Stroompalen...

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24456
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Stroompalen...



Bericht door javanes »

Marius schreef:
javanes schreef: En een Frans verloop is met die pinaarde wandcontactdoos meestal nog niet eens nodig.
De stekkers in Nederland zijn bijna altijd uitgevoerd voor rand- en pinaarde.
Zie maar eens pen aarde stekkers te bestellen (losse dus) in Nederland,
na wat zoeken op de TU site wel kunnen bestellen ,maar wel 2 keer zo duur als de normale randaarde broertjes.
Marius,

Die losse is stekker met rand en pinaarde is volgens mij niet zo'n probleem.
Je kunt in ieder geval bij kampeerzaken volgens mij dozen vol aanschaffen voor een normale (consumenten)prijs.
Maar voor het geval dat er toevallig ergens een stekker aan zit met alleen randaarde heb ik een aantal van deze liggen.
Afbeelding
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Vopper
Berichten: 2195
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

Re: Stroompalen...



Bericht door Vopper »

roma schreef:
de Jonckheer schreef:Zo moet het; commentaar van de vakman die weet hoe het werkelijk zit en door de grassprietjes heen kijkt. Zo moet het, vele malen beter dan dat van horen zeggen en beoordelen zonder verstand van zaken.
Wat een domme reactie, tegen het onnozele aan. Juist van een vakman zou je een houding verwachten van: "Zijn ze gek geworden op die camping! Openhangende stroomkasten en spelende kinderen? Sluiten die boel tot het gerepareerd is. Camping op de zwarte lijst!" Kennelijk mogen de (klein)kinderen van de Jonckheer thuis vrijelijk in de meterkast spelen; zoiets als uitbreiding op technisch lego: "'t Is toch veilig hier!" Leverde hij als vakman zijn klus ook zo af?
Hebben de ouders dan zelf geen eigen verantwoordelijkheid tot toezicht op hun kinderen?


gr. Vopper
1mei dag van het pensioen🤓
Gebruikersavatar
jan-
Berichten: 2633
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 18:48
Locatie: Harderwijk

Re: Stroompalen...



Bericht door jan- »

Die CEE verloopstekker kan je ook binnen gebruiken, hoewel dat niet voor de hand ligt.

Ik zie ook het gevaar niet op de foto. Als kleuter kwam ik eens een lamphouder tegen waarvan de lamp er even uitgedraaid was. Ik zag van die glimmende koperen dingetjes en kon daar met mijn vingertjes niet van afblijven. Ik schok me wezenloos en vertelde aan mijn vader dat ik een gek prikkelend gevoel kreeg als ik aan die dingetjes zat. Ik snapter er niets van. Ik moest er maar niet meer aanzitten en er werd maar gauw een lamp ingedraaid. Telkens als ik nieuwe veiligiheidsmaatregelen zie zoals dubbelgeisoleerd en zo, moet ik steeds weer denken aan die fitting waarvan je tot op de dag van vandaag heel makkelijk bij de spanning kan en nog steeds is toegestaan. Is ook niet makkelijk om van zo'n standaard af te stappen. Ondertussen is wel de aardlekschakelaar ingevoerd, maar of je daar altijd op moet vertrouwen?
Mijn 1e camper: viewtopic.php?t=8447705
Mijn 2e camper: viewtopic.php?t=8484909
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Stroompalen...



Bericht door hwendt »

Vopper schreef:
roma schreef:
de Jonckheer schreef:Zo moet het; commentaar van de vakman die weet hoe het werkelijk zit en door de grassprietjes heen kijkt. Zo moet het, vele malen beter dan dat van horen zeggen en beoordelen zonder verstand van zaken.
Wat een domme reactie, tegen het onnozele aan. Juist van een vakman zou je een houding verwachten van: "Zijn ze gek geworden op die camping! Openhangende stroomkasten en spelende kinderen? Sluiten die boel tot het gerepareerd is. Camping op de zwarte lijst!" Kennelijk mogen de (klein)kinderen van de Jonckheer thuis vrijelijk in de meterkast spelen; zoiets als uitbreiding op technisch lego: "'t Is toch veilig hier!" Leverde hij als vakman zijn klus ook zo af?
Hebben de ouders dan zelf geen eigen verantwoordelijkheid tot toezicht op hun kinderen?


gr. Vopper

Zou ik ook denken als ik geen kinderen heb en er geen verstand van heb,,,

maar die heb ik dus wel en kinderen kunnen onvoldoende denken en weten niet waar ze aanzitten en als je nee zegt willen ze graag ja doen en... en... ach als je zo een stomzinnig antwoord geeft dan weet je echt niet waar je het over hebt...laat dus maar...... :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
roma
Berichten: 4554
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Stroompalen...



Bericht door roma »

Vopper schreef:Hebben de ouders dan zelf geen eigen verantwoordelijkheid tot toezicht op hun kinderen? Vopper
Zucht, wat word ik moe van zo'n opmerking. Die man op die boot was 61!
En vwb veiligheid en verantwoordelijkheid: heb je die Franse campingzwembaden wel eens gezien? Zwembad wordt gegarandeerd afgekeurd als het niet voorzien is van de nodige veiligheidsvoorzieningen oa die onbegrijpelijke kindvijandige toegangspoortjes. Als het mij eindelijk gelukt is dat open te krijgen, vaak met hulp van de receptie of van een kreupele bejaarde, word ik het bad uitgestuurd omdat ik een zwemshort aan heb ipv een zwemslib.
Maar ja, Vopper kijkt niet op een kindje meer of minder, kletst als een wipkip.
@3
Berichten: 5033
Lid geworden op: zo 06 jun 2010, 11:05

Re: Stroompalen...



Bericht door @3 »

Hebben de ouders dan zelf geen eigen verantwoordelijkheid tot toezicht op hun kinderen?
Ja natuurlijk, altijd!
Als ouder laat je die verantwoordelijkheid niet over aan onverantwoordelijke campingbazen of andere idioten die vinden dat dat niet nodig is.
@3 vind niet dat reparatiekosten hoog zijn maar de kosten van de schade die is ontstaan.
myway
Berichten: 15519
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Stroompalen...



Bericht door myway »

javanes schreef:
myway schreef:
javanes schreef:Wat is er mis met een verloop van CEE naar een randaarde contrastekker.
Jacques de eerste is voor buiten gebruik niet meer toegestaan.
Dus deze kan ik in Schijndel niet meer krijgen??
Afbeelding
Ja, maar dan zit er een brief bij dat hij alleen binnen gebruikt mag worden.
Een aantal weken geleden stond ik op een camping in Frankrijk en daar gebruikten, ik denk 60% deze verloop.
Misschien was dat de reden dat toen het ging regenen de beheerder vuilnis zakken over de stroompalen trok.
Overigens verbaas ik mij altijd dat, als er een camper op een camping of camperplaats aan komt rijden, je vaak ziet dat er gelijk snel gezocht wordt naar de stroompaal.
Dit terwijl men de volgende ochtend weer weg gaat.
Ik heb geen eens een stroomkabel bij me.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Gebruikersavatar
linus
Berichten: 777
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 13:42
Locatie: Luxemburg

Re: Stroompalen...



Bericht door linus »

kletst als een wipkip
Wat een domme reactie
tegen het onnozele aan
Leverde hij als vakman zijn klus ook zo af
ach als je zo een stomzinnig antwoord geeft dan weet je echt niet waar je het over hebt...
OT,
Waarom worden reactie's als deze in dit forum geaccepteerd :( ? het zijn ook nog altijd dezelfde personen die met zulke complimenten strooien ::S
Verder wel amusant natuurlijk om te zien hoe men elkaar voor rotte vis uitscheldt, maar toch :crazy:
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Stroompalen...



Bericht door hwendt »

Omdat we hier grote volwassen kerels en vrouwen zijn en zowel complimenten moeten kunnen geven als iemand even zijn nummer zetten.
Doe je thuis ook met je gezin, op je werk en in het verkeer zal oook jij misschien nog wel ergere dingen zeggen,., dus waarom hier niet..

Wees blij dat je gewoon binnen de perken je mening mag geven.. ( nou ja ? soms niet dus ) anders hadden we hier een banlijst gehad welke groter was dan het aantal leden..

Enne ik heb hier niemand , iemand horen uitschelden voor "rotte vis " OOOooooooooo dit is weer zo een scheldwoord..OOOOooooo.........zo das er weer even uit...

Hugo die hier wel een aantal rotte vissen kent.. maar die horen er ook bij. :lol3: :cheers:
Laatst gewijzigd door hwendt op do 26 jul 2012, 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.
myway
Berichten: 15519
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Stroompalen...



Bericht door myway »

Marius schreef:
javanes schreef:Wat is er mis met een verloop van CEE naar een randaarde contrastekker.

En een Frans verloop is met die pinaarde wandcontactdoos meestal nog niet eens nodig.
De stekkers in Nederland zijn bijna altijd uitgevoerd voor rand- en pinaarde.
Zie maar eens pen aarde stekkers te bestellen (losse dus) in Nederland,
na wat zoeken op de TU site wel kunnen bestellen ,maar wel 2 keer zo duur als de normale randaarde broertjes.
Maar een wandcontact doos met pen aarde is al helemaal niet aan te komen in Nederland en vraagt echt creatief bestel werk
( wij leveren erg veel machines en kasten aan België dus heb ze regelmatig nodig).

Overigens als uitvoerend nen 3140 keurmeester zie ik zo ook niet veel mis met het kastje.
het hangt scheef en is niet dicht gedraaid maar verder ziet het er redelijk uit.
Maart het kan dicht en de behuizing zier er heel uit, voorzien van aardlek en per wcd een zekering automaat.
Zoals blauwe bus schrijft kom ik ook bij bedrijven erg vaak veel kwalijkere zaken tegen,
en ook in ruimtes waar klanten rond lopen (in ons geval patiënten dus ook vaak kinderen).
Vaak worden hele machines parken voorzien van spanning via gewone blokker stekker doosjes,
niet afgerolde haspels met daarop aangesloten een oven van 3500 watt.
Half door gezaagde snoeren van de decoupeerzaag, door gesmolten snoeren van föhnen, kan nog wel ff door gaan hoor.. :wink:
Hoi Marius
Hoeveel wil je er hebben à 1,50


Sent from my iPhone using Tapatalk.
roma
Berichten: 4554
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Stroompalen...



Bericht door roma »

linus schreef:OT, Waarom worden reactie's als deze in dit forum geaccepteerd ? het zijn ook nog altijd dezelfde personen die met zulke complimenten strooien.
Verder wel amusant natuurlijk om te zien hoe men elkaar voor rotte vis uitscheldt...
"Doe eens normaal man!"
Vopper
Berichten: 2195
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

Re: Stroompalen...



Bericht door Vopper »

@3 schreef:
Hebben de ouders dan zelf geen eigen verantwoordelijkheid tot toezicht op hun kinderen?
Ja natuurlijk, altijd!
Als ouder laat je die verantwoordelijkheid niet over aan onverantwoordelijke campingbazen of andere idioten die vinden dat dat niet nodig is.
hehe, toch nog mensen met gezond verstand :thumbup: :thumbup: en niet alleen een grote waffel :thumbdown:

gr. Vopper
1mei dag van het pensioen🤓
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Stroompalen...



Bericht door hwendt »

Vopper schreef:
@3 schreef:
Hebben de ouders dan zelf geen eigen verantwoordelijkheid tot toezicht op hun kinderen?
Ja natuurlijk, altijd!
Als ouder laat je die verantwoordelijkheid niet over aan onverantwoordelijke campingbazen of andere idioten die vinden dat dat niet nodig is.
hehe, toch nog mensen met gezond verstand :thumbup: :thumbup: en niet alleen een grote waffel :thumbdown:

gr. Vopper

Natuurlijk man. Al die ouders die ik mocht vertellen dat hun kind iets was overkomen waren allemaal zeer slechte ouders en hebben niet opgelet. Die hadden dan ook geen gezond verstand en geen enkele verantwoordelijkheids gevoel..
Waar slaan jullie je voor op de borst....? Hoezo gezond verstand er zit gewoon een steekje los als je dit soort antwoorden geeft, het geeft blijk van geen enkele kennis van kinderen en hun gedrag,

Hugo :twisted: :twisted: :twisted:

Hugo
Henry van der Veen
Berichten: 2514
Lid geworden op: vr 13 jul 2007, 0:03
Locatie: Hoogeveen

Re: Stroompalen...



Bericht door Henry van der Veen »

Ik schrik nog meer van mensen die zo'n CEE-verloop naar Schuko gebruiken en daar een oranje twee-aderig snoer voor dubbel geïsoleerde apparaten op aansluiten waar ze een Cee contracontactstop aangezet hebben...

Toen ik de meneer wees op het gevaar kreeg ik te horen dat als hij wel aarde gebruikte dat dan steeds de aardlekschakelaar uit sloeg en dat hij dat snoer al jaren gebruikte ... :bang:

Verdere uitleg hoefde ik hem niet te geven, hij wist wel wat hij deed... :shock:

Je mag natuurlijk niet hopen dat ie er in blijft als ie eens een keer zijn camper in stapt, maar van mij mag ie een beste kleun krijgen... :twisted:

Alleen hoop ik niet dat onschuldige mensen er het slachtoffer van worden!

En inderdaad, de kasten die ik zie zijn van kunststof en hebben in ek geval een goede intacte afdekplaat over de koperdelen, dus aanraakveilig zo te zien.

Dat ze de boel niet even goed vast en rechtzetten kan er bij mij niet echt in, da's gewoon slordigheid, of laksheid, maar dat is nog tot daaraantoe.

Veilgheid is geen spelletje, en aansprakelijkheid wordt heel vaak onderschat.
Zoektocht naar Karmann Gipsy of Cheetah eigenaren op mijn site. http://members.home.nl/karmanngipsy/
Plaats reactie