plissé hordeur gaat stroef

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1737
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: plissé hordeur gaat stroef



Bericht door marjasjaak »

Om nog eens op dit onderwerp terug te komen... Wij hebben in onze zelfbouw buscamper een Reimo plissé hordeur geplaatst. Vanaf het begin loopt de deur al erg stroef, het kan dus geen vuil zijn wat zich opgehoopt heeft.
Als ik de deur optil met schuiven loopt de onderste geleider uit de rail, dat werkt dus ook niet. Helaas, ook met een potlood de rail "kleuren" maakt ook geen verschil.
Wie o wie kent deze hordeur en heeft de oplossing, want dit is niet prettig.....
Gebruikersavatar
Audiofiel
Berichten: 686
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 23:01

Re: plissé hordeur gaat stroef



Bericht door Audiofiel »

Het potlood moet wel grijs zijn (grafiet), want als je gaat kleuren werkt het niet. Kleurpotloden bevatten geen grafiet, maar enkel een mengel van lijm, kleurstof en minerale aarde. Dat smeert voor geen meter.
An apple a day keeps the doctor away... (if your aim is good)
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1737
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: plissé hordeur gaat stroef



Bericht door marjasjaak »

ja, potlood was grijs... Ik heb ook het idee dat de deur ergens klemt ofzo.
Maar die dingen worden op maat gemaakt (fiat ducato h2), dus het zou moeten kloppen.
De draden staan ook strak genoeg en kunnen bij deze hordeur niet gesteld worden.
jet55
Berichten: 460
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 10:06

Re: plissé hordeur gaat stroef



Bericht door jet55 »

Ik lift even mee
Heb hetzelfde probleem
Loopt stroef en is al een keer losgeschoten
( uit de rail)
Smeren helpt niet.
Jet
AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: plissé hordeur gaat stroef



Bericht door AadenAnke »

Inheb de zelfde (Reimo) deur in de fabriekscamper. Iets liften en goed schoonhouden. Ook de temperatuur is van invloed heb ik gemerkt. Als het wat koeler en vochtiger is schuift de deur een stuk makkelijker dan heet en droog. Had het liever anders om gehad.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1737
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: plissé hordeur gaat stroef



Bericht door marjasjaak »

Nou, we zijn weer een stapje verder, of eigenlijk terug in het hordeur verhaal. Gisteren is een draad in de hordeur geknapt, zodanig dat we de deur niet meer kunnen gebruiken en met ducktape hebben vastgezet. Helaas 's avonds dan maar de schuifdeur dicht want het stikt hier in Italië van de muggen....
Het stroef schuiven van de deur kwam dan toch blijkbaar door teveel spanning op de draad, maar waar dat door komt weten we nog niet.
Een mail aan Camperpassie leerde ons dat er geen garantie zit op draadbreuk want dat is slijtage (hor is nu 4 weken in gebruik) Camperpassie reageerde zeer snel en correct, zij hebben dit al vaker aan de hand gehad en van alles geprobeerd om bij de fabrikant garantie te krijgen.
Na onze vakantie krijgen we wel kostenloos een reparatieset opgestuurd, waarschijnlijk vervangen we het draad dan door visdraad, kijken of dit het probleem oplost.
Het gaat hier om een Remis hordeur, art. 35068 bij Reimo.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: plissé hordeur gaat stroef



Bericht door hathi »

Mijn Horrex schuifdeur,is al 10 jaar oud maar nog nooit een draad stuk gehad,de onder rail word wel regelmatig schoon gezogen,soms liggen er steentjes tussen,maar dat voel je meteen
Hans
Premiumliner
Berichten: 1098
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: plissé hordeur gaat stroef



Bericht door Premiumliner »

Dat is fijn om.te weten. Probleem van topicstarter is dan ook meteen opgelost!
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: plissé hordeur gaat stroef



Bericht door hathi »

Premiumliner ,dat u ieder moment aanpakt om ( anoniem) op mij of mijn antwoorden te hakken,terwijl je zelf zelden iets bij draagt ,is me ondertussen wel duidelijk, maar ik geef enkel aan ,dat ook een hordeur,zo nu en dan onderhoud nodig heeft,en dan overkomt je dat niet! En hoe een draad te vervangen is al tig keer voorbij gekomen! Dus take iT or leave iT ,en ga lekker door,ik heb een brede rug
Hans
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1737
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: plissé hordeur gaat stroef



Bericht door marjasjaak »

Kinders, kinders, geen ruzie maken... :cheers:
Hathi, de hordeur is nu voor de 4e week in gebruik zoals al vermeld en vanaf het begin liep het al stroef. Dus in dit geval geen achterstallig onderhoud....
Arie55
Berichten: 5680
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: plissé hordeur gaat stroef



Bericht door Arie55 »

gedachtenkronkel; loopt de hor ook stroef als die niet in een rail/rails loopt? Zo nee, kijk dan naar de evenwijdige montage van de rails. Zo ja, onderzoek waar het mis gaat in de cassette.

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1737
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: plissé hordeur gaat stroef



Bericht door marjasjaak »

Arie, dat kunnen we niet meer testen.Bij draadbreuk is de hor niet meer bruikbaar. Omdat we de hor zelf geplaatst hebben (was niet moeilijk als je al een camper hebt gebouwd) heb je geen garantie op draadbreuk.(na 4 weken in gebruik) We vermoeden wel dat het probleem in de cassette zat. We krijgen een gratis reparatie set, wat overigens vreemd is als je geen garantie hebt. :?: Als we de reparatie set hebben gaan we de Remis hor uitelkaar halen. We hebben nu voor 5,50 euro een vliegenhor met magneetsluiting wat eigenlijk veel beter werkt :-B .
Gebruikersavatar
rollercoaster
Berichten: 1397
Lid geworden op: wo 02 jan 2008, 22:03
Locatie: hart van Nederland

Re: plissé hordeur gaat stroef



Bericht door rollercoaster »

regelmatig schoonmaken en inspuiten met een droog smeermiddel met PTFE , werkt perfekt.
When nothing is going right ..... go left !!
groet,
Nico.
Arie55
Berichten: 5680
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: plissé hordeur gaat stroef



Bericht door Arie55 »

marjasjaak schreef:
do 19 sep 2019, 18:13
Arie, dat kunnen we niet meer testen.Bij draadbreuk is de hor niet meer bruikbaar. Omdat we de hor zelf geplaatst hebben (was niet moeilijk als je al een camper hebt gebouwd) heb je geen garantie op draadbreuk.(na 4 weken in gebruik) We vermoeden wel dat het probleem in de cassette zat......
dan kan je nog steeds testen of het deel wat in de geleide gootjes loopt, soepel gaat of niet. Je kan meten of de rails evenwijdig lopen en ook kijken/controleren of de rails niet t.o.v. elkaar getordeerd zitten. Als je het vermoeden hebt dat het in de cassette zit, onderzoek dat voordat je met de reparatieset aan de gang gaat.

Een onderdeel vervangen kan een ieder, het oplossen van de aanleiding van het probleem is een ander verhaal. Meeste garagisten kunnen alleen het eerste. Maar goed, dat is een ander verhaal en mijn frustratie.

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Plaats reactie