Ideale accu uitgevonden?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Handyman2
Berichten: 400
Lid geworden op: vr 27 jul 2012, 19:13
Locatie: Landgraaf

Re: Ideale accu uitgevonden?



Bericht door Handyman2 »

Klopt Jos,

In dat forum is er al heel wat over geschreven.

@Joske,

Die 0 volt leken me ook al wat laag. Maar meer dan 80% ontlading zal er ook niet inzitten, maar zelfs dan, is het aanzienlijk.

PS: Litiumion is zelfs meer dan 90% te ontladen.

Daniël
Beter een Tramp in de hand, dan 10 in de lucht......
Hymer Tramp 698CL Maxi-Alko - 150 Multijet, EasyDrive Automatische koppeling, Alde-Arktis Pakket, Comfort Pakket, Solar, Votronic VCC 1212-45, 200AH Fraron LiFePO4 Lithiumaccu’s, Indel Kompressor koelkast, Caro Vision II, DVB-T, Zenec 620 met Waeco Dubbellenscamera, Model 2013
Gebruikersavatar
rinuss
Berichten: 401
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 17:49
Locatie: Delfgauw

Re: Ideale accu uitgevonden?



Bericht door rinuss »

campergenot schreef:
de Jonckheer schreef:Alle momenteel bestaande accu's zijn bagger dus de ideale moet nog worden uitgevonden, vandaar dat de elektrische auto ook nog steeds waardeloos is door een waardeloze actieradius.
Het zal nog wel even duren voordat een echt goede accu wordt ontwikkeld dus tot die tijd doen we het er maar mee.
Wat is dit nou voor dom gel*l :crazy: :crazy:
Het is zooooo gemakkelijk om een mening te poneren als een vaststaand feit. Het enige wat uiteraard weer eens ontbreekt is een fatsoenlijke onderbouwing ervan.
Als er nou zou staan ik vind dat.... zou het alweer anders klinken.

Vergelijking: alle bestaande campers zijn bagger dus de ideale moet nog worden uitgevonden vandaar dat de integraalcamper ook nog steeds waardeloos is door een waardeloze indeling.
Het zal nog wel even duren voordat een echt goede camper wordt ontwikkeld dus tot die tijd doen we het er maar mee.

Oh ja, de ideale man/vrouw moet ook nog worden uitgevonden :lol3: :lol3: :cheers: :wave: :thumbup:

Er is maar een goeie camper en dat is die van Joncheer.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51258
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Ideale accu uitgevonden?



Bericht door Kroppie »

nee hoor, dat was die van mij al. :lol3:

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
rinuss
Berichten: 401
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 17:49
Locatie: Delfgauw

Re: Ideale accu uitgevonden?



Bericht door rinuss »

Heb ik het weer mis. :bang:
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51258
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Ideale accu uitgevonden?



Bericht door Kroppie »

dan is die van Nico waarschijnlijk, second best. :-B

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Inferno
Moderator
Berichten: 27085
Lid geworden op: di 07 jun 2005, 19:29
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Ideale accu uitgevonden?



Bericht door Inferno »

Ik heb nu een LiFePo van Emergoplus in mijn camper staan.
125 Ah en 1100 euro en maar... 17 kilo voor een accu vergelijkbaar met een 220Ah van 66 kilo van 440 euro. Aantal beloofde Cycles is 4 keer zo groot en je mag de accu tot 0 ontladen zonder schade.
Duur of kostbaar? Ik denk het laatste
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Ideale accu uitgevonden?



Bericht door Ruud Adam »

Inferno, ik ben benieuwd wat de ervaringen zijn met deze accu.
Je hebt ze er nu al een aantal maanden in liggen.
Groet, Ruud
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13414
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Ideale accu uitgevonden?



Bericht door hathi »

Ja ,dat zou ik ook wel willen weten,de praktijk ervaring is altijd beter dan de verkooppraatjes
Hans
myway
Berichten: 15519
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Ideale accu uitgevonden?



Bericht door myway »

Inferno schreef:Ik heb nu een LiFePo van Emergoplus in mijn camper staan.
125 Ah en 1100 euro en maar... 17 kilo voor een accu vergelijkbaar met een 220Ah van 66 kilo van 440 euro. Aantal beloofde Cycles is 4 keer zo groot en je mag de accu tot 0 ontladen zonder schade.
Duur of kostbaar? Ik denk het laatste
Waar je in ieder geval op moet letten dat als je hem helemaal leeg trek, hij direct weer geladen moet worden.
Is dat niet mogelijk laat er dan minstens 20 % in en waar ze ook slecht tegen kunnen is laden terwijl het niet nodig is.
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Ideale accu uitgevonden?



Bericht door Ruud Adam »

In een YouTube filmpje doet iemand een test waar hij een Lead Crystal accu (of Blei Kristall zoals ze hem in Duitsland noemen) elke dag helemaal leegtrekt en dan weer oplaadt.
Hij laat hem ook 6 weken helemaal leeg staan, en vervolgens laadt hij hem weer op.
De accu functioneert weer prima.

https://www.youtube.com/watch?v=O45eLd5YotM
Groet, Ruud
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Ideale accu uitgevonden?



Bericht door de Jonckheer »

campergenot schreef:
de Jonckheer schreef:Alle momenteel bestaande accu's zijn bagger dus de ideale moet nog worden uitgevonden, vandaar dat de elektrische auto ook nog steeds waardeloos is door een waardeloze actieradius.
Het zal nog wel even duren voordat een echt goede accu wordt ontwikkeld dus tot die tijd doen we het er maar mee.
Wat is dit nou voor dom gel*l :crazy: :crazy:
Het is zooooo gemakkelijk om een mening te poneren als een vaststaand feit. Het enige wat uiteraard weer eens ontbreekt is een fatsoenlijke onderbouwing ervan.
Als er nou zou staan ik vind dat.... zou het alweer anders klinken.

Vergelijking: alle bestaande campers zijn bagger dus de ideale moet nog worden uitgevonden vandaar dat de integraalcamper ook nog steeds waardeloos is door een waardeloze indeling.
Het zal nog wel even duren voordat een echt goede camper wordt ontwikkeld dus tot die tijd doen we het er maar mee.

Oh ja, de ideale man/vrouw moet ook nog worden uitgevonden :lol3: :lol3: :cheers: :wave: :thumbup:
Bedoel jij te zeggen dat de huidige accu's wél geweldig zijn? Kun je dan al een 800 km rijden in je elektrische auto zonder bij te laden zoals je dat met een gewone auto wel kunt? Dus een beetje actieradius? En na een aantal jaren moet dat accupakket worden vervangen. Nou, ga maar alvast sparen dan. :lol: :lol: Nee, de huidige accu techniek staat bij wijze van spreken nog in de kinderschoenen en moet nog heel stuk verder worden doorontwikkeld wil het werkelijk bruikbaar, dus in ieder geval niet zo idioot zwaar zijn. Ik zie niet wat aan die mening mankeert, je wordt kwaad om niks.
Je sleept er wel weer allemaal dingen bij die ik in ieder geval niét beweer en dat, beste meneer, is pas écht dom gelul.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8450
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Ideale accu uitgevonden?



Bericht door EasyBee »

Het is weer gezellig hier
Afbeelding
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Marius
Moderator
Berichten: 11420
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 8:56
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:

Re: Ideale accu uitgevonden?



Bericht door Marius »

de Jonckheer schreef: Je sleept er wel weer allemaal dingen bij die ik in ieder geval niét beweer en dat, beste meneer, is pas écht dom gelul.
Jou menig is geen waarheid, als je daar op aan gesproken wordt is geen "dom gelul".
Beetje jammer dat je zo reageert.
Greetzzzz, Marius
Bezoek ook eens: CamperZone.nl
Gebruikersavatar
rongreven
Berichten: 6333
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 18:08
Locatie: Europa

Re: Ideale accu uitgevonden?



Bericht door rongreven »

Helaas komt dat steeds vaker voor op het forum.
Jammer, daardoor haken veel mensen af.
Een beetje nadenken en proberen je in de ander te verplaatsen zou veel helpen.
Maar sommigen op het forum vinden zichzelf "het orakel", en wee degene die er tegenin gaat.
Bijlagen
image002 (2).jpg
image002 (2).jpg (12.55 KiB) 975 keer bekeken
Groet, Ron Greven
Plaats reactie