Hobby Siesta A55 GS Sport

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Lara1985
Berichten: 29
Lid geworden op: do 21 mar 2019, 12:13

Re: Hobby Siesta A55 GS Sport



Bericht door Lara1985 »

Het gaat om het hoogste punt. Maar dat begrijpt u zelf ook 😁
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Hobby Siesta A55 GS Sport



Bericht door 't Busje »

Die 3,07 meter klopt echt wel. Van de dakrand van de alkoof tot de straat is 2,97 meter en het dakluik is ongeveer 10 cm hoog boven het dak. Ik had geen zin om op het dak te klimmen om de hoogte van het dakluik echt nauwkeurig te meten, nog afgezien van het feit dat het meten van de hoogte door de bolling ook nogal lastig is.
De Fréjus-tunnel was de enige keer tol. Zoals gezegd vermijden wij tolwegen en vaak ook snelwegen, omdat we geen haast hebben en snelwegen meestal ook nogal saai zijn. We zijn dus nooit in klasse II ingedeeld, maar dat is ook nooit aan de orde geweest. Wij rijden Zwitserland en Oostenrijk ook door zonder vignet.
Ik denk dat dat bord van 2,85 meter niet klopte of misschien bedoeld was om af te schrikken.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Lara1985
Berichten: 29
Lid geworden op: do 21 mar 2019, 12:13

Re: Hobby Siesta A55 GS Sport



Bericht door Lara1985 »

Heel erg bedankt Evert! Ik denk indd om af te schrikken dan! Weet u hoe ze de hoogte precies meten bij de tolwegen? Oh u schreef al met een lichtbundel!
Leon60Hobby
Berichten: 137
Lid geworden op: do 17 nov 2022, 9:55
Locatie: Noord-Brabant zonder vaste plek

Re: Hobby Siesta A55 GS Sport



Bericht door Leon60Hobby »

Hoi,

In augustus 2022 heb ik een Hobby camper uit Duitsland geïmporteerd die ik sindsdien gebruik als dagelijks verblijf. Deze Hobby camper is van het type A55 GS uit het bouwjaar 2012, en volgens mij zonder de Sport aanduiding. Ik weet niet of de verschillen groot zijn...
Leuk om te lezen dat er meer van dit type zijn. Ook de tip over de dimmer op de lamp in het leefdeel was nieuw voor mij. De vorige eigenaar zei al dat hij niet begreep waarom de eerdere eigenaar er zo'n kleine lampjes in had gezet......

Ik ben nu aan het rondneuzen o.a. op dit forum, omdat ik de stroomvoorziening wil aanpakken: 600Wp panelen op dak en bijv een LiFePO4 accu. Daar komt nogal wat bij kijken, hopelijk hebben hier meer mensen ervaring mee. Nu vooral uitzoeken en een schema maken.
Lara1985
Berichten: 29
Lid geworden op: do 21 mar 2019, 12:13

Re: Hobby Siesta A55 GS Sport



Bericht door Lara1985 »

Leuk! Wij hebben hem ook nog steeds!
Plaats reactie