Aandachtspunten Ford Transit 2.5 (1994)

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Meine
Berichten: 4738
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Aandachtspunten Ford Transit 2.5 (1994)



Bericht door Meine »

Misschien goed om er vanuit te gaan dat een auto van 20 jaar oud zelfwerkzaamheid vraagt, ongeacht het merk. Ik persoonlijk zou liever gaan voor een auto voor een veel lagere prijs waarvan je weet dat een spatbordrand vervangen moet worden dan voor een auto, waar "iets roest" aan de spatbordrand zit. Altijd, als je dat "iets roest" gaat uitslijpen kom je tot de conclusie dat de enige duurzame weg is het vervangen van spatbordranden. Oplappen met epoxy, Dinitrol, en roestbinders of wat voor wondermiddel dan ook is tijdelijk en zonde van de moeite.

Kortom: Beter een goedkope auto met budget voor het vervangen van plaatdelen als een duurdere auto met een "beetje " roest.
Gebruikersavatar
Dream Away
Berichten: 200
Lid geworden op: ma 13 nov 2006, 22:03
Locatie: Noord Brabant

Re: Aandachtspunten Ford Transit 2.5 (1994)



Bericht door Dream Away »

Heb jaren in klassieke mercedes gereden en altijd roestvrije exemplaren gevonden hoor terwijl het vol staat met roestbakken. Rustig rondkijken en soms eens wat verder rijden dan je eigenlijk zou willen is mijn ervaring.
Nogmaals heb geen haast, zoek liever wat langer totdat we iets vinden wat naar onze zin is dan in de haast een roestig exemplaar te kopen waar van alles aan gedaan moet worden.
Home is where we park it!
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: Aandachtspunten Ford Transit 2.5 (1994)



Bericht door durisotti »

Een goede camper houd zijn waarde, daar ga je dus weinig op afschrijven !
Ga er maar van uit dat goede en goedkope campers zo goed als niet te vinden zijn, kwaliteit heeft zijn prijs en er is veel vraag naar gebruikt spul zoals je al gemerkt hebt.
blizard

Re: Aandachtspunten Ford Transit 2.5 (1994)



Bericht door blizard »

Als nou niet teveel mensen interesse in een Ford hebben , blijft die ook betaalbaar. :-B
WilcoS
Berichten: 45
Lid geworden op: za 07 sep 2013, 18:17

Re: Aandachtspunten Ford Transit 2.5 (1994)



Bericht door WilcoS »

Meine schreef:Als je een echt goedkope Transit tegen komt met roest rond de voorwielen is het goed om te weten dat het plaatwerk erg goedkoop is, tientjes werk.
Heb je hier meer info over, waar te krijgen bv??
Meine
Berichten: 4738
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Aandachtspunten Ford Transit 2.5 (1994)



Bericht door Meine »

WilcoS
Berichten: 45
Lid geworden op: za 07 sep 2013, 18:17

Re: Aandachtspunten Ford Transit 2.5 (1994)



Bericht door WilcoS »

Dank je wel!
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13414
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Aandachtspunten Ford Transit 2.5 (1994)



Bericht door hathi »

Wilco het plaatwerk was wel goedkoop , maar ik wist niet waar ik het aan vast moest lassenv 3maanden terug Nugget bjr.1990
Hans
WilcoS
Berichten: 45
Lid geworden op: za 07 sep 2013, 18:17

Re: Aandachtspunten Ford Transit 2.5 (1994)



Bericht door WilcoS »

ah... (maar de vraag was ook een beetje voor mijzelf, ik krijg over 12 dagen een oud fordje met spatborden die aandacht gaan verdienen.... en daar was de prijs ook naar 8-) )
reimo
Berichten: 4
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 23:14

Re: Aandachtspunten Ford Transit 2.5 (1994)



Bericht door reimo »

Wij hebben 2 weken terug een Transit uit 1992 op de kop getikt. Zoals hierboven vermeld, carrosserie is roestgevoelig, echter ons chassis lijkt hard te zijn. De motor is oerdegelijk, maar geen vermogensmonster zonder turbo. We hebben er 1 met hefdak en rijden rond de 100 km op de teller, veel harder begint de motor te veel toeren te maken. Verbruik lijkt mee te vallen, denk dat we in de buurt van de 1 op 14/15 uit gaan komen! Ik vraag me af hoe dit is met een hoogdak daarentegen.
Let op voor overgespoten bussen, wij hebben er enkele gezien die op het eerste oog er strak uit zien, maar bij een blik aan de binnenkant van de wielkasten zag je de gaten erin zitten!
Daarnaast; kijk goed na over het hele huishoudgebeuren functioneert. Leuk die standkachel en koelkast, maar als ze het niet goed doen heb je eigenlijk een lege bus gekocht! Bij ons doet de standkachel het niet, waarschijnlijk de printplaat defect en dat loont inmiddels niet meer om te repareren.

Succes met de aanschaf!

Sjoerd
Gebruikersavatar
cobes
Berichten: 8059
Lid geworden op: vr 23 jun 2006, 13:02
Locatie: El Mudamiento

Re: Aandachtspunten Ford Transit 2.5 (1994)



Bericht door cobes »

Geen tweedehands onderdelen voor te krijgen?
Groet Cobes.
___________

ik heb een Rapido V68 met 140 pk
Afbeelding .
temperatuur rond mijn huis
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13414
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Aandachtspunten Ford Transit 2.5 (1994)



Bericht door hathi »

Klopt omdat de Nieuwe zo Goedkoop zijn.
Hans
Toedeledoki

Re: Aandachtspunten Ford Transit 2.5 (1994)



Bericht door Toedeledoki »

durisotti schreef:Ik weet niet wat jou budget is, maar waarom bouw je zelf geen bestel bus om, of laat je dit doen.
Soms kun je voor niet te veel geld best wel een nette bestel bus vinden.

Zo iets bijvoorbeeld:

http://www.vdveen.nl/site/pagina.php?id ... d=2&p=4082

Is ook kant en klaar te leveren, maar dan heb je wel een andere prijs..:

http://www.vdveen.nl/site/pagina.php?id ... d=0&p=4273
Grappig, op de camperbeurs in Assen stond de inbouwer (http://www.postro.nl). Hij stond daar met een andere transit met vast bed. Mijn ouders zijn in de markt voor een andere camper. En waren erg gecharmeerd van de kwaliteit van inbouwen. Het is een scheepstimmerman die niet zoveel meer te doen had en daarom met campers begonnen is. Deze donkerblauwe Transits komen volgens mij bij de overheid vandaan. (Marechaussee ofzo). Weinig km's en nette bussen. Is wat mij betreft een goed alternatief voor een kant en klare buscamper.
Toedeledoki

Re: Aandachtspunten Ford Transit 2.5 (1994)



Bericht door Toedeledoki »

Ik ben overigens wel benieuwd wat het losse inbouwpakket voor een Transit kost. En of hij deze inbouwpakketten ook levert in andere indelingen en met bijvoorbeeld een vast bed.
Plaats reactie