Reservewiel weg: dan maar een compressor??
Re: Reservewiel weg: dan maar een compressor??
hier ook , camper weegt 3100kg en band wisselen duurt niet langer dan ongeveer 10 minuten incl handen wassen .
heb wel de ori schaarkrik in de oudijzer gegooid en een stabiele 10 ton potkrik met div onderlegplankjes er voor in de plaats
jos
heb wel de ori schaarkrik in de oudijzer gegooid en een stabiele 10 ton potkrik met div onderlegplankjes er voor in de plaats
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
- Mickel Moen
- Berichten: 5260
- Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
- Locatie: Súdwest Fryslân
- Contacteer:
Re: Reservewiel weg: dan maar een compressor??
Ik vertrek ook zeker niet zonder reservewiel, laat dat duidelijk zijn.
Maar om schade te riskeren met zoiets:
Bedenk ook, dat de ondergrond ook niet altijd betrouwbaar is.
Terwijl Hans of eenieder welke wegenwacht met zoiets komt:
Wel dan weet ik het wel. Ik zet een bakje koffie en wacht op Hans.
Maar inderdaad, iedereen moet het zelf weten.
Maar om schade te riskeren met zoiets:
Bedenk ook, dat de ondergrond ook niet altijd betrouwbaar is.
Terwijl Hans of eenieder welke wegenwacht met zoiets komt:
Wel dan weet ik het wel. Ik zet een bakje koffie en wacht op Hans.
Maar inderdaad, iedereen moet het zelf weten.
Laatst gewijzigd door Mickel Moen op di 06 okt 2015, 22:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Reservewiel weg: dan maar een compressor??
D'r zit nog wel iets tussen die 2 krikjes in hoor, een potkrikje bijvoorbeeld. (zit d'r bij mij standaard al in, anders had ik 'm wel gekocht.)
Niet vervelend bedoeld, maar als je niet in kunt schatten of de ondergrond stabiel en je krik stabiel staat kun je 't idd misschien maar beter laten doen. Maar als ik zie hoe je zelf je camper gebouwd hebt kan ik me niet voorstellen dat dat op jou van toepassing is. Je bent handig genoeg lijkt me.
Niet vervelend bedoeld, maar als je niet in kunt schatten of de ondergrond stabiel en je krik stabiel staat kun je 't idd misschien maar beter laten doen. Maar als ik zie hoe je zelf je camper gebouwd hebt kan ik me niet voorstellen dat dat op jou van toepassing is. Je bent handig genoeg lijkt me.
- Mickel Moen
- Berichten: 5260
- Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
- Locatie: Súdwest Fryslân
- Contacteer:
Re: Reservewiel weg: dan maar een compressor??
Het is ook niet, dat ik niet handig ben of niet zelf een wiel kan verwisselen.
Vorig jaar nog de achterveren van de bus vervangen. Maar dan wel met het goede professionele gereedschap.
Dat is nu net mijn punt. Onderweg heb je dat professionele spul niet bij je. Dan wordt het behelpen met goedkoop te licht (ook al staat er 5 ton op) amateur spul. Ook een potkrikje van de Aldi zal het doen in hefvermogen. Maar qua stabiliteit vind ik het risico op onnodige schade te groot.
En aangezien ik toch al voor die wegenwacht betaal wacht ik daar met een grote smile op.
Dat is mij het wachten wel waard en dus heb ik dat nutteloze ding eruit gegooid. Ik behoor niet meer tot de hanen die altijd en overal een wiel moet kunnen verwisselen.
Vorig jaar nog de achterveren van de bus vervangen. Maar dan wel met het goede professionele gereedschap.
Dat is nu net mijn punt. Onderweg heb je dat professionele spul niet bij je. Dan wordt het behelpen met goedkoop te licht (ook al staat er 5 ton op) amateur spul. Ook een potkrikje van de Aldi zal het doen in hefvermogen. Maar qua stabiliteit vind ik het risico op onnodige schade te groot.
En aangezien ik toch al voor die wegenwacht betaal wacht ik daar met een grote smile op.
Dat is mij het wachten wel waard en dus heb ik dat nutteloze ding eruit gegooid. Ik behoor niet meer tot de hanen die altijd en overal een wiel moet kunnen verwisselen.
Re: Reservewiel weg: dan maar een compressor??
Tijd terug met de toenmalige personenauto een lekke band. Ik kreeg de krik er niet goed onder.
Durfde hem in ieder geval niet op te krikken. WW laten komen. Toen ik zie dat ik me best wel een beetje schaamde kreeg ik een heel mooi antwoord:
"Schamen? Waarvoor? Hier zijn we toch voor". Vervolgens wilde hij de originele bij de auto horende nog nooit gebruikte krik ook niet gebruiken.
Hij had inderdaad iets beters bij zich. Het was zo gefikst. En bij de hier vaker negatief besproken kwik fit kreeg ik een nieuw ventiel (oorzaak) en hoefde niks te betalen.
"Dat is service meneer". Kijk, dan rij je ondanks het nodige gedoe toch met een goed gevoel naar huis.
Durfde hem in ieder geval niet op te krikken. WW laten komen. Toen ik zie dat ik me best wel een beetje schaamde kreeg ik een heel mooi antwoord:
"Schamen? Waarvoor? Hier zijn we toch voor". Vervolgens wilde hij de originele bij de auto horende nog nooit gebruikte krik ook niet gebruiken.
Hij had inderdaad iets beters bij zich. Het was zo gefikst. En bij de hier vaker negatief besproken kwik fit kreeg ik een nieuw ventiel (oorzaak) en hoefde niks te betalen.
"Dat is service meneer". Kijk, dan rij je ondanks het nodige gedoe toch met een goed gevoel naar huis.
- Bob Diesel
- Berichten: 31964
- Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
- Locatie: limbabwe
- Contacteer:
Re: Reservewiel weg: dan maar een compressor??
De hulpdienst latenkomen is niksmis mee
Maar id ,dat reservewiel kan je het beste maar bij je hebben
Anders kan het lang duren voor je weer verder kan
Dus wat was de vraag
Maar id ,dat reservewiel kan je het beste maar bij je hebben
Anders kan het lang duren voor je weer verder kan
Dus wat was de vraag
Re: Reservewiel weg: dan maar een compressor??
en die hulpdiensten komen ook bij nacht en op feestdagen, maar alle bandencentrales zijn dan gesloten (en als je met de feestdagen op pad bent kan dit enkele dagen zijn)
dus hier ook steeds een reseverband mee (hangt onder de camper, is niet zo handig maar is dan ook enkel in geval van nood)
heb 2 sets banden op velg (winter/zomer) en gebruik als reserve steeds een band van de andere set.
dus hier ook steeds een reseverband mee (hangt onder de camper, is niet zo handig maar is dan ook enkel in geval van nood)
heb 2 sets banden op velg (winter/zomer) en gebruik als reserve steeds een band van de andere set.
Re: Reservewiel weg: dan maar een compressor??
Dat vermoedde ik ook al niet.Mickel Moen schreef:Het is ook niet, dat ik niet handig ben of niet zelf een wiel kan verwisselen.
Ow, heeft niks met haantjes te maken hoor. Ik denk er bijvoorbeeld niet aan om op een vluchtstrook een van m'n linker wielen te wisselen.Ik behoor niet meer tot de hanen die altijd en overal een wiel moet kunnen verwisselen.
Heb gewoon geen zin in wachten als ik binnen 15 minuutjes zonder al teveel moeite weer op pad kan zijn.
En ja, inderdaad heb ik op vakantie alle tijd. Echter, de laatste keer dat ik een klapband kreeg was 't niet op de plek die ik uitgekozen zou hebben voor een koffiepauze van 2 uur dus had ik ook geen trek daar 2 uur te bivakkeren.
Dus na 15 minuutjes weer op pad en zo'n 50km verder bij een bandenservice alle 4 de banden laten vervangen.
Had plotseling niet zo veel vertrouwen meer in die andere 3 banden die ook 10 jaar oud waren......
Jammer alleen dat 't in Noorwegen was en ik dus 800 Euro heb afgetikt voor een setje banden wat ik voor 500 Euro uit Duitsland had kunnen laten komen als 't me thuis in NL was overkomen.
Leermomentje zeg maar.....
- Mickel Moen
- Berichten: 5260
- Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
- Locatie: Súdwest Fryslân
- Contacteer:
Re: Reservewiel weg: dan maar een compressor??
Ja in Noorwegen moet je geen pech krijgen als het om € gaat.
Begrijp me goed, iedereen moet het zelf weten, maar het verwisselen van een wiel met zo'n klein krikje doe ik dus niet meer. Mij te link. Als je ziet hoe ver zo'n T5 achter omhoog moet om het wiel los van de grond te krijgen.
Begrijp me goed, iedereen moet het zelf weten, maar het verwisselen van een wiel met zo'n klein krikje doe ik dus niet meer. Mij te link. Als je ziet hoe ver zo'n T5 achter omhoog moet om het wiel los van de grond te krijgen.
Re: Reservewiel weg: dan maar een compressor??
ik zet de krik onder de as , dan hoeft ie maar 1 of 2cm omhoog .
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Reservewiel weg: dan maar een compressor??
Komt het wiel dan wel ver genoeg uit de wielkast, bij mij wil het in ieder geval niet en moet je echt de camper omhoog brengen.
Wat trouwens met de bijbehorende krik prima gaat.
Wat trouwens met de bijbehorende krik prima gaat.
- Bob Diesel
- Berichten: 31964
- Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
- Locatie: limbabwe
- Contacteer:
Re: Reservewiel weg: dan maar een compressor??
dit vond ik op het net.
Verplicht mee in de auto in Spanje
In Spanje bent u verplicht een gevarendriehoek, een reservewiel en een veiligheidsvest mee te hebben. Bij pech of een ongeluk moet u de gevarendriehoek ongeveer vijftig meter achter het voertuig plaatsen.
In auto’s met een Spaans kenteken moeten twee gevarendriehoeken aanwezig zijn. De tweede driehoek moet in geval van pech of een ongeluk vóór het voertuig worden geplaatst. De bestuurder moet bij pech of een ongeval een veiligheidsvest dragen. Verder bent u verplicht een reservewiel mee te nemen en de juiste uitrusting om een band te verwisselen
reservewiel niet meegenomen ,maar wel een spuitbus en met een scheur in je band kom je niet verder in het land.
Verplicht mee in de auto in Spanje
In Spanje bent u verplicht een gevarendriehoek, een reservewiel en een veiligheidsvest mee te hebben. Bij pech of een ongeluk moet u de gevarendriehoek ongeveer vijftig meter achter het voertuig plaatsen.
In auto’s met een Spaans kenteken moeten twee gevarendriehoeken aanwezig zijn. De tweede driehoek moet in geval van pech of een ongeluk vóór het voertuig worden geplaatst. De bestuurder moet bij pech of een ongeval een veiligheidsvest dragen. Verder bent u verplicht een reservewiel mee te nemen en de juiste uitrusting om een band te verwisselen
reservewiel niet meegenomen ,maar wel een spuitbus en met een scheur in je band kom je niet verder in het land.
Fiat Ducato 40 3.0 Multijet XLH2 Gran Volume X250 130Kw 2013 Automaat Diesel
- doe geen dingen die ik ook niet doe !
- doe geen dingen die ik ook niet doe !
Re: Reservewiel weg: dan maar een compressor??
Kun je de bron vermelden svp.
Sent from my iPad using Tapatalk
Sent from my iPad using Tapatalk
Trotse bezitter van een Adria Coral S 660 SL
I amsterdam AJAX de passie die in je zit
I amsterdam AJAX de passie die in je zit