Ervaringen Reimo slaaphefdak: 115cm breedte

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
efsix
Berichten: 647
Lid geworden op: vr 25 nov 2011, 20:47

Ervaringen Reimo slaaphefdak: 115cm breedte



Bericht door efsix »

Hoi allen,

vandaag een camper bekeken met bovengenoemde dak.
Verkoper geeft dit als 2 persoons aan. Wat is jullie ervaring? Is dit net genoeg om met zijn tweeën (gemiddelde lengte/dikte) te slapen. Aan de zijkant iets speling voordat je het tentdoek raakt. Ik weet dit is persoonlijk maar wil toch graag jullie ervaring! We liggen trouwens wel af en toe lepeltje/lepeltje :lol:

Verder nog adviezen om het dunne matras op te waarderen? Extra luchtbed/eronder/erop, selfinflatable's etc.

Groetjes!
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19157
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Ervaringen Reimo slaaphefdak: 115cm breedte



Bericht door Aloys »

Wij hebben een Volkswagen gehad met een bed van 117cm breed, tussen de zijwand en de kastenwand.
Dus geen marge, en harde wanden! Lepeltje-lepeltje is dan wel vereist, lig je beiden op de rug dan lig je klem!
We vonden het geen probleem, behalve als het in Zuid-Frankrijk ook 's nachts nog 30 graden is, zonder
wind...

Ik denk dat die 115cm wel te doen is, mede omdat je er nog een beetje ruimte naast hebt, én tentdoek
wat meegeeft als je een elleboog uitsteekt. Want dat misten we dus, achterin de bus (dat rijmt :D )
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: Ervaringen Reimo slaaphefdak: 115cm breedte



Bericht door durisotti »

1.15 lijkt mij niet erg comfortabel voor 2 personen.

Dit dak heeft een bed van 1.40 in plaats van 1.15 !

http://www.topsleeper.nl/website%20camp ... xhome.html
Gebruikersavatar
vkampen
Berichten: 245
Lid geworden op: do 12 jan 2006, 10:36
Locatie: Zandeweer

Re: Ervaringen Reimo slaaphefdak: 115cm breedte



Bericht door vkampen »

Wij hebben een T3 en een T4 gehad met slaaphefdak. Het kan wel maar heeft niet veel ruimte over. voor kinderen gaat het prima. Maar als je met regen te lang tegen het doek aan ligt trekt het regenwater er op den duur doorheen.
Mvg Peter
Gebruikersavatar
Anika
Berichten: 240
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 19:23
Contacteer:

Re: Ervaringen Reimo slaaphefdak: 115cm breedte



Bericht door Anika »

Wij hebben een T4 gehad en onze zoon een T3. Als je klein van stuk bent is het te doen. Voor kinderen tot een jaar of 12-13 ook goed te doen. Echt prettig liggen voor volwassenen is het niet.
Je kan op het matras selfinflating matrasjes leggen van 50cm breed. Als je die opendraaid als je weer weggaat kan het dak nog dicht.
Als jullie graag een bus met hefdak willen hebben kijk dan ook eens naar de Transit en Renault. Die zijn wat breder.
efsix
Berichten: 647
Lid geworden op: vr 25 nov 2011, 20:47

Re: Ervaringen Reimo slaaphefdak: 115cm breedte



Bericht door efsix »

Bedankt voor de antwoorden tot nu toe. Het geeft ons een goed beeld.
Het gaat trouwens om een Renault met een 14 jaar oud Reimo hefdak.

Mvg Marc
Gebruikersavatar
Anika
Berichten: 240
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 19:23
Contacteer:

Re: Ervaringen Reimo slaaphefdak: 115cm breedte



Bericht door Anika »

Is er een reden dat jullie voor een bus met hefdak kijken?
Als er geen speciale reden is om voor een hefdak te kiezen en je wil er kennelijk wel met 3-4 personen in slapen. (Dat maak ik op uit het feit dat je in het bovenbed wil slapen, dan denk ik dat het onderbed bezet is.)
Kijk dan eens naar vaste daken van 245 of 260 hoog. Zeker bij de Transit heb je dan een bovenbed van 150 breed. Ook de James Cook heeft zo'n breed boevenbed maar die is wel 3 meter hoog. In onze Ducato zit geen bovenbed, hebben we niet nodig maar dat zou 145 breed kunnen zijn.
Een vast dak is ook warmer en je hebt veel meer opbergmogelijkheden. Zeker als je ook in het voor en najaar weg wil is dat prettig.

Wat je ook kan doen is een buscamper met een daktent erop. Die daktenten zijn rond de 1000 euro. De slaapplek is dan 140 bij 220. In Belgie en in Nederland zitten outdoordealers die ze aanbieden.
efsix
Berichten: 647
Lid geworden op: vr 25 nov 2011, 20:47

Re: Ervaringen Reimo slaaphefdak: 115cm breedte



Bericht door efsix »

We willen inderdaad met 3-4 personen er een weekend in kunnen slapen.
Bij mooi weer zetten we een extra bustent neer met een slaapcabine.
De Ford Nugget met het vaste hoge dak hebben we ook al bekeken. Mijn vrouw vond ze erg lelijk (de meesten) en wil er niet mee rijden. Voor mij was het wel een optie, zeker gezien de extra ruimte die je kunt benutten. (extra vaste matrasjes en losse tassen met kleding.
De Nugget komt er toch weer bij als mogelijkheid.

Bedankt!
toet
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 18:20

Re: Ervaringen Reimo slaaphefdak: 115cm breedte



Bericht door toet »

Ford Nugget met hefdak is natuurlijk ook een mogelijkheid!
Wij hebben jaren een Ford met hefdak gehad en die 1,50 mtr. breedte gaf voor mij ook de doorslag en sliep heerlijk!
Later hebben we ook nog een bus met vast verhoogd dak gehad maar dan is het in en uit bed klimmen wel een gymnastische oefening :crazy: omdat er dan veel minder ruimte is tussen bed en dak. Ook is het sneller benauwd.
Succes met de keuze!

Gr. Jan.
Plaats reactie