Er is te veel keuze, ik kom er niet uit: help?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Tom D
Berichten: 14
Lid geworden op: do 09 jun 2016, 18:45

Er is te veel keuze, ik kom er niet uit: help?



Bericht door Tom D »

Hallo,

Ik begon een paar weken geleden op dit forum met het idee dat ik wel even een camper zou bouwen. Aangezien ik daar de tijd of geduld niet voor heb (ben aan vakantie toe), wil ik niet nog veel langer wachten met het aanschaffen van een camper. Ik ben zelfs al zo ver dat ik van de busjes begin af te stappen (T4 en 5 bijv.) Maar misschien maar gewoon een grote moet kopen.

Ik heb tussen de 6.500 en 8.000 te besteden, maar wat is nu een wijze aankoop? De T4 california zijn best wel groot, maar je hebt ook Hymers voor die prijs. Nou kan het me niet zo veel schelen of er nou wel of niet een w.c. + douch in zit. Maar de ruimte die de grote campers hebben oogt me behoorlijk. Vaak zit er dan meteen ook een wc + douche bij door die ruimte.
Ergens vind ik het zonde van de ruimte en gewicht omdat ik het niet erg vind om de bosjes in te duiken. Zelfs niet als het regent!

Er is gewoon zo veel keuze, maar heb niemand in mijn directe omgeving die ervaring heeft met campers. Ik ben erg benieuwd naar wat jullie van het forum nou echt als een goede camper beschouwen. Wat is nou een camper waar je bijna niet mee de mist in kan gaan?

Helaas ben ik wel gebonden aan een relatief laag budget, maar heb wel vertrouwen dat er iets moois moet zijn voor die prijs.

Enige wat ik wel belangrijk vind is:
- Diesel motor (liefst een turbo)
- Minimaal 2 ruime slaapplaatsen (ben zelf bijna twee meter, ook in de lengte).

Nou is dit natuurlijk allemaal vrijblijvend. Ben erg benieuwd naar wat nou een goede keuze kan zijn. Zoals merken en types.

Met vriendelijke groet,

Tom

P.s. Als ik de verkeerde vragen stel hoor ik graag wat ik me wel hoor af te vragen.
Laatst gewijzigd door Tom D op di 05 jul 2016, 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Er is te veel keuze, ik kom er niet uit. Help?



Bericht door Kroppie »

een diesel EN weing wegenbelasting , geef je weing kans .
een diesel in goedgekeurde camperuitvoering is wel kwarttarief , maar een kwart waarvan , denk aan minstens 60 euro per maand, en elk weekend weg betekent niet kunnen schorsen , maar even goed succes


jos
Laatst gewijzigd door Kroppie op di 05 jul 2016, 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Tom D
Berichten: 14
Lid geworden op: do 09 jun 2016, 18:45

Re: Er is te veel keuze, ik kom er niet uit. Help?



Bericht door Tom D »

Bedankt voor je reactie Jos. Maar er staat "niet te gek" en "vrijblijvend".

Dus als het niet anders kan, is het niet anders.

Des al niet te min hoop ik wat meer input te krijgen over wat jullie nou een goede camper vinden in die prijsklasse.

Wat ik zelf belangrijk vind is niet belangrijk voor jullie input. Omdat ik niet weet waar ik moet beginnen.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Er is te veel keuze, ik kom er niet uit. Help?



Bericht door Kroppie »

ik weet natuurlijk niet wat jij :niet te gek vind , maar er komen vast nog goede suggesties welke bij jouw eisen passen
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Tom D
Berichten: 14
Lid geworden op: do 09 jun 2016, 18:45

Re: Er is te veel keuze, ik kom er niet uit. Help?



Bericht door Tom D »

Ik haal het wel gewoon weg :wink:
Gebruikersavatar
vanHooltje
Berichten: 2696
Lid geworden op: zo 31 okt 2004, 17:46
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Er is te veel keuze, ik kom er niet uit. Help?



Bericht door vanHooltje »

En ik zou toch maar uit kijken met 1 die wel een toilet heeft, wild poepen is er natuurlijk niet bij he.
Maar er zijn er genoeg in soorten en maten, ook in jou budget.
kijk eens op: http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV onze nieuwe in restauratie! vernieuwd op 05-09-09. http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJTvernieuwd op :28-12-10
Techniek is altijd logisch, daarom snappen helaas de meeste mensen er niets van.
spelling fouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer gevoel voor techniek :-) vanHool Fiat 625 N3P
Tom D
Berichten: 14
Lid geworden op: do 09 jun 2016, 18:45

Re: Er is te veel keuze, ik kom er niet uit. Help?



Bericht door Tom D »

Ja, klopt helemaal. Vandaar deze thread ook. Ik weet gewoon niet wat nou goede merken of types zijn. Hoeft niet populair te zijn o.i.d. als ik maar een kijk richting heb.
Nu zie ik gewoon 100den campers die allemaal wel wat lijken. Ik zoek een rode draad om in te zoeken. Aangezien jullie veel ervaring hebben.
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24441
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Er is te veel keuze, ik kom er niet uit. Help?



Bericht door javanes »

Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
annoh
Berichten: 1875
Lid geworden op: za 18 aug 2012, 22:05
Locatie: St. Jacobiparochie
Contacteer:

Re: Er is te veel keuze, ik kom er niet uit. Help?



Bericht door annoh »

TS,
Jij vraagt wat wij een goede camper vinden.

Bedenk wel, met dat antwoord heb jij niets! Het gaat om jouw manier van vakantie vieren en daar zoek je een camper bij.

Ik zou zeggen, ga een camper huren. Dan kom je erachter wat bij jouw manier van verpozen past.
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Er is te veel keuze, ik kom er niet uit. Help?



Bericht door 't Busje »

Als je bedden van (ten minste) 2 meter lengte wilt, vallen 95 van de 100 campers meteen af. Dat scheelt al in het zoeken.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Er is te veel keuze, ik kom er niet uit. Help?



Bericht door de Jonckheer »

Met een camper zonder douche en toilet veroordeel je jezelf tot campings want je kunt dan op de meeste cp's niet terecht en al helemaal niet vrijstaan. Dat is allemaal geknoei in de marge en gaat snel vervelen of je moet een diehard tentjes kampeerder zijn die op een camper overstapt. Mijn opvatting: als je al iets doet doe het dan meteen goed en niet half want daar krijg je geheid spijt van.
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3873
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Er is te veel keuze, ik kom er niet uit. Help?



Bericht door henk en lila »

Índerdaad, het begint allemaal met jouw/jullie vakantiepatroon.
Ga je op campings staan en is de camper alleen om in te slapen?
Of wil je ook buiten het seizoen weken op pad en vooral vrij staan?
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Deb72
Berichten: 159
Lid geworden op: do 15 mar 2012, 19:19
Locatie: Heerhugowaard

Re: Er is te veel keuze, ik kom er niet uit. Help?



Bericht door Deb72 »

Zoals gezegd, ga er eerst 1 huren. Of misschien kan je er eentje lenen voor weekendje?
Dan zal je ontdekken dat een wc toch wel handig is... Of juist niet nodig...
Je kan ook Campers gaan kijken bij dealers, krijg je een beetje een idee van hoe de ruimte is.
Succes met je zoektocht!!

Oja, in jouw budget kan je zeker een camper vinden, echter houd rekening met het klussen! Verwacht niet dat je nu koopt en morgen al weg kan gaan.
Sinds maart 2012 trotse eigenaars van:
Fiat ducato 1990, met een Maess 1886 opbouw

-de Maess is inmiddels overleden....
Vanaf mei 2016 Carthago vw t4 uit 1993 (te koop)
Vanaf mei 2019 Colorado vw t5 uit 2007
Tom D
Berichten: 14
Lid geworden op: do 09 jun 2016, 18:45

Re: Er is te veel keuze, ik kom er niet uit. Help?



Bericht door Tom D »

Bedankt voor alle reacties. Zet me aan het denk in de goeie richting inderdaad.

Ik heb een backpack achtergrond en ga vaak te kamperen in de winter. Echter wil ik nu eens wat anders proberen. Ben al een aantal keren met een T3 weg geweest. Ook al was dit erg prettig, zie ik nu ook de Mercedes s550 3.0 met retro interieur voorbij komen. Wanneer ik er naar kijk, krijg ik het een beetje warm. Maar ik begrijp gewoon goed dat ik veel verschillende campers moet proberen. Er is ook gewoon te veel keuze.

Maar is er geen leidend camper merk? Een merk die het gewoon ontzettend goed doet? Of waar jullie veel goeie ervaringen mee hebben?
Plaats reactie