Gewicht
Re: Gewicht
Vandaag de bevestiging van Hymer gehad dat de camper 4.000kg mag wegen in totaal.
Nu nog de rekening betalen en wachten op het document.
Daarna kijken op welk gewicht ik hem wil, gezien de reacties in dit topic twijfel ik nog zwaar.
Nu nog de rekening betalen en wachten op het document.
Daarna kijken op welk gewicht ik hem wil, gezien de reacties in dit topic twijfel ik nog zwaar.
Pleasure is the path of joy
- seth_space
- Berichten: 8675
- Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
- Locatie: Brabant
Re: Gewicht
en... wat is de rekening nu uiteindelijk geworden?
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Re: Gewicht
€ 300,00. Scheelt toch de € 150,00 die de dealer nog eens extra in zijn zak wilde steken om als doorgeefluik te fungeren.
Pleasure is the path of joy
Re: Gewicht
Ik zou voor die 4000 gaan.Heb je dat iig !
Terug omlaag naar 3500 levert zeker weten geen probleem, en is heel simpel te doen.
Terug omlaag naar 3500 levert zeker weten geen probleem, en is heel simpel te doen.
Re: Gewicht
Het technische toegestane massa moet je gewoon op 4000 laten zetten. De toegestane massa dien je zelf te bepalen. Dat zal dan 3500 of 4000 kg zijn.
De toegestane massa kun je altijd eenvoudig laten wijzigen.
De toegestane massa kun je altijd eenvoudig laten wijzigen.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Re: Gewicht
Laat de rdw dat ook toe? Dat ze de technische massa naar 4.000 zetten op kenteken en de wettelijke naar 3.500? Ik zie de nadelen van 3.500, maar ook die van 4.000 (tol onder andere, maar ook maximum snelheid, doorgangsbeperkingen enz.)
Pleasure is the path of joy
- Marco Polo
- Berichten: 27452
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Gewicht
Onze wagen is gebouwd in Duitsland voor 4250kg.
Bij registratie voor eerste aflevering is hij door de NL dealer op 3500kg gezet.
Neem dus aan dat dit voor RDW geen probleem zal zijn.
Voor 59€ per keer kunnen we eventueel heen en weer switchen.
(Wat we de afgelopen 4 jaar nog nooit gedaan hebben; staat sinds eind 2016 weer op zijn technisch max. van 4,25ton).
Bij registratie voor eerste aflevering is hij door de NL dealer op 3500kg gezet.
Neem dus aan dat dit voor RDW geen probleem zal zijn.
Voor 59€ per keer kunnen we eventueel heen en weer switchen.
(Wat we de afgelopen 4 jaar nog nooit gedaan hebben; staat sinds eind 2016 weer op zijn technisch max. van 4,25ton).
- Marco Polo
- Berichten: 27452
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Gewicht
Vind die voor en nadelen altijd zo’n gezeur.
Als je overal wilt komen koop je een VW transporter of kleiner.
Wil je luxe, ruimte en laadvermogen dan koop je een grotere wagen.
En dan weer gaan beknibbelen om alles op 3,5 ton te houden!?
Van alles net niks
Een gemiddelde camper heeft geen tacho-plicht en geen begrenzer.
Dus met sommige van de vermeende “nadelen” kan je ook nog eens creatief omgaan als je het zou willen.
Maar een vrachtwagen komt ook bijna overal als moet en doet er niet eens heel veel langer over
Dit even geheel terzijde
Als je overal wilt komen koop je een VW transporter of kleiner.
Wil je luxe, ruimte en laadvermogen dan koop je een grotere wagen.
En dan weer gaan beknibbelen om alles op 3,5 ton te houden!?
Van alles net niks
Een gemiddelde camper heeft geen tacho-plicht en geen begrenzer.
Dus met sommige van de vermeende “nadelen” kan je ook nog eens creatief omgaan als je het zou willen.
Maar een vrachtwagen komt ook bijna overal als moet en doet er niet eens heel veel langer over
Dit even geheel terzijde
Re: Gewicht
Je kan hem op iedere mtm zetten die je maar wilt. Zolang het onder de max. technische massa blijft.
Als jij kiest voor 3613 kg, krijg je dat ook...
Tol is een ding, voor Noorwegen en Oostenrijk mn.
Van max snelheid en doorgangsbeperkingen heb ik nog nooit last gehad, en hoe hard wil je eigenlijk?
Heel veel verboden gelden voor vrachtwagens vanaf 3,5 t...gelden dan dus niet voor campers.
Nadelen zijn er , voordelen ook! Nooit meer zorgen over je gewicht geeft rust.
Als jij kiest voor 3613 kg, krijg je dat ook...
Tol is een ding, voor Noorwegen en Oostenrijk mn.
Van max snelheid en doorgangsbeperkingen heb ik nog nooit last gehad, en hoe hard wil je eigenlijk?
Heel veel verboden gelden voor vrachtwagens vanaf 3,5 t...gelden dan dus niet voor campers.
Nadelen zijn er , voordelen ook! Nooit meer zorgen over je gewicht geeft rust.
- Marco Polo
- Berichten: 27452
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Gewicht
En de mogelijkheid je toch weer de vrijheid te verschaffen door bijvoorbeeld een scooter of motorscooter, in of achter aan de wagen mee te nemen.
Hoef je met die grote bak niet al die kleine k..dorpjes in waar ze je eigenlijk toch niet willen hebben al ben je geen vrachtwagen en hou je toch de flexibiliteit van een losse wagen zonder aanhanger.
Grootste nadeel is de tol met van die kastjes en uitgebreide registratie.
En dat is met name Oostenrijk.
Hoef je met die grote bak niet al die kleine k..dorpjes in waar ze je eigenlijk toch niet willen hebben al ben je geen vrachtwagen en hou je toch de flexibiliteit van een losse wagen zonder aanhanger.
Grootste nadeel is de tol met van die kastjes en uitgebreide registratie.
En dat is met name Oostenrijk.
- seth_space
- Berichten: 8675
- Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
- Locatie: Brabant
Re: Gewicht
Je kunt de afweging maken wat de prijs van de theoretische boete bij overgewicht 3500kg is en de stijging van tolgelden boven 3500kg.
Daarnaast toenemend aantal gewicht gebonden verbodsborden (of andere gewicht gebonden beperkingen) met name de leuke dorproutes die je kunt negeren met eenzelfde theoretische boete tot gevolg.
Dan beslis je op basis van kosten/baten wat voor jou het beste is.
Daarnaast toenemend aantal gewicht gebonden verbodsborden (of andere gewicht gebonden beperkingen) met name de leuke dorproutes die je kunt negeren met eenzelfde theoretische boete tot gevolg.
Dan beslis je op basis van kosten/baten wat voor jou het beste is.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
- Marco Polo
- Berichten: 27452
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Gewicht
Als ik zo naar de camper moet kijken dan verkoop ik hem accuut
Is sowieso verstandig als je naar de gemiddelde kosten van zo’n ding kijkt in verhouding tot andere vormen van vakantie
Is een hobby.
Wat heb je nodig om je senang te voelen tijdens een reis/vakantie!?
En wat voor voertuig heb je daarvoor nodig om het allemaal mee te slepen.
En daar horen misschien - met nadruk op misschien - wat andere verkeersregelen/tolgelden bij.
Is sowieso verstandig als je naar de gemiddelde kosten van zo’n ding kijkt in verhouding tot andere vormen van vakantie
Is een hobby.
Wat heb je nodig om je senang te voelen tijdens een reis/vakantie!?
En wat voor voertuig heb je daarvoor nodig om het allemaal mee te slepen.
En daar horen misschien - met nadruk op misschien - wat andere verkeersregelen/tolgelden bij.
- seth_space
- Berichten: 8675
- Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
- Locatie: Brabant
Re: Gewicht
Natuurlijk is het ern hobby of levenstijl afhankelijk van je insteek. Als je echter je camper laat herwaarderen omdat je vreest boven de 3500kg uit te komen en je bent bang voor die theoretische boete, dan schiet het niet op als je net zo veel of meer kosten maakt door hogere tol en andere genegeerd wetgeving
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”