Fietsendrager geklemd

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
DjFoxy
Berichten: 72
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 17:52

Fietsendrager geklemd



Bericht door DjFoxy »

Hallo,

wij hebben een Peugeot Boxer bus camper uit 2000.
De vorige eigenaar heeft er een fietsendrager op gehad die met gaten in de deur vast zat.
Deze fietsendrager is er weer vanaf gehaald omdat dit blijkbaar niet goed bevestigd was en het plaat materiaal naar buiten werd getrokken.
Heel erg knullig gedaan maar het is niet anders.
Zoń fietsendrager willen wij dus niet meer op de deur hebben.
Een fietsendrager op de trekhaak is echter geen oplossing want dan kan de deur niet open, ook niet als je een kantelbare fietsnedrager hebt.
Afgelopen weekend zagen wij exact dezelfde camper die wij hebben maar die had zijn fietsendrager geklemd op de deur ipv door de deur heen met boutjes ed.
Weet iemand of dit handwerk is of zijn er bedrijven die dit voor je kunnen doen ?
Afbeelding
ellan vannin
Berichten: 1407
Lid geworden op: zo 09 feb 2014, 22:40
Locatie: Tongeren Belgie

Re: Fietsendrager geklemd



Bericht door ellan vannin »

Ik denk niet dat het zelfbouw is want zo'n zelfde systeem zat op mijn Dehler Ambiente buscamper.
All4dogs
roma
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Fietsendrager geklemd



Bericht door roma »

Dat zijn standaardklemmen voor de rechterdeur. Geen handwerk. Kant en klaar leverbaar. Vraag eens na bij bv de Possldealer.
roma
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Fietsendrager geklemd



Bericht door roma »

't Is een product van EuroCarry: http://www.eurocarry.de/peugeot-boxer.php?detail=196

En die klemmen zijn op de deur te bevestigen zonder dat de deur beschadigd wordt. Op jouw foto is er flink wat verziekt aan de rand van de deur. Onnodig.
myway
Berichten: 15522
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Fietsendrager geklemd



Bericht door myway »

Een product van Fiamma.
Heeft een max draag vermogen van 30 kg
http://www.dewitschijndel.nl/fiamma-car ... etsdrager/

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Guus-Kitty
Berichten: 801
Lid geworden op: di 16 okt 2012, 20:27
Locatie: ALMERE

Re: Fietsendrager geklemd



Bericht door Guus-Kitty »

Begrijp dat je geen fietsendrager op de trekhaak wilt vanwege het openen van de deuren. Als je daar onderweg voortdurend bij moet is dat lastig. Ik heb wel zo'n drager, maar de constructie zo laten veranderen dat de drager volledig kan kantelen en dan gaat het voor mij goed. De drager kan 60 kg hebben. Een drager op een der deuren geeft op den duur tot ontzetting van de betreffende deur en dus niet aan te raden. Beter is dan een wegdraaiende constructie aan te (laten) brengen. Wel "wat"duurder, maar dan heb je ook wat!
ADRIA compact SL, automaat met 3l IVECO motor. Bouwjaar 2009.
Bedenk: Er is geen morgen. Morgen is vandaag!
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 917
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: Fietsendrager geklemd



Bericht door Lambiek »

( Nu) ook gewoon te koop. Welke standaard ver genoeg kan kantelen
Evo 3 fietsendrager max 4 fietsen, 66 kg.


Afbeelding

Afbeelding
.
Guus-Kitty
Berichten: 801
Lid geworden op: di 16 okt 2012, 20:27
Locatie: ALMERE

Re: Fietsendrager geklemd



Bericht door Guus-Kitty »

Jij Lambiek, hebt geen 2 deuren en dan is de situatie toch even anders........
Daarom de mijne laten wijzigen en kan nu helemaal horizontaal kantelen met 2 fietsen!
ADRIA compact SL, automaat met 3l IVECO motor. Bouwjaar 2009.
Bedenk: Er is geen morgen. Morgen is vandaag!
Hermes
Berichten: 1989
Lid geworden op: ma 18 jul 2011, 17:50
Locatie: Helden (Peel en Maas)

Re: Fietsendrager geklemd



Bericht door Hermes »

Ik heb eens een camper gehuurd gehad daarzat een wegdraaibare fietsdrager op bevestigd aan de carosserie heel handig dan kun je de deuren altijd open. Het scharnierpunt zat aan de zijkant. Mijns inziens zijn deuren niet geschikt om fietsdragers met fietsen aan te hangen.
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 917
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: Fietsendrager geklemd



Bericht door Lambiek »

Guus-Kitty schreef:Jij Lambiek, hebt geen 2 deuren en dan is de situatie toch even anders........
Daarom de mijne laten wijzigen en kan nu helemaal horizontaal kantelen met 2 fietsen!
Zijn tegenwoordig diverse types te koop.

Afbeelding

Afbeelding
.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51271
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Fietsendrager geklemd



Bericht door Kroppie »

lekker zuks ,dan kan de deur wel open ,en dan moet je op je fietsen gaan staan om in de auto te komen. :thumbdown:

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
de grebbe
Berichten: 275
Lid geworden op: zo 18 jan 2009, 21:50
Locatie: Wieringen

Re: Fietsendrager geklemd



Bericht door de grebbe »

kijk eens bij;

http://www.arli.nl/
Allemaal de groeten van Martien en Karin
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 917
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: Fietsendrager geklemd



Bericht door Lambiek »

Kroppie schreef:lekker zuks ,dan kan de deur wel open ,en dan moet je op je fietsen gaan staan om in de auto te komen. Afbeelding

jos
Ja sorry , ik weet uw lichaams opbouw niet. Afbeelding

Gemiddeld moet echt wel kunnen......

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Lambiek op ma 25 mei 2015, 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.
.
roma
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Fietsendrager geklemd



Bericht door roma »

Hermes schreef:........ Mijns inziens zijn deuren niet geschikt om fietsdragers met fietsen aan te hangen.............
Bij mij hangen al vanaf 2006 2 fietsen op de rechterdeur, op de fietsdrager. Ik heb wel een ondersteuning gemaakt met een staaf aluminium, zodat het "zwiepende" deel van de fietsdrager links goed ondersteund wordt. Geen enkel probleem met vervormen van de deur.
Staaf is snel verwijderd dmv een vleugelmoer. Om lostrillen/verliezen van die vleugelmoer te voorkomen zit er op dat steunboutje met een enkele slag een borgmoer.

Zonder ladder had ik die steun aan de treeplank bevestigd.
Afbeelding
Plaats reactie