Oldtimerregeling (weer) van de baan/Lichtje/Laatste nieuws

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ries
Berichten: 1347
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 19:59
Locatie: Utreg

Re: Oldtimerregeling (weer) van de baan / Lichtje



Bericht door Ries »

Het moet hier eens afgelopen zijn met regels bedenken die de weg van de minste weerstand volgen. Prikken ff een datum en vanaf dan betalen . Kassa, dank u wel. Die schijtbakken in Den Haag moeten gewoon de groep aanpakken waarom ze het doen. B.v. te veel stinkende oude Mercedessen die ingevoerd worden en zo een mooie oldtimer regeling ontduiken? Dan die bepaalde groep auto's aanpakken. Maar dat durven ze niet. Al jaren durven ze de vinger niet op de één of andere zere plek te leggen. Niet er over praten, wegkijken en niet één bepaald ding of groep aanpakken. Gewoon anderen de schuld geven en regels, nog meer regels voor iedereen. dat is veel makkelijker. De lafaards.
"Het is waanzin om honderden miljarden uit te geven aan niet effectief klimaatbeleid."

Just because my path is different doesn't mean I'm lost
Gebruikersavatar
Stef
Berichten: 6401
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 22:21
Locatie: Kamerik
Contacteer:

Re: Oldtimerregeling (weer) van de baan / Lichtje



Bericht door Stef »

Ries schreef:Dan die bepaalde groep auto's aanpakken. Maar dat durven ze niet.
Volgens mij is dat juist hetgene wat ze nu doen.
Gebruikersavatar
Ries
Berichten: 1347
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 19:59
Locatie: Utreg

Re: Oldtimerregeling (weer) van de baan / Lichtje



Bericht door Ries »

Nee, nee. Het balletje is gaan rollen met de import van die stinkende Mercedessen 190D en nog een paar van dat type. Veruit de meeste door? Ja i.d.d. een groep die ze niet apart willen/durven aan te pakken.
"Het is waanzin om honderden miljarden uit te geven aan niet effectief klimaatbeleid."

Just because my path is different doesn't mean I'm lost
vagebond
Berichten: 933
Lid geworden op: zo 30 apr 2006, 12:48
Locatie: maasbracht

Re: Oldtimerregeling (weer) van de baan / Lichtje



Bericht door vagebond »

alle oldtimers ook ouder dan 40 jaar 100 euro betalen
60 dagen kaart zelf inte vullen bij rijden kun je dus bijna 2 maanden gebruik maken van je oldtimer
is voor de echte oldtimers denk ik meer dan voldoende gebruik min oldtimet t3 ong 30 dagen per jaar
wie meer wil rijden betaalt het volle pond
met deze camper verbrassen wij ons geld
onze vrijheid is het enige dat telt
van loon pensioen of aow
neem je op je laatste reis niets mee

VAGEBOND

Afbeelding
Gebruikersavatar
Obelix
Berichten: 1159
Lid geworden op: wo 14 dec 2011, 19:23
Locatie: Gilze

Oldtimerregeling (weer) van de baan / Lichtje



Bericht door Obelix »

Volgens mij niet Stef. Voor m'n auto waar ik dagelijks mee rijd betaal ik 'met plezier' 2000 euro per jaar aan wegenbelasting maar straks moet ik voor m'n camper waar ik per jaar hooguit 500 km per jaar mee rijd in Nederland nog meer gaan betalen. En dat vind jij eerlijk. Nou, ik niet. Nu houd ik er over op. Dat ze maar eens in de ons omliggende landen gaan kijken.
Toedeledoki

Re: Oldtimerregeling (weer) van de baan / Lichtje



Bericht door Toedeledoki »

Als je op Facebook en hier op Camperforum kijkt dan staat voor sommige mensen hun hele leven in het teken van het al dan niet motorrijtuigenbelasting gaan betalen.

Ik zie het anders: Mensen hebben jaren van deze regeling kunnen profiteren en moeten nu, net als ieder ander, gaan betalen. Zo vreemd is dat toch niet. En ja ik heb ook jaren belastingvrij gereden. Onder andere stinkende Mercedes Diesels. Een W123 300 diesel uit 1980. Wat een auto! Dit is echt met afstand de beste auto die ik ooit heb gehad. En voor mij was dat een "echte" oldtimer. Hoewel sommige mensen het anders zien. Daarna kwam een W124 300 benzine uit 1986. Dit rijdt als een moderne auto. Geen wonder dat deze auto's aan hun eigen "succes" ten onder zijn gegaan.

Daarnaast natuurlijk de 407 camper. Toen het begon te "rommelen" dat daar mrb voor betaald moest worden heb ik hem verkocht. Met een eerlijk verhaal erbij. Aan een ondernemer die hem grijs blijft rijden.

Oldtimerrijders hebben volgens mij jarenlang hun kop in het zand gestoken. En nu de regels definitief veranderen is Leiden in last. Ik vind dat je dit op je klompen aan kon voelen.

Met alle respect: Een verbouwde touringcar of een Unimog uit 1986 met een camperopbouw is geen oldtimer zoals ik het zie. In Duitsland geldt bijvoorbeeld de regel dat een oldtimer "Originalzustand" moet zijn.
Wél ben ik het met jullie eens dat het bedrag wat je voor zo'n touringcarcamper moet gaan betalen buiten alle proporties is!

Dit is wel een oldtimer ;-)

Afbeelding

En een oldtimer Unimog
Afbeelding
traveller630
Berichten: 12121
Lid geworden op: di 22 feb 2005, 23:18
Locatie: rotterdam, zuid-holland, nederland, europa, enz.....

Re: Oldtimerregeling (weer) van de baan / Lichtje



Bericht door traveller630 »

Misschien is er een oplossing voor de 'klassieke' camperaar....

Er wordt regelmatig geschermd met kreten als 'We hebben geen haast' , het gaat niet om de PK's'
Dus als je weinig wilt blijven betalen en het hele jaar door rijden is er een oplossing.......



http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... 5_kmh.html


Verder blijft het natuurlijk een zeurpieten discussie........
Wanneer er grenzen getrokken moeten worden valt er altijd iemand binnen en iemand buiten........Duidelijk lijkt mij.
Jan Hester
Berichten: 10864
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:09
Locatie: Amsterdam

Re: Oldtimerregeling (weer) van de baan / Lichtje



Bericht door Jan Hester »

Ries, helemaal gelijk. Hier in Amsterdam West rijden voor dagelijks gebruik tientallen 190D rond die dus helemaal niets betalen en wel erg veel troep de lucht in blazen. Het irriteert me mateloos.
Jan Hester Amsterdam
Gebruikersavatar
wingman01
Berichten: 7546
Lid geworden op: zo 01 aug 2010, 20:52
Locatie: Vinkel, in (privé)vriendschap verbonden met Vanrhynsdorp (Zuid Afrika)

Re: Oldtimerregeling (weer) van de baan / Lichtje



Bericht door wingman01 »

daar staat tegenover dat je veel mensen van de ene op de andere dag voor het blok zet.
in ene veel betalen , of de boel voor een habbekrats verkopen.
maar zo gaat het zo dikwijls in NL....afspraken en regelingen zijn van generlij waarde.
worden zomaar eenzijdig ongeldig verklaard, en de burger is de dupe.
Old Truckers never die....they get a new Daf 105 XL
Afbeelding
Louis & Roeleen
CAMPERCLASSICS.NL
Peugeot J5 Pilote, 55KW, 1989.
Toedeledoki

Re: Oldtimerregeling (weer) van de baan / Lichtje



Bericht door Toedeledoki »

Voortbordurend op dit verhaal lijkt het mij ook niet vreemd als er aan het kwarttarief van campers ook iets gaat veranderen. Ik merk nu al om mij heen dat de gouden jaren van de jaren 80 Mercedes handelaren zijn overgesprongen naar de Camperbusjes voor dagelijks gebruik handelaren. :cheers:

Het zou mij niet verbazen als er iets van een maximaal aantal dagen of km's komt. Voor mijn Ducato op grijs betaal ik nu 130 Euro per maand, ik vind dat nog wel meevallen eigenlijk. Ik zit er daarom aan te denken om hem helemaal niet als camper te laten keuren. Alhoewel..van camper weer terug naar grijs moet ook mogelijk zijn toch?
Gebruikersavatar
Obelix
Berichten: 1159
Lid geworden op: wo 14 dec 2011, 19:23
Locatie: Gilze

Re: Oldtimerregeling (weer) van de baan / Lichtje



Bericht door Obelix »

paul snip schreef:Met alle respect: Een verbouwde touringcar of een Unimog uit 1986 met een camperopbouw is geen oldtimer zoals ik het zie. In Duitsland geldt bijvoorbeeld de regel dat een oldtimer "Originalzustand" moet zijn.
Wél ben ik het met jullie eens dat het bedrag wat je voor zo'n touringcarcamper moet gaan betalen buiten alle proporties is!
Dat ben ik helemaal met je eens Paul. Alleen was de oldtimer regeling nu de enigste manier om niet dat buiten proportionele bedrag te betalen. In dat zelfde Duitsland hebben ze wel normale belastingtarieven voor campers.

Ik hoef ook geen oldtimer regeling maar een MRB die in verhouding is. En dit was de manier.

En dat dit er aan zat te komen ben ik niet met je eens. Ze hebben de afgelopen jaren al twee keer de hele regeling omgegooid. En dan nu weer dit. Zul je zien dat ze straks het kwarttarief ook nog afschaffen. Daar heeft iedereen tenslotte ook al jaren kunnen profiteren. :bang:

Jack
Toedeledoki

Re: Oldtimerregeling (weer) van de baan / Lichtje



Bericht door Toedeledoki »

Het zou al heel netjes zijn de personenautotarieven te laten stoppen bij 3500kg. Of alles boven 3500kg weer gewoon op "grijs" toe laten. Een touringcar die nog gewoon touringcar is kost weinig in de belasting. Een vrachtwagen is ook niet duur.

Ik vind de omgebouwde Unimogs en Touringcars overigens wel prachtig hoor. En heb er helemaal niks op tegen.

Dat het kwarttarief nog een keer onder het mes gaat lijkt mij een logisch gevolg van het aantal kleine buscampertjes dat nu verkocht of omgebouwd wordt. En ik maak me daar ook schuldig aan. Wel heb ik het zodanig berekend dat zelfs voor de volledige belasting het nog haalbaar is voor mij.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Oldtimerregeling (weer) van de baan / Lichtje



Bericht door de Jonckheer »

Profiteren? Wat nou profiteren. Als de oldtimerregeling er niet was geweest had ik mijn bus immers nooit gekocht? Juist op basis van belastingvrij heb ik de bus gekocht en omgebouwd naar een camper. Waarom betalen de Belgen €200 per jaar voor een camper als de mijne? Omdat ze daar wél weten dat er maar spaarzaam mee gereden wordt en je er gewoon een moderne auto naast hebt waar je mrb voor betaald.
Als ik die dikke stotterende Weekers op TV zie brabbelen moet ik mijn uiterste best doen om mijn eten binnen te houden. Wat een totale minachting voor de burger laat deze regering zien! De EU vinden ze prachtig zolang het in het eigen straatje past maar het advies van de EU om de oldtimer grens op 30 jaar te stellen leggen ze naast zich neer.
Ik heb gisteren vele kamerleden (incl Pechtold :crazy: :wtf:) een mail gestuurd waarin ik onze situatie beschrijf. Dat zal niet helpen want ze zijn woonachtig op een andere planeet en hebben totaal schijt aan ons.
Als deze regeling doorgaat is het voor ons over en kan ie weg voor een veel te lage prijs uiteraard. Het camperen is dan voorbij want een beetje fatsoenlijke camper ligt dan buiten bereik. Was ik 25 jaar jonger geweest had ik geen moment geaarzeld en vertrokken uit deze idioterie. Wat een land! We kiezen en krijgen een regering die we niet gekozen hebben. We hebben een staatshoofd die we ook al niet gekozen hebben en die fijne en totaal nutteloze snoepreisjes maakt op onze kosten. Krommer kunnen we het niet maken! :bang:
Gebruikersavatar
hymertje644g
Berichten: 1488
Lid geworden op: zo 02 dec 2007, 22:29
Locatie: Friesland

Re: Oldtimerregeling (weer) van de baan / Lichtje



Bericht door hymertje644g »

PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFff

He he, dat is er uit. Hoezo geen politiek in dit Forum!
Afbeelding

Have a nice day; smile!

Afbeelding
Plaats reactie