Wat nu met nieuwe camper

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Wat nu met nieuwe camper



Bericht door B1gcheese »

Mc Louis schreef:Ik had vermoed dat iemand zou zeggen dat ze dit nooit zouden aanvaarden, wij zitten echt met handen in de haren :bang:
Stel dat het een lek is ?
Nou volgens mij zeggen toch meerdere mensen hier dat je de dealer erop moet aanspreken. En foto's maken en schriftelijk vastleggen.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
Bert.H
Berichten: 1299
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:08
Locatie: Hamont-Achel. België

Re: Wat nu met nieuwe camper



Bericht door Bert.H »

Hallo Mc Louis, een vraagje kom je uit Belgie en heb je gekocht bij die firma waar je info naar verwijst. Als dat zo is poot stijf houden de aanhouder wint. Zoek iemand in de familie of vrienden kring die met je mee gaat als je zelf niet goed uit de voeten kunt.



bert.h
Mc Louis
Berichten: 7
Lid geworden op: di 11 okt 2016, 11:19

Re: Wat nu met nieuwe camper



Bericht door Mc Louis »

Dat moet ik wel doen, maar in het ergst geval

Het zou een vochtprobleem zijn en ik hou mijn poot stijf

Wat mag ik dan verwachten ???

We kosten een nieuwe geen 2 de hands die opglapt word - Wat helemaal goed is als je dan kan, maar omdat ik dit niet ken, kochten we een nieuws

Moet ik deze camper houden ??? :sick:

Groet Mc Louis
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51261
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wat nu met nieuwe camper



Bericht door Kroppie »

problemen onder garantie laten verhelpen , en gaan genieten MET dat ding , dat moet je volgens mij gaan doen .
niet blijven hangen in het negatieve van nu .


jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Wat nu met nieuwe camper



Bericht door 't Busje »

Mc Louis schreef:Moet ik deze camper houden ?
Ik zou eerst maar eens (laten) kijken of er werkelijk een vochtprobleem of lekkage is en hoe ernstig dat is. Het best kun je daarvoor een expert inschakelen. Ik weet niet of dit bedrijf ook in België werkt, maar soortgelijke bedrijven zullen er ook wel in België zijn.
Aan de hand van het expertiserapport kun je verdere stappen nemen: reparatie, inruil voor een gelijke nieuwe met een afschrijving voor het gebruik dat je inmiddels van de camper gemaakt hebt of echt overstappen naar iets anders. Dat laatste kost je echt geld.

Bij ons zijn de douchebak en de wastafel door de dealer onder garantie vervangen en dat is echt niet van nieuw te onderscheiden. Van een reparatie wordt je camper niet ineens een oud beestje.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Mc Louis
Berichten: 7
Lid geworden op: di 11 okt 2016, 11:19

Re: Wat nu met nieuwe camper



Bericht door Mc Louis »

Vriendelijk dank,

Zal jullie raad opvolgen en hopen dat het goedkomt en kunnen genieten !!!

Bedankt om te antwoorden

Groet Mc Louis
Hymerferry
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 21 dec 2011, 20:47

Re: Wat nu met nieuwe camper



Bericht door Hymerferry »

Gezien het een bijna nieuwe camper is zal je hem ook wel all risk verzekerd hebben. Ik zou het probleem en bv het vermoeden van vocht met de eigen verzekering bespreken zij hebben ook experts en kunnen je zeker vertellen en adviseren hoe verder te handelen.

Succes, Ferry
Gebruikersavatar
a90
Berichten: 389
Lid geworden op: zo 30 dec 2012, 0:49
Locatie: Nieuw Vennep

Re: Wat nu met nieuwe camper



Bericht door a90 »

Het zal vast wel goed komen met de gebreken. Is het uw eerste camper ?

vr. groet,

Michael
Lees meer over mijn huidige auto: http://www.lp2223.com
En deze is inmiddels verkocht: http://www.rundhauber.eu
Gebruikersavatar
Blokske
Berichten: 145
Lid geworden op: za 12 jul 2014, 20:54
Locatie: Huldenberg centraal in Belgie

Re: Wat nu met nieuwe camper



Bericht door Blokske »

Hallo,
Sommige dealers of hun medewerkers hebben een cursus klantvriendelijkheid nodig en de mensen die je te woord staan zijn soms niet technisch genoeg om oplossingen te zien en aan te voelen of iets fout dan normaal is dat heb ik al eerder gemerkt als ik op een opendeur een vraag stel aan een verkoper waar ik het antwoord al op ken maar wat ik als service graag opgelost zou hebben gezien voor dat er een verkoop kan zijn dan moet deze dat even gaan vragen aan weer enkele anderen enz...
Dat is bij vele grote bedrijven het geval, ik ga hier niet in detail gaan maar doe gerust de test en ga eens met een banale vraag bvb je loskomende kromtrekkende lat bij enkele concurrenten vrijblijvend te raad, ze zullen misschien niet onmiddellijk willen helpen om hun collega concurrent niet af te breken maar mits de juiste instelling kan je hun kunnen en technisch vermogen wel eens aan de tand voelen.
Daar kan je dan zelf conclusies uit trekken en iedereen dezelfde kans geven om het in deze markt beter en eenvoudiger te laten worden voor hun klanten.
En met een mogelijke oplossing die je "zelf" zo ongeveer met wat hulp gevonden hebt en deze bij je dealer aangeeft tot een compromis komen en onder garantie geholpen worden dan ben je weer gerust op weg.
Zelf heb ik ook al mooie dingen gehoord en gezien van werknemers in deze branche die het wel goed voor mekaar hebben en weten wat kan en wat niet.
Eigenlijk is de keuze van een dealer niet in de showroom aan de orde maar in het atelier achteraan en het kunnen van de ploeg die instaat voor het goede verloop en de gedienstigheid naar de klant toe in de diensten na verkoop, dat het ene merk wat rommeliger in mekaar steekt dan het andere is bij alles zo maar niet altijd zo merkgebonden en je kan dan naar de automerken gaan vergelijken of in de bouwsector waar je maar wil maar de dienst na verkoop bestaat er voor om deze gebreken op een juiste manier en met kennis van zaken te verbeteren.
Ze moeten dat bij alle dealers zo toepassen en op een degelijke manier oplossen en niet snel een goedkope werkkracht/stagiair de boel laten inkleven die nog ervaring moet op doen maar de oude rot uit het atelier met de verkoper er naast "en" de stagiair zodat die allebei iets opsteken van wat kan en wat niet kan zo kunnen ze hun bedrijf naar de top brengen en niet met smoesjes de mensen laten piekeren.
Ik heb dat zowel bij jouw dealer gezien als bij anderen, ik was bij onze eerste aankoop op zoek naar een tweedehands Camper en ben heel België afgereden naar alle mogelijke dealers die ik vond en heb daar mijn ervaring opgedaan die ik hier neerpen het dateert van 6 jaar geleden dat ik dit persoonlijke markt onderzoek deed en pols nog hier en daar eens naar de evolutie van kennis op beurzen bij de minder scorende bedrijven en merk soms vooruitgang maar ook veel status quo omdat deze bedrijven een expansie meemaken en de groeidruk op de kennis een slechte invloed heeft.
Zelf heb ik een carrière van 20 jaar carrosserie arbeider achter de rug en kan op die manier een beetje het kaf van het koren scheiden naar eigen zeggen althans, maar al te vaak hoor ik verkopers en mensen die potentiele klanten te woord staan onmogelijke dingen vertellen die zelfs mijn vrouwtje opvallen.
Goed personeel zal wel schaars zijn maar ik ga niet bij deze bedrijven een fortuin achterlaten als ze me achteraf met een smoes weer de baan opsturen, en er zullen wel in elk bedrijf goede werkkrachten aanwezig zijn die de boel rechthouden maar die komen niet toe aan de kleine reparaties die door een goedkopere werkkracht kunnen worden uitgevoerd, dat is het spijtige aan jouw verhaal.
Er is deze maand in België zoals je wellicht al weet de beurs Mobicar in de hyezelgebouwen in Brussel misschien moest je maar een met een vrij duidelijke fotoreeks van het euvel in de hand voorzichtig bij enkele concurrenten te rade gaan ook bij Caravandealers, toeleveringsbedrijven en Campershops (hebben soms ook een atelier achteraan om verkochte onderdelen te laten plaatsen) daar moet gegarandeerd wat uit de bus komen en ga je heel wat opsteken.
Je kan trouwens voor deze beurs een € 3 kortingbon bekomen via allerlei kanalen zodat de ingang maar € 9 bedraagt.
Zo moet je niet het hele land afrijden en heb je ze allemaal op enkele vierkante meters bij mekaar.
Onder mijn Camper heb ik een Caravangoot gekleefd aan de onderkant van de rok van de camper en je ziet die eigenlijk niet en ik heb geen gaten moeten boren (mogelijke corrosie) om daar een doek met keder/pees in te schuiven om mijn hondjes niet onder de Camper te laten lopen.

Veel succes en laat je moed niet zakken, je mag daar je slaap niet voor laten maar geniet van je Camper en je vrijheid.
Blokske.

LMC A 654 G Black Selection met zitgroep achteraan.
--jimmy--
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 27 jan 2016, 21:43
Locatie: brecht belgie

Re: Wat nu met nieuwe camper



Bericht door --jimmy-- »

Hoi mc louis,

Als je hem naast de E313 gekocht hebt u niet laten afschepen, geen verkoper te woord staan maar inneens naar de grote baas vragen.
Als je een omnium verzekering hebt contacteer uw agent en deze kunnen u ook helpen om druk te zetten bij de verkoper, dit heeft een colega van op mijn werk ook gedaan.

Als je van belgie bent,

In mariekerke bij puurs zit een hersteller die gratis vochtmetingen doed, is ook profile repair erkend

Als je deze combinatie googeld kan je zijn gegevens vinden

Veel succes en hopelijk nog veel camperplezier
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Wat nu met nieuwe camper



Bericht door jurgenc »

Onze vorige camper kwam van Geel. Het was misschien niet van de eerste keer in orde, maar werd wel altijd correct behandeld. Er werd daar niet over garantie gediscussieerd. Die werd gewoon correct toegepast.
Had o.a. een dakraam dat onder garantie enkele keren hersteld is geweest. Na verstrijken van de garantieperiode is het opnieuw stuk gegaan. Het is toen nog volledig vervangen door een ander onder garantie i.p.v. nog eens te herstellen.
H20
Gebruikersavatar
Smurf
Berichten: 359
Lid geworden op: zo 05 sep 2010, 9:52
Locatie: Lommel (België)

Re: Wat nu met nieuwe camper



Bericht door Smurf »

Mc Louis schreef:B1gcheese
I :think: k verwacht dit ook niet standaard, maar je ze hebben het gewoonweg niet :(
Je kan van een camperverdeler toch niet verwachten dat deze alles heeft dat je op een camping nodig hebt want het is zoals hier boven al geschreven een camper en geen caravan. De problemen komen bij vole nieuwe campers voor daar zou ik mij geen zorgen over maken als je een goede verdeler hebt lost hij deze problemen wel voor jou op.
Groetjes en nog heel veel reisplezier

Carthago Chic C Line 4.9 - Fiat 150 Pk -Euro6 - 6 vit
Plaats reactie