een online petitie opgestart Duitsland tol

Algemene campervragen en -opmerkingen.
twente1946
Berichten: 559
Lid geworden op: do 31 okt 2013, 12:31

Re: een online petitie opgestart Duitsland tol



Bericht door twente1946 »

mariët schreef:Als ze in heel Europa de wegenbelasting/tol gewoon in de brandstofprijs zouden doen, zou iedereen naar verbruik bijdragen. Dit is kennelijk te moeilijk en dus niet mogelijk dus lossen ze het zo op. Als Nederland vindt dat de vrachtwagens uit het buitenland onze wegen kapot rijden dan voeren ze ook maar tol in. Opgelost toch?

ik dacht dat het vrachtvervoer al moest betalen, in ieder geval wel op de duitse autobanen
Gebruikersavatar
corroza
Berichten: 242
Lid geworden op: vr 17 feb 2012, 21:47
Locatie: Vianen

Re: een online petitie opgestart Duitsland tol



Bericht door corroza »

ja daarom komen ze uit Hamburg via Ned.. en Belgje naar Frankrijk om de tol in Duitsland te omzeilen.
Dus in Hamburg tanken dan goedkoop door Nederland, :bang:

cor
Elke betere wereld begint, met jou en in jou. Niet morgen bij een ander, maar vandaag bij jezelf
johan1950
Berichten: 1377
Lid geworden op: ma 01 jul 2013, 13:01
Locatie: Oosten des lands

Re: een online petitie opgestart Duitsland tol



Bericht door johan1950 »

Ik maak als bewoner van het grensgebied veel gebruik van de Duitse wegen om te profiteren van de voordelen die Duitse winkels bieden.
Ik vind het normaal om te betalen voor iets waar ik gebruik van maak, en vind dus deze tolheffing helemaal niet zo onlogisch.
En laten we het vooral Europees regelen, weten we in ieder geval zeker dat er straks in bijv. Letland of Roemenie perfecte wegen liggen. :thumbdown: :thumbdown:
Johan en Ina Gols
Gebruikersavatar
fendje
Berichten: 1114
Lid geworden op: zo 16 dec 2007, 0:04
Locatie: Goirle

Re: een online petitie opgestart Duitsland tol



Bericht door fendje »

Beste Johan1950,

Natuuurlijk is het normaal om te betalen waar je gebruik van maakt, maar om nou drie keer voor hetzelfde ding te moeten betalen vind ik redelijk
opdringerig. Wegenbelasting, duurdere brandstof als in de omringende landen, en ook nog eens die vignettenrommel.
Nee, ik ben het niet met je eens......
Wat wel redelijk zou zijn, dat de Nederlandse belastingdienst het buitenland compenseert voor de tijdsduur dat ik in het buitenland rondrij,
immers,op dat moment ben ik het nederlandse wegennet niet tot last, maar heb wel betaald......
Op deze manier kunnen ze ook wat alles wat hier gratis rondrijd uit het buitenland eens laten meebetalen. Met al die kentekenscanners en
trajectcontroles etc. weten ze toch precies wie waar is.
Dus op regeringsniveau regelen en niet burgertjes pesten...

Grtz. Johan
Sommige dingen gaan wat minder als je ouder wordt,
behalve het vergeten, dat lukt steeds beter
Plaats reactie