LPG damptank keuren?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7480
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: LPG damptank keuren?



Bericht door ducati 900 »

Kan dat dan dat je in een camper met Duits kenteken rijdt terwijl je woonplaats Almere is?
Volgens mijkan je dat een hoop geld gaan kosten.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
AadenAnke
Berichten: 13238
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: LPG damptank keuren?



Bericht door AadenAnke »

Dat zal dan de huur truk wel zijn. Vreemde en een illigale constructie waarbij je ook nog de kans loop alles kwijt te raken.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: LPG damptank keuren?



Bericht door de Jonckheer »

Maar als het goed gaat je wel heel veel geld bespaart. :idea:
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27440
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: LPG damptank keuren?



Bericht door Marco Polo »

Moet je vanuit Friesland (TS meldt Garyp als woonplaats) niet half Nederland door gaan karren met dat ding.
Verhoog je het risico om gepakt te worden - en bpm naheffing te krijgen - toch weer :mrgreen:
Je mag natuurlijk wel eenmalig 14 dagen aaneengesloten in NL rijden met buitenlandse platen als je het gemeld hebt bij de belastingdienst.
myway
Berichten: 15518
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: LPG damptank keuren?



Bericht door myway »

Blazing Amber schreef:
ducati 900 schreef:
di 05 nov 2019, 15:44
"Ik kreeg een afkeur daar de tank was voorzien van een combinatie van koper een staal leidingen."

Raar daar zijn in Nederland geen regels voor dus waarom afkeur.
Je hebt de installatie ergens laten keuren, waarom daarna nog weer ergens anders?
Wilde je de installatie beslist afgekeurd hebben?

Ben.
het is een Duitse camper en volgens Dethleffs dealer moet hij voldoen aan de Duitse regels, en inderdaad, dubbel genaaid houd beter, better safe than sorry. aangezien ik er geen verstand van heb vraag ik advies.
Ik denk dat hier bedoeld wordt dat de camper in Duitsland gebouwd is.
Maar dat heeft natuurlijk helemaal niets te maken dat de gasinstallatie moet voldoen aan de Duitse tuv.
myway
Berichten: 15518
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: LPG damptank keuren?



Bericht door myway »

SjaakS schreef:Is deze lpg fles gekeurd in 2011 of goedgekeurd tot 2011?
Wie kan mij helpen?
LPGfles_IMG_2824.jpeg
Deze fles is in 2011 gemaakt, dus TOT 2021 gekeurd.
Gebruikersavatar
rinuss
Berichten: 401
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 17:49
Locatie: Delfgauw

Re: LPG damptank keuren?



Bericht door rinuss »

Blazing Amber schreef:
di 05 nov 2019, 14:23
beetje laat maar hier mijn input,
Ik heb de gas en aardlek keuring van de NKC laten uitvoeren bij een dethleffs dealer in Almere.
Mijn gastank werd daarbij goed bekeken, leeftijd, leidingen, koppelingen , aansluitingen etc.
Ik kreeg een afkeur daar de tank was voorzien van een combinatie van koper een staal leidingen. Dat is bij de TUV een afkeur. Ik laat nu eerst de leidingen vervangen naar staal bij degene die de tank heeft onderbouwd en dan weer herkeuren door deze specialist in Almere.
Om een beter beeld te geven, ik was met diezelfde camper naar een gas inbouwer voor auto's aandrijving geweest voor zijn mening en hij vond de onderbouw helemaal volgens de regels. Hij merkte niet de koper op staal verbindingen.
In NL zijn er geen echte regels voor de rode LPG tank die gebruikt wordt voor koken en verwarmen van campers. Duitsland is wel streng.
Dan zouden alle tanks worden afgekeurd. De tanks zijn namelijk afgemonteerd met messing appendages, en messing bestaat zoals u misschien weet uit koper en zink. Het verbinden van koper en stalen leiding is gewoon toegestaan in een droge omgeving. Er zijn echt wel regels in Nederland hierover, zoek maar eens in het forum.
m.v.g. Rinus
Die volgens sommige niet zoveel van gas weet, maar er wel 40 jaar in heeft gewerkt.
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7480
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: LPG damptank keuren?



Bericht door ducati 900 »

Marco Polo schreef:
wo 06 nov 2019, 7:57
Moet je vanuit Friesland (TS meldt Garyp als woonplaats) niet half Nederland door gaan karren met dat ding.
Verhoog je het risico om gepakt te worden - en bpm naheffing te krijgen - toch weer :mrgreen:
Je mag natuurlijk wel eenmalig 14 dagen aaneengesloten in NL rijden met buitenlandse platen als je het gemeld hebt bij de belastingdienst.
Duitsland is nog geen uur tijden vanaf Garyp dus dat valt nog wel mee maar
dit ging om een monteur uit Vlagtwedde die bij een Duits bedrijf werkt.
Ze hadden zitten borrelen bij de zaak en moesten de volgende ochtend weer op klus.
Zijn Duitse collega had te veel op om nog te rijden dus nam die jongen uit Vlagtwedde de servicewagen
mee naar huis maar vlak na de grens werd hij aangehouden.
Dat heeft ze 6 ruggen gekost.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
Blazing Amber
Berichten: 458
Lid geworden op: za 22 okt 2011, 19:39
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: LPG damptank keuren?



Bericht door Blazing Amber »

ducati 900 schreef:
di 05 nov 2019, 21:50
Kan dat dan dat je in een camper met Duits kenteken rijdt terwijl je woonplaats Almere is?
Volgens mijkan je dat een hoop geld gaan kosten.

Ben.
DE camper is van Duits fabricaat, het is gewoon een NL geregistreerde camper. Ik houd niet van oneerlijk gedoe. Ik houd mij aan de regels en wil dat ik straks bij gedonder geen problemen krijg omdat er ergens iets had moeten gebeuren aan de leidingen.
Als er geen eigen kennis vraag ik gewoon advies aan kenners.
Groeten,
Tom en Katja
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7480
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: LPG damptank keuren?



Bericht door ducati 900 »

Blijft het een raar feit dat je de boel ergens hebt laten bekijken en die hebben het goed bevonden, waarna je door bent gegaan naar iemand die er blijkbaar geen verstand van heeft en de boel afkeurt omdat een combi van staal en messing is gebruikt.

Ben
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Plaats reactie