Gasflessen of LPG?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10186
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Gasflessen of LPG



Bericht door Peter LMC »

FredV
Berichten: 542
Lid geworden op: do 13 jul 2017, 22:19
Locatie: Langs de A12

Re: Gasflessen of LPG



Bericht door FredV »

NeverAThome schreef:
Dafluc schreef:En wat moeten we hieruit opmaken?
vergeet niet Hoe jij iemand benaderd kan ook tegen U gebruikt worden zeker als je weet dat U onbetrouwbaar bent, hiermee verwijs ik naar de brug in Leverkussen Volgens U zijn campers uitgesloten van de 3,5 ton maatregel. :bow: :bow: :bang:
FLORIS
Ik overweeg al een poosje om ook over te gaan naar LPG en heb eens in de data gezocht. Met stijgende verbazing sommige reacties gelezen.
@Dafluc: Hij zegt in ieder geval nog U tegen jou; en nog wel met een Hoofdletter. Ik zou mij zeer in mijn kruis getast voelen. Maar dit terzijde het is alweer een tijdje geleden.
Verder alleen maar interessante informatie waar ik wel wat mee kan. Ik ben geïnteresseerd in zo’n kunststof fles met een buitenaansluiting waar ze nu reclame mee maken. En waar ik dan moet gaan tanken, dat zie ik dan wel weer.
Knibbel
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Gasflessen of LPG



Bericht door 't Busje »

Misschien zie ik het verkeerd, maar zo te zien hebben die Safefill kunststof flessen maar één kraan, waardoor je ze vult en waar de drukregelaar op komt. Dat zou betekenen dat je voor het tanken de drukregelaar eraf moet halen om de buitenvuller aan te sluiten. Dat zou wat omslachtig zijn.
En dan lekker tegen de pompbediende zeggen: "ik moet nog even mijn buitenvuller aansluiten".
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18169
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Gasflessen of LPG



Bericht door Cee Pee »

appellover schreef:
za 06 okt 2018, 13:42
Vergeet niet om direkt set vulnippels voor eu te bestellen 28,95€
Kan ook voor € 19,95
https://www.gaswinkel.com/catalogus/lpg ... nector.htm
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
FredV
Berichten: 542
Lid geworden op: do 13 jul 2017, 22:19
Locatie: Langs de A12

Re: Gasflessen of LPG



Bericht door FredV »

't Busje schreef:Misschien zie ik het verkeerd, maar zo te zien hebben die Safefill kunststof flessen maar één kraan, waardoor je ze vult en waar de drukregelaar op komt. Dat zou betekenen dat je voor het tanken de drukregelaar eraf moet halen om de buitenvuller aan te sluiten. Dat zou wat omslachtig zijn.
En dan lekker tegen de pompbediende zeggen: "ik moet nog even mijn buitenvuller aansluiten".
Dat ga ik dan nog uitzoeken, want daar heb ik natuurlijk geen zin in.
De verschillende vulnippels heb ik nog van mijn auto.
Knibbel
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18169
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Gasflessen of LPG



Bericht door Cee Pee »

Misschien zie ik het verkeerd, maar zo te zien hebben die Safefill kunststof flessen maar één kraan, waardoor je ze vult en waar de drukregelaar op komt
Dat is nu ook precies de reden dat deze fles voor camper gebruik totaal ongeschikt is.
Je hebt gegarandeerd overal problemen als je dat ding wil vullen.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8694
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Gasflessen of LPG



Bericht door seth_space »

Cee Pee schreef:
za 06 okt 2018, 16:10
appellover schreef:
za 06 okt 2018, 13:42
Vergeet niet om direkt set vulnippels voor eu te bestellen 28,95€
Kan ook voor € 19,95
https://www.gaswinkel.com/catalogus/lpg ... nector.htm
Daarmee kun je hem in nl niet vullen. De bajonet ontbreekt in deze set.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18169
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Gasflessen of LPG



Bericht door Cee Pee »

Ik gaf eerder al een link naar een lpg fles met buitenvuller en daar zat de bajonet nippel al bij dus die was dan niet meer nodig hè.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8694
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Gasflessen of LPG



Bericht door seth_space »

Als dat de aangekochte set is niet. In alle andere gevallen kun je niet vullen. :cheers:
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
willemzon
Berichten: 1758
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Gasflessen of LPG



Bericht door willemzon »

FredV schreef:
za 06 okt 2018, 16:15
't Busje schreef:Misschien zie ik het verkeerd, maar zo te zien hebben die Safefill kunststof flessen maar één kraan, waardoor je ze vult en waar de drukregelaar op komt. Dat zou betekenen dat je voor het tanken de drukregelaar eraf moet halen om de buitenvuller aan te sluiten. Dat zou wat omslachtig zijn.
En dan lekker tegen de pompbediende zeggen: "ik moet nog even mijn buitenvuller aansluiten".
Dat ga ik dan nog uitzoeken, want daar heb ik natuurlijk geen zin in.
De verschillende vulnippels heb ik nog van mijn auto.
Ik lift even mee want ik zit te overwegen om een dergelijke fles aan te schaffen.

Gr willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18169
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Gasflessen of LPG



Bericht door Cee Pee »

@Willemzon,
Kijk even vijf berichten terug.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
willemzon
Berichten: 1758
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Gasflessen of LPG



Bericht door willemzon »

Oke thanks. Ik zie het nu ook als ik het eea uit vergroot. Wat raar.

Gr willem
Laatst gewijzigd door willemzon op za 06 okt 2018, 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Gasflessen of LPG



Bericht door 't Busje »

Tsja, meeliften is kennelijk wat anders dan meelezen.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Henry van der Veen
Berichten: 2514
Lid geworden op: vr 13 jul 2007, 0:03
Locatie: Hoogeveen

Re: Gasflessen of LPG



Bericht door Henry van der Veen »

Ik heb in het voorjaar gewoon een stalen 27 liter LPG gastank met buitenaansluiting gekocht bij de plaatselijke LPG inbouwer. http://www.brouwerlpg.nl/index.php/damp ... latie.html
Maak je geen illusies, als je geen drie maanden per jaar in je camper woont dan kan het qua geld niet uit.

Wij gebruiken de koelkast de hele reis op gas, en ook de boiler voor heet water voor de afwas en jezelf wassen, en soms douchen, dus een redelijk gebruik van gas.

Mijn beweegredenen waren dan ook:
Geen gedeeltelijk gevulde gasflessen inleveren bij de gasleverancier als je langer weg gaat.
Ergeren dat je in Nederland €18,- betaalt voor een vulling van 10 liter.
Ik er achter kwam dat Je voor de Duitse 10 liter gasflessen €28,- inclusief vulling betaalt en voor de vulling €7,50 tot €10,-, en zonder verdere statiegeld verrekening, dus dat je in Nederland een poot uitgetrokken wordt.
In het buitenland steeds moest zoeken naar een depot waar ik mijn gas tanks bij kon vullen, behalve als ik in Duitsland was en mijn Duitse gastank bij me had, die kon ik bij elke bouwmarkt omruilen.

Het inbouwen was een fluitje van een cent, gasfiltertje op de leiding waar de gasslang op zat gedraaid, en het filter met een paar boutjes in de gaskast vastgeschroefd.
Met een koperleidinkje en een paar gaskoppelingen de gasslang weer aan het gasfilter gezet, en gasslang met drukregelaar aan de tank gedraaid.
De slang van de buitenaansluiting met een kabelwartel buiten de gastank gebracht en de buitenaansluiting in de “rok”/“skirt” van de camper geboord en de slang daarop aangesloten.
Al met al nog geen twee uur werk.

De 27 liter tank heeft een 80% vulling, er gaat dus ongeveer 21 liter gas in, bij de pomp betaal ik nu ongeveer €15,- voor 21 liter, maar het grote voordeel is dat ik bij het diesel tanken even mijn gastank vol kan tanken zodat ik me nooit meer zorgen hoef te maken of ik genoeg gas aan boord heb.

Ik heb er wel een 10 liter gastankje naast staan, maar heb deze in vier weken Engeland en diverse trips in Nederland en Duitsland nooit meer aan hoeven spreken.
Zoektocht naar Karmann Gipsy of Cheetah eigenaren op mijn site. http://members.home.nl/karmanngipsy/
Plaats reactie