Buscamper (max 5,5m lang) met tweepersoons bed in de lengte

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Sunnyboy
Berichten: 18
Lid geworden op: do 05 apr 2012, 15:26

Buscamper (max 5,5m lang) met tweepersoons bed in de lengte



Bericht door Sunnyboy »

Dag,
momenteel heb ik een Pössl bus camper op basis van een Peugeot Boxer uit 2004 met een lengte van 5,10 meter (H2L2).
Hierin zit achterin een tweepersoons bed in de breedte. Dit spaart willeswaar ruimte, maar heeft als nadeel dat je altijd over elkaar moet als de achterste er 's nachts uit moet.
Wat ik nu zoek is een camper o.b.v. dezelfde type voertuigen, i.e. Peugeot Boxer of Fiat Ducato in een wat nieuwere bus uitvoering (vanaf 2006!) met een maximale auto lengte van 5,50 meter (H2L2), met het bed in de lengte richting, waarbij degene die er 's nachts uit moet, het bed via het voeteneinde kan verlaten.
Ik denk daarbij aan een tweepersoons bed, echter niet over de volle breedte. Aan één zijde kasten e.d. met een diepte van 30 of 40 centimeter, waartoe de toegang dan uiteraard alleen zittend op het bed mogelijk is.
Verder hoeft er geen douche gelegenheid in. Zo'n douch cel neemt erg veel ruimte in, waar je eigenlijk met de ruimte woekert. Wij hebben van die van ons nog nooit gebruik hoeven maken!
Graag verneem ik of een dergelijke uitvoering bestaat, c.q. te koop is.

Voor het geval een dergelijke uitvoering niet bestaat, ben ik van zins deze zelf te maken, al of niet samen met een camper inbouw bedrijf. Een mogelijke indeling heb ik zelf reeds uitgedacht en getekend! N.B, Camper bouwers uit de buurt van Sneek!
Laatst gewijzigd door Sunnyboy op vr 27 jun 2014, 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Jvdberg

Re: Buscamper met tweepersoons bed in de lengte



Bericht door Jvdberg »

ik heb bij de cartagofabriek een malibu gezien die wel 6,40 meter maar die heeft 2 lengtebedden. Dus met iets meer lengte is het wel mogelijk
Gebruikersavatar
Sunnyboy
Berichten: 18
Lid geworden op: do 05 apr 2012, 15:26

Re: Buscamper met tweepersoons bed in de lengte



Bericht door Sunnyboy »

Bedankt Jan,
wat je schrijft heb ik zelf ook gevonden. Het gaat mij echter specifiek om een zo kort mogelijke lengte welke zoals aangegeven bij de L2H2 volgens de Fiat gegevens 5,413 meter is.
Hartelijke groeten.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19156
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Buscamper met tweepersoons bed in de lengte



Bericht door Aloys »

En met een kast achterin, naast het bed? Nog nooit gezien (behalve bij VW natuurlijk).
Vrienden van ons hebben zo'n lengteslaper zelf gebouwd, in een MB Sprinter. Dan heb je
meteen een 6 persoons dinette! :D
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Sunnyboy
Berichten: 18
Lid geworden op: do 05 apr 2012, 15:26

Re: Buscamper met tweepersoons bed in de lengte



Bericht door Sunnyboy »

Bedankt Aloys,
ja dat klopt. Wij hebben bijvoorbeeld in Australië een campertje o.b.v en Toyota High Ace gehuurd, die dat had (waarschijnlijk afgezien van VW). Zeer basic, maar erg functioneel als er weinig ruimte beschikbaar is. We waren er zeer tevreden mee, zelfs voor een periode van 8 weken (wel buiten koken en eten). Voor nog langere tijd en koude omstandigheden is zoiets echter wel erg klein omdat je daarin je k... niet kunt keren. Bij een H2L2 is dit toch iets gunstiger.
Zoals uit mijn beschrijving duidelijk mag blijken, is dat ik een kleinere camper wil met toch de nodige gebruiksgemakken zoals een goede slaapgelegenheid, kookgelegenheid, tafel; je kunt je je plas wel op een emmer met deksel of porti pot doen (zonder chemicaliën = gewoon in een w.c. legen). Luxe hoef ik echter niet, die vind ik thuis wel of in hotels of zo.

N.B. Niet dat dat er verder toe doet, maar aangezien wij thuis boodschappen op de fiets doen, de personen auto hebben we weggedaan (onze camper wordt daarom vaak meerder weken niet gebruikt), moeten we voor somige artikelen toch soms bij A.H. of Lidl kunnen parkeren. Bovendien trekken we zo nu en dan onze caravan met de camper als we een vakantie uitgedacht hebben waar we langere tijd op één plaats blijven (fietsen, surfen, enz.) De trekkende camper dient dan o.a. om aldaar boodschappen te doen, en om eventueel een kleine vakantie in een vakantie te doen.
Voor mij is het simpelweg een "must" dat de camper op een normale parkeerplaats past!

N.B. Ik heb geruime tijd gezocht en gevraagd, maar de indeling die ik als optimaal zie, niet kunnen vinden in een H2L2 type bus. De indeling die ik op het oog heb is echter wel te verwezenlijken, alleen dan zal ik waarschijnlijk toch weer mijn eigen gereedschap e.d. moeten gaan gebruiken, terwijl ik daar eigenlijk geen zin "meer" in heb.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19156
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Buscamper met tweepersoons bed in de lengte



Bericht door Aloys »

En dan is 5,50m wel ideaal. Ik heb nu het model van na 2007, de onze is 5,99m lang.
Dat kan ook nog wel, maar vaak steekt de neus een stukje uit...
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Sunnyboy
Berichten: 18
Lid geworden op: do 05 apr 2012, 15:26

Re: Buscamper met tweepersoons bed in de lengte



Bericht door Sunnyboy »

Goeie reis en veel plezier. Apropos, wij zijn net en week terug van Australië en denken er over in de komende jaren nog een keer te gaan, maar dan voor een jaar of zo, om dan nog meer van dat land te zien en me te maken, waar vrij kamperen in de natuur tussen de dieren erg aantrekkelijk is. Tevens rijdt je soms uren alleen :D. N.B. Een liter benzine kost er zo'n €1,10 :D .
Juist hier is het erg belangrijk een camper(tje) te hebben waar je bij "Coles"en Woolworth" gemakkelijk moet kunnen parkeren om inkopen te doen.
Ook hier zijn kleinere campers zoals type Ducato H2L2 niet te vinden volgens de indeling die ik wens. Vaak langere of met een toch wel heel simpele indeling, maar.... met douche cel! Ook hier hebben marketing mensen gevoelige plekken weten te vinden bij niet ervaren camperaars :wink: .
Wat ons trouwens opvalt is dat veel mensen die een grote en tevens dure camper hebben gehuurd, als ze ergens aankomen, binnen koken, eten en zitten. Zonde, maar ja, hun keus!

Als ik in Nederland een bus camper ga bouwen wil ik dat tevens doen voor zo'n zelfde bus, maar dan voor links rijden, dus geheel gespiegeld.
Uitvoer, invoer en belasting gaat dan een probleem worden.
Misschien dat iemand hier ervaring mee heeft en / of daarbij behulpzaam kan zijn!
Gebruikersavatar
Gerard63
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 27 nov 2011, 21:08
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Buscamper met tweepersoons bed in de lengte



Bericht door Gerard63 »

Beste Sunnyboy,

Mijn Renault Trafic is een L2H2 met een lengte van ongeveer 5,10m. Hierin heb ik één langsbed voor overdag van 0,72m breed en 1,80m lang. s'Nachts bouwen we dit uit tot een bed van 1,60m breed en 2,00m lang. Hierbij ligt de een met zijn voeten onder (een deel) van het gasfornuis door en de ander onder de ijskast.
Over het middelste deel kan je eruit naar de vaste wc en de gootsteen. Ideaal.

http://www.mijnalbum.nl/Album=AXIAMCYK& ... G#3LA3HPHG

Misschien een opzetje voor een idee.

groet, Ge
Groet, Ge
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Buscamper met tweepersoons bed in de lengte



Bericht door Mickel Moen »

Wel geen L2H2, maar wel met een normaal Ikea-bed in de lengte, keuken, koelbox, toilet en veel bergruimte:

O ja, ik woon in Sneek. Mocht je eens willen kijken, je bent welkom.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Sunnyboy
Berichten: 18
Lid geworden op: do 05 apr 2012, 15:26

Re: Buscamper met tweepersoons bed in de lengte



Bericht door Sunnyboy »

Dag Ge en Geert,
bedankt voor jullie reacties, welke ik met interesse heb bekeken.
Ik heb een eenvoudige schets gemaakt van mijn indeling. Hierbij heb ik voor de duidelijkheid nog niet aangegeven waar, kachel (zonder boiler!), gasflessen, schoonwatertank, en zo meer zijn gedacht.
Ik heb echter nog wel het plan om de passagiersstoel draaibaar te maken en daarbij een soort tafeltje te construeren, maar dat voert m.i. op dit ogenblik te ver!
Een hefdak is op zich een fijne oplossing, maar niet voor mij, we willen er namelijk ook 's winters in kunnen bivakkeren, terwijl je dan bovendien veel bergruimte moet ontberen. Een V.W. bus heb ik wel overwogen, maar die is me toch "te" klein! Ik moet namelijk toch rekening houden met mijn lijf, alhoewel erg fit, maar samen met dat van mijn vrouw telt het toch 140 jaar!!!

Hier de koppeling naar genoemde schets: http://www.mijnalbum.nl/Album=WAYLRZMG#P6HZWBYI
Laatst gewijzigd door Sunnyboy op vr 27 jun 2014, 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Tyros 4
Berichten: 169
Lid geworden op: za 14 jun 2014, 0:49

Re: Buscamper met tweepersoons bed in de lengte



Bericht door Tyros 4 »

Hallo sunnyboy

Er is wel een C.F.P. buscamper met een frans bed achterin.
Alleen is de totale lengte 6.36 mtr.
Voorbeeld kun je zien bij http://www.chausson-motorhomes.com/modele/twist-08
Mischien kun je dan wat ideën opdoen.

Tot horens Hendrik
De allereerste, en totaal niet begrepen, supertrotse eigenaar van een
volledig Elektrische Mini Camper op basis van een Renault Kangoo Maxi ZE.
De benodigde stroom, wek ik dmv zonnepanelen gekoppeld aan een LG home batterij
grotendeels zelf op, zodat ik altijd van huis vertrek met een vol geladen "tank".
Gebruikersavatar
Sunnyboy
Berichten: 18
Lid geworden op: do 05 apr 2012, 15:26

Re: Buscamper met tweepersoons bed in de lengte



Bericht door Sunnyboy »

Dag Hendrik,
bedankt voor je reactie.
Waar het mij om gaat is een korte bus. Zoals boven aangegeven en omschreven waarom is een zo kort mogelijke uitvoering, d.w.z. niet langer dan 5,50 meter. Het is daarom dat ik mijn vraag op dit forum stel. Er zijn diverse langere bussen waar wel bedden in de lengte zitten, maar.......!
Laatst gewijzigd door Sunnyboy op vr 27 jun 2014, 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dimi
Berichten: 281
Lid geworden op: zo 24 jun 2007, 19:18
Locatie: Het Groene Hart

Re: Buscamper (max 5,5m lang) met tweepersoons bed in de len



Bericht door Dimi »

Ik heb ook lang gezocht naar een dergelijke bus omdat we het bed dwars te kort vonden en vooral veel te smal.
Wij hebben uiteindelijk een Fiat Ducato L2H2 laten inbouwen door Butler Raamsdonkveer met 2 bedden van 80x195 cm boven elkaar in de lengte en achter een toiletruimte
Aan de schuifdeurkant is een keuken en een hoge kast.
De 2 voorstoelen zijn draaibaar en we hebben een tafel op een poot.
Wij rijden in een blauwe Fiat Ducato met AmorA inbouw
Isvertrokken

Re: Buscamper (max 5,5m lang) met tweepersoons bed in de len



Bericht door Isvertrokken »

Geen Fiat Ducato of vergelijkbare bus, wel een korte bus (zelfs minder dan 5.5 meter) met 2 bedden in de lengterichting
http://www.jwgcampers.nl/fotogalerie/pomper.html
of deze met vast dak (is er trouwens ook met hefdak)
http://www.danburymotorcaravans.com/mod ... ltypeID=12
en deze is wel het summum (ook qua prijs waarschijnlijk)
http://www.danburymotorcaravans.com/mod ... modelID=23
Plaats reactie