Lid worden van de ADAC i.p.v. de ANWB??

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
LMC591A28JTD
Berichten: 936
Lid geworden op: do 23 aug 2012, 7:21

Re: Lid worden van de ADAC i.p.v. de ANWB??



Bericht door LMC591A28JTD »

De ADAC hulp is persoonlijk en geldt voor iedere inzittende van het voertuig. Maar als je partner ook met een auto rijdt, dan moet je de partneruitbreiding nemen, die kost € 25. Maar de hulp geldt voor elk voertuig, waarmee je rijdt. Bij de ANWB geldt de hulp voor de verzekerde op wiens naam de auto staat, dus alleen voor je eigen auto, en kost een partnerpas slechts € 5.

Maar als je alles dus optelt is de ANWB met woonplaatsservice, buitenlandservice, vervangend vervoer dus € 193 plus € 5 = € 198 en de ADAC € 84 plus € 25 = € 109. Scheelt toch nog steeds € 89. Plus daar komt nog bij dat de ANWB de gewichtsbeperking van 3500 kg kent voor de camper, hoewel er per 01-01-2016 ook bij de ADAC ook een paar beperkingen volgen:

Darüber hinaus sind in der Zulassungsbescheinigung I eingetragene Wohnmobile geschützt bis zu
– einer Gesamtbreite von 2,55 m
– einer Gesamtlänge von 10 m
– einer Höhe von 3,20 m einschließlich Ladung
und
– einer zulässigen Gesamtmasse von 7500 kg.
Laatst gewijzigd door LMC591A28JTD op zo 01 nov 2015, 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Mercedes-Benz V-220 Marco Polo 163 pk 06-2019 Type 447 klik voor foto's
Gebruikersavatar
Luc & Chris
Berichten: 1248
Lid geworden op: do 05 nov 2009, 20:00
Locatie: Kloosterzande - Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Lid worden van de ADAC i.p.v. de ANWB??



Bericht door Luc & Chris »

Stieneke en Donald schreef:Heb je misschien een tel nr van ADAC Luc? Is dat in NL?
Neen, sorry, was overigens een Duits nummer. En ja: je krijgt netjes de motorwelt thuisgestuurd op je Nederlands adres. Uiteraard wel Duitstalig.
ICD drager sinds 20 juni 2016.
Meer lezen over ons? Hier klikken.
Gratis camperplaats in Zeeuws-Vlaanderen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
eef van baal
Berichten: 7517
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 9:35
Locatie: Nieuw Bergen LB
Contacteer:

Re: Lid worden van de ADAC i.p.v. de ANWB??



Bericht door eef van baal »

Hier staat alles wat je weten wil.
je kunt je hier ook aanmelden.
"Het forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen."
Werk om te leven, leef niet om te werken.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15352
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Lid worden van de ADAC i.p.v. de ANWB??



Bericht door Hoofdnoorman »

Ik snap nog steeds niet waarom dat lidmaatschap.

Ik heb een doorlopende reisverzekering en die betaald alle kosten.

Zes jaar geleden stond ik met een kapot contactslot in Zweden. Interpolis gebeld en een half uur later bericht terug. Ik kon mij, en de hond, naar een hotel laten brengen door de transporteur en de camper werd opgehaald. Tijdens dat telefoontje was de wagen er al.
Heb toch besloten om op het garageterrein te overnachten in de camper.
Later kreeg ik de kosten vergoed, met (ongevraagd) telefoonkosten en € 67,- overnachtingskosten.
Alleen het nieuwe onderdeel, het contactslot, was voor eigen rekening. De montage daarvan had het bedrijf onder de bewerkingskosten gezet.


Verder heb ik, in mijn lever één keer de ANWB nodig gehad. Onderweg v-snaar kapot. Ergens in de buurt van Utrecht. Daar ik nog geen lid was, wilde de man mij dus niet helpen. Ik heb hem verteld dan maar even met steunpunt Markelo contact op te nemen en mijn naam door te geven. Ze een mededeling te doen dat ik nooit meer midden in de nacht onderdelen zou verstrekken.
Dus gratis en zonder lid te worden geholpen. :D
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Stieneke en Donald
Berichten: 11823
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 14:10
Locatie: Harderwijk

Re: Lid worden van de ADAC i.p.v. de ANWB??



Bericht door Stieneke en Donald »

Bedankt Luc en Eef. :thumbup:

Ik lees bovenaan enkele uitsluitingen waaronder deze: – einer Gesamtlänge von 10 m.
Dan kan ik me daar niet verzekeren voor pechhulp want onze Gesamtlänge is >10 m.
Dat is camper + AHW.
Groetjes,
Donald.

Geniet nu van het leven, anders doen je erfgenamen het.
arnold freak
Berichten: 88
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 19:19
Locatie: Musselkanaal

Re: Lid worden van de ADAC i.p.v. de ANWB??



Bericht door arnold freak »

Wij hadden ook plannen om lid te worden van de ADAC want dat zou behoorlijk schelen. Voor alle zekerheid toch maar eerst met de ANWB gebeld, het word voor ons duurder maar het is maar 2 euro per jaar, maar daar komen we wel overheen, dus laten wij het voorlopig maar bij het ouwe.
Groeten Bert
Gebruikersavatar
limos07
Berichten: 2157
Lid geworden op: za 09 aug 2008, 16:56
Locatie: nederland

Re: Lid worden van de ADAC i.p.v. de ANWB??



Bericht door limos07 »

Hoofdnoorman schreef:Ik snap nog steeds niet waarom dat lidmaatschap.


Verder heb ik, in mijn lever één keer de ANWB nodig gehad. Onderweg v-snaar kapot. Ergens in de buurt van Utrecht. Daar ik nog geen lid was, wilde de man mij dus niet helpen. Ik heb hem verteld dan maar even met steunpunt Markelo contact op te nemen en mijn naam door te geven. Ze een mededeling te doen dat ik nooit meer midden in de nacht onderdelen zou verstrekken.
Dus gratis en zonder lid te worden geholpen. :D
:mrgreen: :mrgreen: :lol3:
Zo zie je maar weer het oude gezegde gaat nog steeds op>>
boeven moet je met boeven vangen en het werkt nog steeds.
Toch een mooi verhaal. :cheers:
Gr Gerrit
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18105
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Lid worden van de ADAC i.p.v. de ANWB??



Bericht door Cee Pee »

Gewoon "voor wat hoort wat" en de anwb koos hier eieren voor d'r geld :thumbup:
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15352
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Lid worden van de ADAC i.p.v. de ANWB??



Bericht door Hoofdnoorman »

Je zou eens moeten weten indertijd hoe vaak ik, midden in de nacht, gebeld werd door de ANWB om onderdelen te leveren. Gemiddeld twee keer per maand. Misschien heel vroeger nog meer.
En ja, we waren LADA dealer, maar ook Honda. Als ik praat van de jaren tussen 1970 en 1985 was het ongeveer 50/50. Verder hadden wij een grote voorraad 10.000 km delen van andere merken liggen. De ANWB had een speciale telefooncode.

Behalve dan dat het misschien ongemak was, soms ook moesten wij in de werkplaats 's nachts repareren. Dat moesten heet eigenlijk bij mij willen. Dat heeft mij veel klanten opgeleverd die gestrand waren. Ik herinner mij een familie uit Monster. Zij hadden ook familie in Deventer en waren daar op bezoek. In korte tijd na mijn hulp, had ik meer dan tien klanten die door hun bij mij een nieuwe auto kochten. Enkelen heb ik nog af en toe contact mee.
Het helpen, zij het natuurlijk tegen normaal tarief, geeft je een goed gevoel. Zeker als het mensen zijn die met noodweer, laat in de avond met kleine kinderen op pad zijn.

Nog een leuke dan.
Ik reed op vakantie ergens in Oostenrijk. Stond een Nederlander met een 78-er Accord aan de weg met gevaren driehoek en al. Wij stoppen en kijken. Relais benzinepomp defect. Kwam regelmatig voor bij dat type. Snel een paperclip tussen gezet.
Twee maand later verkocht ik hun een nieuwe auto. Zij kwamen uit Arnhem (?).

Maar goed, misschien teveel Off Topic.

Wat ik eigenlijk bedoel, kijk eens heel goed naar de voorwaarden van je reisverzekering. Heel veel zaken zijn gewoon gedekt.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
limos07
Berichten: 2157
Lid geworden op: za 09 aug 2008, 16:56
Locatie: nederland

Re: Lid worden van de ADAC i.p.v. de ANWB??



Bericht door limos07 »

Ik heb een doorlopende reisverzekering en die betaald alle kosten.

Zes jaar geleden stond ik met een kapot contactslot in Zweden. Interpolis gebeld en een half uur later bericht terug. Ik kon mij, en de hond, naar een hotel laten brengen door de transporteur en de camper werd opgehaald. Tijdens dat telefoontje was de wagen er al.
Heb toch besloten om op het garageterrein te overnachten in de camper.
Dit was het verhaal van Rudy onze hoofdnoorman, maar hij heeft de boot bij zich :thumbup: :thumbup: :wave: :wave:

Dit is toch een grandioos forum. :lol3:
Beter dan op het polisblad alle kleine lettertjes te lezen :bang:
Na het lezen van het bericht van onze hoofd......n toch eens mijn /onze verzekering gebeld.
Ben pas 7 jaar bij Interpolis verzekerd voor automobilistenhulp, en ik maar denken dat als ik dood ga, brengen die alleen de camper en mijn vrouw weer thuis.
Maar ze doen nog meer. :thumbup:
Weg ANWB. :bang:
Weer een goede dag vandaag :lol3:
Als we in januari in Peniscola zijn drinken we er samen eentje en misschien nog wel eentje meer :cheers: :cheers: :cheers:
rob7
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 20:21
Locatie: noord nederland

Re: Lid worden van de ADAC i.p.v. de ANWB??



Bericht door rob7 »

bij mij staat bij de doorlopende reisverzekering de beperking aangeven middels rijbewijscategorie(alleen geldig voor de categorie B/BE) dus blijf nog maar even bij de ADAC.
Gebruikersavatar
Marjorie
Berichten: 22063
Lid geworden op: ma 11 jul 2011, 16:04
Locatie: New Fun

Re: Lid worden van de ADAC i.p.v. de ANWB??



Bericht door Marjorie »

dat is voor ons ook de reden om lid van de ADAC te worden. Ook al zijn we dan wat oververzekerd, we gaan wel zekerder op pad.
groetjes, Marjorie

My home is my castle, my camper is my home
Jan-Hidde en Marjorie - Magirus Deutz (1978)
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24442
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Lid worden van de ADAC i.p.v. de ANWB??



Bericht door javanes »

Ik heb even een vraag bij de ADAC gesteld en dit is een deel uit de reactie:
Sie haben Interesse an einer Mitgliedschaft im ADAC. Der Leistungsumfang der ADAC (Plus-)Mitgliedschaft für Mitglieder mit Wohnsitz im Ausland ist allerdings eingeschränkt. In der klassischen Mitgliedschaft erfolgt die Pannenhilfe nur in Deutschland.
Wie het weet mag het zeggen.
Is er nog iemand die de laatste dagen lid is geworden en daar ook een bevestiging van heeft gekregen?

Edit:
Er stond nog meer in het bericht wat toch meer duidelijkheid verschaft.
Het bovenstaande slaat dus puur op het basis lidmaatschap. En dat was voor mij al duidelijk dat de Pannenhilfe dan alleen voor Duitsland geldt.

Dit zijn de beperkingen van het Plus Mitgliedschaft:
Bei der Plus-Mitgliedschaft werden beispielsweise die Leistungen Ersatzteilversand, Fahrzeugverzollung und -verschrottung, Kreditleistungen und Bargeldservice weder in Deutschland noch im ausländischen Wohnsitzland erbracht.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
LMC591A28JTD
Berichten: 936
Lid geworden op: do 23 aug 2012, 7:21

Re: Lid worden van de ADAC i.p.v. de ANWB??



Bericht door LMC591A28JTD »

Dat had ik toch al gemeld.

Lijkt me logisch dat je in Duitsland of Nederland geen onderdelen opgestuurd hoeft te krijgen, lijkt me ook sterk dat de ANWB wel onderdelen naar Duitsland of Nederland gaat verzenden. Duitsland is het autoland bij uitstek, veel campers zijn Duits en alle onderdelen zijn in Duitsland heel wat beter verkrijgbaar dan in NL.

Je camper hoeft in Duitsland ook niet te worden ingevoerd, hij wordt immers door de ADAC naar NL teruggebracht als er een probleem is, ook als hij total loss is. Dat regelt dan je verzekeraar voor je. En je hoeft in NL toch geen krediet, in Duitsland ook niet lijkt me, en ook geen contant geld. Dat laatste regelt je bank binnen 1 minuut voor je.

Ik heb ook dat mailtje gekregen, maar ben inmiddels via het steunpunt Kleve lid van de ADAC.

Er zit veel in hun dienstverlening wat je in verre landen nodig hebt, maar niet in Duitsland of Nederland.
Mercedes-Benz V-220 Marco Polo 163 pk 06-2019 Type 447 klik voor foto's
Plaats reactie