Staatsbosbeheer

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Jeannette
Berichten: 6869
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:59
Locatie: Renkum
Contacteer:

Re: Staatsbosbeheer



Bericht door Jeannette »

Monique bedoelt Beek en Hei in Otterlo. SBB is tegenwoordig via een reserveringssysteem. Jammer. In Renkum heb je Quadenoord natuurterrein. Prachtig gelegen. Heb alleen geen idee tot wanneer dit open is.

Verstuurd van mijn LIFETAB_P9514 met Tapatalk
Jeannette
Geniet vandaag, overmorgen is morgen alweer verleden!
Gebruikersavatar
bensto
Berichten: 126
Lid geworden op: za 08 nov 2008, 21:26
Contacteer:

Re: Staatsbosbeheer



Bericht door bensto »

SBB is in mijn ogen een niet zo klantvriendelijk bedrijf met erg mooie kampeerterreinen en aardige boswachters / beheerders. Prijs/kwaliteitsverhouding is redelijk. Op dit moment in het seizoen is relevant welke SBB kampeerterreinen het hele jaar open zijn (info mhv Google - kan het niet terugvinden op de SBB website):
- Camping de Veenkuil te Bant (Kuinre)
-Camping de Drie Ermelo
-Camping Vlagberg St. Anthonis.
Vlagberg heeft hele mooie kampeerplekken in het bos (kost iets meer) en ook een aantal plaatsen met privé sanitair (kost ook een centje). En voor de kids prachtig gemaakte speelplekken puur natuur (neem aan dat dat nu eindelijk klaar is). Reserveren is noodzakelijk, maar je kan ook ter plekke bellen met een 030 nummer binnen en met de boswachter himself buiten kantoortijden. Reserveren (kostenloos!) is nu na de herfstvakantie niet meer zo relevant. (Drie zat vanwege herfstvakantie afgelopen weekend helemaal vol). In het Groene Boekje staan meer campings die het hele jaar open zijn. Veel succes en veel plezier met de kids.
Bensto
met vriendelijke groet
Bensto
NB trotse bezitter van -->Karmann Dexter 550;
Gebruikersavatar
Goldedition
Berichten: 1513
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 12:30

Re: Staatsbosbeheer



Bericht door Goldedition »

Niet alle natuurkampeerterreinen worden door SBB beheerd, mss dat daarmee de vergissing/verwarring over reserveren ontstaat ?
Ik reserveer meestal wel op voorhand, maar bv op de Hoevens in CHaam, HOEF je niet te reserveren, wel telefonisch aanmelden dat je een plekje wil innemen bij aankomst
http://www.dehoevens.nl/nl/natuurkampeerterrein
I write because I dont know what I think
untill I read what I say
Flannery o'Connor
Rob en Anneke
Berichten: 736
Lid geworden op: zo 01 jul 2007, 10:48

Re: Staatsbosbeheer



Bericht door Rob en Anneke »

Landgoed Quadenoord is open tot 31 Oktober en staat als het goed is ook in het groene boekje..

http://www.quadenoord.nl

Pittoresk gelegen op de Zuid-West Veluwe in een met akkers afgewisselde, bosrijke en heuvelachtige omgeving. De oude historie blijkt uit diverse grafheuvels. Uitgebreid netwerk van wandel-, fiets- en ruiterpaden. Nationaal Park Hoge Veluwe, Planken Wambuis, Ginkelse Heide en uiterwaarden nabij. Zo ook Kasteel Doorwerth en Airborne museum. Golfbaan op 2 km, overdekt zwembad op 3 km, openlucht­zwembad op 4 km.

De grote kampeerplekken (op zand­grond) liggen verspreid in de bossen rond het oude landgoed en aan de Renkumse Beek. Veilig voor kleine kinderen. Geen elektra, wel oplaadmogelijkheid voor accu's. Manege met paardenstalling op het landgoed.


Anneke
De natuur is een kado, alleen.. we pakken hem te snel uit.
Vopper
Berichten: 2195
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

Re: Staatsbosbeheer



Bericht door Vopper »

Bij Zeewolde is ook een pracht plek van SBB, ik dacht dat deze de Dassenburcht heette oid. Heb er in mei gestaan, heerlijk rustig. Plekken voor campers verhard met grasstenen en voorzien van stroom.

Gr. Vopper
1mei dag van het pensioen🤓
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Staatsbosbeheer



Bericht door hwendt »

Ik ben vorig jaar maar gestopt met SSB. De prijzen gaan bijna jaarlijks omhoog. Dan wordt er gerekend per persoon. Ga dus maar met twee kinderen naar een kaal veldje met een koude tochtige douche voor 25 tot 30 euro. Ja de omgeving is soms schiterend maar voor de eerder genoemde prijzn kun je ook naar de boerencampings die soms er vlak naast liggen en dan nog goedkoper zijn.

Ja ik weet dat ze soms de douche en toiletten vernieuwen maar dat is nog niet overal.

Hugo
Vopper
Berichten: 2195
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

Re: Staatsbosbeheer



Bericht door Vopper »

Het is inderdaad prijzig en het verbaasde mij dat er geen loosput was voor afvalwater, terwijl dat wel in het boekje stond. Maar de rust maakte dat weer goed :thumbup:
Verder op vekabocampings gestaan, die bevielen op 1 na ook goed.

gr. Vopper
1mei dag van het pensioen🤓
Gebruikersavatar
mariët
Berichten: 4536
Lid geworden op: ma 15 sep 2003, 16:56
Locatie: Zwolle

Re: Staatsbosbeheer



Bericht door mariët »

Vopper schreef:Bij Zeewolde is ook een pracht plek van SBB, ik dacht dat deze de Dassenburcht heette oid. Heb er in mei gestaan, heerlijk rustig. Plekken voor campers verhard met grasstenen en voorzien van stroom.

Gr. Vopper
De Dassenburcht is in Punthorst, bij Staphorst. Heel mooi kampeerterrein maar inderdaad, niet goedkoop. Je kunt er wel absolute privacy hebben als je kiest om in een 'hofje' te staan ipv op het veld.
Wij zijn er jaren terug eens geweest, toen was het sanitair de naam sanitair nog niet waard, een houten hok vol dennennaalden met een ijzeren wasbak en een onduidelijke douche. Maar de camping op zich en de ligging maken alles goed.
Jan en Mariët

We zijn de trotse eigenaren van een Frankia Titan 840 GD. We zijn weer op pad. Heerlijk!
Vopper
Berichten: 2195
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

Re: Staatsbosbeheer



Bericht door Vopper »

Ik heb het nog even opgezocht, het was de Dasselaar bij Zeewolde. Midden in de bossen en je hoort echt helemaal niets van verkeer e.d. :D :D
In Punthorst ben ik ook geweest, dat was met een treffen van oldtimerjeeps, ook een prachtplek.

gr. Vopper
1mei dag van het pensioen🤓
wvdieren
Berichten: 21
Lid geworden op: di 12 apr 2011, 19:30

Re: Staatsbosbeheer



Bericht door wvdieren »

SBB heeft TOP terreinen en deze hebben meer luxe en zijn dan ook duurder, ik zou hier wel reserveren. De simpeler terreinen zoals in Groesbeek staat in het groene boekje dat je moet reserveren. Niet gedaan 3 weken geleden en op vrijdag avond 21:00 uur aangekomen zonder reservering en ik was de enige gedurende het hele weekeinde. Z :D elfs de boswachter vond het kennelijk niet nodig om het geld op te halen ondanks dat ik het 06 nummer belde en ingesproken heb.
Dus behalve midden in de vakantie periode zal het wel los lopen. Je hebt tenslotte een camper en kan toch overal wel terecht ?
Mirte
Berichten: 606
Lid geworden op: wo 19 sep 2012, 14:51
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Staatsbosbeheer



Bericht door Mirte »

Bedenk dat campers niet overal op dat soort terreintjes mogen staan en dat het ZEER op prijs gesteld wordt je als camperrijder te houden aan de voorschriften hieromtrent. M.i. terecht. En verder: zie groene boekje of google eens even. ;;-)
Te koop: onze Ford Transit Nugget automaat met hefdak uit 1998
http://www.facebook.com/Ford-Transit-Nu ... nref=story
Boulange
Berichten: 126
Lid geworden op: za 12 feb 2011, 21:15

Re: Staatsbosbeheer



Bericht door Boulange »

Wij lijken er ook vaste bezoekers te zijn.
De campings verschillen veel.
De 1 veel rust, de ander gezellig, de volgende luxe.
Plekken zijn idd meestal wel mooi.
Manier van betalen was dit jaar ruk.
Denk dat dat snel zal veranderen, hier wordt niemand blij van en zou me verbazen als ze nu meer ophalen.
Beware ! ! ! This user posts under influence ! ! !
Gebruikersavatar
Werner-
Berichten: 560
Lid geworden op: di 12 jul 2011, 22:47

Re: Staatsbosbeheer



Bericht door Werner- »

Zojuist geboekt bij Staatsbosbeheer voor het pinksterweekeinde via de website, nou kan ik het mis hebben maar volgens mij is het wel erg goedkoop geworden x:D
Tekst spreekt voor zich :thumbup:

Aantal volwassenen 2
Aantal kinderen (2-12) 1
Aantal kinderen (0-2) 1
Voor periode vrijdag 17 mei 2013 t/m maandag 20 mei 2013
(3 nachten)
KOSTEN EURO
Kampeerplaats (3 nachten) €0,00
Kinderen t/m 2 jaar Gratis
Kinderen 3 t/m 12 jaar (3 nachten) €0,00
Volwassenen (6 nachten) €0,00
Toeristenbelasting (12 nachten) €8,40
Stroom (3 nachten) €7,50
Reserveringskosten €0,00
Totaal €15,90
Explorer
Berichten: 684
Lid geworden op: zo 12 dec 2010, 12:51

Re: Staatsbosbeheer



Bericht door Explorer »

Dat lijkt idd niet gek :P .
Zelf denk ik t groene boekje niet meer aan te vragen. Hebben genoten hoor, midden in t bos, maar heb 3 kids en ben doordat ze bij SSB de personen rekenen, bij de Roompot vgens mij voordeliger uit .... Sta ik nabij de duinen, is er n zwembad enz.... :?
Plaats reactie