Aanbod tweedehands campers door het jaar heen?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
campernomad
Berichten: 75
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 20:57

Aanbod tweedehands campers door het jaar heen?



Bericht door campernomad »

Ik vraag me af hoe het zit met het aanbod van campers gedurende het jaar.

Ik las in een ander topic dat Aloys schreef dat
"na de zomer neemt het aanbod toe, dat begint al in augustus. Meteen na de vakantie willen de mensen verkopen."
Hoe zit dit met de rest van het jaar? Ik ben zelf namelijk op zoek en dacht, de overwinteraars vallen af want die zitten in het zuiden, de zomervakantie is voorbij, de herfstvakanties bijna, dus de komende maanden zal het aanbod wel een flink stuk minder worden. Klopt dat? Erg benieuwd naar jullie ervaringen.
Berg-Keuntje
Berichten: 376
Lid geworden op: ma 13 okt 2014, 19:14
Locatie: Oirsbeek

Re: Aanbod Tweedehands Campers Door Het Jaar Heen?



Bericht door Berg-Keuntje »

Campers staan het hele jaar te koop – Na de zomer- en herfstvakantie komen de campers in de verkoop waarvan de eigenaren een andere – kleinere of grotere camper willen hebben. Of de Camper-boeren verkopen hun verhuur campers. Wat voor type camper zoek je?
Binnenkort Mercedes Benz Viano 3.0 Marco Polo
campernomad
Berichten: 75
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 20:57

Re: Aanbod Tweedehands Campers Door Het Jaar Heen?



Bericht door campernomad »

Zoek een Hymer S of eventueel B van begin jaren 90.
Berg-Keuntje
Berichten: 376
Lid geworden op: ma 13 okt 2014, 19:14
Locatie: Oirsbeek

Re: Aanbod Tweedehands Campers Door Het Jaar Heen?



Bericht door Berg-Keuntje »

http://www.hymer.com/nl/occasions.html

Kijk op deze Site van Hymer Deutschland
Binnenkort Mercedes Benz Viano 3.0 Marco Polo
traveller630
Berichten: 12121
Lid geworden op: di 22 feb 2005, 23:18
Locatie: rotterdam, zuid-holland, nederland, europa, enz.....

Re: Aanbod Tweedehands Campers Door Het Jaar Heen?



Bericht door traveller630 »

mobile.de marktplaats.......
Volgens mij maakt het niet zoveel uit.


Om maar eens wat te noemen.....

http://link.marktplaats.nl/859250290

http://www.marktplaats.nl/a/caravans-en ... ousPage=lr

http://suchen.mobile.de/wohnwagen/hymer ... ence=DAILY
Arie55
Berichten: 5670
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: Aanbod tweedehands campers door het jaar heen?



Bericht door Arie55 »

Tot voor kort (feb. dit jaar) was ik zoekend naar mijn camper. Dat het net effe anders is gegaan dat doet er nu niet toe. Zocht aldoor naar een B630 en het is een B550 geworden.

Ik merkte in de loop der jaren, dat er een tendens is. Campers worden inderdaad zoals Berg-Keuntje schrijft, het hele jaar wel te koop aangeboden. Maar zoek je iets specifieks, dan merkte ik dat na augustus-september de specifiek aangeboden campers beschikbaar waren. Dat zakte in in december en januari om in de maanden erna weer op te komen. De maanden half mei tot agustustus waren de prijzen ongunstiger (lees duurder en er werd weing aan het bedrag gedaan).

Dan de bedragen; het verschil in Nederland en Duitsland zijn soms goed aanwezig. Soms duizenden euro's verschil. Maar dat moet je echt treffen. Vaak kan je het verschil vinden in leeftijd, accesoires en km stand. In Nederland ouder, minder accesoires en hoger km stand. Ga je naar een duurder segment, worden de verschillen minder. Dan vind je vaak het verschil in aantal accesoires en minder in het bedrag.
Ook merkte ik op dat naarmate het bedrag relatief hoog was, de camper ook beter was. In alles was dat te zien. Dat weten de verkopende partijen ook. Maar ik heb ook goudhaantjes voorbij zien komen, maar het was niet wat ik zocht.
Het importeren van een camper kan, maak je huiswerk dan goed. Bijvoorbeeld, hier wordt geschreven dat een forum lid even de camper betaalde en meenam. Dat wilde ik ook doen, totdat ik er achter kwam dat ik alleen 50euro biljetten kon 'tappen'. Het gedoe (zo zie ik dat) met het volgends de regels te volgen, is niet mijn ding. We mogen in een Europees land wonen, maar de wetten gelden er niet. Je rijdt met een camper in Duitsland met een nummerbord met een rode band op de plaat. Volgens de Duitse en Europeese wet mag je ermee rijden. Voor die periode ook verzekerd. In Nederland NIET! Hier moet je een dagkenteken aangevraagd hebben. Zo'n akkefietje is op tv geweest ergens in 2011-2012. En het is NOG zo.

Mijn advies is, zoek het niet in de accesoires. Die gaan/zijn snel stuk, geen handleidingen, heb je ze echt nodig en/of er is flink wat aangeklooid om het erin te bouwen. Ook door offieele dealers en bedrijven. Netjes inbouwen is ver te zoeken. Zoek het in een zo standaard mogelijke camper van wat jij wenst. Die accesoires komen vanzelf wel. En neem de tijd.

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Berg-Keuntje
Berichten: 376
Lid geworden op: ma 13 okt 2014, 19:14
Locatie: Oirsbeek

Re: Aanbod tweedehands campers door het jaar heen?



Bericht door Berg-Keuntje »

Helemaal mee eens wat Arie schrijft. Onze ervaring is dat de campers in Duitsland meer Luxe hebben. Zoals ook bij personen auto's.
Onze buscamper hebben wij in Duitsland gekocht toen wij daar woonden. Sinds 2 jaar wonen wij weer in Nederland en zijn in Nederland op zoek naar een andere, helaas vinden wij niet het gewenste, zodat wij de volgende camper wederom in Duitsland zullen kopen. Veel succes met het zoeken.
Binnenkort Mercedes Benz Viano 3.0 Marco Polo
FransF
Berichten: 28
Lid geworden op: do 12 jun 2014, 5:43

Re: Aanbod tweedehands campers door het jaar heen?



Bericht door FransF »

Wij hebben de expertise ingeroepen van een camperbedrijf
bij het zoeken (en aanschaffen) van onze camper.
http://www.boshuyscampers.nl
Ook in het buitenland worden vaak natte campers aangeboden,
je ziet dat vaak op het eerste gezicht niet, maar een kenner
gaat o.a. vochtmeten en ziet veel meer (gebreken) dan jijzelf.
Hij is gewend wekelijks campers te beoordelen en te kopen,
en ik zelf maar eens in de zoveel jaren.
Als je naar het buitenland gaat om iets aan te schaffen,
moet je bijna 100% zeker weten dat je juist die camper
wilt kopen. Anders blijf je maar heen en weer rijden, dat is
misschien een aardig tijdverdrijf, maar levert uiteindelijk niet
veel op.

Heb je geen zin in het "buitenlandse avontuur" met alle valkuilen,
ga dan gewoon naar een Nederlands bedrijf.
Gebruikersavatar
Stef
Berichten: 6401
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 22:21
Locatie: Kamerik
Contacteer:

Re: Aanbod tweedehands campers door het jaar heen?



Bericht door Stef »

Aangezien wij onze camper gaan verkopen vroegen wij ons ook af of we dat nu al moeten gaan doen of dat we misschien beter kunnen wachten tot het voorjaar. We hebben besloten om hem nu vast aan te gaan bieden om anderen ook het plezier te gunnen dat je kunt beleven aan het in bezit hebben van deze B584. Kunnen de nieuwe eigenaren er nog lekker van de winter mee weg.
Ik denk dat het weinig uitmaakt, er wordt het hele jaar door ver- en gekocht naar mijn idee.

Succes met je zoektocht !!!

Groet,
Stef.
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Aanbod tweedehands campers door het jaar heen?



Bericht door 't Busje »

Net ons busje verkocht en geprofiteerd van het uitverkoopaanbod van 2014 Ducato's.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Plaats reactie