Kleine kids in huurcamper: 2-puntsgordel...

Algemene campervragen en -opmerkingen.
LauraTheissen
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 15 jan 2012, 8:52

Kleine kids in huurcamper: 2-puntsgordel...



Bericht door LauraTheissen »

Dag!

Wij willen deze zomer 4 weken met een (huur) camper rondreizen met onze twee kleine kids (2 en 4 jr oud, beiden zwaarder dan 15 kg). In de camper zitten alleen twee 2 puntsgordels achterin. Hoe kunnen wij onze kinderen nu veilig vervoeren.
In onze auto zit de oudste op een stoelverhoger met rugleuning (hiervoor heb je een 3 puntsgordel nodig) en onze jongste in een zitje met een harnas, ook hiervoor heb je een 3 puntsgordel nodig.
Beide jongens zouden in theorie op een stoelverhoger mogen zonder rugsteun, zijn deze goed en veilig te gebruiken met alleen een 2 puntsgordel? Onze voorkeur gaat er naar uit om stoelverhogers met rugleuining te gebruiken omdat ze dan ook af en toe even in slaap kunnen sukkelen. Maar deze moeten volgens de fabriek met 3 puntsgordel bevestigd worden.... Wie o wie kan ons helpen!!
Alle tips zijn welkom!

Vriendelijke groet,

Laura Theissen
ps Omdat het een periode van 4 weken betreft willen wij geen isofix stoeltjes kopen...
Gebruikersavatar
Icebox
Berichten: 2440
Lid geworden op: di 20 jul 2010, 10:12
Locatie: Halfweg

Re: Kleine kids in huurcamper, 2 puntsgordel...



Bericht door Icebox »

Ik zou bijna zeggen: kijk eens naar een andere huurcamper die wel driepuntsgordels hebben.

En: welkom natuurlijk! :D
Just make it real and make it last! - Beth Hart-
Jvdberg

Re: Kleine kids in huurcamper, 2 puntsgordel...



Bericht door Jvdberg »

Misschien kun je eens op marktplaats kijken voor 2 stoeltjes die wel met een 2 punts gordel vast gezet kan worden, en waar wel een harnas in zit.
Deze stoeltjes kun je na de vakantie dan gewoon weer op marktplaats zetten.
En misschien is er in de camper een mogelijkheid om deze stoeltjes met een spanband nog eens EXTRA vast te zetten.

Trouwens ook namens mij, welkom hier.
Gebruikersavatar
lemaharu
Berichten: 248
Lid geworden op: ma 24 okt 2005, 22:51
Locatie: Sint Michielsgestel

Re: Kleine kids in huurcamper, 2 puntsgordel...



Bericht door lemaharu »

Ik heb het voor je nagevraagd bij een groot Duits verhuur bedrijf (ook de verhuur prijzen zijn in Duitland lager dan in Nederland)

Hierbij hun antwoord.

Hallo,

man kann Kindersitze mitbringen und an den Sicherheitsgurten befestigen.

Gruß


Dus de kinderzitjes meenemen en een geschikte camper met driepuntsgordel uitkiezen.
LauraTheissen
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 15 jan 2012, 8:52

Re: Kleine kids in huurcamper, 2 puntsgordel...



Bericht door LauraTheissen »

Bedankt voor de reacties!
Wat is de website van het duitse verhuurbedrijf? Dan kan ik daar eens gaan kijken!

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Eemspoort
Berichten: 748
Lid geworden op: wo 05 okt 2011, 14:52
Locatie: Dieren

Re: Kleine kids in huurcamper, 2 puntsgordel...



Bericht door Eemspoort »

Een huur-camper met slechts heupgordels achterin? Dan is dat ding zeker uit het jaar kruik?
Kan me niet voorstellen, dat een nieuwe of recente camper nog heupgordels mag hebben?

Maar zoals hierboven al eens gezegd, gewoon op zoek gaan naar een andere huur-camper, die wel 3-puntsgordels heeft.

Gr. Ed
GMC Midas Mini 190 '76
Droomt stiekem van een pre-'86 Hymer S660....
Gebruikersavatar
lemaharu
Berichten: 248
Lid geworden op: ma 24 okt 2005, 22:51
Locatie: Sint Michielsgestel

Re: Kleine kids in huurcamper, 2 puntsgordel...



Bericht door lemaharu »

Heupgordels worden gebruikt bij stoelen waarbij de rugleuning in de rijrichting staan. Dan hebben driepuntsgordel namelijk geen zin.
Gebruikersavatar
lemaharu
Berichten: 248
Lid geworden op: ma 24 okt 2005, 22:51
Locatie: Sint Michielsgestel

Re: Kleine kids in huurcamper, 2 puntsgordel...



Bericht door lemaharu »

LauraTheissen schreef:Bedankt voor de reacties!
Wat is de website van het duitse verhuurbedrijf? Dan kan ik daar eens gaan kijken!

Alvast bedankt!
Het verhuurbedrijf die ik benaderd heb en waarvan ik weet dat ze een enorme verhuurvloot hebben is Dümo te Dülmen met een filiaal te Emmerich.

Hun site http://www.duemo-duelmen.nl of in het Nederlands http://www.duemo-duelmen.nl
Gebruikersavatar
Eemspoort
Berichten: 748
Lid geworden op: wo 05 okt 2011, 14:52
Locatie: Dieren

Re: Kleine kids in huurcamper, 2 puntsgordel...



Bericht door Eemspoort »

lemaharu schreef:Heupgordels worden gebruikt bij stoelen waarbij de rugleuning in de rijrichting staan. Dan hebben driepuntsgordel namelijk geen zin.
Zeker nog nooit van achteren aangereden.... :roll:

Gr. Ed
GMC Midas Mini 190 '76
Droomt stiekem van een pre-'86 Hymer S660....
LauraTheissen
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 15 jan 2012, 8:52

Re: Kleine kids in huurcamper, 2 puntsgordel...



Bericht door LauraTheissen »

Dag,

Bedankt voor het adres van de website, ik zal daar eens kijken. Echter wij hebben al een optie op de camper. @Ed, het is idd een oudere camper uit 1999, echter niet iedereen heeft het budget om een nieuwe camper te huren... dus als je een suggestie hebt waar je nieuwere campers kunt huren voor minder dan de hoofdprijs dan houd ik me aanbevolen. :-)

Op marktplaats heb ik nog geen stoeltjes kunnen vinden die alleen met een 2puntsgordel te bevestigen zijn. Onze verhuurder zoekt nu uit of hij 3puntsgordels in de camper kan laten zetten.

Maar... als iemand nog goede websites weet voor het huren van een camper, let me know!
Gebruikersavatar
lemaharu
Berichten: 248
Lid geworden op: ma 24 okt 2005, 22:51
Locatie: Sint Michielsgestel

Re: Kleine kids in huurcamper, 2 puntsgordel...



Bericht door lemaharu »

Eemspoort schreef:
lemaharu schreef:Heupgordels worden gebruikt bij stoelen waarbij de rugleuning in de rijrichting staan. Dan hebben driepuntsgordel namelijk geen zin.
Zeker nog nooit van achteren aangereden.... :roll:

Gr. Ed
Gaat mij erover wat de wet voorschrijft, zoek maar na !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hoornveld
Berichten: 258
Lid geworden op: di 29 jun 2010, 11:22

Re: Kleine kids in huurcamper, 2 puntsgordel...



Bericht door Hoornveld »

Ik denk dat jullie mekaar niet begrijpen, driepuntsgordels hebben alleen een juiste werking wanneer de stoel in rijrichting staat of achterstevoren.
Dus niet dwars op de rijrichting :!:
Heupgordels houden je alleen op je plaats maar geven je niet echt (lichamelijk) bescherming bij een aanrijding. :!:

Groet
Fiat 625N3 Camper zelfbouw 1971 (aanschaf 2010)
Voorzien van gereviseerde iveco 2.8 TD(i) (inbouw 2012)

"IEN LIBBEN LIBJE IT"
Gebruikersavatar
peter
Berichten: 1030
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 21:34
Locatie: soesterberg

Re: Kleine kids in huurcamper, 2 puntsgordel...



Bericht door peter »

ik heb ook heupgordels in de rijrichting. mijn camper is niet eens zo oud. 1998.

ik zet het kinderzitje hiermee vast. de kleine zit in het harnas.

de stoelverhoger is een ander verhaal. je zou een kind op de voorstoel vast kunnen zetten. daar zit wel een driepuntsgordel.
Gebruikersavatar
Eemspoort
Berichten: 748
Lid geworden op: wo 05 okt 2011, 14:52
Locatie: Dieren

Re: Kleine kids in huurcamper, 2 puntsgordel...



Bericht door Eemspoort »

lemaharu schreef:
Eemspoort schreef:
lemaharu schreef:Heupgordels worden gebruikt bij stoelen waarbij de rugleuning in de rijrichting staan. Dan hebben driepuntsgordel namelijk geen zin.
Zeker nog nooit van achteren aangereden.... :roll:

Gr. Ed
Gaat mij erover wat de wet voorschrijft, zoek maar na !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Laat ik nou niet veel op hebben met wetjes die de veiligheid in het geding brengen?
JIJ zegt, dat 3 punts-gordels geen zin hebben, als de stoelen met de rug in de rijrichting staan. Je maakt mij niet wijs, dat dat zo in de wet staat.
En aangezien ik wel wat om de veiligheid van de inzittenden geef, vind ik het raar, dat recente campers nog worden uitgerust met heupgordels op bepaalde plaatsen.
Mijn camper heeft alleen maar heupgordels, maar die is dan ook van 1976. Maar ik voel me daar niet mee beschermd. Ik doe ze om, omdat de wet het voorschrijft.
Liever had ik 3 punts-gordels gehad, maar ik wil de originaliteit van de camper ook niet te veel geweld aan doen.


@LauraTheissen: Wat noem je de hoofdprijs? In Duitsland schijnt het niet al te duur te zijn. Wij hebben vorig jaar een camper bij een NL bedrijf gehuurd, was een camper van 2007, in het laag-seizoen, koste nog geen € 700,-. Maar als je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt, dan moet je soms concessies doen.

Bovenal is het belangrijk, om goed research te doen, als je een camper gaat huren. Niet alleen de goedkoopste opzoeken, maar ook de voorwaarden, kosten per km, wat krijg je voor je geld?
Zo zijn wij vorig jaar bij het bedrijf in de link uit gekomen. Onze situatie is wel anders, geen mee reizende kinderen, maar wel een mee reizende kat. Dus zochten wij een "goedkope" huur-camper, waar een kat was toegestaan. Ook waren we een bedrijf tegen gekomen, die een Fiat-Fendt van 1992 (?) te huur hadden voor €495,- /week. Deze had wel 3 punts-gordels, en was een alkoof-camper. Alleen was dat een 2.5D, en we wilden de bergen in kunnen, en dan wil ik me niet moeten behelpen met slechts 72 pk.

Het zoeken naar een geschikte camper om te huren of kopen, is leuk werk, maar vergt echt wel wat tijd.

Succes!

Gr. Ed
GMC Midas Mini 190 '76
Droomt stiekem van een pre-'86 Hymer S660....
Plaats reactie