vullen, behalve als ik in Duitsland was en mijn Duitse gastank bij me had, die kon ik bij elke bouwmarkt omruilen.
Het inbouwen was een fluitje van een cent, gasfiltertje op de leiding waar de gasslang op zat gedraaid, en het filter met een paar boutjes in de gaskast vastgeschroefd.
Met een koperleidinkje en een paar gaskoppelingen de gasslang weer aan het gasfilter gezet, en gasslang met drukregelaar aan de tank gedraaid.
De slang van de buitenaansluiting met een kabelwartel buiten de gastank gebracht en de buitenaansluiting in de “rok”/“skirt” van de camper geboord en de slang daarop aangesloten.
Al met al nog geen twee uur werk.
De 27 liter tank heeft een 80% vulling, er gaat dus ongeveer 21 liter gas in, bij de pomp betaal ik nu ongeveer €15,- voor 21 liter, maar het grote voordeel is dat ik bij het diesel tanken even mijn gastank vol kan tanken zodat ik me nooit meer zorgen hoef te maken of ik genoeg gas aan boord heb.
Ik heb er wel een 10 liter gastankje naast staan, maar heb deze in vier weken Engeland en diverse trips in Nederland en Duitsland nooit meer aan hoeven spreken.
Zoektocht naar Karmann Gipsy of Cheetah eigenaren op mijn site. http://members.home.nl/karmanngipsy/