Flat-Jack oprij stelkussen

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
cees0342
Berichten: 22
Lid geworden op: di 30 jun 2009, 17:29
Locatie: Maarssenbroek

Flat-Jack oprij stelkussen



Bericht door cees0342 »

Hallo wie heeft pas de nieuwe flat jack (opblaasbaar lucht kussen voor wiel hoogte af te stellen ) gekocht en gebruikt werkt het echt zo goed als op het filmpje?
raadzaam om er ook een te kopen?
Samen op weg
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5669
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: flat-jack oprij stel kussen



Bericht door Camperic »

Camperic bijna een maand geleden schreef:De camper uit de stallingsbox gereden en in het zonnetje door laten waaien, terwijl ik de flat-jack's heb uitgeprobeerd. Je moet blijkbaar wel even geduld hebben met het compressortje dat ik heb :roll: , maar het werkt prima :thumbup:
Ik ben er blij mee :-B
:wink:
Inmiddels ook gebruikt tijdens een weekend op een camping In Noordwijk en het werkt prima is mijn ervaring!
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5669
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: flat-jack oprij stel kussen



Bericht door Camperic »

Iedereen moet zelf de keuze maken waar hij tevreden mee is :thumbup: en voor mij is dat Flat Jack.
Eenvoudig bepalen waar je wilt staan, even met waterpas meten onder welke wielen je een luchtkussen wilt plaatsen, luchtkussens neerleggen en wielen er op rijden. Vervolgens beide kussen vullen met lucht en lucht laten ontsnappen bij één (of beide) kussen(s) totdat de camper horizontaal staat. Met de app iWoMoSet is het (zeker i.c.m. AppleWatch) helemaal eenvoudig :-B
Laatst gewijzigd door Camperic op do 07 apr 2016, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
eef van baal
Berichten: 7518
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 9:35
Locatie: Nieuw Bergen LB
Contacteer:

Re: flat-jack oprij stel kussen



Bericht door eef van baal »

"Het forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen."
Werk om te leven, leef niet om te werken.
Gebruikersavatar
staal571
Berichten: 313
Lid geworden op: vr 04 dec 2015, 21:10
Locatie: Twente

Re: flat-jack oprij stel kussen



Bericht door staal571 »

Ik heb ze ook in gebruik , werkt snel je kunt het alleen doen , en compressor had ik toch al aan “boord” en zo als reeds hier gemeld kun je het snel per flatjack onafhankelijk per wiel eenvoudig regelen

Gr Peter
Laatst gewijzigd door staal571 op do 07 apr 2016, 17:32, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: Flat-Jack oprij stelkussen



Bericht door Toon »

Petra
als je de camper ergens parkeert moeten er dan altijd blokken onder
of staat hij normaal op een vlakke plaats zo op zich gelijk goed ???
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Marius
Moderator
Berichten: 11420
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 8:56
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:

Re: Flat-Jack oprij stelkussen



Bericht door Marius »

Okay... dit ging dus ff zoals we het niet graag willen op het forum.
Ik heb flink wat berichten verwijderd, dit zonder aanziens des persoon, en reacties op offtopic berichten zijn ook verwijderd.

Probeer het eens bij de vraag stelling te houden:
cees0342 schreef:Hallo wie heeft pas de nieuwe flat jack (opblaasbaar lucht kussen voor wiel hoogte af te stellen ) gekocht en gebruikt werkt het echt zo goed als op het filmpje?
raadzaam om er ook een te kopen?
Greetzzzz, Marius
Bezoek ook eens: CamperZone.nl
TOL
Berichten: 2366
Lid geworden op: za 28 feb 2004, 14:28
Locatie: Leeuwarden

Re: Flat-Jack oprij stelkussen



Bericht door TOL »

Bijdrage voegde niets toe aan onderwerp, daarom verwijderd
Laatst gewijzigd door TOL op vr 08 apr 2016, 12:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Vrijheid = een volgetankte camper
Drank halveert je leven, maar je ziet dubbel zoveel
Marius
Moderator
Berichten: 11420
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 8:56
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:

Re: Flat-Jack oprij stelkussen



Bericht door Marius »

Tol, ik gooi niets weg dus heb ik even terug gekeken naar je berichten.
Ik snap je reactie nu dan ook niet helemaal.
In je 2 reacties vraag je om ontopic te reageren (kort gezegd) en waarom mensen het nou nodig vinden om zo offtopic te reageren.

Dan ruim ik het topic op een dan vind je dit behoorlijk K...
Jou reacties zijn toch niet meer nodig als de offtopic reacties verwijderd zijn en het is toch niet zo vreemd dat ik die dan verwijder.
Jammer dat je dit als subjectief ervaart, want ik probeer juist het tegenovergestelde te bewerkstelligen.
Greetzzzz, Marius
Bezoek ook eens: CamperZone.nl
Gebruikersavatar
Schoentje
Berichten: 506
Lid geworden op: di 16 aug 2005, 12:53
Locatie: Groesbeek
Contacteer:

Re: Flat-Jack oprij stelkussen



Bericht door Schoentje »

Hoi,

Wij zijn gebruikers van het eerste uur en zijn door de NL importeur, waar ik overigens in het geheel geen zakelijke relatie mee heb, in de gelegenheid gesteld zowel de "Flat-Jack Camper" als de later uitgekomen "Flat-Jack Camper-Plus" te testen.

De rede waarom wij mochten test is heel simpel en wel: ik was de eerste Nederlander die na het Duitse persbericht contact opnam met de Duitse producent met vragen over het product, waardoor hij de inmiddels aangestelde NL importeur inschakelde voor info voorziening, die aansluitend bereidt was bij mij voor de deur een demo te geven (ik had wat mede camperaars opgetrommeld om ook te komen kijken) en de importeur stelde aansluiten "the proof of the pudding is in the eating' dus probeer ze maar in de "echte praktijk".

Het filmpje van de "Flat-Jack Camper" https://www.youtube.com/watch?v=UMfNH_RoRNk is van de hand van mijn zoon en mij tijdens een test in Luxemburg.

Een filmpje van de "Flat-Jack Camper-Plus", de versie die we gedurende het gehele seizoen 2015, in die gevallen waar wij het nodig vonden om te nivelleren (wij nivelleren alleen als we echt goed scheef staan, en meer als 1 nacht blijven staan, kunnen namelijk prima "scheef" slapen), gebruikt hebben zit er nog aan te komen. Wordt vergelijkbaar met het filmpje van de "Flat-Jack Camper" maar dan met de "Flat-Jack Camper-Plus" als "lijdend voorwerp" en mogelijk ook een aanvullende demo met een handpomp.

In het filmpje van de "Flat-Jack Camper" maak ik gebruik van de luchtvoorziening (compressor en opslagtank) die ik jaren geleden voor andere doelen onder onze Camper gebouwd heb, maar een dergelijke voorzien is zeer zeker niet nodig om de "Flat-Jack Camper-Plus" goed te kunnen gebruiken. Een handpomp of kleine 12v compressor werkt even goed, maar ja "gemak dient de mens niet waar".

Voor ons persoonlijk hebben de oprij blokken afgedaan en zijn uit de Camper verbannen.

Of je er vervolgens de prijs voor over hebt is, zoals bijna alles rondom de camper een persoonlijke keuze.

Mochten er nog aanvullende vragen opkomen over het gebruik dan hoor ik het wel.

Groeten,

Twan
MB 508D Marathonline, remtrommels voor vervangen door schrijfremmen, rondom hulpluchtvering, 170L Diesel tank en een OM364A (115PK turbo) met GasOtronic LPG Injectie systeem (resultaat totaal ± 140PK), 800watt zonnepanelen en 600Ah LifePo4 accu (http://www.jomaja.nl)
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5669
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Flat-Jack oprij stelkussen



Bericht door Camperic »

Ik ben benieuwd naar het filmpje van de Camper-Plus.
T.o.v. het filmpje zijn er inmiddels 2 dingen die het gebruiksgemak verhogen significant anders :idea: . Met een Camper-Plus is 1 luchtkussen voldoende en stapelen dus niet meer nodig. Daarnaast hebben de huidige versies 2 aansluitingen, 1x in & 1x uit, waarbij de uitgang geen ventiel heeft. Daarvan hoef je dus slechts het dopje een beetje los te draaien om langzaam lucht te laten ontsnappen bij nivelleren of je draait het dopje er helemaal af om het luchtkussen direct volledig leeg te laten lopen. Een verbeterpunt zou nog wel de bevestiging van dat ventieldopje kunnen zijn, want het is niet ondenkbaar dat in een moment van onoplettendheid het dopje vanwege de luchtdruk wordt gelanceerd bij het verwijderen en dat vind je dan nóóit meer terug :crazy: . Voor de zekerheid heb ik dus een extra set ventieldopjes bij me :wink:
Marius schreef:Jou reacties zijn toch niet meer nodig als de offtopic reacties verwijderd zijn en het is toch niet zo vreemd dat ik die dan verwijder.
Jammer dat je dit als subjectief ervaart, want ik probeer juist het tegenovergestelde te bewerkstelligen.
Moderator :thumbup:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
staal571
Berichten: 313
Lid geworden op: vr 04 dec 2015, 21:10
Locatie: Twente

Re: Flat-Jack oprij stelkussen



Bericht door staal571 »

Camperic schreef:Ik ben benieuwd naar het filmpje van de Camper-Plus. . Voor de zekerheid heb ik dus een extra set ventieldopjes bij me :wink:
:
Ik heb er ook 4 op reserve bij me die zitten namelijk op mijn 4 wielen van de camper :-B

Gr Peter
Gebruikersavatar
Rotec 590
Berichten: 6955
Lid geworden op: wo 30 mar 2005, 14:01
Locatie: dicht bij Nunspeet (20 jaar Spanje)
Contacteer:

Re: Flat-Jack oprij stelkussen



Bericht door Rotec 590 »

Stel nou dat je met beide voorwielen op een vol opgepompte Flat-Jack staat, en je hebt een Alkoof en je wilt nog even van bil gaan in de Alkoof, gaat de camper dan niet verschrikkelijk heen en weer op die Flat-Jacks?
neem de tijd als je in je camper rijdt!
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10161
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Flat-Jack oprij stelkussen



Bericht door Peter LMC »

Zoals op een slecht waterbed. :lol3: :lol3:
Hij is leuk. :lol3:
Plaats reactie