fietsen in de garage

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Secondhome
Berichten: 112
Lid geworden op: za 11 jul 2009, 22:23
Contacteer:

Re: fietsen in de garage



Bericht door Secondhome »

Hallo Andre
Ook mijn garage was net te laag voor de fietsen en heeft dat simpel opgelost.
Aan de voorvork een PVC pijpje vastgemaakt, diameter 32 mm en daar past de stuurpen in. Bout van stuur iets losdraaien, stuur er uit halen en in het PVC pijpje plaatsen. Doe dit al 3 jaar en een paar min. werk. Bij mij nog nooit problemen met de kabels van rem en versnelling gehad. Ook verstelbare trappers gemonteerd, scheelt veel ruimte en niet steeds last dat de trapper ergens achter blijft hangen.
Misschien een idee voor jou.
Groet Adrie
Gebruikersavatar
mari-anne
Berichten: 515
Lid geworden op: zo 20 feb 2005, 16:33
Locatie: emmen
Contacteer:

Re: fietsen in de garage



Bericht door mari-anne »

ook wij kochten flyers : type Isy en die bevallen ons prima.

groetjes Marianne
S-cargo
Berichten: 20
Lid geworden op: do 22 jan 2015, 20:57
Contacteer:

Re: fietsen in de garage



Bericht door S-cargo »

Ik heb een railsysteem op basis van schuifdeuren gemaakt, en nu hangen de fietsen in de garage. Op die manier blijft de bodem vrij om zaken op te bergen. Op een fiets kan je namelijk niets stapelen. Zie http://users.telenet.be/S-cargo/technic ... arage.html voor de bouwinstructies, met foto's.
Voor handige tips en technieken voor doe-het-zelf-camperaars:
breng mij een bezoekje op http://users.telenet.be/S-cargo
Gebruikersavatar
mari-anne
Berichten: 515
Lid geworden op: zo 20 feb 2005, 16:33
Locatie: emmen
Contacteer:

Re: fietsen in de garage



Bericht door mari-anne »

Wens jullie veel plezier met de flyers. Wij hebben dat type al twee jaar om dezelfde reden. Zouden niet meer zonder kunnen en hebben al heel wat km gefietst. Een nadeel: je krijgt overal zo ontzettend veel vragen over deze sportief ogende fiets :lol:
Gebruikersavatar
janschrik
Berichten: 6769
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 14:30
Locatie: Hoorn

Re: fietsen in de garage



Bericht door janschrik »

Wij nemen een Kalkhoff en een Koga Myata (allebei e-bikes) mee. Ben gewoon met de camper naar de fietsenhandelaar geweest en hebben daar de juiste hoogte uiitgezocht.
Knaus TI Sport 650 2007
Gebruikersavatar
ariedekreij
Berichten: 1230
Lid geworden op: vr 23 dec 2005, 17:29
Locatie: Alblasserdam

Re: fietsen in de garage



Bericht door ariedekreij »

Hmm, als het Echt maar om een heel klein stukje gaat laat je je voorband toch leeglopen? Wij hebben electr vouwfietsen van Obelink, klappen alleen het stuur om, ze zijn wat korter en lichter dan een gewone fiets en bevallen prima
De mooiste dingen kun je niet plannen of naartoe gaan. Ze overkomen je bij toeval.
jepebe
Berichten: 1448
Lid geworden op: di 02 jan 2007, 11:35
Locatie: Delft

Re: fietsen in de garage



Bericht door jepebe »

Ik zou bij fietsen met een zgn aheadbalhoofd nooit de hele tijd stuurpennen los en vast maken. De stuurpenbevestiging bepaalt ook of het balhoofd niet te los/vast is afgesteld. Is iets anders dan vroeger...
Per camper geweest in Duitsland, Belgie, Luxemburg, Engeland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Polen, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Roemenie, Litouwen, Letland, Italie, Estland, Spanje, Portugal

Een alkoof!!! Je gaat toch niet in een integraal aquarium op wielen zitten?
Gebruikersavatar
chrisvanlaar
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 16 mei 2010, 13:22
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Re: fietsen in de garage



Bericht door chrisvanlaar »

Het lijkt me niet dat je op kleine vouwfietsjes een lange fietstocht maakt van bijv. een kilometer of 40, ik kan het mis hebben maar ik denk dat. Iemand ervaring hiermee?

Chris
Knaus Sunliner 658 LG met Fiat Ducato 244 2,8 JTD Power 107kW (146pk).
Vorige Camper: Dethleffs Globetrotter Fiat Ducato 2,5TD uit 1992
S-cargo
Berichten: 20
Lid geworden op: do 22 jan 2015, 20:57
Contacteer:

Re: fietsen in de garage



Bericht door S-cargo »

chrisvanlaar schreef:Het lijkt me niet dat je op kleine vouwfietsjes een lange fietstocht maakt van bijv. een kilometer of 40, ik kan het mis hebben maar ik denk dat. Iemand ervaring hiermee?

Chris
Jazeker, wij hebben Dahon Vitesse 7 vouwfietsjes, en zijn daar zeer tevreden mee. Ik heb die ook recent omgebouwd tot elektrische fietsen met de modules van Turbobike (reeds een verlengd weekend 180 km gefietst, en batterij nog niet leeg). Ook in Remouchamps (B) de fameuze La Redoute opgereden en getrainde fietsers met dure renfiets voorbijgereden.

Dahon fiets 500 euro, Turbobike elektrische set 700 euro, 2 uur werk voor ombouw. Voor die prijs kan je geen elektrische vouwfiets kopen.

Een raad als je een vouwfiets wil kopen: veel fietsen voelen heel wankel aan. Probeer of je er mee zonder handen kan rijden (op voorwaarde natuurlijk dat je dat met een gewone fiets ook kan). Lukt dat, dan heb je een stabiele fiets.

Veel fietsgenot.
Voor handige tips en technieken voor doe-het-zelf-camperaars:
breng mij een bezoekje op http://users.telenet.be/S-cargo
Gebruikersavatar
laika kreos 3009
Berichten: 213
Lid geworden op: ma 09 apr 2012, 22:50
Locatie: Twente

Re: fietsen in de garage



Bericht door laika kreos 3009 »

Na wat gepuzzel en het bekijken van opties heb ik gekozen voor een simpele oplossing. Onze huidige en ook de onlangs bestelde fietsen hebben uitvalnaven. Op marktplaats vond ik twee eigen gemaakt beugels met een uitvalnaaf. Die heb ik (individueel) op een plankje bevestigd. De wielen gaan vervolgens los de garage in. Hiervoor heb ik inmiddels een opbergzak besteld. Het systeem met een beugel en uitvalnaaf werkt goed. De fietsen staan goed en stevig vast in de garage. Naast de uitvalnaaf zitten de fietsen uiteraard ook vast aan een fietsenrek vanuit de achterwand van de garage. Waar ik nog aan denk is om de plankjes de voorzien van draaiwieltjes. Dit om straks de E-bikes wat makkelijker de garage in te schuiven. Afgelopen weekend met de camper op pad geweest. Alles functioneert prima! De camper staat inmiddels weer "op stal" en komt er eind april pas weer uit voor 3 weken vakantie! Ik heb vergeten om er een foto van te maken. Die volgt dus eind april.

Groet,

Andre
Laatst gewijzigd door laika kreos 3009 op zo 29 mar 2015, 20:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Onze huidige camper is een Hymer half integraal 704SL
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: fietsen in de garage



Bericht door Cee Pee »

Afbeelding
Wij hebben deze Pointer city in de garage staan hij heeft de maten van een vouwfiets, maar is het niet, hij is heel degelijk en fietst als een tierelier.
Drie versnellingen en 6 elektrische ondersteunings niveaus :thumbup:
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
laika kreos 3009
Berichten: 213
Lid geworden op: ma 09 apr 2012, 22:50
Locatie: Twente

Re: fietsen in de garage



Bericht door laika kreos 3009 »

Belofte maakt schuld! Na lang puzzelen een oplossing gevonden en gemaakt zoals op de foto staat. Het was niet makkelijk omdat de voorvorken van fietsen nogal verschillen qua dikte van de vorkpoot. We kochten twee nieuwe fietsen en toen paste het niet meer. Er was nog al wat extra slijpwerk nodig. Maar goed, wat ik wilde is gelukt de fietsen kunnen in de garage. De voorwielen gaan in een wielzak. Het voordeel is dat ik aan voorzijde en bovenzijde nog wat ruimte over heb. De garage is vol, maar toch kan ik overal vlot bij. De fietsen eruit halen en in elkaar zetten vraagt ongeveer 10 minuten. Onze camper heeft aan beide zijde een deur, dat maakt het wel makkelijker. Tijdens onze camperdagen heb ik tijd genoeg! Nu op vakantie en lekker fietsen!

Groeten en nogmaals dank voor alle tips. Uiteindelijk heeft een daarvan mij op het spoor van een oplossing gezet.
André


Afbeelding
Onze huidige camper is een Hymer half integraal 704SL
Gebruikersavatar
janschrik
Berichten: 6769
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 14:30
Locatie: Hoorn

Re: fietsen in de garage



Bericht door janschrik »

Ik weet dat dit een oud topic is maar deze oplossing wil ik jullie niet onthouden:
http://bike-holder.com/
Knaus TI Sport 650 2007
Miriam W
Berichten: 1
Lid geworden op: di 30 jun 2020, 19:01

Wij hebben 2 kogas in de garage



Bericht door Miriam W »

Probleem is dat ze dus net iets te hoog zijn. Nu zou je het stuur kunnen omzetten zodat het naar voren moet vallen. Iemand daar ervaring mee?
Plaats reactie