Geheime regel op camperplaatsen?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
aquagoog
Berichten: 1811
Lid geworden op: wo 29 jul 2009, 20:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Geheime regel op camperplaatsen?



Bericht door aquagoog »

Wij zijn niet van die aansluiters, en hadden in de tijd dat we met onze 4 kinderen en hond op pad waren ook nooit zo een last van campers die perse naast ons wilden staan. Geen idee waarom niet.
Inmiddels camperen we nog maar met ons tweetjes en een half zo grote hond, op drukke camper plekken is het niet anders, maar wat ons erg verbaasde was van de zomer op een camperplek vlakbij Mont St Michel.
Afgebakende plaatsen, en wij gingen staan in een hele lege rij.
Rondom ons, maar ook in andere rijen plek zat en toch kwamen er campers links en rechts naast ons staan, en 1 daarvan ook nog andersom zodat ze de luifel aan onze luifelkant hadden. Niet verboden natuurlijk, maar wij kiezen dan juist om er 1 of 2 plaatsen tussen te laten.

Het is niet iets om je aan te storen, maar wel opvallend.
Groet
Catharina

Reizen is een driedubbel plezier: verwachting, avontuur en herinnering.

Volg onze trips op https://olliontour.nl/
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31966
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Geheime regel op camperplaatsen?



Bericht door Bob Diesel »

Het word steeds storender naar mate het vaker gebeurd :idea:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
bently
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 10:52
Locatie: Wijlre

Re: Geheime regel op camperplaatsen?



Bericht door bently »

milo schreef:
di 25 sep 2018, 21:12
Hallo,

Voor alle duidelijkheid ik heb niet alle 15 voorgaande pagina's gelezen, maar al van 1982 ben ik op weg met een recreatie voertuig.
Verleden week heb ik voor de eerste keer in al die jaren en dan nog in het zelfde weekend mij 2 maal verplaatst om alle frustratie's te vermijden, zowel voor mij als voor een ander, eigenlijk ben ik veel te goed voor deze wereld :mrgreen: :mrgreen:
Zaterdagmorgen kwamen wij aan op de gedoogde CP van Terneuzen vlak aan de Westerschelde, een open vlakte. Zonder enige vermoeden zet ik mij netjes neer om van het mooie uitzicht ( dat woord alleen al) te genieten. Ik stap uit en zeg beleefd een goede dag aan 2 Nederlandse dame's die iets schuin achter ons aan elk hun campers zaten, als antwoord kreeg ik, " bedankt voor ons uitzicht, he" hihi. Ik had het door en ik heb mij eventjes verontschuldigt en heb mij 2 meter verder naar links geplaatst om zeker te zijn dat ik niet meer in hun "uitzicht" stond, toch kon er geen dank woordje af integendeel toen de man des huizen arriveerde hoorde ik dat ze het relaas nog eens over te deden.
Omdat overnachten daar verboden is zijn wij naar het Sas van Gent uitgeweken, waar er nog heel veel plaats was. Tafel en stoeltjes buiten geplaatst en genietend van het zonnetje waren wij onze aperitief aan het consumeren, de BBQ zouden wij achteraf uithalen, om hem in het korte gras neer te plaatsen, daarom had ik mij ook iets naar achter geplaatst om zo doende de BBQ voor onze camper te plaatsen. Nog voor ik deze kon plaatsen kwam er een Belgische camper de plaats opgereden en zet zijn camper pal voor ons en voor een stuk naast ons, met de neus naar de onze, de deur vliegt open en mijnheer zet zijn stoel neer op ongeveer 1 meter van onze tafel, klaar om van onze apero mee te genieten.
Ik toon hem mijn ongenoegen en zeg hem dat wij van plan waren om BBQ te maken, waarop hij zei, " doe maar hoor, dit stoort mij niet" beleeft natuurlijk??, maar ik vond het niet leuk en heb mij dan ook maar voor de tweede keer in hetzelfde weekend verplaatst.
Zo zie je maar...............................

Milo
Nu weet je ook eens hoe dat voelt als een ander vóór je gaat staan om het uitzicht te belemmeren. Gebeurt vaak hoor :thumbdown:
Er is een gezegde wat daarop van toepassing is : Wat U niet wil dat U geschiedt, doe dat ook een ander niet :!:
Groeten, Henk Geurts

Hymer Tramp 654 SL - Fiat Ducato 250 - 2.3 Multijet - 157 pk - 2008

http://mooimooimoi.blogspot.nl/

http://mooimoimooi.blogspot.nl/
Gebruikersavatar
herbybg
Berichten: 1543
Lid geworden op: wo 23 mar 2011, 10:51
Locatie: Absurdistan: O-Vl

Re: Geheime regel op camperplaatsen?



Bericht door herbybg »

Wat te denken van de brandveiligheid als de campers als "swanworstjes in een bokaal" tegen elkaar staan?

Ik dacht dat de "regel" was dat er min 3m open ruimte moest zijn tussen 2 koekendozen???
Brandweer verordening ???

Ik stond verleden maand op een motorhome stelplaats in duitsland met ruim 4m plaats aan de camperdeur,
toen er een Concorde zich ertussen wrong, om een 10' later te bevallen van een smartje :DD :DD

's Anderendaags plaatste zich aan onze linkerzijde nog zo'n lang wit onding, die ook zwanger was.....
Wij konden op 2 witte muren kijken!
We hebben ons verkast en stelden ons symbolischer wijze naast de vuilbakkken!

Ze hadden het toch begrepen!
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Geheime regel op camperplaatsen?



Bericht door B1gcheese »

Goed zo dat zal ze leren :wink:
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
Toemke
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 09 feb 2018, 16:53
Locatie: België of onderweg

Re: Geheime regel op camperplaatsen?



Bericht door Toemke »

Ergens aan de Sloveense grens.
Late namiddag gestopt voor een nachtstop op een camperplaats. Tafeltjes buiten enz, gezellig, niet teveel volk, plaats genoeg.
Zet zich daar een Duitse camper ongemakkelijk dicht naast ons, hup 2 stoelen buiten op, ik schat, 2m van ons en elk de ene sigaret na de andere. Pech met het briesje.. je raadt het al.
Echt geen zin om te verplaatsen dus alles binnen en een terrasje gaan doen, meteen ook maar uit eten.
Bij terugkomst waren ze al slapen maar bij ons binnen rook het naar sigaretten :bang:
Nu: - - - -
Toen: FIAT DUCATO P.L.A. S701
Toen: VW T3 Joker3 Westfalia
metatoon
Berichten: 9692
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Geheime regel op camperplaatsen?



Bericht door metatoon »

Ooit hebben we in het verleden een leuk contact gehad met een Duitser .
Komt er na een paar dagen een Duitser bij, zet zijn camper knap a-sosiaal neer.
Zegt die ene Duitser tegen mij ,kijk ik ben een Duitser en dat is een Mof.
We lagen in een deuk .

Gr Toon
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Gebruikersavatar
Adfur
Berichten: 694
Lid geworden op: zo 07 okt 2012, 19:23
Locatie: Het Gooi

Re: Geheime regel op camperplaatsen?



Bericht door Adfur »

Het is een nadeel van veel camperplaatsen dat de hutten (te) dicht op elkaar staan. Dat vraagt helaas regelmatig om eerder genoemde problemen. Iedereen is natuurlijk vrij om op die plekken te staan, maar sommige mensen denken alleen maar aan zichzelf en het interesseert ze niet dat andere mensen last van ze hebben. Wij houden niet zo van die hutjemutje plekken en betalen liever iets of iets meer om dit soort toestanden te vermijden. Anderen zullen hier anders over denken, maar ieder het zijne.
Pössl Globecar Campscout Citroën Jumper 2.2 HDI 150 PK 636cm + Busbiker
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Geheime regel op camperplaatsen?



Bericht door Marco Polo »

Eigenlijk zit er een natuurlijke logica in.

Hoogseizoen of niet
Populair plekje of uithoek
Betaald of gratis

Gratis, populair en hoogseizoen = ergernis en krap op elkaar.
En de andere combi’s mag men zelf in vullen.

Daarnaast voelen mensen zich veiliger in elkaars nabijheid.
Dus zelfs op desolate plekken kruipt men nog bij elkaar :-)
Ook een wetmatigheid ;-)

Heb ik het geheim nu ontrafelt? :D
FredV
Berichten: 542
Lid geworden op: do 13 jul 2017, 22:19
Locatie: Langs de A12

Geheime regel op camperplaatsen?



Bericht door FredV »

Niet helemaal! Er bestaat normaal gedrag en ASO-gedrag. Dicht bij elkaar voor een gevoel van veiligheid heb ik ooit eens meegemaakt in een kelder. Bijna bij elkaar op schoot zitten op een camperplaats vind ik ASO-gedrag en heeft niets met een veilig gevoel te maken, maar meer een onveilig gevoel.
Knibbel
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Geheime regel op camperplaatsen?



Bericht door Marco Polo »

Foute combi gemaakt Fred,
U gaat niet door voor de koelkast :P :D
FredV
Berichten: 542
Lid geworden op: do 13 jul 2017, 22:19
Locatie: Langs de A12

Re: Geheime regel op camperplaatsen?



Bericht door FredV »

Jammer. Het ging mij om het gevoel.
Heb je dan nog wel een troostprijs voor mij.
Knibbel
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Geheime regel op camperplaatsen?



Bericht door Marco Polo »

Zeker Fred
Een gratis overnachting op de meest ruime, afgebakende camperplek naar keuze.
Heen en terugreis zelf te regelen

Groeten Marc.
FredV
Berichten: 542
Lid geworden op: do 13 jul 2017, 22:19
Locatie: Langs de A12

Re: Geheime regel op camperplaatsen?



Bericht door FredV »

Thx als daar maar niet geschoten wordt.
Knibbel
Plaats reactie