Bekeuring(en) met de camper?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Bekeuring(en) met de camper?



Bericht door Kroppie »

300kg te zwaar en dan zo,n boete , prima , met zo,n overgewicht ga je mij niet vertellen dat je van niks wist , en heb je dus het risico genomen , en verkeerd gegokt , helaas .
met zulke bedragen leer men heel snel .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Bekeuring(en) met de camper?



Bericht door Marco Polo »

Hoeveel camperaars zullen er bewust met het gewicht van de camper bezig zijn!?
Bij onze eerste huur camper heeft me dat nooit geboeid omdat we daar nooit bij stil hebben gestaan.
Was een wagen van 7,5m dus zal best goed aan het gewicht geweest zijn.
Is dat het hier op het forum regelmatig voorbij komt.
Verhaal van Huub is volgens mij ook een redelijk unicum hier op het forum.
Beetje lullige reactie.
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Bekeuring(en) met de camper?



Bericht door 't Busje »

Ik heb daar altijd naar gekeken, ook toen we nog met de kinderen in de tent kampeerden en alles in de auto moest. Ook een personenauto heeft een toegelaten maximale massa.
Nu met de camper en een officieel laadvermogen van circa 800 kg heb ik nog steeds een tic van lichtgewicht en weinig meenemen.

En on topic: nooit een bekeuring met de camper gehad en met de gewone auto kan ik ze op de vingers van een hand tellen.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
Ries
Berichten: 1347
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 19:59
Locatie: Utreg

Re: Bekeuring(en) met de camper?



Bericht door Ries »

Afgelopen 2 januari geflitst in Duitsland. Net niet genoeg vaart geminderd waar het 70 km/u bord stond. Gelijk er achter stond de camera waar ik duidelijk de flits van zag. Tot op de dag van vandaag nog niets binnen. Verder met de camper, 6 jaar, nog nooit.
"Het is waanzin om honderden miljarden uit te geven aan niet effectief klimaatbeleid."

Just because my path is different doesn't mean I'm lost
bobbus
Berichten: 1585
Lid geworden op: wo 17 feb 2016, 17:11

Re: Bekeuring(en) met de camper?



Bericht door bobbus »

Wat vreemd , je zegt iets over een hint of verborgen boodschap en de een na de ander gaat op zitten scheppen of met de vinger wijzen . "wij doen dat niet " :lol3: je gaat je ook afvragen wie dan wel al die bekeuringen krijgen ? ( 8000000 bekeuringen in 2015)
zonder wrijving geen glans
de Haan
Berichten: 253
Lid geworden op: ma 27 nov 2006, 20:00

Re: Bekeuring(en) met de camper?



Bericht door de Haan »

Met het busje nooit een bekeuring gehad.
c.westerman
Berichten: 1109
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 15:52
Locatie: Zeist

Re: Bekeuring(en) met de camper?



Bericht door c.westerman »

:think: :silent:
Burstner T620 op Fiat Ducato 2500
Gebruikersavatar
Paulie
Berichten: 389
Lid geworden op: di 14 mei 2013, 21:40
Locatie: Het Wilde Westen

Re: Bekeuring(en) met de camper?



Bericht door Paulie »

thole schreef:niet volledig stilstaan bij een stopbord.
Da's een interessante boete, ik ben er ooit eens voor gewaarschuwd dat men in Frankrijk daar ook zwaar aan tilt, dus op zich niet vreemd dat men juist in Marokko (voormalig Franse kolonie) daar op beboet. Bij mijn rijexamens C en CE waarschuwden mijn instructeurs ook dat de examinatoren daar erg op letten, maar over het algemeen (geen garantie) accepteerden dat je op kruipsnelheid (<5 km/h) doorkroop als je overduidelijk goed de situatie had overzien. En zo doe ik dat in Nederland dan ook. In Frankrijk ga ik inderdaad demonstratief stilstaan. Jammer voor wie achter me staat!

On topic: nog nooit een boete gehad rijdende in een camper.
Gebruikersavatar
BP 2
Berichten: 839
Lid geworden op: ma 08 nov 2004, 18:12
Locatie: Bornem (Belgie)

Re: Bekeuring(en) met de camper?



Bericht door BP 2 »

Al 2x in Frankrijk voor snelheid boven 50 km/u: eerste maal in Limoges = €90 en tweede maal in Bidart (bij Biaritz) ook €90.
aangezien ik bijna nooit tolwegen neem en dus veen N en D wegen valt het eigenlijk nog goed mee. Ik moet weel bekennen dat mijn echtgenote vaak "vijftig" roept bij het voorbij rijden van het bord van bebouwde kom. Zonder die roep zou ik er al meer gehad hebben.
Mij valt op dat het bedrag van de boete altijd lager is dan voor dezelfde overtreding in België waar ik nog nooit minder heb betaald dan €150 voor overtredingen met de personenwagen.

BP 2
Gebruikersavatar
freedom2
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 26 nov 2004, 18:30

Re: Bekeuring(en) met de camper?



Bericht door freedom2 »

BP 2 schreef: Mij valt op dat het bedrag van de boete altijd lager is dan voor dezelfde overtreding in België waar ik nog nooit minder heb betaald dan €150 voor overtredingen met de personenwagen.
BP 2
Dan zal je wel altijd veel te snel gereden hebben.
http://www.wegcode.be/boetetarieven
tvdsande
Berichten: 2270
Lid geworden op: do 16 okt 2014, 9:21

Re: Bekeuring(en) met de camper?



Bericht door tvdsande »

BP2...Wat mij opvalt dat jij de borden niet ziet ,50 km na 100 of 200 meter .. :!:
vrijbuiter
Berichten: 563
Lid geworden op: ma 02 apr 2007, 18:15
Locatie: wanssum.nrd.limburg

Re: Bekeuring(en) met de camper?



Bericht door vrijbuiter »

laatste reis Spanje.op A 75 onder aan een de afdaling boven de 3.5 ton 50 km ipv 70..ik niet bij nagedacht woog 3600 kg? 85 euro boete.
schildpadden kunnen meer vertellen over de weg dan hazen.
Gebruikersavatar
faalhaas
Berichten: 1416
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 11:10

Re: Bekeuring(en) met de camper?



Bericht door faalhaas »

Legaal 3600 of 100 kg overgewicht (ofwel 3500+ op kenteken?)
Gebruikersavatar
Ad en Helga
Berichten: 26
Lid geworden op: vr 25 dec 2009, 18:24
Locatie: Oirschot

Re: Bekeuring(en) met de camper?



Bericht door Ad en Helga »

Onze camper >3500kg. stond op het kenteken als, bedrijfswagen ingericht als kampeerauto. (in 2001 kon dat niet anders)
Trajectcontrole op en neer naar Alkmaar met 5 tot 8 km. boven de 80km. per uur, bijna € 300,-- boete.
Om laten zetten bij de RDW naar personenauto en nu mogen we 120 km. met dezelfde camper.
Sommige mensen hebben, na een telefoontje het geld teruggekregen van de CJIB maar wij niet. :x
Plaats reactie