Reizen met grote hond

Algemene campervragen en -opmerkingen.
ton haak
Berichten: 2
Lid geworden op: za 14 nov 2015, 10:52

Re: reizen met grote hond



Bericht door ton haak »

aahhhh wat een lieve mensen allemaal antwoorden zelf een hele foto serie van de hond die meeging .
hier hebben we heel veel aan deze info . de fotos zijn schitterend !! :-B
zeer vriendelijk bedankt ook namens onze rose . hoop jullie gauw tegen te komen ergens in Europa ?? , we zijn nu druk op zoek naar een ruime jonge camper .
:cheers:
Gebruikersavatar
Grumble
Berichten: 2047
Lid geworden op: ma 16 jan 2012, 22:21
Locatie: Eibergen

Re: reizen met grote hond



Bericht door Grumble »

http://www.youtube.com/watch?v=k-PBxLRaFyk

Ik snap nou waarom je de hond altijd aan de lijn moet houden...
Arme eendjes :mrgreen:

http://www.youtube.com/watch?v=k-PBxLRaFyk
Gebruikersavatar
petervanzelst
Berichten: 134
Lid geworden op: do 11 dec 2014, 10:59
Locatie: noord holland

Re: reizen met grote hond



Bericht door petervanzelst »

wij hadden en hebben een buscamper. Vorig jaar frontale botsing in frankrijk. Dankzij gordels voor ons en een harnas voor onze mechelse herder persoonlijk voor allen geen enkel letsel ( alleen wat pijn in de maag en een kleine kneuzing).
Advies: Altijd een harnas voor de hond in de camper. Bij een botsing wordt de hond anders gelanceerd en overleefd het zeker niet.
.
camperhond.jpg
camperhond.jpg (73.69 KiB) 468 keer bekeken
Susannevdw
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 17 sep 2017, 16:52

Re: Reizen met grote hond



Bericht door Susannevdw »

Wij nemen ook onze honden mee, 3 cockers, en 1 newfoundlander wij gaan een camper aanschaffen met grote garage. De camper die wij willen aanschaffen biedt ruimte voor de nylon benches voor de cockers en er blijft genoeg ruimte over voor de newfoundlander, tijdens overnachten verblijven ze hier, er komt ook een ventilatiesysteem. De cockers zullen verblijven in de verblijfsruimte vd camper tijdens het rijden in de benches op de bedden, wij zorgen dat ze dan vast staan, de newfoundlander verblijft bij het zit gedeelte, waar wij haar vast kunnen maken aan een gordel. Honden moeten tijdens het rijden vast. Geldig rabies enting of titter bewijs, is verplicht in het buitenland. Wij hebben met de caravan gereisd en op de meeste campings zijn honden welkom, veelal tegen betaling. In sommige landen is er een muilkorfplicht in of bij openbare gelegenheden of in het openbaar vervoer. Verder is het reizen met een hond(en) heel goed te doen en erg leuk. Succes!!
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Reizen met grote hond



Bericht door Transitje »

Koe.jpg
Koe.jpg (12.96 KiB) 413 keer bekeken
Dan mag een hond in een camper toch geen probleem opleveren.
Groeten

Klaas
Borinoco
Berichten: 435
Lid geworden op: zo 14 jun 2009, 15:56
Locatie: Noord-Brabant

Re: Reizen met grote hond



Bericht door Borinoco »

Wij reizen ook al een aantal jaar met onze 2 Whippets. De twee liggen samen op een grote kussen achter de stoelen.
Als wij ergens overnachten dan zetten we meestal onze hekken op. Deze hebben wij altijd bij. Geen gedoe met andere honden en ze kunnen vrij in en uit de camper lopen.Op camperplaatsen nooit problemen en op campings kan het voor komen dat er geen honden zijn toegestaan, nou ja dan rijden we gewoon door ;)
Ze zijn nooit alleen in de camper, waar wij zijn, zijn onze honden, dus ook in restaurants of cafe etc, behalve met boodschappen doen dan blijft er een in de camper.
Wij hebben een zelfbouw buscamper en hebben speciaal voor de honden geen bank of tafel erin zodat ze lekker kunnen lopen, draaien en liggen waar ze willen.
Veel reisplezier!

Gr. Monique
Gebruikersavatar
Iveco4x4
Berichten: 735
Lid geworden op: wo 23 dec 2015, 19:43
Locatie: Haaglanden

Re: Reizen met grote hond



Bericht door Iveco4x4 »

WIj hebben alleen maar een Mexicaanse Hond op de middengolf, die draai je zo de nek om :thumbup:
Vriendelijke groet, Berry

Iveco 40.10 WM/1, 4x4, 1990, 2500cc turbo, max. 4450kg
De reis is het leukst, niet het doel.
Rijbewijs AM,A1,A2,A,B,C1,C,D1,D,BE,C1E,CE,D1E,DE,T. (wat een onzin)
NL,A,AND,B,BG,BIH,BOL,BZ,CH,CND,CO,CR,CZ,D,DK,E,EC,ES,EST,ET,F,FIN,
FL,FO,GB,GCA,GR,H,HN,HR,I,IRL,IS,KZ,L,LAR,LT,LV,MA,MC,MEX,MGL,MNE,
N,NIC,P,PA,PE,PL,RA,RCH,RKS,RO,ROU,RUS,S,SK,SLO,SRB,TN,TR,UA,USA,V,VL
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1804
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Reizen met grote hond



Bericht door doov »

Begin er niet aan, reizen met een grote hond.
Ik heb, zoals het hoort, al mijn grote honden weg gedaan en ton pas een campert gekocht.
Zelfs een klein keffertje is op reis al snel een onding. Dan kan je beter een poes meenemen, mits getraind op aanlijnen en sanitaire eigenschappen.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8675
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Reizen met grote hond



Bericht door seth_space »

Ik heb, zoals het hoort
Brrr.. akelige tekst zo.
Wie gaat dat voor mij bepalen?
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
petervanzelst
Berichten: 134
Lid geworden op: do 11 dec 2014, 10:59
Locatie: noord holland

Re: Reizen met grote hond



Bericht door petervanzelst »

Tja, als je praat : ik heb al mijn grote honden weggedaan en op je foto staat een buscamper, dan begrijp ik dat je het een beetje vol vond worden. Wij hebben ook een buscamper en onze Mechelse herder gaat prima mee, in zijn harnas. Het meenemen van een hond heeft niets te maken met " hoe het hoort". Het is altijd belangrijk dat je hond geen overlast geeft aan andere camperaars/ medegebruikers camping etc. Als jij je gaat ergeren aan je eigen hond of keffertje, tja , dan moet je je huisdieren snel wegdoen, niet alleen in je camper maar ook in je huis.
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1804
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Reizen met grote hond



Bericht door doov »

Genoeg plaats onder het bed hoor, tis een zelfbouw, dus het bed staat wat hoger. Das zo zeer het probleem niet.
Maar zo'n groot beest lust onderweg natuurlijk een best stuk vlees en zie daar maar eens fatsoenlijk aan te komen.
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1804
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Reizen met grote hond



Bericht door doov »

seth_space schreef:
do 15 feb 2018, 17:48
Ik heb, zoals het hoort
Brrr.. akelige tekst zo.
Wie gaat dat voor mij bepalen?
Jij, denk ik.
Gebruikersavatar
Reny
Berichten: 5112
Lid geworden op: zo 28 okt 2007, 16:57
Locatie: Heerhugowaard

Re: Reizen met grote hond



Bericht door Reny »

Wij reizen met 2 cockers en het ligt heel erg aan wat je hond gewend is om in te slapen en in te reizen. Onze honden zijn geen benches gewend, we hebben wel een stoffen mee voor hond 1 maar dat is meer om een afgesloten veilige ruimte te bieden dan om de hond "op te sluiten". Het deurtje staat ook open. De andere hond ligt languit op de grond. Beiden we zoveel mogelijk aan hun tuig gezekerd aan de veiligheidsgordel.
Onze honden slapen ook niet in benches, de een ligt op bed en de ander op de (draai) stoel.

Op sommige campings betaal je de hoofdprijs maar op andere weer niet.
Wij proberen op een camping wel altijd zo te staan dat we zo buiten de camping staan (liefst helemaal achteraan bij een uitgang) zodat we 's ochtends meteen de mannen kunnen laten plassen want voor hun is boom een boom, ze zien het verschil niet tussen een boom op een camping of 1 in het bos. Wij wel, en ze mogen dus niet hun poot optillen tegen een boom op de camping.

Verdere overwegingspunten:
kan je hond alleen blijven in de camper (en wil je dat ook), dat betekent namelijk dat je rekening moet houden hoe je je boodschappen doet of dat leuke kasteel bezoekt. In ons geval: 1 doet de boodschappen en naar kastelen gaan we niet :wink:
Ook een overwegingspunt: de temperatuur in de camper. Tijdens het rijden en/of het staan. Bedenk wat je je hond aandoet bij hoge temperaturen in een wit blik en zoek passende oplossingen (airco, andere bestemmingen e.d.)

Onze ervaring:
Het is onwijs leuk! Al gaan we deze zomer op pad naar Zweden en gezien de korte beschikbare tijd kiezen we ervoor om de honden niet mee te nemen (we gaan 14.5 uur met de boot) en gaan ze uit logeren. Afgelopen zomer hebben we een ronde hondencampings gedaan in Duitsland, wat geweldig was :thumbup:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Saskia Janssen
Berichten: 134
Lid geworden op: wo 01 jul 2015, 23:21
Locatie: Noord-Holland, westfriesland

Re: Reizen met grote hond



Bericht door Saskia Janssen »

Hier sinds kort een tweede rottie (nu nog pup) erbij (moeder hadden we al). Ik verwacht geen problemen (volgende week voor het eerst testen een weekend en wennen voor de pup die nu ruim 10 weken is). Hier in huis gaan ze ook voor (of achter, vooral als ik aan het koken ben) voeten liggen, dus eroverheen stappen zijn we wel gewend 😂
Plaats reactie