Tolbadge

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Webley
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 14 sep 2016, 3:20

Re: Tolbadge



Bericht door Webley »

Ik zelf heb 2 jaar geleden de tolbadge aangeschaft via Blijdatikrij.nl (inmiddels niet meer leverbaar) maar is dezelfde tolbadge die te verkrijgen is bij de ANWB.
Een aantal keer met succes door Frankrijk gereisd en wat een gemak.

Nu was ik toch nieuwsgierig of er een variant was die ditzelfde kon maar dan ook in Spanje, en ja dat is er!
http://www.bipandgo.com/nl. Werkt exact hetzelde als de ANWB tolbadge, met dien verstande dat er 1,70 euro administratie kosten in rekening worden gebracht als je de tolbadge in Frankrijk gebruikt en 2,50 euro administratie kosten als je de tolbadge in Spanje gebruikt.
Dus voor een reisje naar Spanje via Frankrijk betaal je dan 4,20 euro administratie kosten.
De tolbadge is gewoon online te bestellen en om hem naar Nederland te laten versturen (incl aanschaf) betaal je eenmalig 20 euro welke worden geincasseerd via automatische incasso.

Ik vind het echt mega handig en vond het daarom noodzakelijk mijn ervaring te delen met jullie. Hoop dat jullie er wat aan hebben.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Tolbadge



Bericht door hurktoilet »

Hé, dank voor de tip. Ik heb Bip and Go, maar wist niet da je die ook in Spanje kon gebruiken
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
tttheo
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 11 nov 2011, 10:35

Re: Tolbadge



Bericht door tttheo »

Ook ik ben op zoek naar pas, ik rij en regelmatig in frankrijk spanje en italie....motorracesport....onze camper halfintegraal carado t 448 is 2.91 standaard hoog maar we hebben airco op woongedeelte en schotel....val ik nu in andere klasse?
En welke pas moet je dan hebben?
Hoop dat jullie me kunnen helpen
Waar een wil is, is een paadje.......we zien wel ...Hymer Carado T448 2015
Gebruikersavatar
swagmanneke
Berichten: 359
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 11:22

Re: Tolbadge



Bericht door swagmanneke »

Hallo

Heb ook bip&go. deze werkt enkel in Sanje ALS er ook het teken van VIAPASS opstaat, omruilen van de oude badge probleemloos prijs voor omruiling is €12.
oudere badges werken enkel in Frankrijk.
de Badges voor Liefkenshoek zijn enkel goed voor beroepsverkeer. heb zelf een abo voor de tunnel is met magneet kaart die je voor het grote witte bord( net voor slegboom) houd en de slagboom gaat open. afrekening 1 a 2 maal /jaar of als je €100 bereikt.

Walter
Euramobil Integra line 720EB
you never never know, if you never never go
Gebruikersavatar
trotamundos
Berichten: 87
Lid geworden op: ma 28 jan 2013, 9:53

Re: Tolbadge



Bericht door trotamundos »

trotamundos schreef:Wij willen een Tolbadge aanschaffen, wie heeft er ervaring mee en waar moet hij geplakt worden. Bij de binnen spiegel wordt er geadviseerd maar niet waar zwarte stippeltjes op de ruit zitten laten die bij ons nou net boven de binnenspiegel zitten. En een camper is natuurlijk hoger dan een personenauto wie weet raad

Groetjes de Trottertjes :?:
Wij hebben de Tolbadge aangeschaft en links van de spiegel geplakt. Jongens wat een feestje zo'n ding we zijn voorzichtig bij een kleine tol in Poligny begonnen want ik dacht om meteen bij Lyon in de drukte te beginnen als hij niet werkt. Maar we kwamen aangereden even wachten en hup het poortje ging open bij Lyon er weer af om het tolvrije deel te rijden en weer zonder problemen. Zo tot aan de Spaanse grens aan toe. Toppie een aanradertje
Gebruikersavatar
jend
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 26 jun 2011, 8:29

Re: Tolbadge



Bericht door jend »

:clap: Wij hebben, de Tolbadge ook al meerdere jaren.....
Wij, hebben hem ook op de ruit in het midden geplakt . ook al rijden wij grotendeels tolvrij naar het zuiden , is ie op de plekken waar je hem nodig hebt heel handig.
Wel rustig rijden richting slagboom , dan gaat het perfect.
Een echte aanrader :thumbup:
Adriatik 660SL 2007
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Tolbadge



Bericht door hurktoilet »

swagmanneke schreef:Hallo

Heb ook bip&go. deze werkt enkel in Sanje ALS er ook het teken van VIAPASS opstaat, omruilen van de oude badge probleemloos prijs voor omruiling is €12.
oudere badges werken enkel in Frankrijk.
de Badges voor Liefkenshoek zijn enkel goed voor beroepsverkeer. heb zelf een abo voor de tunnel is met magneet kaart die je voor het grote witte bord( net voor slegboom) houd en de slagboom gaat open. afrekening 1 a 2 maal /jaar of als je €100 bereikt.

Walter
Als ik de tekst in het klantendeel van de site goed begrijp is omwisselen gratis, maar wordt een nieuwe badge in rekening gebracht als je de oude niet terugstuurt.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
mva
Berichten: 209
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 15:39
Locatie: Arcen

Re: Tolbadge



Bericht door mva »

Je kunt ze ook bij de ANWB bestellen, maar als je die langer als een jaar niet gebruikt worden de
activeringskosten van 10,-- weer opnieuw berekend.

Is dat bij Bip and Go ook?



gr Marco
Rapido 700FF!
Gebruikersavatar
swagmanneke
Berichten: 359
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 11:22

Re: Tolbadge



Bericht door swagmanneke »

@hurktoilet

Neen de omwisseling kost U €12 heb de rekening al gekregen. alle kosten inbegrepen zoals activatie en portokosten.

En inderdaad als je de badge niet terugstuurt is het €30.

Walter
Euramobil Integra line 720EB
you never never know, if you never never go
Gerard.Smolders
Berichten: 233
Lid geworden op: wo 12 nov 2008, 21:23
Locatie: Hillegom

Re: Tolbadge



Bericht door Gerard.Smolders »

Mijn Remis verduiserplisse gaat over het houdertje heen.
Gerard
Gebruikersavatar
JohnN
Berichten: 484
Lid geworden op: vr 30 jul 2010, 10:19
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Tolbadge



Bericht door JohnN »

Ik heb hem aan de onderzijde van het raam geplakt dan gaat de verduistering er over heen.
John
Gebruikersavatar
JohnN
Berichten: 484
Lid geworden op: vr 30 jul 2010, 10:19
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Tolbadge



Bericht door JohnN »

Ja hoor, geen probleem. Eerst even geprobeerd of die plaats ok was en daarna opgeplakt.

John
John
wateren
Berichten: 221
Lid geworden op: wo 01 feb 2017, 9:24

Re: Tolbadge



Bericht door wateren »

waar plak je de tolbadge bij een alkoof ,onder tegen ruit op dashbord?
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51119
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Tolbadge



Bericht door Kroppie »

ik heb hem in het midden ff boven het dashboard.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie