Milieuzone's

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Milieuzone's



Bericht door Kroppie »

heerlijk zo,n avondje neuzelen ,en het slaat ook nog ergens op lees ik .prachtig .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5261
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Milieuzone's



Bericht door Mickel Moen »

thole schreef:Dit is natuurlijk populistisch geneuzel wat als kut op Dirk slaat.
:thumbup: Hij is leuk. :lol3:
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Milieuzone's



Bericht door Navigator »

Net over een paar grote blauwe strepen op de Erasmusbrug gereden. Tussen de blauwe strepen groot het woord 'MILIEUZONE'. Rotterdam gaat gewoon door............. Lekker de camper op de Stadionweg gratis parkeren en dan de stad in. Laten we denken in oplossingen en niet in frustraties :wink: .
Forum verlaten.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Milieuzone's



Bericht door Kroppie »

ik heb geen enkele reden om in de buurt van een milieuzone te komen ,ik heb in een stad niets te zoeken ,maar een avondje neuzelen is nooit weg .fijne avond verder was erg gezellig .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45224
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Milieuzone's



Bericht door thole »

Ga je achter de houtkachel zitten Jos? :lol:
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Milieuzone's



Bericht door de Jonckheer »

Mickel Moen schreef:Dan kun jij blijkbaar geen grafieken lezen:

In het door mij geciteerde staatje blijkt toch duidelijk, dat de EC-emissie in het centrum van Rotterdam voor de helft door het verkeer veroorzaakt wordt en hoogstens voor een tiende door de consument.
Jij geloofd ook maar alles blindelings wat ze in rapportjes zetten he?
Verkeer, dat is ook het scheepvaartverkeer waar Rotterdam zo beroemd om is, of zouden die enorme hoeveelheden uitlaatgassen die zeeschepen produceren niet de stadsgrens over kunnen? En dan is daar natuurlijk nog Zestienhoven, of dacht je niet dat een gemiddeld vliegtuig meer troep in de lucht gooit bij één keer opstijgen dan al die dieselautootjes in Rotterdam in een jaar? Ook niet onderbouwd maar kijk voor de aardigheid maar eens naar de zwarte wolk die zo'n glimmende vogel produceert!
Kortom, de scheepvaart en de luchtvaart pakken ze niet aan wat dat is het grote geld maar Janmetdepet, die gaan we even keihard knippen en scheren want die kunnen we hebben! En het gekke is dat er dan ook nog Jannenmetdepet zijn die er in trappen en het een goede zaak vinden. Ongelofelijk!
@3
Berichten: 5033
Lid geworden op: zo 06 jun 2010, 11:05

Re: Milieuzone's



Bericht door @3 »

Mickel Moen schreef:Maar dat gezeik over burgertje pesten, de kleine man, jantje met de smalle beurs, de zielige oude autobezitter, kom op!
Het resultaat is echter wel dat een op zich laakbare maatregel er in eindigt dat voor de sommigen het plezier in het camperen danig verminderd of reduceert tot nul en bij anderen niet tot nauwelijks. Er wordt geslagen waar het het meeste zeer doet. En dat allemaal ten faveure van het millieu?
De mensheid is zo arrogant te denken dat wij in Parijs wel even kunnen regelen dat onze wereldbol niet meer dan zoveel graden opwarmt. Quelle arrogance!
@3 vind niet dat reparatiekosten hoog zijn maar de kosten van de schade die is ontstaan.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Milieuzone's



Bericht door Kroppie »

thole schreef:Ga je achter de houtkachel zitten Jos? :lol:

nee ,ik heb nog een paar honderd Kwh zonnestroom over/ te verstoken dus ik verwarm nu elektrisch ,gaskachel staat uit .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5261
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Milieuzone's



Bericht door Mickel Moen »

Jij geloofd ook maar alles blindelings wat ze in rapportjes zetten he?


Zo ver ik weet, is gaat het hier om een rapport aangeboden aan de Rotterdamse gemeenteraad. Als het niet deugt, was dit rapport denk ik, door diezelfde raad niet geaccepteerd en afgeschoten.
Integendeel. Nu heb ik het politieke proces niet van nabij gevolgd, maar feit is, dat na het verschijnen van dit rapport de Rotterdamse gemeenteraad besloten heeft tot het instellen en/of aanscherpen van de milieuzone's. Als het anders zit hoor ik het graag.

Het accent verleggen naar vliegtuigen en scheepvaart is een prachtige debatingtruc, maar daar trap ik niet in.

Kijk nog eens naar het aandeel van de scheepvaart in de grafiek.

Je hebt mij niet horen zeggen, dat vervuiling door scheepvaart en vliegtuigverkeer geen aandacht behoeft. Juist wel.
Laatst gewijzigd door Mickel Moen op vr 18 dec 2015, 23:31, 4 keer totaal gewijzigd.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5261
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Milieuzone's



Bericht door Mickel Moen »

@3 schreef:
Mickel Moen schreef:Maar dat gezeik over burgertje pesten, de kleine man, jantje met de smalle beurs, de zielige oude autobezitter, kom op!
Het resultaat is echter wel dat een op zich laakbare maatregel er in eindigt dat voor de sommigen het plezier in het camperen danig verminderd of reduceert tot nul en bij anderen niet tot nauwelijks. Er wordt geslagen waar het het meeste zeer doet. En dat allemaal ten faveure van het millieu?
De mensheid is zo arrogant te denken dat wij in Parijs wel even kunnen regelen dat onze wereldbol niet meer dan zoveel graden opwarmt. Quelle arrogance!
Oogkleppen en korte termijn denken.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Milieuzone's



Bericht door Kroppie »

opdracht tot het maken van het rapport kwam van wie .?

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Milieuzone's



Bericht door MonRoe »

Wat mij stoort is dat ze gewoon zeggen, diesels van voor 1 januari 2001 niet meer de stad in. Wat nu als je een roetfilter hebt?
Wij rijden regelmatig met de camper dwars door Rotterdam, we wonen aan de noordkant van Rotterdam en als wij naar bijv. Zeeland gaan, dan rijden we weleens door het centrum heen, via de maastunnel. Nu moeten we omrijden via de benelux, waardoor we meer fijnstof de lucht inblazen en die met een westen wind gewoon naar de stad geblazen wordt.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Opgezegd
Berichten: 7685
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:33

Re: Milieuzone's



Bericht door Opgezegd »

Tsje en de Tweede Kamer nam een motie aan, maar de Minister. Verbaas u http://www.nu.nl/politiek/4185037/inste ... eente.html.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80398
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Milieuzone's



Bericht door Dafluc »

Het verbaast mij eerder dat het jou verbaast. Want het is helemaal volgens de geldende regeltjes.
Afbeelding
Plaats reactie