fietsen in de garage

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: fietsen in de garage



Bericht door Toon »

In een echte camper :oops: hoef je niets te verstellen
Deur open
1 fiets er voorwaarts in handrem vast en bevesteging aan de wand vast
2e fiets er teruguit in beugel vast en handrem vast
Deur dicht en klaar
Het gaat bijna net zo snel als dat ik het met 1 vinger hier moet typen
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
kees & corona
Berichten: 997
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 13:26
Locatie: Regio Alkmaar

Re: fietsen in de garage



Bericht door kees & corona »

laika kreos 3009 schreef: In combinatie met een snelsluitsysteem is het net te doen (1 a 2 centimeter over). Ik wil liever geen voorziening op de vloer aanbrengen om de garage maximaal beschikbaar te houden voor andere zaken ook als er een keer geen of minder fietsen meegaan. Dus voorwiel eruit is geen optie. De huidige fietsen gaan het ook met inkorten niet redden.

Groeten,

Andre
Andre,

Alhoewel ik een andere type fiets hebt, kan ik de fiets zonder wiel ophangen aan de onderkant van de bed versteviging.
(Wij hebben een zgn Frans bed)
Daarna zijwaarts fixeren aan de sjorogen in de garage.
Je hebt het ook over "de huidige fietsen inkorten".
Als dit betrekking heeft op de lengte, dan heeft deze suggestie ook geen zin.
Succes en groet,

Kees
Perfect Days.
Don't cry because they are gone,
but laugh because they were there.
Aardy
Berichten: 1022
Lid geworden op: di 29 okt 2013, 15:20
Locatie: Veenendaal

Re: fietsen in de garage



Bericht door Aardy »

@Toon, nou, wij hebben dus geen echte camper volgens je idee :mrgreen:
Kan ik mee leven. Mijn fiets zet ik ook met gemak in de camper maar de herenfiets past niet.
Uiteraard kan die fiets ingeruild worden voor een exemplaar dat snel uit elkaar te halen is.Kost een aardig aantal €€€ en de garage is meteen ook tjokvol, iets waar je ook rekening mee moet houden.
Een fiets achterop is niet de meest ideale manier, maar het leefgedeelte van de camper volstouwen met zaken die er niet horen vind ik ook niet echt ideaal.
Gebruikersavatar
eef van baal
Berichten: 7518
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 9:35
Locatie: Nieuw Bergen LB
Contacteer:

Re: fietsen in de garage



Bericht door eef van baal »

wij hebben 2 Sparta ion fietsen met de stuurpen in de laagste stand, en dan het stuur zo verdraaien dat het ook de laagste stand krijgt past het bij ons er precies in
"Het forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen."
Werk om te leven, leef niet om te werken.
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: fietsen in de garage



Bericht door Toon »

Gisteren aan het stoeien geweest met de 2 fietsen van een collega van mij
Die heeft onlangs een Adria compac SL gekocht
Die kwam hier op de cp aan met 1 fiets erachterop en 1 fiets in de garage
Hij kon ze er niet alle 2 in krijgen
Na wat passen en meten en uitproberen staan ze binnen 5 min ook bij hem alle 2 erin
Wel met wat verstel werk vooraf aan stuur en fietstas maar ze staan binnen
de Hy..... Moet toch wel een hele kleine garage hebben als er geen 2 inkunnen
Desnoods met voorwiel eruit (mits dat daar de motor niet inzit natuurlijk)
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gerard056
Berichten: 405
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 12:32
Locatie: Roosendaal

Re: fietsen in de garage



Bericht door Gerard056 »

zie bijgaand foto voor een indruk wat voor ruimte je nodig hebt met twee E-bike vouwfietsen. even het stuur omklappen en de evt de trappers inschuiven
en je houd een zee van ruimte over in je garage.
Wij zijn er geweldig blij mee.

Afbeelding

ps de oranje accu was even een noodaccu !

Gerard
Aardy
Berichten: 1022
Lid geworden op: di 29 okt 2013, 15:20
Locatie: Veenendaal

Re: fietsen in de garage



Bericht door Aardy »

Gerard, als je het over vouwfietsen hebt dan kunnen er mogelijk wel 4 in!
Het ging om gewone fietsen en dat is een heel ander verhaal.
Als je op vouwfietsen over wilt gaan of de oude fietsen inruilt voor nieuwe gemakkelijk te demonteren fietsen, dan los je de zaak probleemloos op. Kost wat en die afweging moet je ook maken.
loeki

Re: fietsen in de garage



Bericht door loeki »

laika kreos 3009 schreef:Vanmiddag toch nog even verder rondgekeken. Een enkel fietsmerk (Cube) kan in de beurt van de gevraagde hoogte komen. De stuurpen kan iets ingekort worden. In combinatie met een snelsluitsysteem is het net te doen (1 a 2 centimeter over). Ik wil liever geen voorziening op de vloer aanbrengen om de garage maximaal beschikbaar te houden voor andere zaken ook als er een keer geen of minder fietsen meegaan. Dus voorwiel eruit is geen optie. De huidige fietsen gaan het ook met inkorten niet redden. Ik blijf 3 a 4 centimeter te kort komen. Alles maar even rustig bekijken en dan een keus maken. Bedankt voor alle tips!

Groeten,

Andre
Koopje toch fietsen met kleinere wielen............. :lol3: :lolno:
loeki

Re: fietsen in de garage



Bericht door loeki »

laika kreos 3009 schreef:Vanmiddag toch nog even verder rondgekeken. Een enkel fietsmerk (Cube) kan in de beurt van de gevraagde hoogte komen. De stuurpen kan iets ingekort worden. In combinatie met een snelsluitsysteem is het net te doen (1 a 2 centimeter over). Ik wil liever geen voorziening op de vloer aanbrengen om de garage maximaal beschikbaar te houden voor andere zaken ook als er een keer geen of minder fietsen meegaan. Dus voorwiel eruit is geen optie. De huidige fietsen gaan het ook met inkorten niet redden. Ik blijf 3 a 4 centimeter te kort komen. Alles maar even rustig bekijken en dan een keus maken. Bedankt voor alle tips!

Groeten,

Andre
Koopje toch fietsen met kleinere wielen............. :lol3: :lolno:
Gebruikersavatar
Ercumet-Ozbek
Berichten: 1990
Lid geworden op: di 07 feb 2006, 23:01
Locatie: Vlaardingen/Anamur(Tr.)

Re: fietsen in de garage



Bericht door Ercumet-Ozbek »

Bij mij kan wel 4 fietsen d'in.En nog 4 stoelen,tafels ezv.Als je 8 maanden onderweg ben,heb je genoeg rommel bij je.Grtz
Boranka
Gebruikersavatar
Ercumet-Ozbek
Berichten: 1990
Lid geworden op: di 07 feb 2006, 23:01
Locatie: Vlaardingen/Anamur(Tr.)

Re: fietsen in de garage



Bericht door Ercumet-Ozbek »

Bij mij kan wel 4 fietsen d'in.En nog 4 stoelen,tafels ezv.Als je 8 maanden onderweg ben,heb je genoeg rommel bij je.Grtz
Boranka
Gebruikersavatar
corroza
Berichten: 242
Lid geworden op: vr 17 feb 2012, 21:47
Locatie: Vianen

Re: fietsen in de garage



Bericht door corroza »

16inch wielen is 40.6 cm
14 inch wielen is 35,6 cm

is toch 5 cm.

Cor
Elke betere wereld begint, met jou en in jou. Niet morgen bij een ander, maar vandaag bij jezelf
GDC
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 23 nov 2014, 16:38

Re: fietsen in de garage



Bericht door GDC »

André wil ook liever geen vaste constructie op de vloer.
Ik heb daarvoor het volgende plan voorzien (nog niet uitgewerkt, moeten nog 3 maand wachten op MH):

Ik kocht voor de spreekwoordelijke appel en ei twee fietsrails om óp een auto te monteren. Die ga ik op een houten kader vastmaken die ik in zijn geheel in de garage kan schuiven. De latten in de breedte vd garage zal ik netjes laten klemmen tussen achter- en voorkant van de garage, en vastsjorren aan de haken van de garagebars. Vermits de fietsen nu in de breedterichting van de wagen staan ga ik de remkrachten opvangen met een kleine stijve verbinding van bagagedrager of zadelpen naar een garagebar van Fiamma aan de achterwand (kwestie van de krachten te verspreiden en geen blutsen te krijgen van fietststuur). Bewegen in de andere richting vangen die klemmen van de dragers wel op, ze zijn tenskotte voorzien om in weer en wind boven op de wagen de fietsen te kunnen houden. Eerst wel goed puzzelen op de grond om de fietsen zo te plaatsen dat ze elkaar niet hinderen. Ik hoop dat mijn uitleg duidelijk genoeg is.

Onze garage gaat wel net hoog genoeg zijn mits de sturen vd Gazelle E-bikes omgeklikt worden. Het hoogteprobleem van André is daarmee niet opgelost natuurlijk, maar het kan misschien een tip zijn die helpt om het andere probleem op te lossen.

Groeten,
Guy
Elke reiziger die per vliegtuig New York bezoekt verbruikt minstens evenveel energie als het gemiddeld jaarlijks elektriciteitsverbruik van een (Vlaams) gezin, ttz. 3500kWh.
Gebruikersavatar
eef van baal
Berichten: 7518
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 9:35
Locatie: Nieuw Bergen LB
Contacteer:

Re: fietsen in de garage



Bericht door eef van baal »

corroza schreef:16inch wielen is 40.6 cm
14 inch wielen is 35,6 cm

is toch 5 cm.

Cor
dit zou ik nog maar eens na rekenen. :cheers:
"Het forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen."
Werk om te leven, leef niet om te werken.
Plaats reactie