Kent iemand dit Solbio?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Kent iemand dit Solbio?



Bericht door Jan en Simonne »

Nee, jij ruikt misschien niets, maar hoe zit het met je buren?

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
campergenot
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 25 nov 2013, 15:07

Re: Kent iemand dit Solbio?



Bericht door campergenot »

Inderdaad, hoewel.... nieuwe campers hebben veelal de SOG-afvoer op het dak en dan is er geen of weinig overlast.
Camperaars met SOG denken vaak ten onrechte dat ze helemaal geen toilettoevoeging nodig hebben en vergeten nog wel eens het koolfilter tijdig te vervangen. Je wilt trouwens niet in de buurt zijn als ze dan hun cassette legen. :mrgreen:
Dat is ook de reden dat ik (het zijn vrijwel altijd Duitsers met haast) personen meteen wegstuur als ze hun cassette willen legen terwijl ik aan het "entsorgen" ben. Effe op je beurt wachten ja! :-B
Gebruikersavatar
Skippii
Berichten: 155
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 16:26
Locatie: Up North

Re: Kent iemand dit Solbio?



Bericht door Skippii »

De SOG-afvoer zit inderdaad op het dak. En Campergenot geef mij even de adressen en coördinaten van de camperplaatsen waar de stortbak/put reukloos c.q. lekker fris ruikt.
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Kent iemand dit Solbio?



Bericht door B1gcheese »

Ik heb ook een SOG maar er gaat toch echt wel vloeistof in de cassette. SOG is leuk bedacht maar je ruikt het echt wel hoor, ook als je op het toilet zit.
En inderdaad, bij het legen helemaal. Koolstoffiltertje vervang ik wel trouw elk jaar.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
Titus
Berichten: 249
Lid geworden op: ma 08 sep 2014, 8:45
Locatie: Deventer

Re: Kent iemand dit Solbio?



Bericht door Titus »

isoplus schreef: In ieder geval is de geur aangenaam, geen blauwe vlekken, handig te doseren( ik hang de zak ergens buiten aan de camper), er is minder van nodig.
Er zijn ook wel nadelen, zoals het opbergen van de extra verpakkingen(stuk stoten van de zak), de doseerkraan laat niet het laatste restje uit de verpakking lopen. Wij gebruikten het ook in de vuilwatertank, 40ml op 100 liter en weg is de stank uit de vuilwatertank en gootsteen, dat vonden wij wel het grootste pluspunt.
Wij zijn er erg tevreden over. Het is fijn dat het zo milieuvriendelijk is en het is niet heel erg duur als je het omrekent naar spoelbeurt of aantal tanks. We gebruiken het in de porta-poti. Er is dermate weinig nodig dat ik een doseerspuit gebruik. 20 ml onderin en 20 ml in het spoelwater. De verpakking is inderdaad niet zo handig want kwetsbaar. Ik heb daarom een deel in een 250 ml plasticfles overgegoten. Een oude shampoofles voldoet Dat scheelt ruimte en is sterker.

Goede tip om het ook in de vuilwatertank te doen! Dank.
Impressie van ons Campertje "Wad Heerlijk": https://goo.gl/photos/9X9B2zApM8rKuerN9
FAIL: First Attempt In Learning.
Gebruikersavatar
eric12
Berichten: 97
Lid geworden op: vr 19 mar 2010, 18:42
Locatie: eindhoven
Contacteer:

Re: Kent iemand dit Solbio?



Bericht door eric12 »

ja ... gebruik het nu 2 jaar is prima spul beter dan het blauwe (vinden wij)
Gebruikersavatar
Inferno
Moderator
Berichten: 27085
Lid geworden op: di 07 jun 2005, 19:29
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Kent iemand dit Solbio?



Bericht door Inferno »

Hmm, Solbio, ik heb het uitgeprobeerd maar wordt er niet erg blij van. Wij vinden het met name als het even warm is sneller stinken. Dat is natuurlijk een kwestie van smaak. Ik blijf voorlopig nog even bij Thetford. Overigens heb ik recent de blauwe van TEUN geprobeerd. Die was opvallend prettig!


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Kent iemand dit Solbio?



Bericht door B1gcheese »

Nog even een terugkoppeling van mijn kant na onze reis. We hebben Solbio uitgeprobeerd en ik ben er niet heel erg enthousiast over.
De verpakking is onhandig en kwetsbaar, en je kunt Solbio niet even in de winkel halen hier. Maar het belangrijkste bezwaar is dat het minder goed werkt dan Thetford blauw, zeker bij warm weer. Ik gebruik het restant alleen nog voor de grijswatertank en het blauwe spul gaat weer in het toilet.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Plaats reactie