Motorrijtuigenbelasting vanaf 2019

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Paulie
Berichten: 389
Lid geworden op: di 14 mei 2013, 21:40
Locatie: Het Wilde Westen

Motorrijtuigenbelasting vanaf 2019



Bericht door Paulie »

Tot mijn verbazing zag ik dat niemand hier lijkt opgemerkt te hebben dat er op de Motorrijtuigenbelasting voor veel iets oudere diesel personen- en bestelauto's (en dus veel campers) per 1 januari 2019 een opslag van 15% komt...

https://www.rijksoverheid.nl/documenten ... oelichting

Paulie.
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Motorrijtuigenbelasting vanaf 2019



Bericht door Vertrokken2 »

Heb je nog drie jaar om een jongere wagen te vinden.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Motorrijtuigenbelasting vanaf 2019



Bericht door KTManiac »

Ach ja, d'r zijn nou eenmaal dagen bij dat ik niet de tijd heb om alle publicaties van de overheid door te spitten.....
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Motorrijtuigenbelasting vanaf 2019



Bericht door Dafluc »

Het is hier al eerder aan de orde geweest. Toen was de algehele tendens dat het nog wel even duurde. Maar het was al wel opgemerkt.
Ik betaal nu iets van 550 euro dus dan zou er 82,50 bij komen. Dat is € 6,87 per maand.
De krant heb ik al opgezegd, dus het zal even zoeken worden.
Afbeelding
TOL
Berichten: 2366
Lid geworden op: za 28 feb 2004, 14:28
Locatie: Leeuwarden

Re: Motorrijtuigenbelasting vanaf 2019



Bericht door TOL »

Is dit de tendens onder de camperaars?
A.d.h.v. bovenstaande antwoorden op de TS gaat de camperaar er dus heel gemakkelijk mee om. Het komt er op neer: Ach laat Den Haag z'n gang maar gaan, of ze nu linksom of rechtsom stelen het maakt niet uit. Jan met de Pet betaald wel en gaat toch verder met achter over leunen (snurken).
Met bovenstaande antwoorden wordt maar weer eens duidelijk de stelling bevestigd dat een bezitter van een camper genoeg heeft. Is dus toch niet zo raar dat mensen zonder een camper de camperaars als kapitalist zien.
Vrijheid = een volgetankte camper
Drank halveert je leven, maar je ziet dubbel zoveel
Sjaak en Marja
Berichten: 769
Lid geworden op: ma 23 apr 2007, 7:09
Locatie: Arcen

Re: Motorrijtuigenbelasting vanaf 2019



Bericht door Sjaak en Marja »

ja, dus??
Ik zou nu vast stoppen met reizen, en de camper weg doen.... :crazy:
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Motorrijtuigenbelasting vanaf 2019



Bericht door Cee Pee »

Een goed jaar later wordt hij 15 jaar dus dan wordt het bijna interessant om hem te schorsen als we hem een maand niet gebruiken.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Motorrijtuigenbelasting vanaf 2019



Bericht door KTManiac »

TOL schreef:Is dit de tendens onder de camperaars?
Weet ik niet maar ik kan niet zeggen dat ik er zelf wakker van lig. Aangezien 'ie bijna de helft van 't jaar geschorst is gaat 't me misschien 4 of 5 tientjes kosten, poehpoeh.....
Is dus toch niet zo raar dat mensen zonder een camper de camperaars als kapitalist zien.

Dacht niet dat het mogelijk was maar er is dus toch nog iets wat me nog minder interesseert dan die paar tientjes. :wink:
WhiteVanMen
Berichten: 640
Lid geworden op: vr 02 mar 2012, 19:38

Re: Motorrijtuigenbelasting vanaf 2019



Bericht door WhiteVanMen »

TOL schreef:Is dit de tendens onder de camperaars?
A.d.h.v. bovenstaande antwoorden op de TS gaat de camperaar er dus heel gemakkelijk mee om. Het komt er op neer: Ach laat Den Haag z'n gang maar gaan, of ze nu linksom of rechtsom stelen het maakt niet uit. Jan met de Pet betaald wel en gaat toch verder met achter over leunen (snurken).
Met bovenstaande antwoorden wordt maar weer eens duidelijk de stelling bevestigd dat een bezitter van een camper genoeg heeft. Is dus toch niet zo raar dat mensen zonder een camper de camperaars als kapitalist zien.
Ach je kan je daar druk om maken maar je begrijpt toch wel dat die ouwe dieseltjes geld opleveren, iets met milieu.
Daarbij heb je nu toch weer meer vrijheid ? , je tank volgooien met diesel kost tegenwoordig aanzienlijk minder.
Per saldo ga je er dus weinig op achteruit.
:think:
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51286
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Motorrijtuigenbelasting vanaf 2019



Bericht door Kroppie »

geloof jij dat de dieselprijs tegen die tijd ook nog zo laag is?, nee toch .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Tardis
Berichten: 742
Lid geworden op: di 07 aug 2012, 17:28
Locatie: Midden v/h land

Re: Motorrijtuigenbelasting vanaf 2019



Bericht door Tardis »

Dafluc schreef: Ik betaal nu iets van 550 euro dus dan zou er 82,50 bij komen. Dat is € 6,87 per maand.
De krant heb ik al opgezegd, dus het zal even zoeken worden.

Kunnen we ook nog wat besparen door ons forumlidmaatschap op te zeggen ?

:lol3:
Reizen is het verbreden van je horizon en het verkennen van je dimensies... helaas slechts 3
(ondanks dat onze camper een Tard is :-)

Weet iemand de weg naar het restaurant aan het einde van de Galaxy

Modificaties aan Tardis en andere leuke ontwikkelingen vind je op http://www.3daybreaker.blogspot.com
Die aan de andere auto hier: http://midlivecrisis.blogspot.nl
DHM
Berichten: 1078
Lid geworden op: zo 25 jan 2009, 13:26
Locatie: Friesland

Re: Motorrijtuigenbelasting vanaf 2019



Bericht door DHM »

Ik weet niet hoe het zit in andere provincies maar in Friesland is de provinciale opslag verlaagd na het jarenlang onterecht extra te hebben belast.
We betalen nu rond de 9 % minder per 1 januari j.l.
Met de laatste verkiezingen hier werden ze ineens wakker namelijk.
Zie het maar als pleister op de wond.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Motorrijtuigenbelasting vanaf 2019



Bericht door Dafluc »

Nee,ik ben geen kapitalist. Ik moet er echt wel op letten wat we uitgeven. Omdat er steeds minder binnen komt.
Maar als de mrb omhoog gaat kan ik of betalen of het ding verkopen. Daartussen zit dan de mogelijkheid om hem een gedeelte van het jaar te schorsen.
Ik kan daar wakker van liggen en een maagzweer krijgen, maar dan ben ik waarschijnlijk een stuk duurder uit.
En ik snap het verband tussen oudere diesels en de kwaliteit van de lucht die we inademen wel. Ze pakken ook andere bronnen aan, zoals de scheepvaart.
Maar al die kleine stapjes gaan allemaal een bepaalde richting op. En dat is niet voor niets.
Afbeelding
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Motorrijtuigenbelasting vanaf 2019



Bericht door de Jonckheer »

Dus als je meer betaald wordt de lucht schoner? Ja, dat is pas échte logica . . :lol:
Plaats reactie