BPM berekening invoer camper met grijs kenteken (>3500 kg)

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 632
Lid geworden op: vr 05 aug 2011, 8:21
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: BPM berekening invoer camper met grijs kenteken (>3500 k



Bericht door Kees_S »

En dat is een 3.0 liter met Maxi Chassis en automaat of ...... ??
En zo op het eerste gezicht lijkt dit kenteken in de verste verte niet op afkomstig uit 2015.

En na raadpleging site RDW:
Het is een 2,3 liter met 3500 kg standaard chassis, geen automaat en van "Datum eerste toelating 11-07-2009".
Dus totaal niet relevant :bang:
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Afbeelding
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: BPM berekening invoer camper met grijs kenteken (>3500 k



Bericht door hathi »

Er zijn geen ducato bussen met Alco chassis.,alleen Campers, en spec. Bouw....dus ook geen vergelijkmogelijk,hoeft ook niet,zoals ik eerder al aangaf de hoogste en langste Ducato 3 liter automaat,daar kan de douane alleen mee vergelijken,en de aangever dus ook,wat er allemaal gemaakt word gaan ze niet van uit,vergelijken met een Bus klopt eigenlijk ook al niet dus? Gewoon de langste ,anders hoor je het vanzelf p.s als het op € 1000,- aan komt ,moet je er niet aan beginnen ,want dan is hij toch te duur
Hans
Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 632
Lid geworden op: vr 05 aug 2011, 8:21
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: BPM berekening invoer camper met grijs kenteken (>3500 k



Bericht door Kees_S »

hathi schreef:Er zijn geen ducato bussen met Alco chassis.,alleen Campers, en spec. Bouw....dus ook geen vergelijkmogelijk,hoeft ook niet,zoals ik eerder al aangaf de hoogste en langste Ducato 3 liter automaat,daar kan de douane alleen mee vergelijken,en de aangever dus ook,wat er allemaal gemaakt word gaan ze niet van uit,vergelijken met een Bus klopt eigenlijk ook al niet dus? Gewoon de langste ,anders hoor je het vanzelf p.s als het op € 1000,- aan komt ,moet je er niet aan beginnen ,want dan is hij toch te duur
Deze camper heeft gewoon een Ducato MAXI chassis :bang:
Dus vergelijken moet wel degelijk goed kunnen.
En beter is nog is achterhalen wat er bij Dethleffs in Nederland aan BPM wordt afgedragen voor deze camper.
Dan is er verder geen discussie mogelijk, c.q. hoger dan dat basisbedrag BPM kunnen ze niet gaan zitten.
En het gaat mij niet om die 1000,- euro los uit de achterzak, maar om het principe dat ik de fiscus geen cent teveel gun 88I
Laatst gewijzigd door Kees_S op vr 21 aug 2015, 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Afbeelding
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: BPM berekening invoer camper met grijs kenteken (>3500 k



Bericht door Toon »

met niet toe geven aan principes koop je nooit iets
dan zou de prijs uit moeten komen die jij in je hoofd het
en dat is iets wat nooit gaat lukken
een €500 verschil en dat op zo een bedrag had ik al lang ja gezegd
straks is door je eigen principe de camper weg en kun je voor aan beginnen
mijn ervaring met eigen import is dat je bij de belasting echt niet meer betaald als wat er betaald moet worden
gaat het in principe over de laatste €500 ga je met de verkoper verder onderhandelen zo dat het bedrag er alsnog af gaat
wat maakt jou het uit of je het aan jantje of aan pietje betaald
als je de camper naar eige keuze maar hebt voor het totaal bedrag wat jij in je hoofd hebt
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 632
Lid geworden op: vr 05 aug 2011, 8:21
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: BPM berekening invoer camper met grijs kenteken (>3500 k



Bericht door Kees_S »

Camper loopt niet weg, optie tot 5 september :cheers:
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Afbeelding
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: BPM berekening invoer camper met grijs kenteken (>3500 k



Bericht door hathi »

Deze camper heeft geen ALKO chassis, maar gewoon een Ducato MAXI chassis :bang:
Dus vergelijken moet wel degelijk kunnen.
En beter is nog is achterhalen wat er bij Dethleffs in Nederland aan BPM wordt afgedragen voor deze camper.
Dan is er verder geen discussie mogelijk, c.q. hoger dan dat basisbedrag BPM kunnen ze niet gaan zitten.
En het gaat mij niet om die 1000,- euro los uit de achterzak, maar om het principe dat ik de fiscus geen cent teveel gun 88I[/quote]
Goed lezen dat staat er ook,er is geenbus met Alco ,dus daar kan je niet mee vergelijken,hoeft ook niet etc.,ik vind dat je vrij moeilijk doet als aspirant importeur,maar 0,0 achter de komma zal je toch niet halen die marge van €500,- moet je incalculeren,anders niet aan beginnen
Hans
Gebruikersavatar
rob2
Berichten: 2479
Lid geworden op: di 25 jul 2006, 8:44
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: BPM berekening invoer camper met grijs kenteken (>3500 k



Bericht door rob2 »

Dan is er verder geen discussie mogelijk, c.q. hoger dan dat basisbedrag BPM kunnen ze niet gaan zitten.
Dat kan je nog wel eens tegenvallen want er is er maar één die bepaald wat de (bruto) BPM van jou camper
is en dat is het het RDW....... (discussie niet ter plaatse aangaan, ga je zeker niet winnen...)
Soms heb je geluk, dan heb je een keurmeester die een beetje mee wil denken.
Ik zou daarom ook niet op maandagmorgen om 8.00u gaan :wink:

Heb een beetje ervaring met het importeren van 2 auto's ( geen campers)
heeft 1 keer verschrikkelijk mee gezeten :thumbup: doordat ze de uitvoering van de auto niet konden
terugvinden in het systeem !
Groet,
Rob
Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 632
Lid geworden op: vr 05 aug 2011, 8:21
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: BPM berekening invoer camper met grijs kenteken (>3500 k



Bericht door Kees_S »

Precies en daarom wil ik ze voor zijn en met bewijs op zak gewoon de juiste BPM berekening (laten) maken.
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Afbeelding
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: BPM berekening invoer camper met grijs kenteken (>3500 k



Bericht door hathi »

rob2 schreef:
Dan is er verder geen discussie mogelijk, c.q. hoger dan dat basisbedrag BPM kunnen ze niet gaan zitten.
Dat kan je nog wel eens tegenvallen want er is er maar één die bepaald wat de (bruto) BPM van jou camper
is en dat is het het RDW....... (discussie niet ter plaatse aangaan, ga je zeker niet winnen...)
Soms heb je geluk, dan heb je een keurmeester die een beetje mee wil denken.
Ik zou daarom ook niet op maandagmorgen om 8.00u gaan :wink:

Heb een beetje ervaring met het importeren van 2 auto's ( geen campers)
heeft 1 keer verschrikkelijk mee gezeten :thumbup: doordat ze de uitvoering van de auto niet konden
terugvinden in het systeem !
De Rdw heeft totaal niets met de bpm,van doen hooguit het bedrag vermelden op het kenteken,en aangeven welke uitvoering ,en wat er zoal op zit.......hier gaat de douane over,en jij en jij alleen doet de aangifte,als het niet goed is hoor je het wel,precies zoals met de inkomsten belasting ze zijn zelfs nog niet meer aanwezig,alle bescheiden incl jouw aangifte in een enveloppe en je bent klaar
Hans
Gebruikersavatar
Schoentje
Berichten: 506
Lid geworden op: di 16 aug 2005, 12:53
Locatie: Groesbeek
Contacteer:

Re: BPM berekening invoer camper met grijs kenteken (>3500 k



Bericht door Schoentje »

Yep Hathi, zo is het. RDW = technisch toets en Belastingdienst is BPM toets.

2 aparte "speeltuinen" met een hek er tussen met een klein poortje zodat de RDW de door de Belastingdienst vastgestelde BPM kan opnemen in haar bestanden en omgekeerd de fiscus de MRB kan vaststellen aan de hand van het gewicht.


Sent from my iPad using Tapatalk
MB 508D Marathonline, remtrommels voor vervangen door schrijfremmen, rondom hulpluchtvering, 170L Diesel tank en een OM364A (115PK turbo) met GasOtronic LPG Injectie systeem (resultaat totaal ± 140PK), 800watt zonnepanelen en 600Ah LifePo4 accu (http://www.jomaja.nl)
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: BPM berekening invoer camper met grijs kenteken (>3500 k



Bericht door Toon »

Kees_S schreef:Precies en daarom wil ik ze voor zijn en met bewijs op zak gewoon de juiste BPM berekening (laten) maken.
ja en als je dan je principe vast houd als hun zeggen dat het toch iets meer is zal het lang duren voordat je het kenteken thuis hebt
mijn advies is
leg je er bij neer dat hun uiteindelijk beslissen wat er betaald moet worden
je kun met zoveel bewijzen komen als je wilt
maar als je de betreffende persoon tegen de haar in strijkt kan het dus lang gaan duren voordat je de dure camper kunt gaan gebruiken
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 632
Lid geworden op: vr 05 aug 2011, 8:21
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: BPM berekening invoer camper met grijs kenteken (>3500 k



Bericht door Kees_S »

Zo ik ben eruit met dank aan John Lammers van Dethleffs Camper dealer in Budel :cheers:

Je moet nemen de Fiat Ducato gesloten bestel (zonder ramen) met de kleinste hoogte (hier H2) en de grootste lengte (hier L4-XL) in de juiste max. toelaatbare gewichtsklasse en met de juiste wielbasis (of eerstvolgende kleinere wielbasis).
Daarbij worden als accessoires opgeteld alleen die zaken die door Fiat aangebracht zijn, dus de automatische transmissie, de airbag passagierzijde en het Luxury pack (6CL), incl.
- automatische airco + pol.filt.
- radio/navigatie dbl.din touch
- CD-speler en stuurbediening
- techno dashboard
- cruise-control
Niet door Fiat aangebracht zijn:
- lederen bekleding
- metallic lak
- LM-velgen
en deze tellen dus niet mee voor de BPM.

De bruto BPM bij nieuwe invoer is 12.600,- euro voor het basisvoertuig met automatische transmissie.
Inclusief de Fiat opties wordt het dan 13.361,- euro en daar wordt de afschrijvingstabel van de fiscus op losgelaten ivm de ouderdom :mrgreen:
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Afbeelding
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: BPM berekening invoer camper met grijs kenteken (>3500 k



Bericht door Toon »

zit je volgens mij toch goed fout
de douane neemt de grootste bus ter vergelijking met wielbasis en gewicht klasse van de camper
verder kijken ze wat er volgens chassis nummer af fabriek geleverd is
en wat er dan meer op zit wordt er bij geteld en gaat in de totale afschrijving mee
dan kan de €11512 van het type wat ik je doorgaf toch best aardig kloppen met de extra's die je zelf nog verder opgeeft
maar in ieder geval veel succes met de import en veel veilige km gewenst
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 632
Lid geworden op: vr 05 aug 2011, 8:21
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: BPM berekening invoer camper met grijs kenteken (>3500 k



Bericht door Kees_S »

@Toon:
Toelichting op het formulier aangifte BPM van de Belastingdienst:
Kampeerauto’s
Kampeerauto’s zijn voor de Wet bpm personenauto’s. Kampeerauto’s zijn auto’s met voorzieningen voor overnachting, verblijf en verzorging van personen. Bij kampeerauto’s wordt geen bpm berekend over het deel van de catalogusprijs dat is toe te rekenen aan de recreatieve functie. Gebruik de nettocatalogusprijs van de gesloten bestelauto vóór ombouw.
Het kan zijn dat een gesloten bestelauto wordt gebruikt als basis voor een kampeerauto, terwijl de wielbasis van de kampeerauto afwijkt van die van de bestelauto. Het kan ook zijn dat een kampeerauto is afgeleid van een ander soort auto (bijvoorbeeld een chassis-cabine). In die gevallen kunt u de bpm berekenen over de nettocatalogusprijs van een gesloten bestelauto die zoveel mogelijk lijkt op de kampeerauto.
Ligt de wielbasis van uw kampeerauto tussen de wielbasissen van twee vergelijkbare bestelauto’s of chassis-cabines in? Dan kiest u die bestelauto waarvan de nettocatalogusprijs voor u het gunstigst is.
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Afbeelding
Plaats reactie