Oven of niet?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
stefaank
Berichten: 84
Lid geworden op: zo 25 sep 2016, 21:51
Locatie: zedelgem belgië

Re: Oven of niet?



Bericht door stefaank »

Hallo,
Ook wij hebben een gasoven,hadden er ook al ene in de vorige camper,
Echter een pizza erin lukt niet zo goed,tenzij mini formaat,anders moet ik er een stuk afsnijden....nog voor hij gebakken wordt :-?
Ik moet zeggen dat we hem vooral in de winter gebruiken,we staan weleens op een afgelegen plaats,en zelfs in kleine dorpjes is er in de winter weinig open om iets te eten....te weinig volk zeker,ja je wil dan eens wat besteden en kan dan niet.Daardoor moet ik bijna steeds betalen voor de parking :lol3:
Dan gaan er als eens 2 lasagna's in dat lukt aardig.Inderdaad een beetje draaien af en toe.Daar gebruik ik dan graag de vlam boven de bakplaat voor,krijg je zo'n lekker lichtbruin korstje op de kaas,tenzij je die 10 minuten aanlaat dan is je korstje zwart . :shifty:
Ik heb 's morgens liever verse pistolets of stokbrood van de bakker,soms sta je echter zo ver wandelen van de bakker of het is rotweer of in de Ardennen,
Doen die mannen pas om 8u 20 de bakkerij open :thumbdown: dat we weleens van die af te bakken broodjes in de oven gooien,duurt wel veel,veel langer dan thuis.Best niet met afbakken beginnen om 8 u,anders ben je sneller bij de bakker,toch in de Ardennen.
We warmen de oven ook even op voor we er iets instoppen,wel even nazien of er geen brood of chips meer inzaten ... :lol3:
Er komt idd een beetje warmte uit,en klein beetje damp de plaat erboven voelt ook warm aan,maar ook al door de korte gebruiksduur zien we dat niet vertaald in veel gasverbruik.
Ik zie dat de meeste van ons maar met 2 en een hond rondrijden,dan moet je het voor het gewicht niet laten,dat zal maar een goeie 10 kg wegen.
Ik wou ook nog even inspelen op sardonis,maar het is in onzichtbare inkt geschreven :|
Inderdaad ik ben thuis en de vuilbakken staan buiten.
Kortom we kunnen die oven niet missen,tenzij we op een gratis parking staan,we niet in de Ardennen zitten en het mooi weer is. :wave:
Grtn,st
Gwen1980
Berichten: 141
Lid geworden op: do 14 jun 2012, 13:32

Re: Oven of niet?



Bericht door Gwen1980 »

Wij hebben een losse oven die je op het gasfornuis moet zetten. Een soort grote vierkante metalen box met een deurtje en een temperatuurmeter. Hij is wel wat lomp maar het werkt super. We bakken er broodjes in af, pizza's en soms een kant en klaarmaaltijd.

Wij hebben niet voldoende stroom om een elektrische oven aan te kunnen als we niet aan walstroom staan. Met de huishoudaccu hebben we maar 300watt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Camperen met kinderen! We vertellen erover op: http://www.eijkeltjesopreis.blogspot.nl
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Oven of niet?



Bericht door Kroppie »

ik heb een coleman oventje zo,n blikken opvouw ding, perfekt voor wat ik er mee wil.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Oven of niet?



Bericht door macfocus »

Precies, wij ook, doet het altijd, werkt super. Taarten bakken kan ook gewoon :P
Neemt opgevouwen weinig ruimte in en is goed voor het kampeergevoel.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
ekuntzelaers
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 07 feb 2020, 17:46

Re: Oven of niet?



Bericht door ekuntzelaers »

Hallo,
ik ben op zoek naar een Coleman oven op gas. Heeft iemand er eentje liggen die werkt, maar niet meer gebruikt wordt?
Bedankt, Esther
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18102
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Oven of niet?



Bericht door Cee Pee »

Hoeveel oventjes moet je hebben eigenlijk, ik zie nu in drie topics dezelfde vraag.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
ekuntzelaers
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 07 feb 2020, 17:46

Re: Oven of niet?



Bericht door ekuntzelaers »

Op de bestelsite is 8 weken levertijd. Wij vertrekken over een week of 5. Vandaar. Sorry voor de overlast ;-). Groetjes van een fervente bakster.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8594
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Oven of niet?



Bericht door seth_space »

https://www.amazon.com/Coleman-20000164 ... B0009PURJA

This item ships to Netherlands. Want it Thursday, Feb. 13? Order within 2 hrs 32 mins and choose AmazonGlobal Priority Shipping at checkout. Learn more


snel beslissen dus.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
ekuntzelaers
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 07 feb 2020, 17:46

Re: Oven of niet?



Bericht door ekuntzelaers »

$64 plus $7 = $71. Vandaar dat ik eerst 2ehands zoek😉
Gebruikersavatar
dedruivenplukker
Berichten: 7115
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 4:08

Re: Oven of niet?



Bericht door dedruivenplukker »

ekuntzelaers schreef:
vr 07 feb 2020, 20:35
Hallo,
ik ben op zoek naar een Coleman oven op gas. Heeft iemand er eentje liggen die werkt, maar niet meer gebruikt wordt?
Bedankt, Esther
Die ovens zijn toch niet meer dan een metalen doos?
Je kan ze op een gaspit zetten maar ook op een coleman multifuel stove.
Of bedoel je wat anders?
coleman oven.jpg
coleman oven.jpg (25.12 KiB) 358 keer bekeken

Op marktplaats staat een gasoventje: https://link.marktplaats.nl/m1505875235
'89 VW T3-'94 MB 508D-'99 MB 1117 4x4
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan? - Mieke Telkamp
ekuntzelaers
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 07 feb 2020, 17:46

Re: Oven of niet?



Bericht door ekuntzelaers »

Ja! Deze bedoel ik. Is klein op te vouwen als je hem niet gebruikt. Lijkt me errug handig!
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Oven of niet?



Bericht door macfocus »

Is ok erg handig en veel succes ,et 2e hands zoeken. Zijner niet veel. Ik heb hem van ebay, zat er eentje bij die weinig verzendkosten rekende. Maar 70,- zal ie wel gekost hebben.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Oven of niet?



Bericht door Camperic »

macfocus schreef:
za 08 feb 2020, 10:21
Is ok erg handig
Mwah, daar staan andere meningen tegenover :wink:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80313
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Oven of niet?



Bericht door Dafluc »

De vraag in 4 topics stellen is teveel van het goede. Maar als iedereen nou ook nog dezelfde antwoorden in al die topics gaat geven....
Afbeelding
Plaats reactie