Luifel uitzetten

Algemene campervragen en -opmerkingen.
zeemeeuw

Luifel uitzetten



Bericht door zeemeeuw »

Beste medeforumleden,

We gaan begin juni voor het eerst met een buscamper een 10-tal dagen op stap o.a. richting Moezel. Als ik de foto's van een aantal CP'n bekijk, lijkt het wel dat je er geen luifel mag gebruiken. Ik kan me aan de ene kant voorstellen, dat het gebruik van een luifel meer ruimte vergt en daarom niet is toegestaan. Aan de andere kant als het mooi of juist slecht weer is, dan zouden wij het wel prettig vinden om de luifel uit te zetten.
Is er een algemene gedragsrel op dit gebied of is het sterk afhankelijk per CP?
Op welke CP'n langs de Moezel is dit wel toegestaan?
Gebruikersavatar
freddorr
Berichten: 1702
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 17:03
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Luifel uitzetten



Bericht door freddorr »

Bij de eigenschappen van een camperplaats vind je vaak de aanduiding: "kampeergedrag niet toegestaan" in de gids of bij campercontact. Dan mag dus de luifel niet uit en je stoelen niet naar buiten.
In alle andere gevallen lijkt het me afhankelijk van de beschikbare ruimte.
Groeten
Fred

http://www.doerr.nl
https://www.facebook.com/groups/5234699 ... 5/?fref=ts
Als een vlieg geen vleugels had gehad, hadden we hem dan loop genoemd?
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Luifel uitzetten



Bericht door KTManiac »

Idd, vaak een kwestie van gezond verstand gebruiken. Dat is de regel die ik over 't algemeen hanteer en dat heeft me nog nooit een probleem opgeleverd.
Als niet aangegeven wordt dat 'kampeergedrag' niet is toegestaan en er is volop ruimte zal het niet snel een bezwaar zijn.

CP's waar je nog geen stoeltje buiten kunt/mag zetten (van die asfaltplakken waar je zowat deur aan deur staat) mijd ik zowiezo als de pest dus ik kom niet vaak op plekken waar een stoeltje of luifeltje niet kan.
zeemeeuw

Re: Luifel uitzetten



Bericht door zeemeeuw »

Bedankt voor de reacties tot dusver. Weer wat geleerd., want ik had b.v. in campercontact de aanduiding "kampeergedrag niet toegestaan" nog niet ontdekt. Ben inmiddels al enige uren deze week bezig geweest allerlei apps uit te proberen, die het camperen ondersteunen. Vind inmiddels wel dat campercontact één van de nuttigste app is.
Ja, dat gezonde verstand heb je ook nodig bij 35 jaar met de caravan op stap van Noordkaap t/m Zuid-Italië en van alles eromheen.
Citaat:CP's waar je nog geen stoeltje buiten kunt/mag zetten (van die asfaltplakken waar je zowat deur aan deur staat) mijd ik zowiezo als de pest dus ik kom niet vaak op plekken waar een stoeltje of luifeltje niet kan.
Die gaan wij dus ook mijden. We willen wel het vakantiegevoel erin houden.
Gebruikersavatar
alkyone
Berichten: 346
Lid geworden op: za 30 nov 2013, 23:38
Locatie: Alkmaar / Kralendijk

Re: Luifel uitzetten



Bericht door alkyone »

Of op een camping gaan staan.
Daar mag je de luifel altijd uitzetten
Ik ben nog nooit een camping tegen gekomen waar camping gedrag verboden is. :crazy: :crazy:
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Luifel uitzetten



Bericht door Jan en Simonne »

Ik heb aan de Moezel nog geen CP gezien, waar geen luifel uit mocht.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8260
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Luifel uitzetten



Bericht door hurktoilet »

zeemeeuw schreef: Citaat:CP's waar je nog geen stoeltje buiten kunt/mag zetten (van die asfaltplakken waar je zowat deur aan deur staat) mijd ik zowiezo als de pest dus ik kom niet vaak op plekken waar een stoeltje of luifeltje niet kan.
Die gaan wij dus ook mijden. We willen wel het vakantiegevoel erin houden.
En da's dan ook wer wat kort door de bocht. In Arras (Frans Vlaanderen) heb je zo'n camperplaats, maar wel op loopafstand van een prachtige oude binnenstad waar je gezellig een paar pinten (of meer) kunt drinken. Als ik daarna n iet meer hoef te rijden, dan neem ik graag een nachtje deur-aan-deur voor lief (en de volgende ochtend ben ik vlot weg, dat wel ja).
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
zeemeeuw

Re: Luifel uitzetten



Bericht door zeemeeuw »

Die keuze kan ik me ook voorstellen, maar dan zouden we daar in ieder geval niet overnachten, want naast dat we beiden best wel van een oude binnenstad kunnen genieten en zelfs van een Belgisch biertje :D hebben we ook nog een hond (Airdale terriër), die ook graag buiten is (ook al is het aan de lijn).
M.a.w. iedereen stelt zijn eigen eisen en dat is een goed recht.
Laatst gewijzigd door Marius op do 28 mei 2015, 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, als je als eerste reageert op een bericht gebruik dan niet de quote knop maar nieuw antwoord.
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Luifel uitzetten



Bericht door KTManiac »

hurktoilet schreef: En da's dan ook wer wat kort door de bocht. In Arras (Frans Vlaanderen) heb je zo'n camperplaats, maar wel op loopafstand van een prachtige oude binnenstad waar je gezellig een paar pinten (of meer) kunt drinken. Als ik daarna n iet meer hoef te rijden, dan neem ik graag een nachtje deur-aan-deur voor lief (en de volgende ochtend ben ik vlot weg, dat wel ja).
Ow, maar dat herken ik ook wel hoor. :cheers:
We worden ook wel 's verrast door een gezellig stadje waar we eigenlijk alleen even door wilden wandelen maar toch maar even blijven plakken.
Niet teveel plannen en maar zien wat je overkomt is voor mij een van de mooiste dingen aan 't camperen.

Mooi voorbeeldje was vorig jaar in Italie. We komen toevallig langs Gubbio en dat hele dorp is omgebouwd tot een race paddock. Lambo's, Ferrari's, Lancia Delta Integrales, klassieke raceauto's, van alles stond er. Ik parkeer op een parkeerplaats aan de rand van het dorp bij een supermarkt en de eerste de beste Italiaan die ik vraag wat er allemaal te doen is blijkt een van de deelnemers te zijn aan de jaarlijkse Trofeo Luigi Fagioli (hillclimb race) in een Ferrari 458. Die zaterdag waren de trainingen en zondag waren de races.
Dan hoef ik niks meer te overleggen maar zeg tegen m'n vrouw: "Je weet al waar we slapen vannacht he?"
Geweldig weekend! :thumbup:
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Luifel uitzetten



Bericht door hathi »

Kom al 30 jaar aan de Moezel(dus een kenner),maar de plek waar geen luifel en stoelen buiten mogen ben ik nog nooit tegengekomen,dit om verdere misverstanden te voorkomen,een onzinnig verhaal ,zeemeeuw,gewoon uit proberen,en je raakt vlug verslaafd
Hans
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Luifel uitzetten



Bericht door de Jonckheer »

Klopt. Dit jaar niet van toepassing vanwege minder zonnig weer maar vorig jaar stonden wij ook in Klusserath met Pinksteren en hebben toen vanwege de warmte de partytent (3 x 3 meter) neergezet (wij hebben geen luifel) na overleg met de beheerder. Was geen probleem.
WimZ
Berichten: 1814
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Luifel uitzetten



Bericht door WimZ »

Ze zijn er ook aan de moezel waar het niet mag bijv Kröv (sitecode: 25518)
Maar dat is dan ook niet de mooiste plek. ;-)
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Luifel uitzetten



Bericht door Jan en Simonne »

Sterker nog: dit is een gewone parkeerplaats.
Logisch dus, dat je daar geen luifel uit zet.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Luifel uitzetten



Bericht door KTManiac »

Klopt, dat bedoel ik dus met 'gezond verstand gebruiken'. :)
Plaats reactie