Ervaringen met reparaties in het buitenland

Algemene campervragen en -opmerkingen.
RoelofH
Berichten: 375
Lid geworden op: do 12 dec 2013, 20:58
Locatie: Emmen

Ervaringen met reparaties in het buitenland



Bericht door RoelofH »

Ik las net het topic van Thole over de reparatie van de camper in Turkije .
Daarbij kwam bij mij de vraag boven hoe de ervaringen gemiddeld zijn van de forumleden alhier ,
dus positieve of negatieve ervaringen zijn we benieuwd naar .
ER IS ALTIJD WEL IETS TE DOEN
RoelofH
Berichten: 375
Lid geworden op: do 12 dec 2013, 20:58
Locatie: Emmen

Re: Ervaringen met reparaties in het buitenland



Bericht door RoelofH »

Onze ervaringen tot nu toe zijn allen nog maar positief ;

In Frankrijk 2 jaar terug uitlaatpijp afgescheurd , bij een citroen dealer gestopt ; konden een uurtje later
terugkomen ; demper eronderuit met 2 monteurs en super gelast en daarna afrekenen bij aardige dame aan
de receptie en keurig met bon ; 3kwartier uurloon betaald ; 4 tientjes ........netjes of niet :thumbup:


Afgelopen zomer in Engeland , schroef in de band ; bij een dorpsgarage gestop om er een veter in te laten
vulkaniseren ; maar dat deden ze niet ; wiel eronderweg , band demonteren , van binnenuit zo'n paddestoel
erin , weer monteren en balanceren ; voor 10pond......zonder bonnetje dat dan wel , anders kwam er
VAT (btw) bij :-B
ER IS ALTIJD WEL IETS TE DOEN
Gebruikersavatar
Ridge
Berichten: 466
Lid geworden op: zo 11 mei 2014, 12:52
Locatie: Zuid Holland

Re: Ervaringen met reparaties in het buitenland



Bericht door Ridge »

Afgelopen zomer kapotte waterpomp in Briouze Frankrijk (middle of nowhere) klein dorp gestopt bij garage...meteen onderdeel besteld..op de oprit gekampeerd, in de avond/nacht stroom gekregen..volgende ochtend kwam de pomp, alle andere auto's konden wachten...5 uur aan geknutseld en ook nog ff een dieselslangetje vervangen en doorgeblazen omdat ze dat nodig vonden....slechts 480 Eu weet zeker dat ik in NL veel merr kwijt geweest was, waterpomp zelf was al 220 exl btw
Dethleffs Golbetrotter 1984 2.5 D

Dream, but live in the moment !
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27490
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Ervaringen met reparaties in het buitenland



Bericht door Marco Polo »

Slijtagesensor remblokken: kabeltje afgebroken aan 1 kant van de wagen.
Garage in Lorca Spanje constateerde dit op ons verzoek.
Gaf netjes aan dat het niet kritisch was maar dat ze voor een relatief bescheiden bedrag - -124€ alles incl - de blokken wel wilden vervangen.
Door taalbarriere pas tijdens vervangen van blokken duidelijk wat er aan de hand was.
Inderdaad niet echt kritisch (blokken zelf hadden 30.000km erop zitten).
Garage monteerde echter set met slechts 1 slijtage sensor en wilde ons zo weg sturen onder het mom van: "zo worden ze tegenwoordig gemonteerd".
Waren dus net zover als toen we kwamen.
Op het laatste moment werden we teruggeroepen en werd de correcte set besteld en na de siësta gemonteerd.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8268
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Ervaringen met reparaties in het buitenland



Bericht door hurktoilet »

Twee positieve ervaringen dit jaar:
In Noord-Frankrijk, ik meen bij Reims, kwamen we terecht omdat een bevestigingsbeugel van de vuilwatertank onder de wagen het begeven had. De Fiatdealer (fiat ducato, peugeot boxer, wat maakt het uit) maakte direct tijd voor ons en binnen een half uur waren we weer op pad. Wilde van betaling niet weten. Service, meneer!
Aan de Moezel in Duitsland probleem met bevestiging van de schuifdeur, die wel erg ver uitgesleten was. garage wist voor 25 euro nieuw onderdeel te bestellen en rekende nog ik geloof 15 euro arbeidsloon, maar stelde daarbij ook de deur nog opnieuw. Binnen 20 minuten opgelost. Toegegeven, nadat een naburige garage me niet kon helpen en me doorverwees naar een Pössl-dealer, die ik nooit gevonden heb
Maar goed, je hoort mij niet klagen over garages in het buitenland. Scheelt wellicht wel als je de taal spreekt. dacht in een grijs verleden in Spanje slim te zijn door frans sprekende campingbaas te vragen briefje met mijn probleem in het Spaans te schrijven. Dat deed hij vrolijk, geen probleem meneer. Alleen sprak de garagehouder 20 kilometer verderop geen catelaans...
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
Obelix
Berichten: 1159
Lid geworden op: wo 14 dec 2011, 19:23
Locatie: Gilze

Re: Ervaringen met reparaties in het buitenland



Bericht door Obelix »

Italie, op zaterdag 5 minuten voor sluitingstijd aankomen met een gebroken V-snaar (de achterste van 4). 2 monteurs, 2,5 uur bezig terwijl de baas bleef wachten op z'n vrije middag. In m'n beste Italiaans verstond ik bij het afrekenen dat het € 400,- was bleek het € 140,- te zijn inclusief 5 nieuwe V-snaren. (met bon)

Jack

Afbeelding
Gebruikersavatar
Stieneke en Donald
Berichten: 11823
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 14:10
Locatie: Harderwijk

Re: Ervaringen met reparaties in het buitenland



Bericht door Stieneke en Donald »

Tijdens onze terugreis uit Spanje, begin april 2014. Net voor Langres, Fr, ging het acculampje op het dashboard branden, oeps! Ik zag dat de KK niet meer werkte op 12V en de accu’s niet werden bijgeladen. Doorgereden tot we in Monigny le Roi een Renault garage tegenkwamen.
Daar werd geconstateerd dat de dynamo defect was dus er moest een nieuwe (gereviseerde) besteld worden. Die werd de volgende dag pas afgeleverd maar we mochten op het erf achter de garage overnachten, met stroom om de accu weer op te laden. De volgende middag kwam de dynamo en werd vlot ingebouwd. Kosten: € 495,00 :( Hier is de garage: http://goo.gl/maps/H4In1

Mooi (pechloos) weekend. :wave:
Groetjes,
Donald.

Geniet nu van het leven, anders doen je erfgenamen het.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51325
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Ervaringen met reparaties in het buitenland



Bericht door Kroppie »

sleutelen moet je thuis doen niet onderweg.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27490
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Ervaringen met reparaties in het buitenland



Bericht door Marco Polo »

Makkelijke uitspraken van mensen die waarschijnlijk voldoende verstand hebben van voertuigtechniek :P
Voor de gewone stervelingen onder ons ligt dat wat moeilijker en zal bij twijfel toch snel een garage opgezocht worden; ook in het buitenland.
Maar goed een oordeel over de garagebezoekers werd niet gevraagd; wel naar ervaringen :thumbup:
toos de kroon
Berichten: 421
Lid geworden op: di 04 okt 2005, 15:07
Locatie: brabant
Contacteer:

Re: Ervaringen met reparaties in het buitenland



Bericht door toos de kroon »

Afgelopen jaar toen wij op weg naar huis waren vanuit Zweden merkte ik dat mijn Fiat ducato 1992 niet soepel schakelde ik een garage opgezocht rond half 5 en kon hem gelijk op de brug zetten en er zat te weinig olie in de versnellingsbak zijn ze even met 2 man bezig geweest tot kwart over 5 de kosten 30 Euro
Haast is zonde van de tijd
http://blog.seniorennet.be/toni/
RoelofH
Berichten: 375
Lid geworden op: do 12 dec 2013, 20:58
Locatie: Emmen

Re: Ervaringen met reparaties in het buitenland



Bericht door RoelofH »

Vonkje1000 schreef:In 17 jaar 4 campers gehad ... nooit onderweg gestaan..
maar onderhoud is belangrijk.. soms moet je iets vernieuwen of controleren voor het stuk gaat!!
En niet als het te laat is .. dan zijn vaak de kosten onderweg aanzienlijk hoger

Toon

Toon je hebt zeker altijd een magneet aan de voorbumper hangen , zo krijg je nooit een spijker of zo in je
band :-B of ontwijk je ze gewoon ? :clap:

Bovendien weet iedereen dat (preventief) onderhoud noodzakelijk is maar dat je dan nooit iets kan overkomen
lijkt me sterk , misschien nog even in je geheugen graven Toon , komt vast nog wel iets boven waar wel naar
gevraagd word in dit topic . :wave:

Overigens snap ik dat je nu even geen camper hebt ; dik 200 berichten hier binnen 1 maand hou je geen tijd
over voor een hobby :cheers:
ER IS ALTIJD WEL IETS TE DOEN
twente1946
Berichten: 559
Lid geworden op: do 31 okt 2013, 12:31

Re: Ervaringen met reparaties in het buitenland



Bericht door twente1946 »

begin vakantie juni 2014 ri scandinavie pech onderweg.
adac erbij, gesleept naar VW garage in Haselune (D), aankomst 15:00 uur.
Oorzaak : een marter was bezig geweest.
Kon natuurlijk niet dezelfde dag gerepareerd worden, naar hotel gebracht en de volgende dag weer opgehaald.
Om 14:00 uur reden wij weer verder ri scandinavie.
Gebruikersavatar
herbybg
Berichten: 1543
Lid geworden op: wo 23 mar 2011, 10:51
Locatie: Absurdistan: O-Vl

Re: Ervaringen met reparaties in het buitenland



Bericht door herbybg »

Ik heb verleden jaar m'n remmen voor laten herstellen in Jaca (Sp) in een Fiat garage en er 140€ voor betaald en 2u wachten, ben er zeer tevreden over.
Nieuwe blokjes en remschijven.
elisacamper
Berichten: 87
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 21:24
Locatie: Rotterdam

Re: Ervaringen met reparaties in het buitenland



Bericht door elisacamper »

Wij zijn toch wat minder enthousiast over FIAT dealers in het buitenland. Met name olie verversen (voor roetfilter) wordt kennelijk niet graag gedaan. Betekent gewoon een afspraak maken van soms enkele dagen verder.
Bij een IVECO dealer werden we wel direct geholpen.
Ook voor het herstellen van de beugel waarmee de stoel naar voor en naar achter verschoven wordt, moest in Frankrijk een afspraak voor de volgende dag gemaakt worden terwijl het 5 min. werk is.
Kleinere FIAT garages daarentegen, zijn eerder bereidt direct te helpen.
Voorts is het vaak lastig om een FIAT dealer te vinden terwijl in Frankrijk, vrijwel ieder dorp of stad een Peugeot en/of een Citroen dealer heeft.
De FIAT app voor de Ipad is overigens een handig hulpmiddel om een dealer te vinden als je internetverbinding hebt.

Groet
Max
Plaats reactie