Hoe en waar werken aan de camper?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4387
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Hoe en waar werken aan de camper?



Bericht door Transitje »

Al lezend op dit forum krijg ik het idee dat de meeste campereigenaars graag zelf aan hun camper werken. De één bouwt bijna van de grond af een nieuwe camper en de ander beperkt zich tot het opplakken van een sticker, en alles daartussen.
Nu zal niet iedereen beschikken over een grote schuur achter z'n woning, dus de vraag is: Hoe en waar werk je aan je camper, is dit inderdaad in de grote schuur of moet je je behelpen met een plekje op de openbare weg?
Zelf ben ik in de gelukkige omstandigheid dat de camper naast het huis staat en onder een afdak, net voor de schuur, zodat er best wel ruimte en gelegenheid is om aan de camper te werken.

Afbeelding
Groeten

Klaas
Gebruikersavatar
a j v d zwet
Berichten: 325
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 21:43
Locatie: roelofarendsveen

Re: Hoe en waar werken aan de camper?



Bericht door a j v d zwet »

Is het geen idee om mensen met eigen ruimte in heel nederland op te roepen om plaats beschikbaar te stellen voor kleine reparaties aan medecamperaars,eventueel tegen een kleine vergoeding.
gr.ton
Gebruikersavatar
wingman01
Berichten: 7546
Lid geworden op: zo 01 aug 2010, 20:52
Locatie: Vinkel, in (privé)vriendschap verbonden met Vanrhynsdorp (Zuid Afrika)

Re: Hoe en waar werken aan de camper?



Bericht door wingman01 »

regel per regio een sleutelweekend voor kleine klusjes.
elke regio heeft wel een paar mensen die van alles wat verstand hebben.
tegelijk heb je een leuke samenkomst.

wij hadden een tijdje terug een sleutelweekend bij een van onze clubleden van ,,CamperClassics.nl,,
was een groot succes.
er zijn diverse kleine klusjes gedaan die leden thuis niet konden doen vanwege ruimtegebrek of gebrek aan kennis.
Old Truckers never die....they get a new Daf 105 XL
Afbeelding
Louis & Roeleen
CAMPERCLASSICS.NL
Peugeot J5 Pilote, 55KW, 1989.
Gebruikersavatar
paulus51
Berichten: 3097
Lid geworden op: wo 31 mar 2010, 21:21
Locatie: Arnhem

Re: Hoe en waar werken aan de camper?



Bericht door paulus51 »

heel leuk idee en initiatief moet ik zeggen,
zelf werk ik aan de camper aan huis op de oprit in de open lucht dus het weer moet wel een beetje mee zitten :wink:
Laatst gewijzigd door paulus51 op wo 09 mei 2012, 9:52, 3 keer totaal gewijzigd.
Goed kijken is de kracht van het zelf doen

leef je droom, droom niet je leven
One Life.........live it !
Gebruikersavatar
MaartenG
Berichten: 46
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 22:54

Re: Hoe en waar werken aan de camper?



Bericht door MaartenG »

Leuke vraag! Ten eerste de sleutelplek. Er zijn volgens mij best wel veel doe het zelf garages waar je ook wel vaak speciaal gereedschap kunt huren en/of advies krijgen. Daar zou je dan met een paar gelijkgestemden kunnen afspreken om een klus te doen. Maar dat is meer voor het automechanische gedeelte natuurlijk.
Maar wat je ook kunt doen: ik ben lid van de volvo700 vereniging en die organiseert met regelmaat een zogenaamde sleuteldag. Dan wordt een garagehouder benaderd (die affiniteit heeft met die volvotypes) om op zaterdag de werkplaats open te stellen voor zelfsleutelen. Dan is er dus toezicht en ook deskundig advies. En veel koffieleuten en oh-en. Tegenprestatie is dat alle te monteren onderdelen en vloeistoffen van die garage moeten worden gekocht. Maar het is toch wel liefdewerk van zo'n garage hoor, worden ze niet rijk van.
Zoiets kun je misschien ook doen in samenwerking met een camperbedrijf in je eigen dorp of stad. De een komt dan inderdaad om zijn antenne recht te buigen en de ander om een roestplekje aan de onderkant bij te werken of de ontsteking van de kachel te fixen, etcetera. Punt is wel dat er zoveel verschillende campers zijn en dat er waarschijnlijk minder snel een vereniging in beeld waarvan een bestuurslid zo'n camperbedrijf kan benaderen. Voor zo'n bedrijf is het natuurlijk wel plezierig als ze een aanspreekpunt hebben en die de organisatie op zicht neemt.
Het idee om je eigen sleutelruimte en ervaring beschikbaar te stellen aan mede camperaars is heel sympathiek maar ik zie wel een paar beren op de weg. Onder andere als er vergoedingen betaald gaan worden ben je al snel Beun de Haas zeker als het uiteindelijke resultaat niet goed is.
Maar als je zou beginnen met een soort van contactadvertenties. Waarin je als het ware de vraag kunt stellen 'mag ik eens bij iemand komen kijken die een camper type x heeft of die acessoire type y heeft gemonteerd. En het dan aan de mensen onderling overlaten of ze het bij een keer kijken willen laten of 'verder willen gaan' ;-)
Hoe dan ook een leuke vraag. Ik heb net zelf een camper en zou het wel leuk vinden eens bij een ander te kijken.
JWG Buscamper Ducato 1995 met 8140.67 dieselmotor
Marius
Moderator
Berichten: 11420
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 8:56
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:

Re: Hoe en waar werken aan de camper?



Bericht door Marius »

Transitje schreef: Zelf ben ik in de gelukkige omstandigheid dat de camper naast het huis staat en onder een afdak, net voor de schuur, zodat er best wel ruimte en gelegenheid is om aan de camper te werken.

Afbeelding
Hee dit herken ik, volgens mij ben ik wel al een aantal keer voorbij jullie huis gereden terwijl ik onderweg was voor mijn werk.
Mooie stek heb je zo.
Ik sleutel en werk aan de camper gewoon voor de deur.
Regent het dan heb ik pech.. :(
Greetzzzz, Marius
Bezoek ook eens: CamperZone.nl
Jorn hofman
Berichten: 28
Lid geworden op: do 16 jan 2014, 17:36
Locatie: Noord Nederland

Re: Hoe en waar werken aan de camper?



Bericht door Jorn hofman »

Hallo,

Ik ben bezig om aan een Hymer wat klussen te doen en de binnenkant een te pakken maar dit alles is niet goed buiten te doen en zonder het goede gereedschap kom je ook niet ver daarnaast heb ik niet veel verstand van motor enz.

Zijn er al van deze initiatieven in Groningen georganiseerd of is dit mogelijk

Groeten Jorn
Het maakt niet uit hoe oud je bent, als je maar de juiste mensen kent.

Groeten Jorn (16)
Gebruikersavatar
ben19
Berichten: 1087
Lid geworden op: do 12 aug 2010, 12:22
Locatie: Drachten Friesland

Re: Hoe en waar werken aan de camper?



Bericht door ben19 »

gelukkig heb ik een eigen schuur waar alles kan van kleine tot grote klus en lekker thuis
Fiat Ducato Multijet x250 Dethleffs.
magic black shadow limit edition.


Groet Ben
Arie55
Berichten: 5681
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: Hoe en waar werken aan de camper?



Bericht door Arie55 »

Er zijn sleutelclubs. Maar of die je kunnen helpen? Het is vaak zo dat je op jezelf bent aangewezen. Dan is er nog de hoogte van de camper, gaat die dan daar in de ruimte?
Het zelf een ruimte zoeken op marktplaats (heb ik gedaan) vond ik ze wel, maar niet alle willen dat je knutselt. En degeen die dat toestaat, koste 180 euro in de maand en die was ook niet echt in de buurt.
Ik zie het donker voor je in (heb zelf ook die uitdaging)

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Gebruikersavatar
Gerard056
Berichten: 405
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 12:32
Locatie: Roosendaal

Re: Hoe en waar werken aan de camper?



Bericht door Gerard056 »

Na eerst een poos de camper op een huurplaats van een kassencomplex te hebben gehad ( waar je niet aan je camper mocht werken en je gasfles en accu,s moest verwijderen ) tijdens de wintermaanden en gedurende de zomermaanden stond de camper op een (huur) buitenparkeerplaats.

Ben Ik nu in de gelukkige omstandigheid dat we een eigen Mega Garage hebben in een business Center van 10 meter lang 3.6 meter breedte en 3.7 meter hoog,
met eigen elektriciteit-kast dus altijd licht en stroom en voorzien van water en afvoer.
Complex heeft voor de garage houders een toilet groep.
Alles goed afgesloten met roldeuren en een elektrisch rolhek op afstand.
Complex heeft ook een beveiliging systeem dmv camera,s en security service.
Camper heeft genoeg ruimte rondom en er ik heb er zelfs nog een motoraanhanger dwars in staan en een stalen werkbank waarvan ik evt het blad en onder poten kan inklappen.
Daarboven heb ik een kleine zolder gemaakt 6 m2 om alle niet direct nodige spullen op te slaan.

Aangezien we toch geen winter kampeerders zijn en de camper ( nu 9 maanden Jong ) dan geschorst staat denk (en hoop) ik dat we er op deze manier lang plezier van zullen hebben !

Gerard.
Duiker
Berichten: 503
Lid geworden op: di 28 mei 2013, 17:48

Re: Hoe en waar werken aan de camper?



Bericht door Duiker »

Ik ben de gelukkige die een schoonzoon CEO van een electromecanica & automatisatie bedrijf heeft.De laad-/losplaats is voorzien van een 5 ton hijskraan.Schuurmachines,draaibanken,werktuigen,freesmachines e.d. kan/mag ik gebruiken (alhoewel).De vrije plaats is ruim goed voor een vijftal campers,de hoogte is (schat ik)ruim 8 meter.Dus na vertrek van het personeel en in de week-end (lees:de zaterdag) heb ik alles voor mij alleen.
Laatst gewijzigd door Duiker op za 22 feb 2014, 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
wiwiwes
Berichten: 716
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:06
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Hoe en waar werken aan de camper?



Bericht door wiwiwes »

Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik 2 loodsen heb met een werkplaats daar bij die ik voor mijn andere hobby gebruik.
Jammer genoeg past mijn camper er niet op de brug met z,n 8.20x2.50 :bang:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
http://www.stichtingdts.nl http://www.camperclassics.nl
Iveco turbo daily/Niesmann Clou 670p
Gebruikersavatar
Paul Willem
Berichten: 602
Lid geworden op: di 06 mar 2012, 18:05
Locatie: Amsterdam

Re: Hoe en waar werken aan de camper?



Bericht door Paul Willem »

Ik maak op gezette tijden gebruik van een zogenaamde hobbygarage. Er zijn er veel in Nederland: http://www.carblogger.nl/auto-onderhoud ... f-garages/

Ik gebruik zelf deze in Amsterdam, super goed: http://www.hobbyhal.nl/
Met vriendelijke groet,

Paul.
Adria Coral S680 SP

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.
hugo52
Berichten: 108
Lid geworden op: vr 15 nov 2013, 20:12

Re: Hoe en waar werken aan de camper?



Bericht door hugo52 »

Ik ga altijd naar:
http://www.securityhobbyhal.nl/
Dit is een hele grote ruimte en hebben ze een zware brug .
Met mijn vorige camper Hymer 900 (9 meter lang en 6000 kilo) ging dit makkelijk.
Ziehier, wat een ruimte!!
Hugo
Bijlagen
20150119_123514-1.jpg
20150119_123514-1.jpg (105.78 KiB) 1107 keer bekeken
Laatst gewijzigd door hugo52 op zo 26 mei 2019, 22:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie