LPG damptank keuren?
- ducati 900
- Berichten: 7482
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
- Locatie: Garyp
Re: LPG damptank keuren?
Kan dat dan dat je in een camper met Duits kenteken rijdt terwijl je woonplaats Almere is?
Volgens mijkan je dat een hoop geld gaan kosten.
Ben.
Volgens mijkan je dat een hoop geld gaan kosten.
Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Re: LPG damptank keuren?
Dat zal dan de huur truk wel zijn. Vreemde en een illigale constructie waarbij je ook nog de kans loop alles kwijt te raken.
Gr. Aad
Gr. Aad
- de Jonckheer
- Berichten: 12663
- Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
- Locatie: Berkhout
- Marco Polo
- Berichten: 27452
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Re: LPG damptank keuren?
Moet je vanuit Friesland (TS meldt Garyp als woonplaats) niet half Nederland door gaan karren met dat ding.
Verhoog je het risico om gepakt te worden - en bpm naheffing te krijgen - toch weer
Je mag natuurlijk wel eenmalig 14 dagen aaneengesloten in NL rijden met buitenlandse platen als je het gemeld hebt bij de belastingdienst.
Verhoog je het risico om gepakt te worden - en bpm naheffing te krijgen - toch weer
Je mag natuurlijk wel eenmalig 14 dagen aaneengesloten in NL rijden met buitenlandse platen als je het gemeld hebt bij de belastingdienst.
Re: LPG damptank keuren?
Ik denk dat hier bedoeld wordt dat de camper in Duitsland gebouwd is.Blazing Amber schreef:het is een Duitse camper en volgens Dethleffs dealer moet hij voldoen aan de Duitse regels, en inderdaad, dubbel genaaid houd beter, better safe than sorry. aangezien ik er geen verstand van heb vraag ik advies.ducati 900 schreef: ↑di 05 nov 2019, 15:44"Ik kreeg een afkeur daar de tank was voorzien van een combinatie van koper een staal leidingen."
Raar daar zijn in Nederland geen regels voor dus waarom afkeur.
Je hebt de installatie ergens laten keuren, waarom daarna nog weer ergens anders?
Wilde je de installatie beslist afgekeurd hebben?
Ben.
Maar dat heeft natuurlijk helemaal niets te maken dat de gasinstallatie moet voldoen aan de Duitse tuv.
Re: LPG damptank keuren?
Deze fles is in 2011 gemaakt, dus TOT 2021 gekeurd.SjaakS schreef:Is deze lpg fles gekeurd in 2011 of goedgekeurd tot 2011?
Wie kan mij helpen?
Re: LPG damptank keuren?
Dan zouden alle tanks worden afgekeurd. De tanks zijn namelijk afgemonteerd met messing appendages, en messing bestaat zoals u misschien weet uit koper en zink. Het verbinden van koper en stalen leiding is gewoon toegestaan in een droge omgeving. Er zijn echt wel regels in Nederland hierover, zoek maar eens in het forum.Blazing Amber schreef: ↑di 05 nov 2019, 14:23beetje laat maar hier mijn input,
Ik heb de gas en aardlek keuring van de NKC laten uitvoeren bij een dethleffs dealer in Almere.
Mijn gastank werd daarbij goed bekeken, leeftijd, leidingen, koppelingen , aansluitingen etc.
Ik kreeg een afkeur daar de tank was voorzien van een combinatie van koper een staal leidingen. Dat is bij de TUV een afkeur. Ik laat nu eerst de leidingen vervangen naar staal bij degene die de tank heeft onderbouwd en dan weer herkeuren door deze specialist in Almere.
Om een beter beeld te geven, ik was met diezelfde camper naar een gas inbouwer voor auto's aandrijving geweest voor zijn mening en hij vond de onderbouw helemaal volgens de regels. Hij merkte niet de koper op staal verbindingen.
In NL zijn er geen echte regels voor de rode LPG tank die gebruikt wordt voor koken en verwarmen van campers. Duitsland is wel streng.
m.v.g. Rinus
Die volgens sommige niet zoveel van gas weet, maar er wel 40 jaar in heeft gewerkt.
- ducati 900
- Berichten: 7482
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
- Locatie: Garyp
Re: LPG damptank keuren?
Duitsland is nog geen uur tijden vanaf Garyp dus dat valt nog wel mee maarMarco Polo schreef: ↑wo 06 nov 2019, 7:57Moet je vanuit Friesland (TS meldt Garyp als woonplaats) niet half Nederland door gaan karren met dat ding.
Verhoog je het risico om gepakt te worden - en bpm naheffing te krijgen - toch weer
Je mag natuurlijk wel eenmalig 14 dagen aaneengesloten in NL rijden met buitenlandse platen als je het gemeld hebt bij de belastingdienst.
dit ging om een monteur uit Vlagtwedde die bij een Duits bedrijf werkt.
Ze hadden zitten borrelen bij de zaak en moesten de volgende ochtend weer op klus.
Zijn Duitse collega had te veel op om nog te rijden dus nam die jongen uit Vlagtwedde de servicewagen
mee naar huis maar vlak na de grens werd hij aangehouden.
Dat heeft ze 6 ruggen gekost.
Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
- Blazing Amber
- Berichten: 458
- Lid geworden op: za 22 okt 2011, 19:39
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: LPG damptank keuren?
DE camper is van Duits fabricaat, het is gewoon een NL geregistreerde camper. Ik houd niet van oneerlijk gedoe. Ik houd mij aan de regels en wil dat ik straks bij gedonder geen problemen krijg omdat er ergens iets had moeten gebeuren aan de leidingen.ducati 900 schreef: ↑di 05 nov 2019, 21:50Kan dat dan dat je in een camper met Duits kenteken rijdt terwijl je woonplaats Almere is?
Volgens mijkan je dat een hoop geld gaan kosten.
Ben.
Als er geen eigen kennis vraag ik gewoon advies aan kenners.
Groeten,
Tom en Katja
Tom en Katja
- ducati 900
- Berichten: 7482
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
- Locatie: Garyp
Re: LPG damptank keuren?
Blijft het een raar feit dat je de boel ergens hebt laten bekijken en die hebben het goed bevonden, waarna je door bent gegaan naar iemand die er blijkbaar geen verstand van heeft en de boel afkeurt omdat een combi van staal en messing is gebruikt.
Ben
Ben
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).